Gå til innhold

Hvilket antivirusprogram er best?


Anbefalte innlegg

bruker norman jeg, ikke noe særlig bra

under WZ12 hadde jeg norman og pc-cillin, kanskje litt bortkasta, men det var faktisk pc-cillin som "poppa" opp med at den hadde funnet virus både her og der...

vurderer å skaffe meg norton`04 jah.

 

Godt poeng btw. det der med at man BØR bruke ad-aware & spyBot remower/destroyer, fant 114 forskjellige ting når jeg brukte det sist ;)

riktignok var mange av dem "farlige register keys" men allikevel ;)

Endret av morten2101
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norton 2004 er overlegent andre AV programmer for tiden (og en godt stykke frem i tiden også anntar jeg). Eneste problem kan være at det bruker mye ressurser om det står på maks instillinger (og dermed scanner ALT som brukes for virus). Derimot hvis du setter av auto-protect og bare scanner manuelt vanlige filer ved evt. mistanker + lar norton sjekke inkommende mail ect. så bruker den mye mindre ressurser. Noe mer trenger du ikke, om du er noenlunde oppegående databruker.

Saken her er vel at Norton tar generelt mer ressurser enn f.eks. f-prot og andre programmer! Det er ikke direkte snakk om å kjøre på maks eller ikke, ppå innstillingene mine har jeg at den skal skanne gjennom alle slags filtyper, og at den skal oppdatere virus databasen hver dag. Dette uten at jeg nesten merker det! Har også satt den til å skanne alle email jeg får og å skanne alle filer jeg får via messenger, overhodet ikke noe problem! Norton er et helt greit problem men jeg syntes den bruker vesentlig lengre tid på å utføre enkelte oppdrag som f.eks. scanning og oppdatering! Dette er som regel ikke noe stort problem hvis man har en ny PC, men med engang man instalerer det på en eldre PC merker man det med en gang!

Lenke til kommentar

Jeg vil bare komme med et innlegg som kanskje kan antyde at jeg forsvarer Norman Virus Control. Jeg tror de av dere som klager på å ha fått virus med Norman ikke har satt opp programmet riktig, det er lett å glemme å konfigurere antivirus programmet, dette gjelder vel egentlig de fleste AV programmer og anti-spyware programmer.

Lenke til kommentar
bruker norman jeg, ikke noe særlig bra

under WZ12 hadde jeg norman og pc-cillin, kanskje litt bortkasta, men det var faktisk pc-cillin som "poppa" opp med at den hadde funnet virus både her og der...

vurderer å skaffe meg norton`04 jah.

 

Godt poeng btw. det der med at man BØR bruke ad-aware & spyBot remower/destroyer, fant 114 forskjellige ting når jeg brukte det sist ;)

riktignok var mange av dem "farlige register keys" men allikevel ;)

Offtopic: Snekker'n sin avatar? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg vil bare komme med et innlegg som kanskje kan antyde at jeg forsvarer Norman Virus Control. Jeg tror de av dere som klager på å ha fått virus med Norman ikke har satt opp programmet riktig, det er lett å glemme å konfigurere antivirus programmet, dette gjelder vel egentlig de fleste AV programmer og anti-spyware programmer.

Nå har jeg aldri hatt virus, men Norman Virus Control gjorde slik at maskinen gang seg osv osv. Tror programmet fort kommer i konflikt med andre ting.

En gang gjorde Norman VC at maskinen ikke bootet engang.

Så fort jeg fikk fjernet Norman, så virket PC'en bedre enn noen gang før.

Lenke til kommentar
Bruker avast.com nå og det går greit (gratis home versjon)

Bruker dette jeg også og er meget godt fornøyd. Har ikke vært plaget med virus det siste halve året som jeg har brukt dette. Det kan oppdateres automatisk og har et bra brukergrensesnitt.

 

At det er gratis gjør jo også at man slipper å ha dårlig samvittighet for å bruke Symantec (Norton) AV :laugh:

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar
Jeg vil bare komme med et innlegg som kanskje kan antyde at jeg forsvarer Norman Virus Control. Jeg tror de av dere som klager på å ha fått virus med Norman ikke har satt opp programmet riktig, det er lett å glemme å konfigurere antivirus programmet, dette gjelder vel egentlig de fleste AV programmer og anti-spyware programmer.

