Gå til innhold

HW.no medlemmer er ikke som andre forum medlemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (Snekker`n @ 02/02/2004 : 21:03)
QUOTE (jokki @ 02/02/2004 : 20:26)
GeeZuZz du sier _MYE_ bra her, men kan du med hånden på hjertet si at forumet her fungerer som det skal? :roll: Noe må bli gjort og nå har det vært en lang pause her uten noe særlig aktivitet for å prøve å bedre forumet(kansje skyldes dette hacking osv), men det gjør oss urolige.

En ting som det fins _SVÆRT_ lite av på dette forumet er takknemelighet, folk bruker gjerne en stund for å hjelpe folk og da er det kjekt å få litt tilbake også i form av "tusen takk for hjelpen". Jeg er ikke et prakteksempel for dette, men hvis alle går inn i seg selv og prøver så tror jeg forumet er på god vei opp av dalen.

edit:skriveleif

Den vil jeg gjerne kommentere da jeg gladelig hjelper andre om jeg kann.

Har opplevd personer her på forumet som for bare få mnd siden hang på både msn og PM med spørsmål om hjelp til alt fra hk til minne og cpu og sammtidig hang på hos andre for å få hjelp, plutselig er disse blitt verdensmestre og gjør det som står i deres makt for å henge deg ut og sender deg pmèr med beskjed om hvilken dritt du er og at de ikke tåler trynet ditt.

Slike snørrhovne bleier skulle vert kastet så langt ut av forumet at de aldri fant veien tilbake igjen.

nettop! Høfligheten her på forumet for tiden er rimelig bånn i bøtta.

Har ikke opplevd det samme som deg, men kan tenke deg det er lite kjekt å være hyggelig mot noe og hjelpe dem med all den informasjonen/hjepen du absolutt klarer å gi/finne for så og bare få dritt tilbake.

Lenke til kommentar

QUOTE (fgfgter @ 02/02/2004 : 21:20)
HAHA ja det har du sannelig rett i det er et helt sinnsykt lav kvalitets forum dette her de fleste innleggene er noe sånn somt : "steng denne tråden dårlig topic", jeg har liten pikk lag den større.......

Dette var å ta litt hardt i. Anse dette som det første forum en del besøker og vet ikke helt hvordan å oppføre seg(høflighet har ingenting med dette å gjøre da dette er mest personlighet). Det som må gjøres er å ta gresset ved rota i stedet for å trimme det hele tiden. Få folk til å forstå med en gang hvordan man skriver skikkelig topic i stedet for å sende dem en sur advarsel som presang etter deres første innlegg noe som også tar tid for moderatorene.

Lenke til kommentar

QUOTE (fgfgter @ 02/02/2004 : 21:20)
HAHA ja det har du sannelig rett i det er et helt sinnsykt lav kvalitets forum dette her de fleste innleggene er noe sånn somt : "steng denne tråden dårlig topic", jeg har liten pikk lag den større.......

Vel leste fort gjennom dine innlegg her på forumet og kan ikke si at du har vert med på å heve kvaliteten akkurat :wow: så og da slenge med leppa til andre blir vel litt bak mål :roll:

Lenke til kommentar

men hvordan forklarer du snekkern at du kan skrive:

 

"Er det ikke like greit å stenge alt av tråder ang denne saken og heller ikke tillate nye inntill forumstyret har diskutert seg ferdig og tatt en endelig avgjørelse , så kommer de heller med klar beskjed om at sånn og sånn blir det. Basta. "

 

Men er aktiv i en tråd med samme emne.

 

topicen i denne tråden er jo noe av det dummeste jeg har sett i denne delen av forumet.

Og jada, les mine innlegg. De strekker seg over tre år.

Lenke til kommentar

QUOTE (Insomnis @ 02/02/2004 : 20:59)
Jeg besøker forum.hardware.no av 3 grunner:
1. få hjelp til problemer.
2. hjelpe andre med problemer.
3. delta i spennende diskusjoner.

