Gå til innhold

Skal det være en TDX-klone? Les og lag!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

140 kr, omtrent det samme som 3dfxcool og microplex. Hvordan fungere det med moms når en betaler på forskudd med kort? Da betaler en jo ikke moms, og en betaler jo og for frakten på forskudd... Noen som vet?

 

Hvor blir det av Skrue? *mase-mase*

Lenke til kommentar
Hvor blir det av Skrue? *mase-mase*

Tittitt, her er jeg! :D

 

Det ser ut til at vi legger workloggen på is en liten stund, til fordel for en artikkel / guide i stedet.

Bilder og tekst er i alle fall sendt over til EC / Novec, så nå er det opp til dem å publisere alt stoffet som en artikkel i stedet.

 

Dere får være litt tålmodige, (igjen), så dukkker det nok opp noe. :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal bli fint med en guide ja. Har ikke bestilt fra utlandet før, men har en følse av at det kan bli litt stressete med tanke på toll osv. Lurte derfor litt på å kanskje ta en tur innom databutikken og kjøpe denne kjøleren her (trykk på coolermasterkjøleren øverst. Får ikke til å lage link til den siden direkte.) Med mindre 3dfxcool får inn ramkjølerene ganske fort.

 

Kjøleren ser hvertfall slik ut

I162664.jpg

 

Tror dere det vil funke å kappe opp denne kjøleren og så bruke den i en vannblokk? Burde vel få en stor overflate og god varmeoverføring. Det eneste jeg er litt bekymret for, er hvordan det vil være å kappe opp slike tynne finner med en baufil. Litt redd for at de bare skal bøye seg :ermm:

Endret av Josten
Lenke til kommentar
Du har vel ikke tilfeldigvis noe tidspunkt på den artikkelen Skrue?

Nei, dessverre. Sendte alt avgårde i går kveld / natt, og det tar jo noe tid å legge om artikkelen til riktig format. Men all tekst er ferdig skrevet / limt inn i DW, og alle bilder er laget i riktig størrelse. 300x200 for plassering i artikkelen, og 800x600 som klikkbare.

Har ikke fått noen tilbakemelding ennå, så jeg kan beklageligvis ikke angi noe tidspunkt.

Men den kommer, garantert!

-

Josten: Med litt forsiktighet bør det la seg gjøre å kappe de finnene. Litt vanskelig å se hvor tynne de egentlig er, det vil jo ha en viss betydning. Det du eventuelt kan gjøre, er å fylle de opp med f.eks voks eller gips, som understøttelse når du sager. Begge deler lar seg jo relativt enkelt fjerne, når du har saget ferdig.

 

Og med det samme:

Jeg har laget nok en TDX-klone, som står i maskinen nå. Forskjellen mellom denne og den første er i grove trekk at ribbene er noe tykkere, og antallet ribber redusert fra 11 til 9. I tillegg har jeg frest ut et siksak-mønster i ribbene, vha et tannlegebor og dremel.

Har også testet denne mot WhiteWater-blokka, men foreløpig ikke mot den første versjonen av TDX-klonen.

Resultatene er uansett meget bra i forhold til WW-blokka, det er fortsatt snakk om noen tienedels grader +/-

Temperaturer akkurat nå: Luft: 25,8 Vann: 30,5 CPU: 36,4.

Det vesentlige her, er temperaturforskjellen mellom vann / CPU, som faktisk ligger under 6grader!

Men NB! Vær samtidig klar over at de digitale termometerne jeg bruker, har en feilmargin på +/- én grad, eller deromkring.

En annen vesentlig faktor er vcore som ligger på 1.65volt, bare så man har det i tankene.

Uansett; Den som bygger denne blokka etter de anvisningene som snart legges ut, vil ikke bli skuffet! :yes:

Lenke til kommentar

Takk ArachnO! :thumbup:

 

Det er veldig greit å få en bekreftelse på mine utsagn! Disse vil jo uansett kunne fremstå som lite subjektive, og da er det svært hyggelig å få et understatement fra en med samme løsning!

 

Btw; Sitter akkurat nå og tegner på en noenlunde tilsvarende løsning for GPU også, så får vi se hva den kan bringe av resultater etterhvert....

Lenke til kommentar

Liker tegningene dine Skrue, og kommer nok til å lage en når jeg skal lage Versjon2 av NB blokken min.. Da med kobberbunn og kobber som nederste lag.. Kommer da til å kopiere dit design, men bytte ut den nederste plexiplata med en kobberplate.

 

Tror ikke det gir noen merkbar forbedring, men har lyst til å teste ut den metoden å lage blokker på..

 

PS: Hvilket 2D program bruker du når du lager tegninger Skrue?

Lenke til kommentar

Takk Daron!

Det kan jo meget vel hende at et vannkammer (nederste lag) i kobber kan gi enda bedre resultater!

Men som jeg kanskje har nevnt allerede, så tror jeg at det først og fremst er den ribbeløsninga som gjør susen. Men en mellomplate i kobber kan jo aldri skade, så kjør på!

Jeg bruker et program som heter Designworks. (Ca 60Mb) Et tekst / tegneprogram som nok de færreste kjenner til. Det har et litt dustete filformat (.art) som til nød lar deg importere tegninger i Word. Men jeg har nå en gang vent meg til det, og synes det fungerer veldig godt til mitt formål!

 

Bamsefar: Jodagitt, "dritten" biter fra seg så det holder, i kobber også! Brukte et såkalt "rosenbor" på 1,9mm, om jeg ikke husker feil.

Btw; Jeg digger ikke akkurat tannlegen sjøl, og krymper meg hver gang jeg må legge meg under boret!

Desto bedre er det jo å styre det sjøl innimellom, da kan man jo late som om det er tannlegen som sitter fast i skruestikka! :p Hevnen er jo søt.....

Endret av Skrue
Lenke til kommentar

Ser for meg en middelaldrene mann i garasjen sin i Oslo, som står der med "tannlegeborret" i handa, og pusser så det skummer i munnvikene :evil:

 

Men fra tannlegeborr til alvor: Vet du har gjort en god jobb her, og gleder meg til bilder (og til GPU-blokken om du lager, siden det er noe jeg ganske garrantert kommer til å lage selv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...