Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Last ned evga precision og sett temp target til maks.

 

Blei Linux på meg, gitt... ble sykt lei Windows'en. Driver Nvidia 331.38 får man med "additional drivers" i Ubuntu. Egentlig enklere installasjon enn i Windows. Jeg er ikke helt sikker, for jeg har 7.4.4 så jeg får ikke målt nøyaktig, men jeg innbiller meg at Linux gir høyere PPD.

 

Du få ikke det på gpu, men cpu ja.

Lei av win? De 8 jeg har funker fint. Har og linux, kjører fedora 20

Lenke til kommentar

Du få ikke det på gpu, men cpu ja.

Lei av win? De 8 jeg har funker fint. Har og linux, kjører fedora 20

 

Mener å se en 5k høyere, men det er jo veldig usikkert da.

 

Ja, jeg ble lei av Windows etter 2 dager... for det første var det mange funksjoner som ikke virket - når jeg åpnet vinduer/funksjoner bare shuttet de ned. For det andre ville jeg lage et backupscript men når jeg fant ut hvor sykt klønete Windows er til dette, så gadd jeg ikke mer. :)

 

For det tredje. Jeg brukte flere timer på å oppradere og installere "basic" ting i Windows. Med Ubuntu har man repository...

 

Ubuntu er kjappere enn Windows.

 

Ingen som ikke driver med spill har noe bruk for Windows.

 

My humble opinion. :)

Lenke til kommentar

 

Njæ hakke satt meg helt inn i det, men får jo gode rabatter av nextron pga foldingen, så tenker jeg sparer momsen uansett^^

 

Vet ikke så mye om det jeg heller, men i en eller annen forstand kan du få tilbakebetalt moms for ting du har kjøpt til foretaket.

 

Man må være registrert næringsdrivende (og i mva-registeret) for å få tilbake merverdiavgiften for tjenester / utstyr man forbruker til et formål. Normalt får man avskrevet inntil et visst beløp for når man donerer / gir til veldedige formål, men dette gjelder ikke for foldingen. Slik jeg har oppfattet det må formålet være registrert, eller ha tilknytning til en institusjon eller noen innenfor landets grenser.

Lenke til kommentar

Noen som har gode forslag til finvern nå i disse tordenvær-dager? Har litt ujevnt strømnett til tider, og kan sove bedre om natta om utstyret mitt er sikret mot overspenning osv. Er det en UPS som gjelder kanskje?

Overspenningsvern er en billig forsikring, koster rundt 300 kroner. Er egentlig bare et mellomledd mellom PC'en og veggen.

 

UPS koster gjerne litt mer, og kan brukes hvis strømmen går. Kan være fint hvis strømmen går for et-to sekunder (lyset blafrer).

Lenke til kommentar

 

 

Njæ hakke satt meg helt inn i det, men får jo gode rabatter av nextron pga foldingen, så tenker jeg sparer momsen uansett^^

 

Vet ikke så mye om det jeg heller, men i en eller annen forstand kan du få tilbakebetalt moms for ting du har kjøpt til foretaket.

 

Man må være registrert næringsdrivende (og i mva-registeret) for å få tilbake merverdiavgiften for tjenester / utstyr man forbruker til et formål. Normalt får man avskrevet inntil et visst beløp for når man donerer / gir til veldedige formål, men dette gjelder ikke for foldingen. Slik jeg har oppfattet det må formålet være registrert, eller ha tilknytning til en institusjon eller noen innenfor landets grenser.

 

Husker jeg rett er det også krav til minst 50.000 kr i omsetning de siste 12 måneder.

Lenke til kommentar

Vil noen kjøpe 20.000 PPD 1 dag for 50.000 så jeg kan få igjen 300 i mva?

 

Fordelen jeg har er bestille på faktura med 60 dager ( går ikke som privatperson)

Med org.nr kan jeg også leie næringslokaler på faktura.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...