Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Irriterer meg over motorsykler som skviser seg mellom trafikken. Skulle svinge til venstre inn på en parkeringsplass i sen trafikk så var det en som prøvde å kjøre forbi meg på venstresiden, på ytre side av feltet. Var heldigvis oppmerksom nok til å stoppe.

 

Blinklys og sjekke blindsone er tingen

Lenke til kommentar

Skal man da kanskje betale bøter etter hvor tung bil man har og hvor mye skade den kan gjøre? Skal de som har flere ncap-stjerner for fotgjengerbeskyttelse betale mindre i bot for å ikke stoppe for fotgjengere? Konsekvensene er jo mindre.

 

Du tar nok poenget. ib4 kverulering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal man da kanskje betale bøter etter hvor tung bil man har og hvor mye skade den kan gjøre? Skal de som har flere ncap-stjerner for fotgjengerbeskyttelse betale mindre i bot for å ikke stoppe for fotgjengere? Konsekvensene er jo mindre.

 

Du tar nok poenget. ib4 kverulering.

 

Kunne man gjerne for min del, men det er allerede vanlig å straffe hardere for større konsekvenser, hva gir størst straff, være slurvete med speilbruk når man rygger, eller den samme situasjonen og man kjører tilfeldigvis på en unge?

 

Forøvrig er det rimelig latterlig å komme med "inb4 kverrulering" som en slags meningsløs måte å prøve å slippe å høre motargument, tåler du ikke diskusjon så burde du ikke være på diskusjon.no

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hvorfor syklist skal få mindre i bot - dette må jo være lovstridig iom at samme regler gjelder

 

Enig. Antageligvis derfor det syndes så mye blant de syklende...bøtenivået er for lavt.

 

 

Syndes det mer blant syklende? Jeg ser daglige vikepliktsbrudd med jevne intervaller fra de fleste trafinkantklasser.

 

AtW

Lenke til kommentar

Neida. Jeg vet de har lov til det, men det er fortsatt veldig unødvendig, spesielt når de sykler 15 km/t i en strekning med mye motgående trafikk, oppoverbakke og 50-grense.

 

Jeg kan sympatisere, sykt irriterende når biler kjører i veien, enda de har egne motorveier som er reservert for motoriserte kjøretøy, det er så unødvendig.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

For å ikke snakke om at noen sykler to i bredden, så den ene er på sykkelfeltet og den andre er midt i veien.

 

Hva med det? Det er ikke noe brudd på veitrafikkloven i utgangspunktet.

 

AtW

 

Mange av disse som sykler to i bredden ligger ofte med en slik avstand at selv om man er på hvitstripa på andre siden av veien er man nærmere enn 1.5 meter som er anbefalt avstand når man kjører forbi en syklist.

Lenke til kommentar

 

 

For å ikke snakke om at noen sykler to i bredden, så den ene er på sykkelfeltet og den andre er midt i veien.

 

Hva med det? Det er ikke noe brudd på veitrafikkloven i utgangspunktet.

 

AtW

 

Mange av disse som sykler to i bredden ligger ofte med en slik avstand at selv om man er på hvitstripa på andre siden av veien er man nærmere enn 1.5 meter som er anbefalt avstand når man kjører forbi en syklist.

 

 

Det tror jeg nesten aldri jeg har sett (i særdeleshet ikke om den ene er i ett sykkelfelt), sjelden folk ligger nevneverdig utenfor ytterste hjulspor i feltet, men det har vel sikker skjedd.

 

AtW

Lenke til kommentar

En ting er sikkert, og det er at skjedde med meg i går. Det gikk å kjøre forbi, men jeg hadde ikke mulighet til å gi de så fryktelig mye plass. Senket farten betraktelig ihvertfall.

 

Ble ikke direkte irritert, men synes at det var fryktelig unødvendig når en av de fint kunne syklet bak den andre.

Lenke til kommentar

Det tror jeg nesten aldri jeg har sett (i særdeleshet ikke om den ene er i ett sykkelfelt), sjelden folk ligger nevneverdig utenfor ytterste hjulspor i feltet, men det har vel sikker skjedd.

 

AtW

Opplever dette ofte der hvor sykkelfeltet har blitt laget i ettertid og ikke planlagt i veiutbyggingen. Ellers opplever jeg dette ofte her hvor jeg bor hvor det ikke finnes sykkelfelt. Det er ikke langt ut i kjørefeltet en syklist trenger før det er vanskelig å oppnå sikkerhetssona.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...