Gå til innhold

17 Amerikanske soldater tiltalt for tortur.


Anbefalte innlegg

Ja, de burde ha drept hele gjengen. Torturer fangene.

Saklig. Jeg kunne jo kanskje oppfordre deg til finne frem repet. :nei:

I stedet skal du få søke opp to ord på veven; My Lai

 

Du skjønte tydeligvis ikke innlegget mitt.

 

Ja, de burde ha drept hele gjengen. Torturer fangene.

Er ikke som om Saddam Hussein var noe bedre.

 

Jah. An eye for an eye. And justice for all, sier nå jeg!!

 

 

 

 

 

 

 

:ermm:<---- Indikerer gjerne en "umh, yeah right" holdning 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest alle innleggene her så ble jeg litt skremt av at noen virker som om de "støtter" "problemet" her....

 

Her er det snakk om 17 barnehage unger som lekte litt med noen de ikke skulle leke med. Men så unnskylder de seg med "innformasjon fra fangerne". Å skulle tortur være nødvendig, så skulle det ha blitt tatt fra høyeste rank.

 

Bildene viser jo ikke no annet enn tortur for fun.

Lenke til kommentar

Så en pressemelding på CNN i gårkveld, der den britiske forsvarsministeren sa de ville slå veldig hardt ned på krigsforbrytelsene.

 

Disse få soldatene har ødelagt veldig mye av det alle de andre soldatene har kjempet for i form av hjelpearbeid og tillit.

 

Det bidrar ikke akkurat positivt til bildet verden får av koalisjonsstyrkene, desverre.

 

Igjen, tragisk.

 

*edit.

Endret av alexf
Lenke til kommentar
Ja, de burde ha drept hele gjengen. Torturer fangene.

Saklig. Jeg kunne jo kanskje oppfordre deg til finne frem repet. :nei:

I stedet skal du få søke opp to ord på veven; My Lai

 

Du skjønte tydeligvis ikke innlegget mitt.

 

Ja, de burde ha drept hele gjengen. Torturer fangene.

Er ikke som om Saddam Hussein var noe bedre.

 

Jah. An eye for an eye. And justice for all, sier nå jeg!!

 

 

 

 

 

 

 

:ermm:<---- Indikerer gjerne en "umh, yeah right" holdning 

Må medgi at det gikk meg hus forbi. Tar konsekvensen av det og føyer til en linje i signaturen min. :laugh:

Lenke til kommentar
JKeg tror de fleste ordneltige irakere ville tåle om et familemedlem ble drept ved en feiltagelse.

 

OMG? Hadde du tålt det? hvis bror eller søstera eller mor eller far ble drept ved "en feiltagelse"???

Men at hele landet fikk friheten tilbake? det ville selvsagt vært trist der og da, men jeg ville ikke hatet alle amerikanere for en slik feiltagelse, spesielt fordi nettopp de gjorde landet fritt for hele befolkningen. Slik håper jeg vettuge irakere ser på det hele.

Lenke til kommentar
JKeg tror de fleste ordneltige irakere ville tåle om et familemedlem ble drept ved en feiltagelse.

 

OMG? Hadde du tålt det? hvis bror eller søstera eller mor eller far ble drept ved "en feiltagelse"???

Men at hele landet fikk friheten tilbake? det ville selvsagt vært trist der og da, men jeg ville ikke hatet alle amerikanere for en slik feiltagelse, spesielt fordi nettopp de gjorde landet fritt for hele befolkningen. Slik håper jeg vettuge irakere ser på det hele.

Tydelig at endel kjenner for lite til historien når de roser Bush & USA.. :dontgetit: De har stort sett ikke holdt på med annet enn å støtte tyranner og holdt nede folk som nettopp kjempet FOR demokrati! 1. CIA var innblandet i mordet på den folkevalgte presidenten Allende i Chile. 2. USA støttet med millionbeløp tyrannen Pinochet i Argentina. 3. De holdt liv i tyrannen "Baby Doc" på Thahiti. 3. De beskyttet tyrannen Marcos på Philipinene. Osv. Osv. På hjemmebane måtte demokraten Kennedy bøte med livet. Likeså borgerrettsforkjemperen Martin Luther King.

 

Hvorfor skal man plutselig tro at de har gode hensikter nå? "Demokrati" på amerikansk måte stinker! :thumbdown:

Lenke til kommentar
JKeg tror de fleste ordneltige irakere ville tåle om et familemedlem ble drept ved en feiltagelse.

 

OMG? Hadde du tålt det? hvis bror eller søstera eller mor eller far ble drept ved "en feiltagelse"???

Men at hele landet fikk friheten tilbake? det ville selvsagt vært trist der og da, men jeg ville ikke hatet alle amerikanere for en slik feiltagelse, spesielt fordi nettopp de gjorde landet fritt for hele befolkningen. Slik håper jeg vettuge irakere ser på det hele.

