Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus Z9PE-D8 WS har to CPU'er ja. Når jeg ser på diagrammet til det hovedkortet, så går visst 4 PCIe spor via noe de kaller Switch ASM 1480, men er ikke ikker på hva de mener med dette.

Hmm, kanskje det er de blå som går dit, det er 4x blå PCIE og 3x sorte.

 

Vet at kortet nermest dør om man oppdaterer bios. Du har vel 2 cpuer i? Må ha det for alle busslinjene

Tør ikke oppdatere bios nei, da mister jeg støtten for ES prosessorene og alt mulig, så da kan jeg bare kaste HK+CPUene :p Har begge CPUene i, og disse har jeg foldet med mye i årene som har gått sammen med hovedkortet. Det er nå jeg tenkte å booste det litt med noen 290x gpuer. Den ene gangen jeg bootet med 6800 kortet, så fant jeg faktisk ett 290x kort i enhetsbehandling, men så ble det borte når jeg rebootet.

Lenke til kommentar

Endte opp med å ta ut alle kortene, og teste med 1x kort i en blå x16 port i hovedkortet, dette fungerer jo glimrende. Det er mulig BIOSen på skjermkortet kan være litt kresen? Kan jo bytte mellom legacy og UEFI, men får ikke byttet når kortene er montert pga vannkjølinga står i veien for bryteren for å bytte BIOS.

Installerte 14.7 beta driverne, men har nå opplevd en del tilfeldige sorte skjermer og bare at hele systemet henger seg. Det samme skjer på 14.4 ikke-beta driver. Dette kan jeg ikke huske å ha opplevd på gammel driver (13.1). Er det noen her med 290x som vet noe om dette? (Får ikke foldet med 13.1 driveren grunnet kjente bugs i den versjonen) Skal ikke være lett å få satt igang med litt folding nei..

Lenke til kommentar

Installerte 14.7 beta driverne, men har nå opplevd en del tilfeldige sorte skjermer og bare at hele systemet henger seg. Det samme skjer på 14.4 ikke-beta driver. Dette kan jeg ikke huske å ha opplevd på gammel driver (13.1). Er det noen her med 290x som vet noe om dette? (Får ikke foldet med 13.1 driveren grunnet kjente bugs i den versjonen) Skal ikke være lett å få satt igang med litt folding nei..

 

Jeg har opplevd noe av det samme med 14.4 og 14.7. Problemet for min del oppstår med maskinen jeg bruker til annet enn folding. Når jeg folder i tillegg til "vanlig" bruk, hender det fra tid til annen at jeg får blåskjerm, svart skjerm osv.. Dersom jeg ikke folder, fungerer det stort sett greit med "vanlig" bruk med noen unntak (har blitt noe blåskjerm osv).

 

Har noen maskiner som kun folder (med 290x) og der har jeg lite eller ingen problemer med blåskjerm og 14.4 driver (da folder jeg ikke på CPU).

 

Mitt inntrykk går i retning av at problemet har sammenheng med CPU og GPU blir belastet samtidig. Mulig det ikke har noen sammenheng, men det er situasjoner der jeg folder (på GPU) og kjører programmer som belaster CPU 100% (konvertere en film f.eks) hvor problemet har vist seg oftest.

 

Vet ikke om dette kan være til noe hjelp, men det er ihvertfall mine erfaringer til nå.

 

Folder også på Nvidia, og da har jeg ikke hatt samme problemer. Selv om jeg er den første til å anbefale 290x som et godt kjøp for GPU folding :)

Lenke til kommentar

Nesten samme erfaring, masse BSOD i oppsett , oppstart og bruk.

Når den står og folder så er alt 100%.

Kun på amd da så langt.

 

Kjøre noen benchmarks og stresstester før man folder med oppsettet?

Belaste både gpu og cpu og blanding ol og se om pcen er glad da?

 

.........

Ppd på en amdrigg, v7 vs fah.

Fah er da rett.

post-64596-0-37050500-1406662615_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Installerte 14.7 beta driverne, men har nå opplevd en del tilfeldige sorte skjermer og bare at hele systemet henger seg. Det samme skjer på 14.4 ikke-beta driver. Dette kan jeg ikke huske å ha opplevd på gammel driver (13.1). Er det noen her med 290x som vet noe om dette? (Får ikke foldet med 13.1 driveren grunnet kjente bugs i den versjonen) Skal ikke være lett å få satt igang med litt folding nei..

 

Har du prøvd 14.6? De fungerer iallfall fint på ett stk 280x samtidig som CPU folder på 6 av 8 kjerner (Windows 8.1).

