Gå til innhold

Skal det være en TDX-klone? Les og lag!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikke være for sikker, men synes den ser ut som rundt 3-4mm, noe jeg tror at ikke er helt optimalt. Men hvis man kutter bunnen på midten, og så sliper den akkurat passe tykk med litt grovt sandpapir, burde det vel funke fint. Var veldig fristende det der.

Lenke til kommentar

Ja ikke sant. Må bare snakke med en venn om han blir med å bestille først, så er en bestilling lagt inn på en slik pakke og en hydor L30. Er også litt usikker på om den ikke er en smule liten da. Vil vel ikke dekke en hel p4, men en amd burde vel gå greit. 2x2cm er jo ikke veldig stort. Finnene er også kanskje litt høye, slik at det kan bli vanskelig å finne tykk nok plexi. Alternativet må vel bli å enten ha 2 lag eller å kutte ned finnene. Men det burde jo også gå greit.

 

Edit: En av småkjølerene på microplex (feks denne) kunne jo også eventuelt kuttes opp. Den har jo veldig mange, tynne finner. Men har en følse av at det er vanskelig å kutte den opp uten at finnene bøyer seg :hmm:

Endret av Josten
Lenke til kommentar

Ja det må jeg si. Genialt observert! :thumbup:

Men bunnen bør nok reduseres endel på tykkelsen vil jeg tro, på den utgaven fra Revoltec. Det samme for ribbene også, som etter mitt skjønn bør ha en høyde på 5-6mm.

"Min" har som, kanskje nevnt en tykkelse på mellom 1,2 og 1,5mm, uten at jeg derved skal påstå at dette er det optimale.

 

Umiddelbart ser jo det jo også ut som om åpningen imellom finnene er ganske passe, et kjapp liten kalkulasjon gir jo en ribbe-tykkelse / spalteåpning på ca 0,9mm.

"Right on target", vil jeg si! Sammenligner man med WW-blokka, så stemmer det faktisk veldig bra.

Go for it!

Hvem blir den første som benytter den bunnen?

Lenke til kommentar

man kan sette inn mål på tegningen.. Alt ifra ytre må til diametre på skruhuller o.l.

 

Har laget en sketchup tegning basert på målene til skrue og ser at den lett kan tilpasses til andre sokkler.. tegningen min innkluderer ferdig blokk og en "eksplodert" versjon med alle delne for seg selv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...