Nå har jeg aldri hatt virus, men Norman Virus Control gjorde slik at maskinen gang seg osv osv. Tror programmet fort kommer i konflikt med andre ting.

En gang gjorde Norman VC at maskinen ikke bootet engang.

Så fort jeg fikk fjernet Norman, så virket PC'en bedre enn noen gang før.

Hmm, dette synes jeg virker merkelig. Har selv vært med å testet NVC i nettverk med mange ulike typer pcer (400 maskiner til sammen sånn ca.). Jeg har aldri hatt slike problemer som du beskriver.

Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd norman,mcafee,norton +et par slike gratis-AV må jeg si meg ekstremt fornøyd med e-scan. E-scan er relativt nytt her til lands og har tidligere fokusert på bedrifter (servere), men nå hører jeg at de skal satse tyngre på privat markedet også her til lands. Absolutt verdt å prøve!!

Lenke til kommentar
Etter å ha prøvd norman,mcafee,norton +et par slike gratis-AV må jeg si meg ekstremt fornøyd med e-scan. E-scan er relativt nytt her til lands og har tidligere fokusert på bedrifter (servere), men nå hører jeg at de skal satse tyngre på privat markedet også her til lands. Absolutt verdt å prøve!!

Har du noen link til produktene deres? Jeg regner med at dette ikke er et gratis produkt? Jeg kunne godt tenke meg å prøve ut dette produktet for å sammenligne med mine tidligere erfaringer.

Lenke til kommentar

Her er hjemmesiden til

Microworld, folka bak e-scan. Vet ikke om det er kommet ut i butikk-hyllene ennå, men jeg vet hvem som er eneimportør og selger dette.(Skal ikke nevne navn her, for da får jeg vel moderatoren på nakken p.g.a. reklame? ;) )

 

Jeg er iallefall "ny-frelst", skulle vært moro å høre hva andre syns om det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Personlig har jeg erfaring med diverse anti virus porgrammer fra Norman, Norton, F-Secure + et par andre jeg ikke husker navnet på i farten. Mine personlige vinnere er F-Secure og Norman. For tiden bruker jeg Norman og er strålende fornøyd, har aldri hatt problemer og har aldri blitt infisert av virus innen de fire årene jeg har benyttet Norman. Der i mot har jeg en del nagativt å si om Norton. Blant annet er det en del sikkerhetshull i Norton som fører til at programmet "godtar" virus. Jeg orker ikke å starte en diskusjon på dette nå, men min personlige trofaste favoritt har blitt Norman.

Enig med deg, har fixet mange PCèr med oppdatert Norton og virus i maskinen......

Det samme har eg også, men det var ikke norton antivirus programmet som var dårlig, men at vedkommenede skrudde av auto-protect som var årsaken på de to siste pc'ene eg fikset.

Han skulle installere ett spill, norton nektet han det så han skrudde av norton?

Men han lærte noe, og lovte meg at han aldri skulle gjøre det mere. Hehe.

Lenke til kommentar
Har brukt Norton 2002 (i snart 3 år!!) ganske lenge. Ingen problem med virus av noe slag.

ingen virus som du vet om ja.. ;)

 

kjørte norton selv ganske lenge, fordi jeg egentlig ikke hadde noen erfaring og trodde/mente at det var best. men så er jo det det med at man må betale for oppdateringene da, og det har jeg jo ikke særlig lyst til.. hehe.

 

bestemte meg derfor for å prøve gratisversjonen av AVG, og *SMACK*

tror den fant 4-5 virus på første scan, som norton ikke brydde seg om engang.

 

har kjørt AVG i et år nå, og er veldig fornøyd. hyler og bærer seg når den skal og stopper virusene før de får infisert pc`n.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har Norton på alle maskinene på jobb, McAfee på de bærbare og Trend Pcllini på øvrige maskiner hjemme.

 

Norton - Stabilt, sikkert og resurskrevende.

McAfee - Mye som Norton men litt mer tull mht. oppdateringer.

Trend . Enkel og grei, men jeg stoler mer på de to andre uten at jeg kan dokumentere dette. Mer en magefølelse,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...