 

EDIT: Link til driver: http://folding.enthuses.me/amd-catalyst-14.6-rc2-windows-june23.zip

Endret av Sphinxxx
Lenke til kommentar

 

Installerte 14.7 beta driverne, men har nå opplevd en del tilfeldige sorte skjermer og bare at hele systemet henger seg. Det samme skjer på 14.4 ikke-beta driver. Dette kan jeg ikke huske å ha opplevd på gammel driver (13.1). Er det noen her med 290x som vet noe om dette? (Får ikke foldet med 13.1 driveren grunnet kjente bugs i den versjonen) Skal ikke være lett å få satt igang med litt folding nei..

 

Jeg har opplevd noe av det samme med 14.4 og 14.7. Problemet for min del oppstår med maskinen jeg bruker til annet enn folding. Når jeg folder i tillegg til "vanlig" bruk, hender det fra tid til annen at jeg får blåskjerm, svart skjerm osv.. Dersom jeg ikke folder, fungerer det stort sett greit med "vanlig" bruk med noen unntak (har blitt noe blåskjerm osv).

 

Har noen maskiner som kun folder (med 290x) og der har jeg lite eller ingen problemer med blåskjerm og 14.4 driver (da folder jeg ikke på CPU).

 

Mitt inntrykk går i retning av at problemet har sammenheng med CPU og GPU blir belastet samtidig. Mulig det ikke har noen sammenheng, men det er situasjoner der jeg folder (på GPU) og kjører programmer som belaster CPU 100% (konvertere en film f.eks) hvor problemet har vist seg oftest.

 

Vet ikke om dette kan være til noe hjelp, men det er ihvertfall mine erfaringer til nå.

 

Folder også på Nvidia, og da har jeg ikke hatt samme problemer. Selv om jeg er den første til å anbefale 290x som et godt kjøp for GPU folding :)

 

Er så rart, for jeg har ikke funnet noen sammenheng enda, jeg kan kjøre de værste stresstestene med Furmark + Prime95 eller eventuelt Aida64 uten problemer noen ganger, og noen ganger henger det bare jeg driver i Windows uten noe load... Det skal ikke være mangel på power heller, har en 1200w PSU. (AX1200i)

 

Nesten samme erfaring, masse BSOD i oppsett , oppstart og bruk.

Når den står og folder så er alt 100%.

Kun på amd da så langt.

 

Kjøre noen benchmarks og stresstester før man folder med oppsettet?

Belaste både gpu og cpu og blanding ol og se om pcen er glad da?

 

.........

Ppd på en amdrigg, v7 vs fah.

Fah er da rett.

Hva slags drivere kjører du på nå? Er alt 100% stabilt bortsett fra foldingen?

 

Prøver litt med Furmark og Prime95, og det funker noen ganger, og noen ganger ikke. Helt tilfeldig når det henger/blir sort skjerm. Ikke finner jeg noe på loggene i Windows heller, akkurat som om skjermen bare mister signalet.

 

 

Installerte 14.7 beta driverne, men har nå opplevd en del tilfeldige sorte skjermer og bare at hele systemet henger seg. Det samme skjer på 14.4 ikke-beta driver. Dette kan jeg ikke huske å ha opplevd på gammel driver (13.1). Er det noen her med 290x som vet noe om dette? (Får ikke foldet med 13.1 driveren grunnet kjente bugs i den versjonen) Skal ikke være lett å få satt igang med litt folding nei..

 

Har du prøvd 14.6? De fungerer iallfall fint på ett stk 280x samtidig som CPU folder på 6 av 8 kjerner (Windows 8.1).

 

EDIT: Link til driver: http://folding.enthuses.me/amd-catalyst-14.6-rc2-windows-june23.zip

 

Skal prøve denne, takk for tipset!

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Jeg / den ene serveren min har gått på en smell. Jeg aner ikke hvordan dette har skjedd, men her er historien:

 

Jeg har vært borte på ferie, og serveren gikk ned, da jeg kom hjem var den av (sannsynligvis pga strømbrudd). Og når jeg skrudde den på så piper den på memory-fault. Har prøve å resette bios, bytte om på minnet mellom ulike slotter, ta ut alt av ekstra HW som ikke trengs o.s.v men får samme feilen hver gang.

 

Så det jeg lurte på er om noen her på forumet har 2stk minnebrikker til overs om jeg kunne lånt/fått/kjøpt for å teste med. Saken er den at jeg har brukt 2stk 8GB Crucial unbuffered non-ECC brikker. (en til hver CPU) på supermicro X8DT3-F hovedkortet mitt. Dette har funket helt til nå, men i og med at det er 2stk Xeon CPU'er, så lurer jeg på om hovedkortet vil ha REG, ECC minne.

 

Som om noen har 2stk brikker (eller mer til overs?) med 240pin DDR3 1333Mhz ECC-REG ram 2GB pr brikke eller mer, så send meg en PM.

 

Kan ikke komme på noe annet som er feil, kom gjerne med tips om dere har noen på lur.

Hadde vært fint å fått opp foldinga på siste serveren igjen. Driver bare å putrer på NAS-serveren min nå, og det er ikke noe å skryte av....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...