Gå til innhold

FarCry


Anbefalte innlegg

Hvor henta du det brettet fra?

hadde du bare lest noen poster lenger oppe så hadde du sett at eg sa at du finner linker her

Sorry Mr.Moderator. Hvor skal filene unpackes?

det er greit for denne gangen, men neste gang vert det 10 push-ups og ein joggetur rundt kvartalet ;)

 

men dei skal bare leggast inn på den mappa der du har lagt inn demoen. eg vil og anbefale deg å laste ned denne fila og legg den inn på /Far Cry Demo/Scripts/MenuScreens/ directory (Overwrite) då virkar det perfekt. då slepper du å skrive inn ditta devmode styret som TCi skreiv i posten før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4.5 av 6.

hl2 kommer bare til å bli så mye bedre.

 

Det visuelle i spillet er ikke så bra.

Modellene ser ut som tyggegummi, og når det er så store brett, blir hvert lille område for dårlig laget.

Prater vi om samme spillet her? Far cry? Grafikken er jo sykt bra. nev ET spill som har bedre grafikk en Farc Cry. :yes:

 

ja S.T.A.L.K.E.R. og DOOM III

Du har ikke prøvd DOOM 3 engang så ikke lek deilig. Spillet kommer ikke før om lenge. FAR CRY demoen er HER og snart får vi fullversjonen. Det beste du kom med er 2 spill som har bedre grafikk enn Far cry. Prøv nå å nevne spill som har dårligere grafikk du.

 

Fatter ikke at enkelte kan klage over slike visuelle effekter. Skjønner heller ikke at folk sammenlikner spillet med DOOM 3 og HL 2. Som kommer ut i 2005 ( sånn som de holder på nå ). Det er sikkert mange flere spill som kommer ut i 2005 som slår FC grafikkmessig, men det er ingen vits å ta det opp nå. Nå er NÅ.

 

PS

Sorry alle Doom 3 og HL 2 fanboys. :tease:

:laugh: du skjønner ikke hva du snakker om du din far cry fangirl :laugh:

 

jeg ble bedt om å nevne ett, men jeg nevnte to :thumbs: åjsann hl2 har også bedre grafikk enn far cry...det er tre det gitt.

Åjsann, ingen av spillene du nevnte er ute :laugh: Åjsann :laugh: Åjsann, Farcry er ifølge deg på 4. plass når det gjelder grafikk i spill, åjsann det er dårlig det. Sorry hvis du ble fornærma HL2 FanBiatch. :laugh: Åsjann.

 

PS

Hvem i ***** sier "åjsann" ?

Tulling.

 

både du og jeg skriver tydligvis åjsann :thumbs:

 

jeg har da aldri sagt at far cry har dårlig grafikk. det er er pent som ******.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
Demoen var noe herk å kjøre, fikk tak i Multiplayer BETA`en den gjikk glatt med max detaljer. skal utvilsomt få fingrene mine i dette spillet

Kanskje fordi MP beta'en ikke har raggdoll på alle objektene og har ikke AI'en kjørende. Men Far Cry kommer til å kjøre relativt bra i forhold til det motoren klarer å presse ut av grafikk. Nå er det da heller ikke lenge igjen til lansering :w00t:

Lenke til kommentar
den kommer på DVD-plate® , bare DVD :thumbs:

søtter absolutt dette valget, de fleste hadde vel kjøpt DVD-utgaven, det hardde bare kostet oss andre mer, om de også skulle ha det på cd (antar det)

 

http://megagames.com/news/html/pc/farcrydvdonly.shtml

støtter "dvd only" utgivelsen. Det finnes nesten ikke en pc uten, iallefall i Europa. Lei av at spill kommer i 4 og 5 cd'er osv. :no: Bra at UT2004 også blir tilgjengelig på dvd i Europa :thumbs:

Lenke til kommentar
Helt enig med deg Tenshi. Det er et spill jeg gleder meg til også. Ble litt bitter på at man ikke kan save der man vil.

Hmm, takk for advarselen. Da går ikke pengene mine til det spillet. :shrug:

Lar du et fantastisk spill gå til spille pga. at du ikke kan quicksave for hvert steg du tar. :no:

 

Jeg synes at den typen saving som er i Far Cry passer spillet utmerket. Det gjør at spillet varer lenger (siden du helt sikkert kommer til å slite noen steder) og setter et mer strategisk preg på spillet. Skal man ha litt utfordring i et spill så la vær å lagre for hver ting du gjør. Ikke vær en pyse ;)

Du saver slik at du kan fortsette der du slapp hvis maskinen klikker.