Så enig så enig,og det er jo klart at administratorer og moderatører må følge brukernes meninger,er ikke så gøy å modere et forum uten medlemmer :)

 

Jeg mener ikke at folk forsvinner eller truer med å forsvinne over enkelt saker,men hvis forumet kun hadde beveget seg i en rettning uten bruker inputs så er faren at man utvikler det i en rettning som ikke virker attraktiv overfor bruker lengre.

 

Husk at forumet er en del av et nettverk som tjener pengene sine på reklame,så brukere har i bunn og grunn en "rett".

 

Men jeg vil konkretisere at dette er ikke en kritikk overfor nåværende admins og mods,bare som en påpekning til brukere som helst ser at forumet blir drevet i diktatorisk form.(Oligarki er vel kanskje en rettere beskrivelse.)

Lenke til kommentar

Joda jeg foreslo det og mener det fortsatt , alle disse trådene burde vert stengt inntill forumstyret/moderatorne kom med en uttalelse om hva som ble en endelig avgjørelse . Nå skjedde ikke det og det jeg har kommentert i ettertid er folks høflighet når nå denne tråden alikevel fortsetter.

Lenke til kommentar

QUOTE (DrDoogie @ 02/02/2004 : 20:03)

Dette gir meg bare flashbacks til aristoteles (eller var det sokrates / platon?) som skreiv ei lang lekse over hvor utakknemlige og late ungdommen var i det gamle Hellas.

Men agurknyheter er jo bra.

Jada. Men forskjellen i dag er at det er ikke voksengenerasjonen som vifter pekefinger til de unge og forteller dem hvor late og udugelige de er. Det er ikke nytt. Nei; veldig mange barn opplever tvert imot at foreldrene står på deres parti uanset hva de finner på. Min mamma er rektor på en stor barneskole, og de historiene hun forteller om hva foreldre kan finne på å si og gjøre for sine barn er helt utrolige. For tredve år siden var Ole pissredd for å komme hjem til mor med melding fra læreren. I dag er Ole pappa og datteren hans kommer hjem og klager sin nød til far når en stakkars lærer har prøvd å forklare henne at hun må ta hensyn til sine medelever. Dette handler ikke om hverken latskap, dumhet eller opprør, men om ren og skjær egosentrisitet.

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar

Skjønner ingenting...

 

Jeg har ikke noe å utsette på forumet, eller dets admin'er eller moderatorer...

 

Oppfør deg pent...og NORMALT så blir det ikke noe tull eller bråk.

 

Og respekter de som legger ned (sikkert masse) arbeid i dette forumet (og hw.no nettverket generelt). Derfor er det også de som har alle rettigheter, og de som er de som bestemmer.

 

Forumet er jo eh... ganske stort, og det er faktisk mange innlegg pr dag, eller time om dere vil. Så da kan det jo hende det er en post eller 2 som moderatorene ikke får med seg... og de postene får da heller være da. Så man kan ikke syte for mye, og si at f.eks den og den stengingen av post og den og den utstengelsen av en bruker er urettferdig. Glipper skjer, og noen folk kommer seg unna og andre ikke. Sånn er det i den ikke virtuelle verden også.

 

Og en ting:

Moderatorene er mennesker de også... selv om de kanskje ser på seg selv som "Guder". Hehe...

 

Så i bunn og grunn så er det ikke alle brukerne som bestemmer. Det er admin og moderatorene. Sånn er det. Som alle andre steder er det autorieter. Her også.

 

 

Mvh,

 

JMW

Lenke til kommentar

Syns egentlig denne tråden kanskje skal legges død jeg... og trenger jo ikke en moderator for å gjøre det...bare brukerne slutter med innlegg...

 

Er ganske enig med det snekker'n sier om at alt som handler om disse tingene nå kan stenges. Så får de som har noe med saken å gjøre diskutere internt og heller komme med en eller annen artikkel hvis det passer seg sånn når de kommet til enighet.

 

Dette er iallefall mitt siste innlegg i denne og andre lignende diskusjoner i den nærmeste fremtid.

 

Og jeg oppfordrer dere til det samme...

 

Make love, not war...

