Gå til innhold

Skal det være en TDX-klone? Les og lag!


Anbefalte innlegg

weeee!!!! go skrue!!

 

 

er planen å lage en blokk med maange riller eller ribber i?

dålig med bilder deroppi..

 

ikke en gang drøm om å bruke fres.. har prøvd det meste av freser..

river av riller og pinner i freseprosessen.. plent umulig..

 

gleder meg til å se din løsning på problemet..

blir det bra så bøffer jeg ideer deretter. :p

En blokk med mange ribber i ja.

Har ingen fres dessverre, ellers hadde jeg kanskje vurdert å bruke noe sånt.

Men ettersom meningen med denne workloggen er å vise hvordan de fleste med relativt enkle midler kan lage seg en jeg vil si; meget god vannblokk, så får man heller bruke baufila!

 

Selvsag må du bare bøffe ideen min, det er jo derfor jeg legger´n ut! :green:

 

Men nå sitter jeg her da, med en drøss med ferdige bilder jeg gjerne skulle ha lagt ut. (Ca 6,5Mb).

ArachnO skulle hjelpe meg med dette, men har ikke hørt en lyd fra ham i hele dag! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men nå sitter jeg her da, med en drøss med ferdige bilder jeg gjerne skulle ha lagt ut. (Ca 6,5Mb).

ArachnO skulle hjelpe meg med dette, men har ikke hørt en lyd fra ham i hele dag! :cry:

6,5 mb må jo være flere hundre bilder!

 

Har du satt dem ned til 72 dpi, og størrelse ca 600x400 og fortsatt fått dem så store? Man trenger vel bare å lagre dem i en jpg level 5 for at det skal bli bra på web. Med den størrelsen bør de bli ca 50- 80kb pr bilde..

Lenke til kommentar
Men nå sitter jeg her da, med en drøss med ferdige bilder jeg gjerne skulle ha lagt ut. (Ca 6,5Mb).

ArachnO skulle hjelpe meg med dette, men har ikke hørt en lyd fra ham i hele dag! :cry:

6,5 mb må jo være flere hundre bilder!

 

Har du satt dem ned til 72 dpi, og størrelse ca 600x400 og fortsatt fått dem så store? Man trenger vel bare å lagre dem i en jpg level 5 for at det skal bli bra på web. Med den størrelsen bør de bli ca 50- 80kb pr bilde..

Neida, det er bare 15 bilder, foreløpig 800x600pxl.

Lenke til kommentar

home.no.net (start.no) har ikke disk qouta på ftp serveren sinn. Om du ikke overstiger grensen (20/30 MB) med så veldig mye så får de nokk ligge. Praktisk for å pushe warez, men kommer du opp i 700 MB så blir kontoen slettet ganske raskt..

 

edit: om du mangle plass til å legge opp bildene, så er start.no (ftp://home.no.net) en bra plass å legge de. De har nermest ubegrensett båndbredde (powertech hoster serverene. de hoster og vg.no) og det er ingen "fysiske" sperrer på hjemmeside området. Altså ubegrensett plass, men kontoen blir slettet om du tar det for langt.

Endret av R0adkill
Lenke til kommentar
Jeg sendte deg en pm nå, bare åpne linken i explorer og dra og slipp alle bildene der.

 

Håper du ikke har 56k, Skrue? :D

 

Edit: (For å ikke lage ny post)

@RoadKill: Saklig duja!

Neida, men telenor er jo ikke akkurat så voldsomt generøse på uploaden sin. 128k er det jeg har å rutte med.

Lenke til kommentar

Er det å registrere du ikke får til, eller å laste opp bildene?

 

Hvis det er sistnevnte kan du gjøre det på letteste måten slik:

 

Åpne IE, og skriv inn ftp.home.no i adressefeltet. Da skal du få opp en liten rubrikk som ber om brukernavn og passord. Der skriver du inn brukernavnet og passordet du fikk/valgte da du registrerte deg. Hvis du skriver inn noe galt, vil rubrtikken dukke opp igjen og si ifra om det. Hvis alt funker, kommer du inn i et felt hvor du kan lage mapper og legge filer. Lag en mappe som heter feks "bilder" og legg kopier alle bildene over dit. Når det er ferdiggjort, kan du gå til feks www.home.no/skrue/bilder og se alle bildene.

 

Tips: hvis du ikke kommer inn på ftp og du er sikker på at brukernavn og passord er skrevet riktig, kan du prøve å krysse av for passiv ftp. Dette finner du på verktøy->alternativer for internett->avansert, bla så nedover til du finner "Bruk passiv FTP".

Lenke til kommentar
Jeg så du var innom ftpen min, så logga du ut. Noe som gikk galt? Bare legg bildene der, så putter jeg dem på nett og sender deg linkene PM?

 

Er gone et kvarter...

Neida, ikkeno´ galt! Nå ligger bildene hos deg, Kauder! :yes:

 

*But what to do, now*........... *Vente på PM fra Kauder*........

Lenke til kommentar

Hehe, neida:P. (Men det er jo bare at par som er huge; lage dem som link?) Hvis du har peil på resizing, så kan vi jo bare gjøre det... FTPen er oppe!

 

Edit: Svarte, var ikke så få allikevel.. :blush: Litt kjipern.

 

Edit2: Hør på Josten!

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...