Gå til innhold

Hvilket antivirusprogram er best?


Anbefalte innlegg

Panda antivirus har jo vunnet et par tester har jeg lest....

Jeg har brukt Panda siden 2002 men synes den nyeste versjonen er enormt resurskrevende, gjør maskinen sirrup, dessuten finner den ikke virus! Jeg hadde mistanke om at jeg hadde virus men Panda fant nada! Ble så lei at jeg avinstallerte hele mølet, installerte Avast i stedet, og gjett hva den fant! Flere trojanere/virus! Så derfor blir det aldri mer Panda på meg! Kjører Avast nå, bruker lite resurser, og har et enkelt grensesnitt, lettfattelig. Dessuten er det gratis! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NOD32 er etter min mening best, anbefales!

Krever lite ressurser, og er raskt.

Rimelig er det også.

Det er kanskje ukjent for de fleste, men gjør det

bra på tester for tiden.

 

Norton er for stort og tregt, og legger inn ting jeg ikke har

bedt om "Norton Recycle bin" f.eks

 

NOD32

 

 

lqpl

Ja, bortsett fra å fullstendig føkke opp all Active X automated install i IE er ikke NOD32 så værst.. :whistle:

Lenke til kommentar

Kjører dere siste versjon av NOD32?

 

Vi bruker det på 40 PCer uten problemer.

 

Det er vel ikke så mange AV som scanner utgående.

At NOD ikke scanner utgående kan nok være et minus ved

scriptormer og slikt men ved sending av vedlegg f.eks så

blir jo de scannet ved access når man velger vedlegget.

 

 

lqpl

Lenke til kommentar
NOD32 er etter min mening best, anbefales!

Krever lite ressurser, og er raskt.

Rimelig er det også.

Det er kanskje ukjent for de fleste, men gjør det

bra på tester for tiden.

 

Norton er for stort og tregt, og legger inn ting jeg ikke har

bedt om "Norton Recycle bin" f.eks

 

NOD32

 

 

lqpl

Ja, bortsett fra å fullstendig føkke opp all Active X automated install i IE er ikke NOD32 så værst.. :whistle:

Om man vil unngå virus tror jeg det er viktigere å finne seg en annen nettleser enn IE enn å ha "det beste antivirusprogrammet på markedet".

 

Jeg er av den overbevisning at jeg tror de fleste AV-programmer på markedet i dag er "bra nok", men når det er sagt må jeg si at jeg har prøvd de aller fleste, men da jeg kom over ESET NOD32 var det slutt på letingen for min del. NOD32 har alt et antivirusprogram bør ha, pluss litt til. At det i tillegg bruker så lite ressurser og starter så raskt opp gjør at man i praksis ikke merker at man har det installert før det finner et virus gjør at dette nesten er for godt til å være sant :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
En annen ulempe med NOD32 er at den ikke scanner utgående e-post. Det synes jeg rett og slett er for dårlig.

Den nye 2.5 versjonen av NOD32 skanner nå også utgående epost, visst.

 

NOD32 2.5 inkluderer faktisk også Spyware-fjerning nå.

Ser ut til å funke ganske greit også. Det kom massevis av advarsler da jeg prøvde å installere Kazaa (ikke Lite-utgaven).

Lenke til kommentar
Har NOD32 2.5 kommet i final?

 

Hvordan funker det når jeg har lisens på v 2.0?

Jepp, NOD32 2.5 er final nå.

 

Alle som har gyldig lisens, kan laste ned denne versjonen, bare gå inn på www.nod32.com. Det går helt fint å installere over, og beholde alle innstillinger.

 

2.5'en blir også en oppdatering som kommer via den vanlige oppdateringsfunksjonen i programmet, men det tar visst litt tid før det er på plass.

 

Forresten mye bra NOD32-info på www.wilderssecurity.com

Lenke til kommentar
En annen ulempe med NOD32 er at den ikke scanner utgående e-post. Det synes jeg rett og slett er for dårlig.

Den nye 2.5 versjonen av NOD32 skanner nå også utgående epost, visst.

 

NOD32 2.5 inkluderer faktisk også Spyware-fjerning nå.

Ser ut til å funke ganske greit også. Det kom massevis av advarsler da jeg prøvde å installere Kazaa (ikke Lite-utgaven).

Har installert nyeste versjon nå. Var bare det jeg savnet med NOD32 fra før. Perfekt :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som vet om ant-spyware saken funker bra? kan jeg hive ut Ad-Aware eller MS Anti-Spyware eller helst begge to?? :p

Njæi...er vel ikke vits å pælme ut Ad-Aware og MS-greia riktig enda, de ligger vel ikke aktiv i minnet hele tida?

 

Kan være greit å gjøre en scan med disse i ny og ne, for å se om noe blir missa av NOD'en.

Lenke til kommentar
Noen som vet om ant-spyware saken funker bra? kan jeg hive ut Ad-Aware eller MS Anti-Spyware eller helst begge to??  :p

Njæi...er vel ikke vits å pælme ut Ad-Aware og MS-greia riktig enda, de ligger vel ikke aktiv i minnet hele tida?

 

Kan være greit å gjøre en scan med disse i ny og ne, for å se om noe blir missa av NOD'en.

Ad-Aware ligger ikke aktivt i minnet (Bruker bare Personal versjonen) men MS AntiSpyware ligger nok i minnet for å kunne fungere prevantivt.. hadde vært fint å bli kvitt denne, men vet den finner saker som Ad-Aware ikke finner...

Lenke til kommentar
Noen som vet om ant-spyware saken funker bra? kan jeg hive ut Ad-Aware eller MS Anti-Spyware eller helst begge to??  :p

Njæi...er vel ikke vits å pælme ut Ad-Aware og MS-greia riktig enda, de ligger vel ikke aktiv i minnet hele tida?

 

Kan være greit å gjøre en scan med disse i ny og ne, for å se om noe blir missa av NOD'en.

Ad-Aware ligger ikke aktivt i minnet (Bruker bare Personal versjonen) men MS AntiSpyware ligger nok i minnet for å kunne fungere prevantivt.. hadde vært fint å bli kvitt denne, men vet den finner saker som Ad-Aware ikke finner...

Kanskje det går an å deaktivere den preventive delen som ligger i minnet av MS Antispyware? Og heller bruke MS'en til on-demand scanning innimellom.

 

Men jeg tviler på at det er noe stort problem å ha både MS'en og NOD'en gående i minnet samtidig. Har ikke lest noe om problemer her ihvertfall.

Lenke til kommentar
NOD32 er etter min mening best, anbefales!

Krever lite ressurser, og er raskt.

Rimelig er det også.

Det er kanskje ukjent for de fleste, men gjør det

bra på tester for tiden.

 

Norton er for stort og tregt, og legger inn ting jeg ikke har

bedt om "Norton Recycle bin" f.eks

 

NOD32

 

 

lqpl

Ja, bortsett fra å fullstendig føkke opp all Active X automated install i IE er ikke NOD32 så værst.. :whistle:

Kaller du det en ulempe? Jaja..

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...