Gå til innhold

17 Amerikanske soldater tiltalt for tortur.


Anbefalte innlegg

Du påstår at man ikke kan tvinge folk til å si ting under tortur? USA og CIA har metoder som får alle til å prate, selv de med religiøs overbevisning.

Er du blåst? Det er da rimelig åpenbart at informasjon som fremkommer under tortur ikke er til å stole på. Folk vil innrømme de grusomste handlinger under tortur, for å gjøre slutt på smertene. Dette har du tydeligvis ikke forstått.

 

Det er fristende å slenge noen skjellsord også, men jeg skal prøve å heve meg over ditt nivå. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Su påstår at terrorister ikke vil fortelle at de har gjemt en bomb i en by? Heiheihei, veit du ikke at hele poenget med terrorisme er å terrorisere, skremme og tvinge igjennom sin vilje. Bomben ville isåfall ha blitt brukt som pressmiddel, den har mye større verdi da.

Selvfølgelig er en bombe et utmerket pressmiddel, og jeg har aldri sagt noe annet. Men ikke hvis du veit at CIA kommer til å torturere deg. Bruk hodet litt a. Osama kan kanskje sitte i sin fjellhule et eller annet sted i verden og si at han har en a-bombe under manhattan, men terrorister løper jo faen ikke til CIA og sier at de skal sprenge manhattan, og at de vet hvor den er. :ermm:

 

Du påstår at smågutter kan spøke med dette, men jeg tror de innrømmer spøken lenge før torturen starter.

Ok Hvis noen tullinger tro de kan presse igjennom noe ved å gjøre som beskrevet ovenfor (løpe til CIA og si du har bombe under manhattan), de er jævlig breiale i kjeften til å begynne med, men etterhvert som de innser at de ikke kommer til få gjennom kravene sine og de at de kommer til å blir torturert for at de skal fortelle hvor bomben er... De trekker jo tilbake historien sin for de de ikke vil smake pisken. Men hvordan skal CIA vite om de bare juger for å unngå torturen eller at de faktis ksnakker sant?

 

Sotgutter er grei betegnelse på mørkhudede terrorister. Skal man kalle dem frihetskjempere, anti-imperialister, muslimer eller nasjonalitet?

Terrorister holder lenge. Er det virkelig noen forskjell om de har mørkhud eller ikke?

 

For videre orientering så er ikke grunnen, til at folk er naturlig mørke i huden, sot...

 

Du påstår at man ikke kan tvinge folk til å si ting under tortur? USA og CIA har metoder som får alle til å prate, selv de med religiøs overbevisning. Tortur bør være et legalt virkemiddel sett at inegn annen utvei finnes, det er "terroristene" som ikke spiller etter "boka", og da kan ikke USA heller holde seg innenfor ludobrettets rammer.

Jeg trodde USA tok avstand fra tortur. Det var lissom det som var poenget med Guantanamo Bay...

Lenke til kommentar
Du påstår at man ikke kan tvinge folk til å si ting under tortur? USA og CIA har metoder som får alle til å prate, selv de med religiøs overbevisning.

Er du blåst? Det er da rimelig åpenbart at informasjon som fremkommer under tortur ikke er til å stole på. Folk vil innrømme de grusomste handlinger under tortur, for å gjøre slutt på smertene. Dette har du tydeligvis ikke forstått.

 

Det er fristende å slenge noen skjellsord også, men jeg skal prøve å heve meg over ditt nivå. :thumbdown:

Nå er ikke jeg 1337 på tortur, men jeg vil tro at hvis US Army / CIA / FBi får frie hender kan de få en person til å prate, og det er klart at de får frem sannheten og ikke fete løgner. Men det torturtekniske er ikke min greie, saken er det at i ekstreme situasjoner må man kunne bruke alle midler, også de som blir sett på som ufine. Btw, er det å forhøre noen under påvirkning av stoffer tortur? Tror nok det finnes snakkekrem som kan få deg til å si alt du veit... ;)

Lenke til kommentar
Btw, er det å forhøre noen under påvirkning av stoffer tortur? Tror nok det finnes snakkekrem som kan få deg til å si alt du veit...

 

Vel, jeg sier mye rart i fylla, men det trenger ikke være sant av den grunn. Du, og flere med deg, har uansett tilkjennegitt et menneskesyn så snevert at dere etter min mening ikke hører hjemme i det offentlige rom. :nei:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Skuffende saker.

Men jeg tror det er en del folk her som har glemt om den saken hvor amerikanere ble brent levende, også ble kroppene deres "mutilated" og drasset bortover bak biler også hengt opp på en bro. Så jeg forstår ikke hvorfor noen av dere sier "hva hvis dette skjedde med amerikanere"... Lignende har allerede skjedd.

 

Men som sagt er dette en veldig liten gruppe soldater som gjør slike ting og skal ikke brukes for å generalisere for resten. Likevel er det svært skuffende at noen som helst amerikanere gjør slikt.

Lenke til kommentar
Ja. Tortur er galt - uansett:yes:

Nei, det er ikke så veldig galt fordi det var ikke USA som begynte, skjønner du ikke det da :roll:

 

Snakk om barnehagementalitet.

Skjønte ikke denne. :no:

 

Hadde du lest gjennom tidligere poster hadde du kanskje forstått hvorfor jeg er imot tortur. Det er ingen garanti for at informasjon som fremtvinges under tortur er sann, da ethvert menneske som gjennomgår torturbehandling vil tilstå hva som helst for å slippe unna smertene.

