Gå til innhold

17 Amerikanske soldater tiltalt for tortur.


Anbefalte innlegg

JKeg tror de fleste ordneltige irakere ville tåle om et familemedlem ble drept ved en feiltagelse.

 

OMG? Hadde du tålt det? hvis bror eller søstera eller mor eller far ble drept ved "en feiltagelse"???

Men at hele landet fikk friheten tilbake? det ville selvsagt vært trist der og da, men jeg ville ikke hatet alle amerikanere for en slik feiltagelse, spesielt fordi nettopp de gjorde landet fritt for hele befolkningen. Slik håper jeg vettuge irakere ser på det hele.

det hadde du neppe sagt hvis familien din hadde blitt bombet..

 

det du sier der er bare dumt

Som sagt så kjenner jeg til at nordmenn så det på den måten etter at resten av familien døde under britisk bombeangrep.

 

DDR eksisterer ikke lenger. Ei heller Soviet unionen. I disse landene turte faktisk maktapparatet å la folkeviljen seire.

Jaaaaaaaaa... Nettopp :ermm: Min grandonkel som bodde i DDR ble fengslet to dager før muren falt. :yes: Så at folkeviljen "seiret" var ikke bare bare, maktapparet brukte da alle midler for å unngå det...

 

 

noen $millioner til Ku Klux Klan og annet White Trash

 

Er det mikkel som har sagt det? Hvor i helvete har du det fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt et sted at muren falt fordi en byråkrat ikke hadde lest talen sin ordentlig. Da en journalist spurte når de hadde tenkt å avvikle muren sa byråkraten: "Vel, hvorfor ikke med en gang" - og dermed var det gjort.

 

Har ikke link som kan bekrefte historien.

Lenke til kommentar
Ja, de burde ha drept hele gjengen. Torturer fangene.

Saklig. Jeg kunne jo kanskje oppfordre deg til finne frem repet. :nei:

I stedet skal du få søke opp to ord på veven; My Lai

 

Du skjønte tydeligvis ikke innlegget mitt.

 

Ja, de burde ha drept hele gjengen. Torturer fangene.

Er ikke som om Saddam Hussein var noe bedre.

 

Jah. An eye for an eye. And justice for all, sier nå jeg!!

 

 

 

 

 

 

 

:ermm:<---- Indikerer gjerne en "umh, yeah right" holdning 

Må medgi at det gikk meg hus forbi. Tar konsekvensen av det og føyer til en linje i signaturen min. :laugh:

Heh. :thumbup:

Lenke til kommentar
JoachimR, tror du har godt av å lese "Stupid white men"

 

Det er nok rednecks her i verden.

Unnskyld meg, men nå er jeg litt lei av disse kommentarene JoachimR får hele tiden. Har sikkert sett 20 stykker som har sagt akkurat denne setningen til ham. Hva med å argumente selv istedenfor å la Michael Moore gjøre jobben?

Lenke til kommentar
JoachimR, tror du har godt av å lese "Stupid white men"

 

Det er nok rednecks her i verden.

Til orientering har jeg lest den siste boken hans "Dude, were is my country" og sett den grusomme filmen hans. Den siste boken var ikke bare frekk og elendig, men blasfemisk også.

 

Så jeg tror jeg klarer meg uten Stupid White Men, føler jeg har fått nok Mikkel-input..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Nei! Absolutt ikke! For hvem i all verden ville hatt nytte av å forfalske slike bilder???

:laugh:

 

Sannheten er skumle saker...

Spar meg HalTan. Sannheten er egentlig ikke veldig skummel, det er blant annet derfor at sannheten ikke selger særlig bra, og derfor må det litt "pynting" til for å selge den. Jeg henviser til alt Michael Moore noensinne har skrevet.

 

Eller som jeg tror han sa selv:

 

"All the facts in my movie are true" :laugh:

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Og videre nå, så er ikke pressen fornøyd.

Nå skal de ta dette helt ut. Nå sies det at dette er et utspredt fenomen i Irak, fangemishandling. Bare påstander for nå så klart, men isolerte hendelser har plutselig fått bein og nå høres det ut som hele militæret i Irak driver med dette...