Det er derfor jeg saver iallefall, det er kjedelig å spille ting omigjen, og hvis du har sittet noen timer og prøvd å bli ferdig med en bane uten hell fordi maskiner klikker før du får savet det er det fort gjort å bytte spillet i ett annet spill.

Edit, hva er systemkravene til Farcry? Jeg testet demoen, og det gikk som sirup på pcen min.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
den kommer på DVD-plate® , bare DVD :thumbs:

søtter absolutt dette valget, de fleste hadde vel kjøpt DVD-utgaven, det hardde bare kostet oss andre mer, om de også skulle ha det på cd (antar det)

 

http://megagames.com/news/html/pc/farcrydvdonly.shtml

støtter "dvd only" utgivelsen. Det finnes nesten ikke en pc uten, iallefall i Europa. Lei av at spill kommer i 4 og 5 cd'er osv. :no: Bra at UT2004 også blir tilgjengelig på dvd i Europa :thumbs:

jeg støtter ikke valget.

det er sikkert ikke et problem for de som sitter på ferdigkomponerte datamaskiner, ettersom disse dell\ibm\compaq maskinene kommer med dvd spiller, men for oss som liker å bygge maskinen selv så er vel dette et lite slag i trynet, ettersom de fleste av oss ikke har behov for dvd spiller i maskinen.

hva skal man med det ? jeg har tilgang til privat kino hvor man kan utnytte dvd skikkelig, jeg har heller ikke behov for dvd spiller i kombinasjon med å ha pcen koblet til tven, ettersom jeg allerede har dvd spiller i stua.

så hva skal jeg da med dvd spiller på pcen ? jeg orker ikke å anskaffe meg noe som kun kan gi meg en ting "tilbake", nemlig å kjøpe spill på dvd.

det er da litt småkjipt for meg da at dette spillet kommer på dvd ettersom jeg er en av de (ifølge deg) få som ikke har dvd spiller...

 

du antar at det hadde kostet oss andre mer om det skulle kommet ut på cd også, det kommer ut på cd, men ikke i europa, dvs at da skulle det allerede ha hatt en innvirkning på prisen for oss i europa (noe det ikke har) dermed hadde det uansett ikke vært noe problem å lansert det på cd i europa.

 

jeg tviler sterkt på at det "nesten ikke finnes en pc uten dvd spiller i europa"..

jeg legger også merke til at de som bygger pc, og spør etter hjelp til å sette sammen en gamer-pc, aldri ber om dvd spiller..

men selvsagt er det nok en økonomisk fordel av å lansere spillet på dvd i europa, men det er vel heller i en form av at det er billigere å trykke spillet på dvd.

2cd plater vil f.eks koste mer enn en singel dvd.

da er det vel rimelig å tro at dette er bakgrunnen for det hele, for en ting er sikkert, salget kommer ikke til å bli større i forhold til hva salget hadde vært hvis de hadde lansert det på cd i europa.

usa salget kommer dog til å øke drastisk, ettersom en del i europa må se seg nødt til å bestille derfra :thumbdown: .

 

for min del så ender jeg nok opp med å bestille det fra usa, enten det eller så bare laster jeg det ned, og det er egentlig ganske synd, for dette var et av de spillene jeg hadde tenkt til å bruke penger på i år.

men jeg forstår jo helt klart at en del er henrykt over denne avgjørelsen, ettersom man slipper å måtte bytte cd under installering av spillet.

......

 

nå over til en del ting jeg har å utsette på far cry etter å ha prøvd demoen over en lengre periode..

 

nummer 1 - AI har en tendens til å være stokk dum, man kan skyte på dem i en evighet fra en viss posisjon, for så å lure dem til et annet sted ved å benytte seg av steinkastingen...

den fungerer ypperlig i noen situasjoner, men konklusjonen min er at dette kan først bli interessant etter at man har luket bort de styggeste feilene, og det sier vel egentlig det meste om denne løsningen, den er for dårlig.

hvis man kommer på en løsning som gjør at fienden klarer å komme frem til smarte løsninger så hadde ai`n i far cry fungert utmerket, men slik som jeg sa med steinkastingen, det blir for enkelt å leke med dem.

