Complexity Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) 1 hour ago, Trestein said: Vi snakker om biler til 500 000kr. Vil påstå at utvalget er svært godt her fra lille eqa til kjempestore Id7. ID7 har startpris på 549 tusen og da i basisutgave uten ekstrautstyr.. Ca samme pris som en Model Y AWD LR med nesten alt utstyr Tesla leverer (utenom dyrere software) Mange gode kandidater der ute men folk flest velger fortsatt Tesla til tross for at man ikke har mange spesifikke valg. Nå kommer de vel endelig med sort taktrekk da. Det gjør interiøret en del finere synes jeg. Endret 9 timer siden av Complexity 1
Trestein Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Complexity skrev (1 minutt siden): ID7 har startpris på 549 tusen og da i basisutgave uten ekstrautstyr.. Ca samme pris som en Model Y AWD LR med nesten alt utstyr Tesla leverer Det var vel en kampanje rett før jul. Da solgte de GTX for 499 om jeg ikke husker feil. Nå kommer det vel moms på. Tesla pleier å ta seg godt betalt for selvstyring. Får man en model y med full kjøreassistanse for under 500 000? 1
Complexity Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) 21 minutes ago, Trestein said: Det var vel en kampanje rett før jul. Da solgte de GTX for 499 om jeg ikke husker feil. Nå kommer det vel moms på. Tesla pleier å ta seg godt betalt for selvstyring. Får man en model y med full kjøreassistanse for under 500 000? Ikke med FSD nei, men Autopilot er standard på alle modellene. Selv de aller billigste. Du må ta i rattet innimellom men ellers kjører bilen selv med det. Endret 9 timer siden av Complexity 1
frohmage Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Complexity skrev (23 minutter siden): Mange gode kandidater der ute men folk flest velger fortsatt Tesla til tross for at man ikke har mange spesifikke valg. Selv om mange velger Tesla kan du da ikke seriøst mene at det derfor må være det riktige valget for alle? 4
tflovik Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden MG lanserer modeller senere i år med semi solid state batteri. Dette skal blant annet holde kapasiteten mye bedre i - grader noe som er bra i Norge. 1
Føniks Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden tflovik skrev (2 minutter siden): MG lanserer modeller senere i år med semi solid state batteri. Dette skal blant annet holde kapasiteten mye bedre i - grader noe som er bra i Norge. Ville aldri kjøpt første generasjon med ny batteriteknologi. 2
obygda Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden I38ZDGBR skrev (29 minutter siden): Vil ikke ha kinabil 😱 Tesla har mange deler fra Kina også i de bilene som produseres i Berlin. Andre produsenter har også ulike deler fra Kina - alt fra chips til selve metallet i bilen. Hele bilbransjen er i bunn og grunn internasjonal - ikke lett å velge "bort" noe når man ikke helt hva man velger bort. Ellers er kina bilene veldig mye bil for pengene - og om man velger produsenter som kan levere slitedeler og kanskje etablerer produksjon i EU så mener jeg det er trygt nok kjøp. Det er ulike meninger og holdninger der ute - men meninger og holdninger endrer seg over tid. Ingen ville jo kjøpe Toyota i gamle dager heller... 1
Jalla21 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden obygda skrev (12 minutter siden): Tesla har mange deler fra Kina også i de bilene som produseres i Berlin. Andre produsenter har også ulike deler fra Kina - alt fra chips til selve metallet i bilen. Hele bilbransjen er i bunn og grunn internasjonal - ikke lett å velge "bort" noe når man ikke helt hva man velger bort. Ellers er kina bilene veldig mye bil for pengene - og om man velger produsenter som kan levere slitedeler og kanskje etablerer produksjon i EU så mener jeg det er trygt nok kjøp. Det er ulike meninger og holdninger der ute - men meninger og holdninger endrer seg over tid. Ingen ville jo kjøpe Toyota i gamle dager heller... Det er stor forskjell på å velge en bil hvor "all fortjeneste" havner i diktatur lommer vs bare deler av fortjenesten. 1