 

Denne hendelsen var nok en gavepakke for verdenspressen og antikrigsbevegelsen. Nå blir det koalisjonen som er onde misbrukere og friheten til 24 millioner mennesker tar en dukkert, fordi nå er amerikanere misbrukere.

 

Hvorfor ikke bare ta det helt ut? Hvorfor ikke bare generalisere at alle amerikanere er voldtektspersoner? Tror sikkert at det har allerede blitt gjort.

 

Dette tilfellet skuffet meg veldig som jeg har sagt tidligere her. Men nå ser jeg at pressen rett og slett ikke er i stand til å kontrollere seg, og det blir jeg bare forbannet over.

Lenke til kommentar

Hele diskusjonen er jo latterlig. Dette gjelder jo bare 17 av de amerikanske soldatene. Hvor mange % av de amerikanske styrkene er det?

Krig er forferdelig, og desverre så klikker folk i krig og gjør ting de kanskje ellers ikke ville gjort. Kanskje (blir antagelser, men...) disse soldatene har sett mer og opplevd enn vi aner og tror og til slutt har det klikket helt for dem.

 

Og ja, Tortur er forferdelig... men desverre, så er det faktisk ingen regler i krig. Og ikke så mye vi kan gjøre med det. Hjelper ikke å lage diverse krigslover osv.

Lenke til kommentar

sorry, men den siste setningen der er BS.

 

ja, det finnes ingen/få regler i krig, men det er på slagmarka...hvis det kommer en tropp med irakere stormende mot deg, tror jeg ingen bryr seg om du bruker .50cal'en på dem...

 

men dette skjedde under "kontrollerte" omstendigheter, i ett fengsel...der er det så absolutt regler for hva som er akseptabelt, dessuten er det muligheter for å kontrollere hva som skjer, akkurat det som skjer nå når de blir straffa...

 

men det burde ikke ha skjedd til å begynne med. Hvis amerikanerene begynner med utstrakt tortur, blir de jo like ille som det pakket de "skulle inn og fjerne"...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Dere som sier dette skjer i lite omfang, hadde det vært motstanderne hadde reaksjonene vært helt andre. Dobbelmoralen går igjen, og igjen, og igjen....

Hva mener du med dette egentlig? Enda mer spekulasjon?

Lenke til kommentar

boy2star: Vi kan dessverre ikke vite noe om hvilket omfang slikt skjer i, men du har et poeng at hadde rollene vært bytten om ville nok spekulasjonene kommer fra andre sida...

 

Jeg synes dette viser at USA/koalisjonen helt klart kan bli bedre på å unngå slikt. Og det er latterlig at myndighetene holder tilbake informasjonen og henviser til den urolige situasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Også for litt perspektiv:

 

Further witnesses confirmed that the prison guards, disguised in so-called ski-masks would appear in groups of three or four. The attacks mostly happened at night. According to the details, the guards struck the prisoners with their fists and with nightsticks. Some of the victims suffered serious injuries and broken bones.

 

Yep. Men vent. Dette skjedde i et vanlig fengsel i Tyskland.

http://medienkritik.typepad.com/blog/2004/...nys_shame_.html

Lenke til kommentar
Også for litt perspektiv:

 

Further witnesses confirmed that the prison guards, disguised in so-called ski-masks would appear in groups of three or four. The attacks mostly happened at night. According to the details, the guards struck the prisoners with their fists and with nightsticks. Some of the victims suffered serious injuries and broken bones.

 

Yep. Men vent. Dette skjedde i et vanlig fengsel i Tyskland.

http://medienkritik.typepad.com/blog/2004/...nys_shame_.html

Skal ærlig innrømme jeg ikke skjønner hvor du vil med dette.

 

 

Er helt utrolig at folk ikke skjønner at dette er en utrolig stygg sak når USA går inn i landet nettopp for å få bort slike ting, men så viser det seg at soldater gjør nøyaktig det samme.

 

Alle skjønner at det er bare en liten gruppe soldater som har driti seg ut, men det gjør ikke saken noe mindre stygg.

 

Ser jo hvor stort dette har blitt helt opp til øverste nivå i USA, og det er ikke uten grunn...

Endret av mars001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...