Gå til innhold

17 Amerikanske soldater tiltalt for tortur.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tar til etteretning at dette forumet er gjennomsyret av commies, og at ingen moderator/administrator tør å ta affære. Dette er svært beklagelig.

Hadde du forventet noe annet?

 

Det er da ingen synd å være commie. La dem være så mye commie de bare vil.

Endret av alexf
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Fy faen, man kan bli henretta for å nekte å bli med å kjempe i Irak fordi man mener den strider mot folkeretten, mens man kan få et års fengsel for å reise ned der og torturere noen!

Tror jeg ville likt bedre om de holdt seg hjemme...

Hæ?? Henrettet for å nekte å være med i Irak? Hva i alle dager er det du snakker om?

 

Hitler skulle skaffe seg "Lebensraum", Bush skal skaffe olje for all framtid.
Å ja, du mener oljen som USA har skaffet fra Irak helt siden DE oppdaget olje der? You know, oljen som USA har fått hele tiden? Ja, for det er stor vits i å krige for å skaffe noe du allerede har tilgang på...

Fy fa-en så idiotisk.

 

Så du ser kanskje ikke fordelen med å ha et demokratisk styre i Irak som fordeler oljepengene de tjener fra å selge olje til USA i fremtiden blant folket, og ikke til å bygge palass og raketter, samt kjøpe politisk støtte verden rundt for å kunne drepe mitt eget folk sånn som Saddam drev med.

 

Nei fy, Bush er rene Satan.

Lenke til kommentar
jeg siterer hele innlegget så det er her for all ettertid, og rapporterer deg samtidig.

Hvorfor det?

 

Jeg tar til etteretning at dette forumet er gjennomsyret av commies, og at ingen moderator/administrator tør å ta affære. Dette er svært beklagelig.

 

Eller at du rapporterer helt kurante innlegg fordi de taler deg midt imot og egentlig bare driter deg ut når du blir sur for personangrep... MOT BUSH. :roll: Skal jaggu meg rapportere neste gang noen snakker stygt om Marx :roll:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

oljepengene går til å erstatte de enorme militærutgiftene USA har hatt. Han er ikke magisk! øke militærutgiftene og lette på skattene? Rart det der.. vokser penger virkelig på trær i hagen til Bush?

 

 

Og JoachimR, kaller du oss for commies, kaller jeg deg for en redneck. En ekstrem en. Howdy..

 

 

Man trenger ikke være mye commie for å intenst hate bush!

Lenke til kommentar
med personangrep tenker jeg på dette spesielt:

 

JoachimR er tydelivis en sånn skrulling. Det er sikkert fiordi han finner en broder i ånden hos lamskallen i Det Hvite Hus

Jeg har blitt kalt for idiot på diverse fiffige måter ca. 12 ganger i dag av en gal anarkist med argumentasjonsvansker og ordet "hvilket" på tatovert på hjernebarken, og jeg bryr meg fremdeles ikke. :shrug:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
med personangrep tenker jeg på dette spesielt:

 

JoachimR er tydelivis en sånn skrulling. Det er sikkert fiordi han finner en broder i ånden hos lamskallen i Det Hvite Hus

Jeg har blitt kalt for idiot på diverse fiffige måter ca. 12 gnager i dag av en gal anarkist med argumentasjonsvansker og ordet "hvilket" på tatovert på hjernebarken, og jeg bryr meg fremdeles ikke. :shrug:

HAHAHA... Lurer sterkt på hvem du sikter til...

 

On-topic:

Det ser ut til at noen lengre oppe i systemet hadde beordret soldatene å myke opp fangene... Huff...

En ting som jeg ikke skjønner.... Hvordan har det seg at militærpolitiet ikke har hørt om genevkonvesjonen? Trodde iallefall de hadde hørt om den. Da jeg var i militæret så fikk vi vite hva som var rett og galt i en krig. Da fikk vi vite at tortur er noe som er ulovlig i en krig. Har de ikke bedre opplæring i USA? Jeg hadde hørt om Genevkonvesjonen tilogmed før jeg drog inn til militæret. Det var noe vi lært i forbindelse med WW2.

Lenke til kommentar

USA blåser vel i genevkonvensjonen...så lenge det ikke er de som må iverksette den...