obygda Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Jalla21 skrev (27 minutter siden): Det er stor forskjell på å velge en bil hvor "all fortjeneste" havner i diktatur lommer vs bare deler av fortjenesten. Ja - men velger man en produsent som har fabrikk i Europa og salgsledd i Europa og kanskje også designes i Europa - så havner ikke alle pengene i lomma på diktatur. Og om man er redd for dette så burde man absolutt holde seg unna Tesla som er amerikansk og er med på å dra verden rett i dass om dagen. Det finnes jo ingen sperrer på hva USA vil gjøre mhp krig og elendighet i verden om dagen.....Jeg gir nå blanke i Nazi sympatiserien til Musk, men å støtte USA i dagens situasjon er 10 ganger verre enn å gi penger rett i lomma på xi..10 ganger verre! Endret 6 timer siden av obygda 1
Iterion Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Spørs vel litt hva som er viktigst for deg. EQA’en er forholdsvis trang, så hvis plass er viktigst for deg, ville jeg nok gått for ID4. ID4 scorer ganske høyt på det meste utenom komfort og kanskje interiør. Tror faktisk de tar betalt for å kunne bruke appen deres aktivt også, noe som er stort minus hvis det stemmer. Eller er det kanskje fornuftig å vurdere BMW IX1, Kia EV6, Ioniq 5 eller Tesla Y også. 1
I38ZDGBR Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Iterion skrev (3 timer siden): Spørs vel litt hva som er viktigst for deg. EQA’en er forholdsvis trang, så hvis plass er viktigst for deg, ville jeg nok gått for ID4. ID4 scorer ganske høyt på det meste utenom komfort og kanskje interiør. Tror faktisk de tar betalt for å kunne bruke appen deres aktivt også, noe som er stort minus hvis det stemmer. Eller er det kanskje fornuftig å vurdere BMW IX1, Kia EV6, Ioniq 5 eller Tesla Y også. Det blir max 2 personer i den, samt at det blir den siste bil bi kjøper. Blir stort sett brukt av kona. Samtidig har vi ingen lyst å kjøre rundt i en bil vi er misfornøyde med. Awd er bestemt på grunn av forholdene. 500000 er også max med Vinterhjul og 360 kamera
Iterion Skrevet 55 minutter siden Skrevet 55 minutter siden I38ZDGBR skrev (46 minutter siden): Det blir max 2 personer i den, samt at det blir den siste bil bi kjøper. Blir stort sett brukt av kona. Samtidig har vi ingen lyst å kjøre rundt i en bil vi er misfornøyde med. Awd er bestemt på grunn av forholdene. 500000 er også max med Vinterhjul og 360 kamera Åja ok. Men hva er grunnen til at det kun står mellom disse to da? Er ganske så sikker på at det er en god del med komfort og premiumfølelse i EQA kontra ID4. Får garantert brukte til under 500k. Billigste versjon av ny EQA kommer på 500k akkurat, men tror det er uten vinterhjul.
kremt Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden EQA må vel være sluttsolgt nå, gammel modell. Den nye blir nok vesentlig dyrere. Er jo litt lav rekkevidde med ca 400 km i dagens marked. Men sikkert en komfortabel bil, satt i en for noen år siden og den virket grei. Mye plast og pianolakk dog. Jeg vil tro forhandlere fortsatt kan ha noen nye eller nesten nye på lager. Men det er nok ikke av de mest populære bilene om dagen.
Trestein Skrevet 17 minutter siden Skrevet 17 minutter siden kremt skrev (31 minutter siden): EQA må vel være sluttsolgt nå, gammel modell. Den nye blir nok vesentlig dyrere. Er jo litt lav rekkevidde med ca 400 km i dagens marked. Men sikkert en komfortabel bil, satt i en for noen år siden og den virket grei. Mye plast og pianolakk dog. Jeg vil tro forhandlere fortsatt kan ha noen nye eller nesten nye på lager. Men det er nok ikke av de mest populære bilene om dagen. Ja EQA må jo være like gammel som model y . Grei bil men jeg følte den trang- Ca 500 000kr med vinterhjul mener jeg prisen var før nyttår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå