Gå til innhold

OneCall - Fri data til 299,-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har undersøkt nå, og det stemmer at man kan bruke 100 GB i EU/EØS om man har dette abonnementet. Det vil jeg si er veldig ok. For egen del er det kjekt å ha dette i EU da mine reiser blir i denne sonen. Tidligere hadde jeg happybytes, og må vel si at 20 kr/GB i thailand ikke vil kunne bety noe for meg, da jeg garantert ikke ender opp der uten videre. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut til at tilbudet gjelder enda selvom det skulle utgå i går. Er nok "last minute" før det forsvinner så vær rask med å bestille. Med mindre OneCall vil innføre det i sortimentet.

Skrevet
Bernt_ skrev (42 minutter siden):

Ser ut til at tilbudet gjelder enda selvom det skulle utgå i går. Er nok "last minute" før det forsvinner så vær rask med å bestille. Med mindre OneCall vil innføre det i sortimentet.

Ser ut til å være borte fra tilgjengelige abonnement nå 

• 1 måned senere...
Skrevet

Ser ut som OneCall har kommet ut med 100gb abonnementet igjen, men nå til 349 kr.

Dere som bestilte da det kostet 299 kr, har dere fått prisjustering eller beholder dere 299?

Skrevet
kremt skrev (På 31.3.2026 den 20.00):

Hvilket nettverk er dette og hva er farten etter 100 gig? Jeg bruker ofte 300-400 per måned og da blir dette snaut. 299+69 blir jo 368 per måned. Man får nå Starlink for 349 per måned, 100 mbit fart, data ubegrenset såvidt jeg vet. Ikke helt det samme selvsagt, men kanskje verdt å nevne. 

Går du då aktivt inn for å bruke ekstremt mykje data? 

Eg har ganske normal eller litt over snittet mykje bruk, men eg er omgitt av veldig bra wifi over alt, både heime, på jobb og i firmabilen. Brukar rundt 25-30gb/år og betala ca 1USD per GB. Ingen faste kostnader på det utenom. Fra eget eSIM. Så har eg Happybytes flex til 70kr/mnd med fri tale/sms og gratis eSIM til smartklokka. 

Så ca 100kr/mnd totalt. Uslåelig 😅 

Skrevet
24 minutes ago, Maxma said:

Dere som bestilte da det kostet 299 kr, har dere fått prisjustering eller beholder dere 299?

Jeg fikk beholde prisen på 299 for min "FolkePakka".

Skrevet
Maxma skrev (25 minutter siden):

Ser ut som OneCall har kommet ut med 100gb abonnementet igjen, men nå til 349 kr.

Har ikke fått noe prisøkning og ville heller ikke få det fikk jeg beskjed om, så jeg er fornøyd 😎 

Bruk gjerne vervekoden min om du videre å bli kunde, så får både du og jeg 2 mnd gratis 🤩 https://onecall.no/verving/51A3A773

Skrevet (endret)
2 hours ago, locked said:

Eg har ganske normal eller litt over snittet mykje bruk, men eg er omgitt av veldig bra wifi over alt, både heime, på jobb og i firmabilen. Brukar rundt 25-30gb/år og betala ca 1USD per GB. Ingen faste kostnader på det utenom. Fra eget eSIM. Så har eg Happybytes flex til 70kr/mnd med fri tale/sms og gratis eSIM til smartklokka. 

Så ca 100kr/mnd totalt. Uslåelig 😅 

Regnestykket ditt går ikke opp, noen skriveleifer her?

Edit: Ser du skrev pr år

Endret av vortex
Skrevet
2 hours ago, locked said:

Dette er eneste internett forbindelse. Men jeg vurderer 2 - 5 gb abonnement + SL istedet snart.

Skrevet

Jeg observerer at Ice også tilbyr 100 GB til 349,- der man får 200 mbit. Noen som vet hvor lenge ice har avtale med telenor om nasjonal roaming, med tanke på at ice slår sammen nettverket sitt med telia?

Skrevet
Kynxx skrev (11 minutter siden):

Jeg observerer at Ice også tilbyr 100 GB til 349,- der man får 200 mbit. Noen som vet hvor lenge ice har avtale med telenor om nasjonal roaming, med tanke på at ice slår sammen nettverket sitt med telia?

image.png.c6979f005ec402b29659c7f4fc5c71c3.png

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Jeg byttet fra ICE i dag til Phonero. Satt langt inne, men trenger mer enn 100 GB data per måned med god hastighet - både inn- og utland. Da blir det dyrt med alle ekstra datapakkene.

Ser også frem til å få igjen Telia dekningen.

Endret av torbjornhb
Skrevet
Nimrad skrev (22 timer siden):

image.png.c6979f005ec402b29659c7f4fc5c71c3.png

Jeg spurte om hvor lenge ice har igjen av avtaletid en med telenor angående nasjonal roaming. Ikke om de skulle slå sammen nettet sitt med Telia, det er gammelt nytt.

Skrevet

Mener avtalen som var skrevet var på 4 år, og den startet i 2025 vel. Så om det er ut avtaleperioden så er det vel ut 2028 om de ikke sier opp avtalen 

Skrevet
Kynxx skrev (3 timer siden):

Jeg spurte om hvor lenge ice har igjen av avtaletid en med telenor angående nasjonal roaming. Ikke om de skulle slå sammen nettet sitt med Telia, det er gammelt nytt.

Les det som står der, da. Telenor beholdes jo på ubestemt tid hvor de andre ikke har dekning. Det kan tyde på at du ikke kan velge, men får Telenor som backup hvis ice/Telia-nettet ikke har dekning.

Skrevet
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Les det som står der, da. Telenor beholdes jo på ubestemt tid hvor de andre ikke har dekning. Det kan tyde på at du ikke kan velge, men får Telenor som backup hvis ice/Telia-nettet ikke har dekning.

Avtalen med telenor er 3-årig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...