Gå til innhold

FarCry


Anbefalte innlegg

for min del så ender jeg nok opp med å bestille det fra usa, enten det eller så bare laster jeg det ned, og det er egentlig ganske synd, for dette var et av de spillene jeg hadde tenkt til å bruke penger på i år.

Jeg er også en av mange uten dvd-spiller.

 

Jeg kommer antageligvis til å kjøpe det fra butikk, men laste det ned fra nettet for å få installert det. Det er det ingenting galt i. Man har kjøpt spillet og har lov til å legge det inn. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har lagt ut noen bilder som viser forskjellen, i to av de fire forskjellige rendermodene

 

rendermode 0 er default, og altså hva dere, som ikke har endret dette via console e.l., har spillt på

 

screeshots

 

altså, \r_rendermode 2 i console for rendermode 2

Du kunne jo konvertert de bildene til jpg eller et annet mindre plasskrevende format.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
En DVD-rom er jo ikke dyr lenger, så det er ingen unnskyldning at man ikke har det. Tror (og håper) at det blir en trend at flere og flere spill kommer på DVD.

Har ikke DVD-rom selv for tiden etter den jeg hadde døde, men må nok kjøpe en.. eller DVD-brenner kanskje..

 

Og det blir dumt å sammenligne grafikk med spill som ikke er kommet enda. Stalker har vel release i november(?), og mye kan skje på de 9 månendene..

 

det har egentlig ingenting med saken å gjøre hva dvd spilleren koster, money is not an issue, jeg har bare ikke bruk for en dvd spiller i pcen.

hvorfor er det slik at hver eneste gang jeg kommenterer at jeg ikke har behov for dvd spiller i pcen, så får jeg en lignende kommentar som den du kom med.

-tilgang til privat kino med alt av avspillingsmuligheter, perfekt til filmer av større omfang ala ringenes herre, alt med skikkelige effekter.

i tillegg har jeg dvd spiller til tvn her hjemme, og så lenge da dvd ikke er standard slik som cd-rom er per i dag, så har jeg ikke behov for dvd spiller på pcen.

selvsagt, når dvd-rom tar over cd-rom generasjonen så kommer jeg til å anskaffe dvd spiller, for da får jeg et skikkelig behov for det.

det at far cry kommer på dvd er ikke akkurat grunn nok, blir som å kjøpe xbox kun for å spille pgr2.

 

jeg synes ikke det er dumt å sammenligne grafikken, begge spillene er 2004 titler, og begge skal kjempe om action game of the year..

 

Tenk å klage over grafikken i Far Cry. Grafikken er meget bra. Det finnes ikke et annet spill som er så stort og detaljert. Og hva så om vannet ikke reflekterer alt, har du tenkt å la systemkravene skyte i været? En annen ting som er utmerket i spillet er modellene som tar i bruk poly-bump teknologi til å minke antall polygoner på modellene med minimalt senking av detaljer (noe Doom 3 også bruker). Også den realistiske lys og skygge motoren er fin, synes den faktsik er bedre enn Doom 3 sin (ut i fra det vi har sett av Doom til nå).

 

Og det er bare en bane du har sett til nå. Mange baner vil foregå i mørkere lyssettninger og miljøer. Kan ikke trekke konklusjoner av bare en bane. Den researc banen som kan lastes ned nå er noe mørkere og nifsere, spesielt etter at du får tatt en titt på spillets mer uhyggelige del. Jeg var litt skepsis til mutanter i spillet, men etter den nye demo banen har jeg totalt endret synes på det. Mange som kommer til å sitte med hjertet i halsen av dette spilllet, garantert!

 

grafikken er bra ja, men den er ikke sååå bra som en del vil ha den til å være.

f.eks når man begynner på demobrettet, så ser den øya temmelig stygg ut.

kommentaren min angående vannet var ikke at det ikke reflekterte alt, det var at refleksjonene når man har lagt til water-patchen ikke akkurat var "helt" korrekt.

synes det burde ha vært en mulighet i spillet for å velge om man vil ha skikkelig refleksjon eller om man vil ha vannet til å være slik det er fra før i demoen.

for det tar ikke beslag på for mange fps,merket ikke spesielt mye til det etter å ha lagt til patchen.

 

som sagt, jeg har sett airstrip banen som er i mpbetaen, den er litt mørkere og viser hva spillet kan by på når man er litt "dypere" i jungelen, og jeg får enda ikke den halveis ekle stemningen, mer eller mindre så føler jeg at realismen i grafikken ødelegger for den litt mer skumle stemningen de legger opp til.

men for all del, ettersom jeg ikke har prøvd det nye brettet så skal jeg ikke uttale meg så mye om denne saken, men på bakgrunn av min erfaring med airstrip så synes jeg hvertfall ikke at det er så imponerende hittil.

 

genesis, du har et langt og fint innlegg, men du bommer når du kommenterte om dvd-brenner, for det er en helt annen ting. jeg snakker om dvd avspiller alene, for det har jeg ikke spesielt bruk for, men en dvd-brenner har et skikkelig bruksområde, så det blir noe annet.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Vel.. har du dvd-brenner har du jo også dvd-rom.

 

Men... man kan ikke som forbruker vente på at utvikling skal skje og nye standarder tre i kraft... Det er markedet som bestemmer når foradring skjer og derfor er noen nødt til å være litt i forkant. Og hvis du som forbruker har lyst til at disse forandringene skal skje, så må du ta et tak selv og kjøpe noe som kanskje er high-end eller i forkant.

 

Du kan ikke vente at markedet alltid skal prøve å skape et behov for deg (selv om det er ganske vanlig)...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Vel.. har du dvd-brenner har du jo også dvd-rom.