 

Barnehagementalietet? Fordi jeg er eksistensialist? Jaja... :ermm:

 

Ironi? Ok :laugh:

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar
Vel, jeg sier mye rart i fylla, men det trenger ikke være sant av den grunn. Du, og flere med deg, har uansett tilkjennegitt et menneskesyn så snevert at dere etter min mening ikke hører hjemme i det offentlige rom. :nei:

Det er ikke for ingenting at ordtaket lyder "I fylla kommer sannheten". Tortur har vært brukt siden menneskene så dagens lys. At ddet fungerer hersker det heller ingen tvil om. Om man aksepterer det er en annen sak.

 

Dette er ikke representativt for de 150.000 Amerikanske soldatene som oppholder seg i Irak. Dette vet vi alle, men media (les: fjerde statsmakt) fokuserer selvfølgelig ikke på det. Greit nok, ingen krig er ren.

 

Det dere alle så fint glemmer er at dersom det ikke hadde vært for våre allierte (USA & GB) så hadde vi enten snakket tysk eller drukket vodka til frokost i dag.

 

Hva betalte vi for VÅR frihet? Hva er dere villige til å betale for andres frihet? Eller hva med deres egen frihet, om det skulle komme til det punktet?

 

De som ikke har løftet våpen for å forsvare og frigjøre andre og/eller sett de grusomheter som mennesket er i stand til å utføre kan ikke engang forestille seg denne følelsen.

 

Jeg tar av meg hatten for de av våre medmennesker som er i stand til å tenke på andres sikkerhet og frihet fremfor sin egen.

 

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
Det dere alle så fint glemmer er at dersom det ikke hadde vært for våre allierte (USA & GB) så hadde vi enten snakket tysk eller drukket vodka til frokost i dag.

 

Desverre, men det velger de fleste her å overse. Men ja, du har helt rett :cry: La oss take US&UK!

 

Hva betalte vi for VÅR frihet? Hva er dere villige til å betale for andres frihet? Eller hva med deres egen frihet, om det skulle komme til det punktet?

 

JKeg tror de fleste ordneltige irakere ville tåle om et familemedlem ble drept ved en feiltagelse. Under WWII i No. ble flere gode, patriotiske nordmenn drept i britiske angrep. Blant annet ble hele familien med unntak av en gammel bekjent av min farfar, drept. Men denne mannen takker britene for at de hjalp til, og sier som så at frihet er dyrt. Hadde bare alle tenkt sånn.

Lenke til kommentar
Haha JoachimR ,et folkeslag og land med mere dobbeltmoral

enn USA finnes ikke .

Og ikke prøv å motsi det .

 

....

Nei, for det var jo en veldig fin påstand, og begrunnelse, nei, trenger vi det? Nei, vi snakker jo om USA.

 

Hva hadde du sagt om jeg sa det samme om pakistanere eller kurdere? R A S I S M E kanskje? Snakket vi dobbeltmoral?

Lenke til kommentar

Trenger ikke noe begrunnelse for det hvis man er rimelig samfunnsorientert .

 

Et google søk:

http://www.arbejderen.dk/index.asp?R=1&S_I...ID=&T_ID=&mode=

http://www.dkp-ml.dk/art5/4665.htm

http://www.dkp-ml.dk/art8/5139.htm

http://www.nrk.no/nyheter/kultur/3693131.html

http://www.amnesty.no/ainweb.nsf/ListSorte...12567230048A70C

 

Dette var bare noen.

Hele søket:

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=...SA+dobbeltmoral

 

 

Edit:

Og en ting til , dobbeltmoral har INGENTING med rasisme å gjøre .

USA er ingen rase , derimot er det rasisme internt i USA .

Faktisk mere enn noe annet sted i verden .

Snakk heller om det du .

 

...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Problemet er å si at USA, som land, har dobbelmoraler. Det er snakk om 290 millioner mennesker. Selvfølgelig gjør noen av de en ting som motsetter seg det andre gjør. Dt er bare helt naturlig. Men så blir dette kalt en dobbeltmoral... ?

 

Rasisme mest utspredt i USA? Kødder du? Det er mer rasisme her i Norge enn de fleste steder i USA...

 

Også brukes Janet-episoden som bevis på dobbeltmoral. OK, la oss se nøyere på dette.

 

MTV-media-hollywood-gjengen er "sex-fiksert" og alt handler om sex i denne bransjen. Underholdningsbransjen med andre ord.

Også har man at en god del folk i USA er religiøse, mest kristne. Disse syns denne sex-fikseringen er noe ufyselig og strever hardt med å få slutt på slike ting.

 

Her snakker vi om to helt forskjellige grupper mennesker innen USA. Man kan ikke opprette en dobbeltmoral som handler om to forskjellige grupper mennesker.

 

USA er ingen rase , derimot er det rasisme internt i USA .

Faktisk mere enn noe annet sted i verden .

Snakk heller om det du .

 

Mest idiotiske påstanden jeg har lest i dag. Det finnes rasisme overalt hvor det er to eller flere raser som bor sammen. I de samfunn som er nesten homogene, som Japan eller Norge f.eks, er rasisme mye mer satt på spissen og mer aktuelt.

I multirasede samfunn som USA, har man etter mange år bygd opp en del toleranse fo andre raser og rasisme har falt helt bort i de fleste steder.

 

Hvis det er noe slags rasisme som foregår, så er det mot hvite (menn)... Hvis du er en hvit mann, så er alt du gjør galt og du er udugelig, etc, etc, etc.

Men selvfølgelig eksisterer det fremdeles rasisme i USA, akkurat som i alle andre land...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...