Gå til innhold

HW.no medlemmer er ikke som andre forum medlemmer


Anbefalte innlegg

QUOTE (knut oddsen @ 02/02/2004 : 02:29)
En moderator bør begrunne hvorfor han/hun foretar seg noe pga det er ikke sikkert at den personen som opprettet tråden, eller som svarte på en tråd er klar over feilen som er gjort. Tror nok at di fleste ikke gjøre det igjen.

Sant det, men dette gjelder vel helst tråder som blir stengt... at de gir en begrunnelse på hvorfor akkurat den tråden blir stengt, noe de også er flinke til å gjøre. Men andre ting som moderatorer foretar seg har vi bruker ingenting med, som f.eks utnevnelse av bruker-mods.

 

QUOTE (knut oddsen @ 02/02/2004 : 02:29)
Hvis brukerene ikke kan si sin mening er det noen vitsi med et forum i det hele tatt

 

Ja, jeg tror forumet hadde fungert meget godt om alle hadde vært objektive, men om det hadde vært like attraktivt for de fleste og poste her er et annet spørsmål. Men dette blir rent hypotetisk, da mennesker ikke har en mulighet til å være 100% objektive.

 

QUOTE (knut oddsen @ 02/02/2004 : 02:29)
Som jeg ser det skal en moderator passe på at lover og regler,som regulerer forumet er fulgt,og at alle brukerene oppførere seg.

 

Du har akkurat beskrevet en del av jobben til en moderator :thumbs:

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (knut oddsen @ 02/02/2004 : 02:29)
En moderator bør begrunne hvorfor han/hun foretar seg noe pga det er ikke sikkert at den personen som opprettet tråden, eller som svarte på en tråd er klar over feilen som er gjort. Tror nok at di fleste ikke gjøre det igjen.

En moderator sitter med mye makt og jeg personlig har sett hvordan den makten har blitt utnyttet. Hvis brukerene ikke kan si sin mening er det noen vitsi med et forum i det hele tatt. Som jeg ser det skal en moderator passe på at lover og regler,som regulerer forumet er fulgt,og at alle brukerene oppførere seg.

imo

Dette var vel egentlig litt på siden av topic, men jeg kan alltids svare :)

 

Synes moderatorene her stort sett er flinke til å begrunne. Det er endel untak, og noen litt korte ubeskrivende begrunnelser, men må si det er mye bedre enn andre fora jeg er innom.

Kan ikke si at maktmisbruk er noe vanlig fenomen her på hw. Det skjer sikkert, men det må være fint lite siden det ikke dukker opp tråder på det. En side har og to eller flere sider, og misforståelser kan lede til så mangt

 

edit; apollow, skulle ikke du legge deg da? :p

Endret av enden
Lenke til kommentar

Det er en selvfølge at dere brukere kan få komme med tilbakemeldinger til oss som forsøker å unngå at denne skuta her blir den nye rocknes (okay, den var litt usmakelig - men WTF). Saken er bare at det er STOR forskjell mellom å provosere, kjefte løs, være usaklig eller på annen måte opptre som en idiot, og å komme med begrunnet og konstruktiv kritikk. Selv har jeg mottatt en GOD del kritikk pga. mine valg som moderator, og de fleste har vært av den konstruktive typen. Da har jeg ikke problemer med å høre på brukerne, og på den måten kan det også hende at en bruker får gjennomslag for det de ønsker (har skjedd mang en gang).

Men når jeg mottar dritt, tror jeg at jeg er i min fulle rett til å drite en lang Cat5 -kabel i kritikken. Og det koster meg ikke 5 røde, flate øre å hive ut en bruker om vedkommende er upassende i trøkketuret mot meg.

 

Det dummeste man i det hele tatt kan gjøre, er å starte en masse rykter, hisse seg opp over bagateller og trekke konklusjoner før man i det hele tatt har fått en uttalelse fra de som er ansvarlig. Den justis som jeg har observert på forumet i kveld kan best betegnes som "skyldig selv om det motsatte er bevist". Sånt noe er rett og slett for dumt.

 

Så folkens - i stedet for å la hormonene løpe løpsk :p , kan man heller besinne seg og avvente et svar fra maktens tinde. Da forløper det hele i rolige og avbalanserte former, og bl.a. jeg slipper å måtte hive ut folk fordi de ikke klarer å oppføre seg som folk.

 

Får vel avslutte med mitt yndlings-utsagn: "Den første som kommer med et usaklig innlegg i en debatt, har tapt hele diskusjonen uansett om vedkommende har rett eller ei".

 

Tygg litt på den, følks! :)

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 02/02/2004 : 02:35)
edit; apollow, skulle ikke du legge deg da? :p

/jo, men jeg blir litt fort oppslukt av debatter som det faktisk går an å holde på et normalt nivå... men nå er det natt :thumbup: /

 

 

QUOTE
Den første som kommer med et usaklig innlegg i en debatt, har tapt hele diskusjonen uansett om vedkommende har rett eller ei

 

tror faktisk den setningen inneholder mer sannhet enn de fleste aner og/eller vil inrømme :wow:

Lenke til kommentar

apollox: seffern gjør den setningen det! Det er jo jeg som kom opp med den, jo! :p

 

Seriøst: jeg mener det oppriktig. Dersom man ikke kan holde en debatt på et saklig nivå og komme med saklige argumenter, bør man ikke diskutere videre - da blir man usaklig, og debatten er tapt.