 

Mvh,

 

JMW

Lenke til kommentar

QUOTE (zeph @ 02/02/2004 : 17:56)
Alltid de non-datarelated trådene som blir lange

:) da blir kanskje "problemet" løst fortere. Eller folk blir fortere enige i en diskusjon om hardware. Ville ha vært dumt om hvem som helst kunne blir mod. med en gang. Ville nok ha en del moderatorer som bare sletter poster (som er greie) og gjør livet surt for andre.

 

Uansett. Synes dette er et av de beste hw forumene på i-net. Mange gode diskusjoner (om hw) og løsninger til hw/sw problemer. :thumbs:

Lenke til kommentar

QUOTE (ronndi @ 02/02/2004 : 21:11)
Fint for den frie meningsutvekslingen at tråder om dette emnet blir stengt fortløpende.
Denne tråden som egentlig bare har som hensikt å drite ut en "part" i saken lever videre.

Dette er nok den eneste tråden av sitt slag, og antall svar er bare barnemat i forhold til enkelte av de kritiske trådene. Tro meg at hvis noen oppfører seg i denne tråden slik enkelte har oppført seg i de som har blitt stengt så vil det samme skje her. Skjønner ikke at enkelte ikke klarer å diskutere uten å uthenge andre... synd men det er den verdnen vi lever i.

 

 

Da det hjelper emnet med å faktisk HJELPE andre så vil jeg gjerne fortelle litt fra en administrators ståsted. Jeg har alltid prøvd å hjelpe så godt jeg kan da folk spør om spørsmål jeg kan besvare eller delvis besvare. Dessverre så er det enkelte som ikke alltid har godtatt mine handlinger som moderatør. Jeg henviser i denne saken til en advarsel gikk for språkbruk. Personen som fikk den advarselen holdt på en lengre periode etter denne handlingen på med direkte forfølging av meg i forumet og motsa meg på omtrent alt jeg skrev uansett hvor jeg skrev det. Dette skjedde også i tråder som ikke dreiet seg om drift av forumet. Resultatet av dette var at jeg i en lengre periode måtte slutte å poste svar på seriøse tråder som jeg faktisk kunne besvare, eller delvis besvare. Det ble gjort nettopp fordi jeg ikke ønsket å være medskyldig/årsaken i/til at en tråd ble avsporet. Dette hjalp så klart og alle var fornøyde fordi da man ikke skriver noe har personen ikke noe føde for sine angrep. Hvorfor kunne jeg ikke bare utestenge personen? Veldig godt spørsmål! Jeg vurderte det frem og tilbake gang på gang, men fant liksom aldri noe konkret å ta personen på. Det som gjorde det hele vanskelig var at jeg ikke ville utestenge noen for å motsi meg. Etter litt om og men startet jeg å skrive små advarsler i trådene mine om at nok er nok, jeg godtar ikke mer, og da ble problemet også borte. Jeg tror flere har lagt merke til disse advarslene, og jeg beklager hvis noen utenom personen det gjelder følte seg truet av disse.

 

Poenget med historien er at man ikke alltid blir behandlet snillt selv om man har tittelen administrator, og det er ikke alltid like enkelt for oss å behandle saker som ikke står konkret i retningslinjene. Alikevel prøver vi så godt vi kan å gjøre forumet til de flestes fordel. At enkelte skal tro de er imune mot retningslinjene (uansett årsak) er synd, men det forekommer. Det er enda mer synd at de som tror de er imune lager utrolig mye bråk og ekstraarbeid da de oppdager at de ikke har egne regler i forumet.

 

Vil også avkrefte ethvert inntrykk noen måtte ha om moderatørens generelle holdning ovenfor den vanlige bruker. Selv har jeg svært gode erfaringer med veldig mange brukere, de fleste har jeg ikke erfaringer med i det hele tatt, og et bittelite fåtall har jeg dessverre negative erfaringer med. Alle disse brukerne skal bli behandlet på samme måte frem til han/hun bryter en retningslinje eller gjør noe annet som ikke passer seg i forumet. Dessverre er det enkelte jeg _kun_ møter i negative situasjoner, og da vil han/hun få et dårlig inntrykk av meg, og jeg et dårlig inntrykk av han/henne. Sånn er det bare, og det er ingen ting jeg kan gjøre med det.

