Gå til innhold

Skal det være en TDX-klone? Les og lag!


Anbefalte innlegg

Wow... har sett gjennom bildene nå. Ser bra ut, likte måten du hade fått kjøleribba felt ned i bunnen. kansje jeg kopierer det på neste blokk. :hmm:

 

Gleder meg til å se kjøleevnen til den blokka. :dribble:

 

Sorry, sikkert en del skrive feil men er trøtt nå. :sleep:

Jeg kan si deg såpass at jeg har i alle fall fått tilnærmet samme resultater med denne blokka som med min WW-blokk, i de testene jeg har rukket å gjennomføre.

Har noen bilder av dette også, de kommer etterhvert!

Mener ikke å skryte på av dette på noen måte, og jeg må innrømme at jeg var svært overrasket sjøl, da jeg så resultatet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kauder, jeg innbiller meg at motstanden i systemet kan bli vel stor dersom man bruker et sånt design på både cpu, gpu og nb.. Da må man bruke en monsterpumpe, i så fall!  :devil:

 

Skrue har forresten vist meg foreløpige temperaturer på blokka, og de står det respekt av! Gleder meg som en unge til å teste ut blokka mi også! I morgen skal jeg hente masse snacks på posten fra Microplex! *glede seg!*  :green:

Du kan nok ha rett i det ArachnO, men man kan jo lage ribbene med litt større åpning for GPU / NB.

Har forresten målt flow både på WW-blokka og den jeg har laget, og min egen er marginalt trangere.

Den jeg holder på med nå får et litt mer åpent design, så det vil nok hjelpe noe.

 

Men løsningen favoriserer ikke bruk av små pumper, uansett.

Bruker forresten en MJ1200 i systemet mitt. (1100 ltr/t, fritt fløde)

Lenke til kommentar

Hehe, takker. Skal køye nå, lærer ikke noe mer i kveld uansett. Men et spørsmål: hva er det egentlig som begrenser flowen mest i et system? Er det blokkene (ville jo virke litt sannsynlig, men "tro kan man gjøre i kirka" for å bruke et av mine ikke-favoritt-uttrykk :p)

Lenke til kommentar
Men et spørsmål: hva er det egentlig som begrenser flowen mest i et system? Er det blokkene (ville jo virke litt sannsynlig, men "tro kan man gjøre i kirka" for å bruke et av mine ikke-favoritt-uttrykk :p)

Det vil jo variere, men løsninger som den i WW-blokka og for den saks skyld dysedesignet i Cascade-blokka vil nok være de mest begensende delene, det sier seg nesten selv.

Går man litt tilbake i tid, og ser på de blokk-løsninger som da ble ansett som best, var det av og til radiatoren som var det største problemet.

Lenke til kommentar
Trodde kanskje du hadde brukt metall/metall epoxy, men det er vel ikke noe i forhold til å lodde heile driden fast... Går det forresten an å bruke epoxy innvendig i et vannkjølingssystem?

Epoxy vil nok ikke ha god nok binding i en slik sammenføyning, til det er nok flatene for små. Kanten i åpningen der ribbedelen loddes fast, er jo ikke mer enn ca 1,5mm.

Bortsett fra det, så tror jeg ikke det er noe problem med å bruke epoxy i andre sammenheng, i vannkjølinga.

Lenke til kommentar

Da skjønner jeg... Jeg bare tenkte litt på å "lime" en tilsvarende rillebrikke i en blokk jeg hadde i tankene, men gikk heller for en kobberblokk på 1cm og bare boret masse hull i den ettersom jeg brukte større og større borr. Den er ikke på langt nær så profesjonell som din, men jeg håper bare at den første blokka mi holder tempen på cpu'en under faregrensen ;)

Kan sikkert fikse noen bilder om det er av interesse... Hvis ikke forstår jeg godt, for den er ikke akkurat ett pent syn :D

Lenke til kommentar

Alt ser veldig bra ut, men det er en ting jeg ikke forstår. Blir det ikke litt trangt mellom rillene og sideveggene i det området som er ca midt mellom nipplene? Jeg forstår ikke hvorfor det hulrommet skal være dråpeformet der, slik at vannet må trenge seg gjennom en så smal åpning.

 

Ville ikke kjølingen vært den samme, og flowen bedre dersom man hadde gitt vannet litt bedre plass der? (altså laget dråpen litt videre?)

 

Jeg synser bare, vet lite, så dette er bare en ukyndig som ikke forstår..

Lenke til kommentar

Knalbra Skrue, du får det til med enkle midler. :thumbup:

Det blir spennende og se hva blokka klarer i en test.

 

Sølv lodder du fast den lille kobber biten på den store tynne plata?

Blir dette like bra som om det var hel ved?

 

Som jeg leste en plass er det vannet som kjøler og ikke kobberet, logisk det.

(da er det mulig min blokk har alt for mye kobber?)

Lenke til kommentar
Alt ser veldig bra ut, men det er en ting jeg ikke forstår. Blir det ikke litt trangt mellom rillene og sideveggene i det området som er ca midt mellom nipplene? Jeg forstår ikke hvorfor det hulrommet skal være dråpeformet der, slik at vannet må trenge seg gjennom en så smal åpning.

 

Ville ikke kjølingen vært den samme, og flowen bedre dersom man hadde gitt vannet litt bedre plass der? (altså laget dråpen litt videre?)

 

Jeg synser bare, vet lite, så dette er bare en ukyndig som ikke forstår..

Joda, du forstår! Nettopp det at du fokuserer på "området mellom rillene", viser jo det!

Om du tar en titt på den ferdige blokka, så vil du se at det området vil få en litt annen fasong, etterhvert! :yes:

Lenke til kommentar
Sølv lodder du fast den lille kobber biten på den store tynne plata?

Blir dette like bra som om det var hel ved?

 

Som jeg leste en plass er det vannet som kjøler og ikke kobberet, logisk det.

(da er det mulig min blokk har alt for mye kobber?)

Nei, den sølvloddes ikke PÅ plata, men felles ned I den. Deretter loddes den fast med vanlig loddetinn. Får se hva jeg rekker før helgen, men en update m.flere bilder er på trappene!

Vi er jo ikke helt ferdige ennå! :green:

Lenke til kommentar
Hvordan vil det funke med 1mm plate i bunnen? Er jo såpass lite flater i kammeret...

Er nippelen helt inntil rillene på den lille blokken?

1mm plate vil nok fungere det også, men jeg er litt skeptisk til det. Årsaken er først og fremst fastspenninga mot plexien, jeg er litt redd for at plata kan bli litt for myk når man skrur den fast i plexien.

Men en kombinasjon skruer / lim kan nok fungere, vel og merke med forsiktig tiltrekking av skruene.

Og hvor mye man egentlig tjener på å redusere tykkelsen med 0,5mm er jeg litt forbeholden til.

 

Nippelen stikker ca 7mm ned i plexilokket. Derfra og ned har jeg laget en spalte / dyse på ca 3mm bredde / høyde, som dekker alle ribbene.

Ribbene ligger forøvrig helt tett opp mot dysa, slik at praktisk talt alt vannet MÅ igjennom ribbene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...