Tydelig at endel kjenner for lite til historien når de roser Bush & USA.. :dontgetit: De har stort sett ikke holdt på med annet enn å støtte tyranner og holdt nede folk som nettopp kjempet FOR demokrati! 1. CIA var innblandet i mordet på den folkevalgte presidenten Allende i Chile. 2. USA støttet med millionbeløp tyrannen Pinochet i Argentina. 3. De holdt liv i tyrannen "Baby Doc" på Thahiti. 3. De beskyttet tyrannen Marcos på Philipinene. Osv. Osv. På hjemmebane måtte demokraten Kennedy bøte med livet. Likeså borgerrettsforkjemperen Martin Luther King.

 

Hvorfor skal man plutselig tro at de har gode hensikter nå? "Demokrati" på amerikansk måte stinker! :thumbdown:

Tør jeg spørre hvordan DDR-"demokrati" lukter da? Vil tro det "stinker" mer..

Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hvordan DDR-"demokrati" lukter da? Vil tro det "stinker" mer..

Og igjen må man spørre: HVA I HULESTE HAR DDR-DEMOKRATI MED SAKEN Å GJØRE???

 

Du må slutte å motargumentere med at <sett inn sugent land> er/var værre enn USA. Så lenge den som hevder noe negativt om USA ikke samtidig fremhever det sugne landet, så har det overhodet ingenting med saken å gjøre. Det er Carl Ivar retorikk på sitt verste, bortsett fra at han er flinkere til å pakke saken inn...

 

Men egentlig bør man se på kommentaren din som en erkjennelse. "Javel, USA-demokrati stinker. De stinker nesten like mye som DDR-demokrati, men ikke helt!" :w00t: (også DDR- demokrati haha flott sammenligning, fint at du endelig har innsett sannheten om USA da ihvertfall :p )

Lenke til kommentar
JKeg tror de fleste ordneltige irakere ville tåle om et familemedlem ble drept ved en feiltagelse.

 

OMG? Hadde du tålt det? hvis bror eller søstera eller mor eller far ble drept ved "en feiltagelse"???

Men at hele landet fikk friheten tilbake? det ville selvsagt vært trist der og da, men jeg ville ikke hatet alle amerikanere for en slik feiltagelse, spesielt fordi nettopp de gjorde landet fritt for hele befolkningen. Slik håper jeg vettuge irakere ser på det hele.

det hadde du neppe sagt hvis familien din hadde blitt bombet..

 

det du sier der er bare dumt

Lenke til kommentar
JoachimR,01/05/2004 : 15:04 Tør jeg spørre hvordan DDR-"demokrati" lukter da? Vil tro det "stinker" mer..

DDR eksisterer ikke lenger. Ei heller Soviet unionen. I disse landene turte faktisk maktapparatet å la folkeviljen seire.

 

Jeg er 110% sikker på at i JoachimR's "demokratiske" USA, kunne aldri et slikt opprør vært fullendt. Det hadde CIA og Pentagon forhindret. Alle opprør og kamp om rettigheter blir kvelt. Litt snikmyrding her og der, + noen $millioner til Ku Klux Klan og annet White Trash, setter en effektiv stopper for det.

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
JKeg tror de fleste ordneltige irakere ville tåle om et familemedlem ble drept ved en feiltagelse.

 

OMG? Hadde du tålt det? hvis bror eller søstera eller mor eller far ble drept ved "en feiltagelse"???

Men at hele landet fikk friheten tilbake? det ville selvsagt vært trist der og da, men jeg ville ikke hatet alle amerikanere for en slik feiltagelse, spesielt fordi nettopp de gjorde landet fritt for hele befolkningen. Slik håper jeg vettuge irakere ser på det hele.

Tydelig at endel kjenner for lite til historien når de roser Bush & USA.. :dontgetit: De har stort sett ikke holdt på med annet enn å støtte tyranner og holdt nede folk som nettopp kjempet FOR demokrati! 1. CIA var innblandet i mordet på den folkevalgte presidenten Allende i Chile. 2. USA støttet med millionbeløp tyrannen Pinochet i Argentina. 3. De holdt liv i tyrannen "Baby Doc" på Thahiti. 3. De beskyttet tyrannen Marcos på Philipinene. Osv. Osv. På hjemmebane måtte demokraten Kennedy bøte med livet. Likeså borgerrettsforkjemperen Martin Luther King.

 

Hvorfor skal man plutselig tro at de har gode hensikter nå? "Demokrati" på amerikansk måte stinker! :thumbdown:

Tør jeg spørre når Pinochet regjerte i Argentina? Såvidt jeg vet var da han president i Chile?

 

Og jeg har rett. Se her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...