 

nummer 2 - alle skryter over grafikken, er den så vakker ? nei.

en av de tingene jeg misliker er faktisk måten øya ser ut på halveis lang avstand, faktisk hvordan øya ser ut når man begynner i demo-brettet.

for seriøst,det ser dårlig ut.

det hele blir trekt opp av div nydelige løsninger, f.eks vannet, som er med på å trekke opp helhetsinntrykket, spesielt etter at man la til den water-patchen som var å finne på nett, som gjorde at man fikk "realistisk" gjenspeiling i vannet.

spillet har jo ikke engang realistisk himmel, man har heller valgt den klassiske påmalte himmelen som blir noe kjedelig.

 

samtidig så føler jeg at det blir for cartoonish, vannet ser bra ut, men er ikke realistisk,det er heller ikke refleksjonene (ikke at det betyr så sinnsykt mye).

jeg gleder meg mer til jungelbrettene, ala airstrip som er i mp betaen.

det som er synd er at spillet kunne blitt mye mer "intenst" hvis man hadde valgt en form for mer "realistisk" grafikk..på den måten hadde man fått et bedre inntrykk av det historien går ut på, et paradis som forvandles til et mareritt.

det fortjener en mørkere stemning,det eksisterer ikke her.

 

asad lurte på om noen kunne nevne spill som ser bedre ut enn far cry, gjerne;

deus ex 2 med skikkelige innstillinger - half life 2, doom3 og s.t.a.l.k.e.r (som i motsetning til det du tror, kommer i 2004, og det er ikke idiotisk å sammenligne dem når de kommer iløpet av samme år)

 

og hva er poenget med all denne skittkastingen ?

asad, du burde ta deg et kjapt kurs i folkeskikk, noe som man burde benytte seg av selv på et forum.

hvis du ikke klarer dette så kan jeg gjerne veilede deg til spillforumet på vg :ermm: ...

 

"Åjsann, ingen av spillene du nevnte er ute Åjsann Åjsann, Farcry er ifølge deg på 4. plass når det gjelder grafikk i spill, åjsann det er dårlig det. Sorry hvis du ble fornærma HL2 FanBiatch. Åsjann.

 

PS

Hvem i ***** sier "åjsann" ?

Tulling."

 

i rest my case.

 

EDIT: forandret h-ordet til - mareritt :)

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

En DVD-rom er jo ikke dyr lenger, så det er ingen unnskyldning at man ikke har det. Tror (og håper) at det blir en trend at flere og flere spill kommer på DVD.

Har ikke DVD-rom selv for tiden etter den jeg hadde døde, men må nok kjøpe en.. eller DVD-brenner kanskje..

 

Og det blir dumt å sammenligne grafikk med spill som ikke er kommet enda. Stalker har vel release i november(?), og mye kan skje på de 9 månendene..

Lenke til kommentar

selvfølgelig er det i form av at det er billigere å lage det hele på dvd, hva annet? for å ta hensyn til markedet som kanskje har lyst på dvd? en ser alltid på hva som er økonomisk for seg selv. De fleste i europa har nok dvd-rom, eller kommer til å kjøpe det om nødvendig. Hva gjør en da, jo selger det på dvd(er?). Derimot har kanskje ikke de fleste det i eks. USA, og hva om de, gjennom omfattende tester også her, finner frem til at "for f¨å" ser seg vilige til å gå i anskaffelse av dvd-leser? jo da selger en på cd-rom.

 

hensyn_

det blir av og til utgitt et mindretall deluxe utgaver, men disse koster jo mer.

 

 

usa salget kommer dog til å øke drastisk, ettersom en del i europa må se seg nødt til å bestille derfra

vi får se. de fleste i europa har nok dvd-leser, eller går i anskaffelsen av en, som forresten er blitt ganske billig, altså noe de mange europeere har penger nok til å gå i anskaffelse av.

 

selv, kjenner jeg ingen i norge som ikke har dvd-rom på PCèn, og ja jeg kjenner mange som har bygget fra grunnen av. Når folk kjøper dvd-brenner blir det nok brukt til å brenne en god del data..... og ikke bare til film. Selv kjøpte jeg dvd-rom pga. jeg ville kunne lese dvd-rom med data, som jeg selv ikke engang kunne lage, men noen jeg kjennte. + dette, jeg hadde troen på at nyere spill kom til å komme som dvd-rom utgivelser.