 

Men... man kan ikke som forbruker vente på at utvikling skal skje og nye standarder tre i kraft... Det er markedet som bestemmer når foradring skjer og derfor er noen nødt til å være litt i forkant. Og hvis du som forbruker har lyst til at disse forandringene skal skje, så må du ta et tak selv og kjøpe noe som kanskje er high-end eller i forkant.

 

Du kan ikke vente at markedet alltid skal prøve å skape et behov for deg (selv om det er ganske vanlig)...

hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du hva jeg mener.

dette går på kjøp av dvd-rom, ikke dvd brenner.

argumentene mine går på kjøp av dvdrom, ikke dvd-brenner.

for bruksområdet til vanlig dvd-spiller er per i dag ikke spesielt stort, samtidig er det uansett i få tilfeller at man har bruk for dvd-brenner, dog har den uansett en større nytteverdi enn vanlig dvd-rom.

takk.

Lenke til kommentar
hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du hva jeg mener.

dette går på kjøp av dvd-rom, ikke dvd brenner.

argumentene mine går på kjøp av dvdrom, ikke dvd-brenner.

for bruksområdet til vanlig dvd-spiller er per i dag ikke spesielt stort, samtidig er det uansett i få tilfeller at man har bruk for dvd-brenner, dog har den uansett en større nytteverdi enn vanlig dvd-rom.

takk.

Så kan du lese mer enn bare første linje av mitt innlegg så blir vi sikkert enig ;)

Lenke til kommentar

PC ZONE har anmeldt far cry (trur/reknar med at det var full versjonen, men dei har sikkert ikkje tatt med mp delen sidan det ikkje er nokon dei kan spele mot) dei gav far cry 93%!! :D

 

*edit: minste krava er 1 GHz, 256 mb ram og 64 mb 3d kort. anbefalt: p4 2GHz, 512 mb ram og 128 mb 3d kort.

Endret av ttt
Lenke til kommentar
PC ZONE har anmeldt far cry (trur/reknar med at det var full versjonen, men dei har sikkert ikkje tatt med mp delen sidan det ikkje er nokon dei kan spele mot) dei gav far cry 93%!! :D

 

*edit: minste krava er 1 GHz, 256 mb ram og 64 mb 3d kort. anbefalt: p4 2GHz, 512 mb ram og 128 mb 3d kort.

Takk for info... tror ikke jeg kan gleder meg noe mer enn jeg gjør allerede :love:

Lenke til kommentar
av. Når folk kjøper dvd-brenner blir det nok brukt til å brenne en god del data..... og ikke bare til film. Selv kjøpte jeg dvd-rom pga. jeg ville kunne lese dvd-rom med data, som jeg selv ikke engang kunne lage, men noen jeg kjennte. + dette, jeg hadde troen på at nyere spill kom til å komme som dvd-rom utgivelser.

Helt riktig :yes:

Selv har jeg nesten ikke brukt DVD brennern/lesern til film.

Synes selv det er på høy tid at utgiverne begynner med DVD utgivelser. Er selv drittlei av 3-CD utgivelser når bedre løsninger finnes. Og DVD på PC'er er nærmest en standard blitt nå.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

ThomasM

 

selvsagt, når dvd-rom tar over cd-rom generasjonen så kommer jeg til å anskaffe dvd spiller, for da får jeg et skikkelig behov for det.

det at far cry kommer på dvd er ikke akkurat grunn nok, blir som å kjøpe xbox kun for å spille pgr2.

 

det er jo det som skjer.

hva er grunn nok? må du vente til resten av spillene kommer?

vente til operativsystem kommer på DVD-rom?

gjør du det sinker du også prosessen.

 

Og når jeg nevnte dvd-brenner, er det fordi den også kan lese av dvd-rom, og det er mange som har dvd-brenner og ikke bare dvd-leser. DVD-leserne ble ikke solgt i enormt omfang sammenlignet med dvd-brennere som raskt kunne presses ned i pris, og man har fått ny teknologi fordi dette markedet tillater det, det er såpass stort. DVD-brenner har jo alt med dette å gjøre, da den også kan lese av FarCry DVDen(e?).

 

er inlegget mitt blitt forvirrende? ja, kanskje..... :woot:

 

genialt, jeg har en idee til en smiley. En smiley som ror, jeppers en som ror en båt (ikke det at jeg prøver det her da, men...)

 

--------------------------------

 

når det gjelder bildene jeg la ut, så ville ikke jeg degradere kvaliteten på bildene.

har du ikke kraftig linje, eller vilje til å vente, så trenger du ikke å se på dem. brude jeg kastet et 56k warning foran? er vel bare å cansle

 

hva synes folket om bildene da? hvilken rendermode vil dere spille gjennom på?

 

edit_

add

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Heheh... jeg kom over et villsvin midt i tetteste bushen på det originale demobrettet.

 

Inni jungelen med stiene frem til steintrappene. Veldig bra spill forresten.

 

Ellers kan jeg nevne at jeg med Catalyst 4.2 hadde problemer med sorte felter på mange steiner. La inn 4.1, og problemet forsvant.

Lenke til kommentar
Heheh... jeg kom over et villsvin midt i tetteste bushen på det originale demobrettet.

 

Inni jungelen med stiene frem til steintrappene. Veldig bra spill forresten.

 

Ellers kan jeg nevne at jeg med Catalyst 4.2 hadde problemer med sorte felter på mange steiner. La inn 4.1, og problemet forsvant.

Det hadde med at du hadde på AF når du hadde 4.2 innstallert også gikk det tilbake på default når du la inn 4.1... Derfor forsvant de svarte feltene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...