Gå til innhold

HW.no medlemmer er ikke som andre forum medlemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget bra skrevet GeeZuZz

 

håper dette satte noen tanker i hodet på enkelte her :yes:

 

å skrive et sånt innlegg står det STOR RESPEKT av

 

du får i hvertfall min støtte på det innlegget der, ser jo ut som de fleste her gir deg full støtte

 

stå på GeeZuZz keep up the good work

 

edit:

QUOTE
rlz skrev:
Kunne ikke vært mer enig med trådstarter.
:yes:
Endret av Goodall
Lenke til kommentar

QUOTE (dostojevski @ 02/02/2004 : 19:55)
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/02/02/389852.html
http://www.dagbladet.no/kunnskap/2004/02/01/389806.html

Jeg har en sterk mistanke om at mye av forklaringen er å finnne her...

 

Sitat:

 

Stadig flere ungdommer har oppblåste ego og urealistisk stor tro på seg selv. Men straks de møter realitetene, går lufta ut av dem som av en ballong, sier Breivik.

Lenke til kommentar

QUOTE (dostojevski @ 02/02/2004 : 19:55)
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/02/02/389852.html
http://www.dagbladet.no/kunnskap/2004/02/01/389806.html

Jeg har en sterk mistanke om at mye av forklaringen er å finnne her...

Dette gir meg bare flashbacks til aristoteles (eller var det sokrates / platon?) som skreiv ei lang lekse over hvor utakknemlige og late ungdommen var i det gamle Hellas.

 

Men agurknyheter er jo bra.

Lenke til kommentar

Dere må ikke glemme at diskusjoner og krangler faktisk kan føre gode ting med seg.

Ting utvikles gjennom uenighet,jeg ser Ronnie her er personalsjef så han er sikkert kjent med begrepet endringsagenter,faktisk så bruker enkelte firma aktivt i rekrutteringsarbeid å finne personer som ikke innehar den gjengse oppfatning av et miljø, med dets normer og regler,dette for å kunne skape et dynamisk miljø.

 

Men det er klart at man må ha noen kjøreregler for diskusjoner,jeg synes det høres bra ut med en informasjon fra/til forumstyret tråd.

 

P.S GeeZuZz forumet er selvfølgelig underlagt norsk lov :p

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar

QUOTE
Poenget med dette innlegget var kanskje å oppfordre moderatorene til å drite i hva folk medlemmer mener om den og den avgjørelsen, og ikke grunngi hvorfor ting gjøres. Det fører kanskje til at noen blir irritert og forlater forumet, men det er positivt. For de som bryr seg er de som ikke har noe her å gjøre.

 

Hvorfor irriterer det deg at moderatorene bryr seg om hva brukerne mener? Er ikke det bra da? :roll::ermm:

Lenke til kommentar

GeeZuZz du sier _MYE_ bra her, men kan du med hånden på hjertet si at forumet her fungerer som det skal? :roll: Noe må bli gjort og nå har det vært en lang pause her uten noe særlig aktivitet for å prøve å bedre forumet(kansje skyldes dette hacking osv), men det gjør oss urolige.

 

En ting som det fins _SVÆRT_ lite av på dette forumet er takknemelighet, folk bruker gjerne en stund for å hjelpe folk og da er det kjekt å få litt tilbake også i form av "tusen takk for hjelpen". Jeg er ikke et prakteksempel for dette, men hvis alle går inn i seg selv og prøver så tror jeg forumet er på god vei opp av dalen.

 

edit:skriveleif

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Det du skriver HamiltonII er ganske velkjent og akseptert. Som jeg skrev i en liten setning "Det eneste som er sikkert i fremtiden er at endringer kommer, alle som ikke tar inn over seg at endringer kommer vil bli parkert på sidelinjen."

 

Og vil samtidig si til de som kritiserer aktiviteten på forumet sitat " bare en liten endring skjer så blir det en 100 siders tråd". Tenk så flott at vi har et så aktivt forum, mange medlemmer med sterke meninger. For forumstyret og moderatorene må dette være en stor glede å forvalte så mange aktive medlemmer. Tenk hvis det ikke kom svar på spørsmålene våres på mange dager. Så ikke klag på aktiviteten.

 

Når det gjelder moderatorene syns jeg de i større grad skal rettlede og guide medlemmene til å følge retningslinjene. Ikke bare være "diktatorer" som kaster medlemmer ut. Har jo sett at utkasta medlemmer ikke skjønner bæret av hva de har gjort feil. Så for meg er en god moderator en som kommer inn i en tråd og får den tilbake på sporet.

 

Ronnie

Lenke til kommentar

Strengt tatt skal det vel ikke være nødvendig med rettledning og guiding hvis folk gidder å lese retningslinjene - der står det nøyaktig forklart hva som er tillatt, og hva som ikke er akseptert.

Jeg er selv av den eldre garde Ronni, men ikke personalsjef som du - men kvalitetssjef ved en bedrift.

Og jeg sier at det er ikke bra å sy for store puter under armene på folk.

 

Jeg vil si det så pass sterkt at så lenge man orker å lese retningslinjene, så går det ikke an å bomme eller "bæsje på leggen" her.........

Lenke til kommentar

Egentlig enig med trådstarter her men det er jo menneskelig og gjøre feil en gang i blandt, som sikkert moderatorene osv er medlem av... Eller kanskje de bare er

s-l3m :p men hvorfor lage en egen post om dette og ikke sende mail til personene dette handler om, kanskje la de få en sjanse til å forbedre seg?

Synes mods og admins gjør en flott jobb her jeg :thumbup:

 

fortsett slik :thumbup:

 

 

 

mvh BalleMann

Lenke til kommentar

QUOTE (GeeZuZz @ 02/02/2004 : 01:28)

Hvorfor blir det bråk om stenging av en tråd kanskje ikke var riktig?

Forde hvis man gjør feil, og ikke er oppmerksom på dette, og ikke blir gjordt oppmerksom på dette så vil man sansynligvis gjøre feilen flere ganger.

QUOTE

Hvorfor må disse tingene begrunnes av de ansvarlige?

Hvis en moderator ikke begrunner sine handlinger, så lærer man ikke av feilene man har gjordt, og man vil sansynligvis fortsette å gjøre de samme feilene.

QUOTE

Situasjonen her er jo helt ute av kontroll. Det er moderatorene som styrer, og de burde kunne gjøre hva som helst uten å måtte begrunne noe som helst. Og uten at det senere blir diskusjon ut av det.

:no: Tragisk holdning, og enda mer tragisk at det virker som dette er holdningen til moderatorer flest. Jeg annser det som et mye større problem med småkonger og uproffe handlinger hos moderatorer enn at dette er et problem blandt brukerne.

QUOTE

Jeg er moderator på et forum med over 60000 medlemmer.

Jeg er presidenten av Norge ;) url ?

QUOTE

Jeg har stengt temmelig mange emner, men har ALDRI fått tilbakemelding fra noen som er uenig, og synes det var dårlig. Jeg føler jeg kan stenge hva som helst, til og med uten begrunnelse, og allikevel ikke skape noe diskusjon.

Og Saddam hadde alltid 100% valg støtte!

QUOTE

Poenget med dette innlegget var kanskje å oppfordre moderatorene til å drite i hva folk medlemmer mener om den og den avgjørelsen, og ikke grunngi hvorfor ting gjøres. Det fører kanskje til at noen blir irritert og forlater forumet, men det er positivt. For de som bryr seg er de som ikke har noe her å gjøre.

Moderatorer må gjerne drite i hva folk mener, men da hindrer de utviklingen og muligens forbedringen av forumet, og som nevnt tidligere hvis de ikke skal grunngi sine handlinger så hindrer de utviklingen og forbedringen hos brukerne.

 

Jeg besøker forum.hardware.no av 3 grunner:

1. få hjelp til problemer.

2. hjelpe andre med problemer.

3. delta i spennende diskusjoner.

 

Jeg skjønner nå at det blir et nytt krav for å være medlem av dette forum, man skal ikke ha egne meninger, hvis man derimot har egne meninger så må ikke disse motstride en moderator sine egne meninger. Forumets rettningslinjer vil nå bli erstattet med utøvende diktatur fra moderatorer.

 

se forøvrig sig.

Lenke til kommentar

QUOTE (jokki @ 02/02/2004 : 20:26)
GeeZuZz du sier _MYE_ bra her, men kan du med hånden på hjertet si at forumet her fungerer som det skal? :roll: Noe må bli gjort og nå har det vært en lang pause her uten noe særlig aktivitet for å prøve å bedre forumet(kansje skyldes dette hacking osv), men det gjør oss urolige.

En ting som det fins _SVÆRT_ lite av på dette forumet er takknemelighet, folk bruker gjerne en stund for å hjelpe folk og da er det kjekt å få litt tilbake også i form av "tusen takk for hjelpen". Jeg er ikke et prakteksempel for dette, men hvis alle går inn i seg selv og prøver så tror jeg forumet er på god vei opp av dalen.

edit:skriveleif

Den vil jeg gjerne kommentere da jeg gladelig hjelper andre om jeg kann.

Har opplevd personer her på forumet som for bare få mnd siden hang på både msn og PM med spørsmål om hjelp til alt fra hk til minne og cpu og sammtidig hang på hos andre for å få hjelp, plutselig er disse blitt verdensmestre og gjør det som står i deres makt for å henge deg ut og sender deg pmèr med beskjed om hvilken dritt du er og at de ikke tåler trynet ditt.

Slike snørrhovne bleier skulle vert kastet så langt ut av forumet at de aldri fant veien tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Fint for den frie meningsutvekslingen at tråder om dette emnet blir stengt fortløpende.

Denne tråden som egentlig bare har som hensikt å drite ut en "part" i saken lever videre.

 

(følger diskusjonen fortløpende og har ingen sterke meninger om den, men hvorfor er denne stengt og ikke den du leser nå? )

Endret av ronndi
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...