 

og ja, DU hadde hørt om den før du dro i militæret...men la oss stoppe opp litt og se på hvem som verver seg som fotsoldat i den amerikanske hæren litt...særlig smarte er ikke alle...det er en GRUNN til at de verver seg istedet for å få en godt betalt sivil jobb...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
oljepengene går til å erstatte de enorme militærutgiftene USA har hatt. Han er ikke magisk! øke militærutgiftene og lette på skattene? Rart det der.. vokser penger virkelig på trær i hagen til Bush?

Oljepengene til Irak går ikke til USA...

Hallo, USA har bevilget $25milliarder til Irak for helvete!

Nei, Bush er ikke magisk. Han sitter med et gigantisk underskudd. Så jeg tror nok ingen penger vokser i hagen hans...

 

Det ser ut til at noen lengre oppe i systemet hadde beordret soldatene å myke opp fangene... Huff...

En ting som jeg ikke skjønner.... Hvordan har det seg at militærpolitiet ikke har hørt om genevkonvesjonen? Trodde iallefall de hadde hørt om den. Da jeg var i militæret så fikk vi vite hva som var rett og galt i en krig. Da fikk vi vite at tortur er noe som er ulovlig i en krig. Har de ikke bedre opplæring i USA? Jeg hadde hørt om Genevkonvesjonen tilogmed før jeg drog inn til militæret. Det var noe vi lært i forbindelse med WW2.

Ja, myke opp fangene. Det er et veldig uklart budskap.

Soldatene burde visst dette ikke var lov.

Dermed er det litt rart at det skjedde, ikke i det hele tatt, men at de tok bilder av det, massevis av bilder, og smilte og lo og moret seg med det. Det syns jeg er utrolig rart. Hvis dette hadde vært en del av deres ordre, hadde dette ikke foregått sånn, da hadde de gjort det som en alvorlig jobb. Ikke tøyset rundt med kamera og "thumbs up" og alt det der.

 

Det er noe muffins her.

Lenke til kommentar
USA blåser vel i genevkonvensjonen...så lenge det ikke er de som må iverksette den...

 

og ja, DU hadde hørt om den før du dro i militæret...men la oss stoppe opp litt og se på hvem som verver seg som fotsoldat i den amerikanske hæren litt...særlig smarte er ikke alle...det er en GRUNN til at de verver seg istedet for å få en godt betalt sivil jobb...

Men hvis personene som verver seg har noe lite med Iq så må da de som er høyere oppe vite at de bør ha folk som har litt mellom ørene til å drive dette fengselet...

Lenke til kommentar
Det er noe muffins her.

Det som er muffins er at kjerringa ikke forstod hva hun holdt på med. Kanskje hun slapp unna IQ testen?

 

Synd for henne, nå er det krigsrett.

 

edit - Hehe. Så ikke at du hadde nettop nevnt IQ.

Endret av alexf
Lenke til kommentar

Seixon: Det virker for meg som om du impliserer at fangemishandlingen var politisk motivert; hvis så er tilfelle er det i mine øyne en meget drøy påstand. Tror du så mange soldater er villige til å bli stilt for krigsrett, eventuelt risikere fengselstraff for å hindre at Bush blir gjenvalgt? Betviler du kanksje bildenes autensitet? :wow:

 

Edit -> Det hjelper å rette spørsmålet til vedkommende

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar
Fy faen, man kan bli henretta for å nekte å bli med å kjempe i Irak fordi man mener den strider mot folkeretten, mens man kan få et års fengsel for å reise ned der og torturere noen!

Tror jeg ville likt bedre om de holdt seg hjemme...

Hæ?? Henrettet for å nekte å være med i Irak? Hva i alle dager er det du snakker om?

http://usmilitary.about.com/library/milinf....htm?once=true&

 

© Any person found guilty of desertion or attempt to desert shall be punished, if the offense is committed in time of war, by death
Lenke til kommentar

Ser ikke hva oljen har med dette å gjøre,her snakkes det om tortur av fanger og de som forsvarer slikt er helt blåst i hue.

Ja jeg sier det så sterkt og jeg mener det . Er det virkelig slik at det er greit at så lenge det er USA som står for brutaliteten og torturen så er det greit, men om andre gjør det så er det galt.

Min meening er at i denne saken stiller Bush og co i samme klasse som Saddam og Hitler gjorde før han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...