 

Jeg har blitt beskyldt for det ene og det andre i min periode som admin i forumet, og det går stort sett på det samme. Hvis en bruker som lever på grensen av retningslinjene ikke blir utestengt (eller kommer inn igjen etter utestengelse), eventuelt en bruker kommer med en kommentar som strider totalt med en større gruppe brukere sine meninger så blir jeg ofte beskyldt for å ta parti med denne brukeren da jeg sier klart i fra at uthenging ikke godtas. Det skjedde en gang i går kveld, og det har skjedd et par ganger før. I og med at jeg prøver så godt jeg kan å ha en nøytral holdning til alle frem til min plikt som moderatør blir satt i fokus så vil jeg (og forhåpentligvis også andre moderatører) stå i mot mobben og være den som sier i fra at nok er nok selv om offeret den gangen har helt andre meninger enn resten.

 

En annen ting jeg har lyst til å nevne er at en moderatørs uttalelser på forumet trenger ikke å være hva han/hun mener personlig om en sak. Hva jeg mener om en bruker f.eks. trenger ikke å gjenspeiles i arbeidet mitt (henviser til dette med å ta brukere til forsvar da en mobb angriper) o.l. Jeg håper derfor mange faktisk tenker seg om godt før neste gang DU tenker på hvor mye du hater den og den moderatøren...for kanskje han faktisk mener akkurat det samme som DEG, men ikke viser det av profesjonelle årsaker :)

 

At moderatørene, administratorene, o.l. ikke hører på brukerne mener jeg er tull. Enkelte ønsker er så absurde at de ikke kan gjennomføres av forskjellige årsaker. Enten byr det på tekniske problemer, eller så er de i strid med våre egne interesser. Alikevel mener jeg brukerne har mye de skulle ha sagt. Selv fikk jeg særdeles god hjelp av forumets brukere da jeg oppdaterte og ryddet opp i smileyene. Ikke alle ble fornøyd, men flertallet likte resultatet. Det ble spurt om et LAN party forum fra brukernes side...det kom. Et Film & musikk forum sto også på ønskelisten til enkelte, noe som også ble opprettet. I tillegg jobbes det (forhåpentligvis) fremdeles med å få opp en grafikk relatert del til web-design gutta etter ønske fra brukerne. I tillegg til dette er det gjort mange andre endringer i forumet basert på brukeres ønsker og forslag. Dere må skjønne at alt ikke kan gjennomføres, men jeg vil gjerne at folk skjønner at vi ikke er så hensynsløse som enkelte vil det skal virke som.

 

Moderatørlivet er ikke enkelt!

 

(ja jeg vet det er frivillig og at jeg kan trekke meg når som helst hvis jeg ikke klarer å gjøre jobben...men per dags dato klarer jeg den så ingen trenger å foreslå det helt enda)

 

EDIT: oppdaterte med et avsnitt til

Endret av invictus
Lenke til kommentar

QUOTE (invictus)

(Masse bra.)

 

Jeg har full (vel, stor) forståelse for at det å være moderator ikke er det enkleste. Jeg forstår også at det kan være tilfeller av folk som skal være ute etter å "ta" dem som fremstår som autoritetspersoner.

 

Dette er etter mitt syn et todelt problem, dels er det brukernes feil, og dels er det moderatorenes feil. For ikke å gå for mye inn på det, da dette er ment som en positiv støtte-erklæring, så tror jeg folk tillater seg litt for mye (altså brukerne) når det ikke blir vist klar nok oppfølging og håndheving av regler (fra moderatorene sin side).

 

Jeg vil derfor gi oivind_dahle min støtte på punktet hans (slik jeg har forstått ham) om at det må en klarere styring til for at alle ungene skal kunne oppføre seg.

 

Jeg vil da til sist gå så langt som til å si at klarer man ikke å håndheve moderator-rollen uten å være redd for konsekvenser (samtidig som man bruker sunt folkevett), da passer man kanskje ikke som moderator.

 

Og jeg vil også mene at moderatorene burde være noe eldre enn gjennomsnittsalderen på brukerne.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...