 

det er jo to forskjellige markeder. En har nok tatt "en markedsundersøkelse og to" før en tok denne besluttningen. Om en hadde sett verden som ett marked, like mye cder/dvder i europa, og likt andre plasser. Hva hadde skjedd? jo de fleste i europa hadde kjøpt dvd, og de fleste i usa cd (?). Altså begge plasser får man overflødig med det andre mediumet, bra salg? deler en derimot opp, og gjør slik de har tenkt å gjøre, bra salg? bedre, tror jeg. Spørsmåler er om det går utover oss i europa at en selger cd-rom på andre marked....

 

pleier det det? (--> hensyn_)

 

--------------------------------------------

 

 

når det gjelder grafikken, så kan en stille på en god del.

eks. at grafikken ikke skal bli degradert ved avstand, for å spare cpu/gpu/ram.

 

her er noen kommandoer som er gøyale å eksprimentere med.

noen bare må en prøve

 

USEFUL CONSOLE COMMANDS

 

\ca_drawbones 1 -- Display bones used by skeletal animation engine

\hud_panoramic 1 -- Use with cl_display_hud 0, play in letterbox mode for a movie-like experience

\e_terrain_lod_ratio -- Set to 1 or less to display more detail in the terrain far ahead

\meminfo 1 -- Display interesting information about game modules and memory consumption

\r_stats 1 -- Display info on current shaders and textures

\r_rendermode 0 -- Normal mode

\r_rendermode 1 -- Use "soft light" renderer for a dreamy effect

\r_rendermode 2 -- Use "cold colors" renderer for a realistic effect

\r_rendermode 3 -- Use "cel shaded" renderer for a cartoony, XIII-like effect

\r_rendermode 4 -- Use "ultra contrast" renderer if you want to ruin your eyes because you can't see anything

\e_water_ocean_sun_reflection 1 - Enable cool effect of sun reflecting in water

\r_waterreflections 1 -- Already enabled by default, consider disabling it to boost fps

\r_waterrefractions 1 -- Disabled by default, enable for refraction effect in water

\save_game savename -- Saves the current game into the file AnySaveGame

\load_game savename -- Obviously, loads save game AnySaveGame from disk

\start_frame_display -- I'm not even gonna try to explain what's going on there, lots of cool renderer stats

\start_frame_profiling -- Remove stats shown with start_frame_display

\w_recoil_max_degree 0 -- For you ladies out there, disables the recoil of all the guns

\w_accuracy_decay_speed 0 -- Another one for the mouse-handicapped, gun accuracy remains steady while firing

\e_deformable_terrain 1 -- It will take the rocket launcher to do it, and only in open terrain, not near trees or buildings. It won't do a huge hole like GeoMod did either, but it shows it is possible in this engine :)

 

\d3d9_TripleBuffering

Default 0, set to 1 for tripplebuffering.

 

\e_detail_texture_min_fov

Default 0.550000

I have a feeling this changes texture quality to the lower quality alternative when they are not in your angle of view.. i will try it however to see if i can get rid of the distance low detail textures.

 

\e_lod_ratio

Default=1.000

It's a level of detail ratio, like the terrain one i tried earlier (which causes quite a frame rate drop when looking at distant terrain i should add) i'm hoping it will change the level of detail of something else.. textures, vegetation? or perhaps all of these things including terrain.. and other commands change the lod seperately. Anyway, like the terrain LOD, anything below 1 should enable the highest detail.

 

Mocib here... tested this and the higher the value was the more detail became visible in the scene.

 

\e_motion_blur

Default=0

Values from 1-7 change blur type

 

\e_obj_lod_ratio

Default=10.00000

YESSS!!! FOUND IT!! this is for vegetation lod ratio!! aha! lowering the value should make vegetation stay high detail at further distances.. so no annoying pixelated trees 60m away.

 

\e_obj_view_dist_ratio

default=55.000

similar thing.. perhaps this has more to do with what i want, and the obj_lod_ratio makes them the highest detail 100% of the time.. this looks like it can just adjust what distance objects go low detail at.. strange seeing when using my binoculars i found trees usually went low detail at around 55m.

 

\e_objects_fade_on_distance

default=1.000

I guess on 0 objects will remain visible all the time.. that's gotta hurt performance at long range distances.

 

\e_rain_amount

default=0.00000

amounts between 0-1 controls the density of the rain.. i wonder if setting a value will cause it to rain where it's not meant ot doubt it, but would be great if true.

