Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gratulerer til -alias- med 2.2 milliarder poeng:

 

post-53451-0-25853600-1406102386_thumb.j

 

Og ikke minst nr.6 i verden på statistikken over alle bidragsytere totalt sett (egentlig en 4 plass for enkelt individer da 1 plass holdes av alle som folder uten navn og 3 plass holdes av alle som foldet med PS3).

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med vannkjøling så er det begrenset hvor mye man får gjort når alt er montert. :p Må jeg flytte kortene må det inngås kompromisser ved å fjerne en radiator ++.

 

Trodde det skulle funke i en x8 port, men når jeg booter med et gammelt 6800 kort for å teste (det får jeg plass til siden det kun tar 1 slot), så kommer jeg inn i windows, men finner ikke kortene i det heletatt. Akkurat som om de ikke var der! 6800 kortet funket fint i en x8 port forresten.

 

Testet 290x kortene i blå porter før jeg monterte vannkjøling, og det gikk fint, og er ganske sikker på at kortene står riktig montert nå, samt at portene er aktivert (er en jumper som heter noe med TESLA ved den ene porten, men kan vel ikke være det?). Merkelige greier..

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Hovedkortet mitt finner søren meg ikke 290x kortene mine, kan dette skyldes at jeg har de i sorte x8 PCIE portene? Grunnet plassmangel får jeg ikke satt kortene i blå x16 porter, så hadde vært fint om det funka. Noen som vet hva det skyldes?

Hvilket hovedkort har du? Det er nemlig noen hovedkort hvor x8 PICe spor blir deaktivert hvis man bruker eSATA f. eks. Husker dessverre ikke alt helt rett, men vet at det er slik med noen HK. Hvis man bruker noen funksjoner, forsvinner f. eks. PCIe x8 sporene.

 

Ellers har jeg slåss med Linux de siste to dagene. Prøvde å folde i Kubuntu 14.04 LTS, Ubuntu 14.04 LTS og Linux Mint 17, men ikke snakk om at det var mulig å få begge kortene til å folde. Og så snart jeg brukte "nvidia-xconfig --sli=On", fikk alle tre OS'ene hikke. Jeg må nemlig ha SLI aktivert for å få vifte kontroll til å funke på begge kortene. Har søkt i timevis på Internett om dette, mange forslag var det, men ingen funket for meg.

 

Løsning ble til slutt å gå tilbake til Kubuntu 13.10 LTS og da funker begge kortene helt flott, får ca 400k PPD med P13000 og P13001. Vifte hastighet satt til 75 % på begge kortene, temperatur holder seg stødig på 79 grader.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Haha, ja databuss er på grensen.

I wow vil jeg ha en shadow priest, ingen svarer når jeg skriver skyggeprest.

 

Ser at alle data fra før 2013 er slettet i ppd-databasen vi bruker.

Mener han skrev noe om at det var fantazilliareder av floppypetagiga med data som knelte databasen.

Lurte nesten på om jeg bare hadde foldet i 2 år nå.

Lenke til kommentar

 

Hovedkortet mitt finner søren meg ikke 290x kortene mine, kan dette skyldes at jeg har de i sorte x8 PCIE portene? Grunnet plassmangel får jeg ikke satt kortene i blå x16 porter, så hadde vært fint om det funka. Noen som vet hva det skyldes?

Hvilket hovedkort har du? Det er nemlig noen hovedkort hvor x8 PICe spor blir deaktivert hvis man bruker eSATA f. eks. Husker dessverre ikke alt helt rett, men vet at det er slik med noen HK. Hvis man bruker noen funksjoner, forsvinner f. eks. PCIe x8 sporene.

 

Har Z9PE-D8 WS, er det noen kjente problemer med dette? Fant ikke noe på nettet heller, og ingen vet hva alle funksjonene i BIOS er heller, så jeg er helt blank her jeg sitter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...