Lenke til kommentar

Er enig der, da jeg selv har gått i den "fella" , men der er en annen viktig sak i den annledning det er å glemme at du eller andre har "tapt" en diskusjon og vere istand til å starte neste med "blanke" ark .

Enkelte har desverre så alfor lett til å "huske" andres feil og til stadighet dra disse frem i nye diskusjoner for der å bruke disse for det de måtte vere verd.

Lenke til kommentar

Hadde ikke gjort noe om alt som ikke var datarelevant ble fjernet for:

 

1: Dette er et privateid dataforum.

2: Faktisk et ganske bra et.

3: Eg (og sikkert andre) begynner og bli lei av poster

som "hvor langt snør får du ut av nesa di"

 

Det er funnet opp noe som heter mirc, hvorfor kan de ikke bruke det.

Lenke til kommentar

QUOTE (yummy @ 02/02/2004 : 03:28)
QUOTE (zaico @ 02/02/2004 : 03:02)
Bare et lite spørsmål, ville Snowdog og CFD mistet bruker-mod statusen om "bruker-mod" tråden aldri hadde eksistert?

Ja.

Bra, hadde vært for dumt om de mistet "statusen" av at 2-3 bruker hyler høyt fordi de ikke fikk være bruker-mods..

Lenke til kommentar

GeeZuZz; jeg blir helt rørt av innlegget ditt jeg. du treffer spikern så utrolig på hodet da du presiserer saken fra en mod/admin sitt ståsted. Jeg mener lite vondt om brukerne som liker å syte & klage, men dette er det eneste forumet jeg henger på hvor folk faktisk bryr seg om hvem som er mod og admin, og da jeg i tillegg er admin er det jo ikke akkurat uvanlig at jeg får til dels spydige kommentarer slengt i min retning. hvis folk bare kunne diskutere og slutte å henge seg så utrolig opp i alt mulig ville kanskje jobben vår vært enklere (og ikke minst mindre).

 

Jeg mener ikke HW.no medlemmene er latterlige, men jeg mener oppførselen til enkelte til tider kan være ganske idiotisk. Det kan av og til minne om en maktkamp i beste barne/ungdomsskole-stil, hvor grupper av personer samler seg for rett og slett å lage uhygge for andre, og ikke minst lager en slags mobb som bestemmer hvem som er "kul" (eller en del av gjengen) og ikke. Det skal gjerne en hel gjeng til for å påpeke at noen andre har brutt en retningslinje og henge han/hun deretter, men så lenge det er den rette gjengen så spiller det liten rolle om de i prosessen bryter retningslinjer selv.

 

Antagligvis blir det jeg nå har skrevet splittet opp og sitert på en negativ måte, men det vil bare understreke poenget ytterligere.

 

EDIT: kan også nevne at jeg vet om seriøse personer som ikke ønsker å delta på forumet av årsakene nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar

Jeg har vært registert her i 2 år, har ikke vært den mest aktive... Men jeg blåser egentlig i om tråder blir stengt eller hvem som blir moderator etc. Sjøl har jeg avslått forespørselser om å bli mod på div forum der ute på nettet, jeg synes det er noe herk, iallefall når forumet er stort og det er mye å holde orden på. Tonnevis med dritt får man slengt til seg også, det er en av grunnene. Utakk er verdens lønn.

 

Vil man bestemme selv, kan man starte sitt eget forum (det er jo lett som bare det), der kan man banne, kjefte og smelle og utnevne dem man vil selv til moderator. Enkelt nok.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

QUOTE (yummy @ 02/02/2004 : 02:37)
Saken er bare at det er STOR forskjell mellom å provosere, kjefte løs, være usaklig eller på annen måte opptre som en idiot, og å komme med begrunnet og konstruktiv kritikk.

Så ening så ening :yes:

 

GeeZuZz: Meget bra, kunne ikke sagt det bedre selv!

 

/Cyrus

Lenke til kommentar

QUOTE (Kvakksalveren @ 02/02/2004 : 01:46)
QUOTE (enden @ 02/02/2004 : 01:36)
Nå er ikke dette ment som noe mot ot folk (henger litt der selv), men mener noe av problemet skyldes at det er kommet inn mange medlemmer som faktisk ikke har så stor interresse av å diskutere data. Demed bryr de seg ikke om å bare diskutere kategori-relevant stoff, men skal også diskutere alt annet og.

Det er jo ikkje så rart at det er mange tullingar på dette forumet når adressa til hovedsida er http://www.fuckyou.no/

:wow: wtf!!!!

hahahaha... så teit, lurer på hvem Halcom Steve C. Halvorsen er. merkelig ting å bruke penger på..

 

og til trådstarter: jeg er grunn helt enig med deg

Lenke til kommentar

Er selv admin og moderator på et annet nettsted, og samme visa der og.

 

En del drittunger som opphever seg selv til småkonger, og skal legge seg borti og kverulere på enhver avgjørelse som blir gjort, i tillegg til masse unødvendig flaming.

 

Anbefaler moderators å bli enige seg i mellom hva som er reglene, og holde seg til dem, uavhengig av hva divserse småprimadonnaer måtte få for seg. :)

 

Forum er et tilbud vi får gratis, ikke en rettighet! Her inne gjelder HW.no sine regler, og ingen andre! (Antagelig med noen små moderasjoner).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...