 

\e_sprite_min_distance

default=8.00000

Another vegetation related one.. this should set the distance at which objects turn into sprites.. which is probably for me the most annoying thing about the vegetation.. some sprites are hirrobly low detail, and objects can change to sprites at like 50-60m.. which is very noticable.

 

\e_terrain_lod_ratio

Default=2.0

Setting to 0 will dramatically increase the LOD of terrain at distances.. but it will cost you.

 

\e_terrain_merge_far_sectors

Default=1.000000

Render far heightmap sectors as one mesh.. I guess turning this off could increase visuals of distant terrain.. only, with the above command, poly count is certaintly high enough.. hell my frame rate drops to 25FPS when looking at distant terrain with the ratio below 1.

 

\e_terrain_single_pass_vol_fog

Default=0.000000

Use single pass volumetric fog on terrain where possible.. could up fog amount if you want to increase performance.. looks like there is no fog by default. That's gotta be a first for games like this!

 

\e_terrain_texture_mip_offset

Default=0.000000

Allows to reduce terrain texture resolution by selecting more low mips from texture file.. I would have thought this was on by default.. maybe texture detail is a seperate thing. Hopefully I can turn that off too.. as terrain 70-100m away looks like a game from 1997 ;p

 

\e_vegetation_sprites

Default=1.000000

Activates drawing of sprites instead of distributed objects at far distance (just brilliant) will try deactivating this! Can see my frame rate now :)

 

\e_vegetation_bending

Default=2.000000

Hmmmm, havent seen any trees bend myself.. in a video I did, from rocket..

 

\e_vegetation_sprites_slow_switch

Default=1.000000

Orient 3D vegetations and sprites to much each other.. not exactly sure on this.. I guess it has something to do with the switching between objects and sprites.

 

\e_vegetation_sprites_texres

Default=0

Sprite texture size modifier. 0 - no scale, 1 - scale 2 times down and so on.

 

(fjerner dette om det blir for mye for folk, men det har ye med topic å gjøre, nå kan en selv gjøre det bedre!)

 

hentet herfra_

http://personal.inet.fi/atk/kjh2348fs/fc_demo_info.html

 

bare klag på skrivefeilene mine, som sannsynligvis gjemmer seg for meg, men ikke opprett egen poster for det i denne tråden!

 

that was that

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Selfølgelig er det dumt for de som ikke har dvd-spiller. Men dvd har kommet for å bli og cd'ene vil om ikke så altfor lenge bli erstattet av dvd. Jeg fikk tak i dvd-spiller for 3 og et halv år siden for jeg tenkte at spillene helt sikkert kommer som dvd snart... lang tid tok det..

 

Angående AI'en i Far Cry. På den banen i SP demoen så er faktisk AI'en dårlig, jeg vet ikke hvorfor. Men på den nye demo banen så er AI'en meget bra. Dersom jeg skyter et skudd med sniper riflen, så kommer de springende mot der jeg skjøt i fra. Dersom jeg skyter mot de så stikker de i dekning og sniker seg fremover, de følger faktisk etter meg selv om jeg tar til å svømme. Værre blir det når de tilkaller hjelp og det kommer et helikopter og flere fiender på båter. Jeg har prøvd den research banen mange ganger og har ikke klart å snike meg forbi AI'en ennå.

 

Tenk å klage over grafikken i Far Cry. Grafikken er meget bra. Det finnes ikke et annet spill som er så stort og detaljert. Og hva så om vannet ikke reflekterer alt, har du tenkt å la systemkravene skyte i været? En annen ting som er utmerket i spillet er modellene som tar i bruk poly-bump teknologi til å minke antall polygoner på modellene med minimalt senking av detaljer (noe Doom 3 også bruker). Også den realistiske lys og skygge motoren er fin, synes den faktsik er bedre enn Doom 3 sin (ut i fra det vi har sett av Doom til nå).

 

Og det er bare en bane du har sett til nå. Mange baner vil foregå i mørkere lyssettninger og miljøer. Kan ikke trekke konklusjoner av bare en bane. Den researc banen som kan lastes ned nå er noe mørkere og nifsere, spesielt etter at du får tatt en titt på spillets mer uhyggelige del. Jeg var litt skepsis til mutanter i spillet, men etter den nye demo banen har jeg totalt endret synes på det. Mange som kommer til å sitte med hjertet i halsen av dette spilllet, garantert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...