Spillredaksjonen Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars Husker du Darth Maul? Nå får han egen TV-serie. Les hele saken på Gamer.no»
MomentousMomentum Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars Det er veldig vanskelig å ikke dra nerdekortet, for å korrigere at Maul, i motsetning til Darth Maul, ikke er en "sith-herre". Faktisk så vanskelig at jeg ikke klarte å la være, gitt!
MomentousMomentum Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars MomentousMomentum skrev: Det er veldig vanskelig å ikke dra nerdekortet, for å korrigere at Maul, i motsetning til Darth Maul, ikke er en "sith-herre". Faktisk så vanskelig at jeg ikke klarte å la være, gitt! Hei, Momentous; les nå hele artikkelen før du går "uhm, actually". 1
Imaginacíon Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars Jeg er ingen ekspert, men ble ikke Darth Maul drept i The Phantom Menace? Altså før The Clone Wars?
Gunfreak Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars 2 minutes ago, Imaginacíon said: Jeg er ingen ekspert, men ble ikke Darth Maul drept i The Phantom Menace? Altså før The Clone Wars? Somehow Maul came back. Tror du virkelig en liten ting som å bli delt i 2 stopper noen?
Imaginacíon Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars 4 minutes ago, Gunfreak said: Somehow Maul came back. Tror du virkelig en liten ting som å bli delt i 2 stopper noen? Jeg skjønner. Det er science fiction med avansert teknologi.
Duriello Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars Imaginacíon skrev (11 minutter siden): Jeg skjønner. Det er science fiction med avansert teknologi. Det er The Force, ikke sci-fi mumbo jumbo. /s 😄
Gunfreak Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars 57 minutes ago, Imaginacíon said: Jeg skjønner. Det er science fiction med avansert teknologi. Teknisk sett sci fantasy space opera. 1
bubba477 Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Disney liker å lage serier om døde karakterer. Ikke det helt store etter min mening.
Fatninja Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars 10 hours ago, Imaginacíon said: Jeg skjønner. Det er science fiction med avansert teknologi. Historiefortelling blir så bra om man bare tar bort alt av konsekvens og stake i den. Død f.eks... selv om man dør, så er det bare å på magisk vis komme tilbake.... Da gjør du overhodet ikke en kjent og kjær franchise om til en snorkefest som blir irrelevant. Men for all del, om de klarer å lage star wars greier som jeg faktisk klarer å bry meg om igjen, all ære til dem.
Imaginacíon Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars 18 minutes ago, Fatninja said: Historiefortelling blir så bra om man bare tar bort alt av konsekvens og stake i den. Død f.eks... selv om man dør, så er det bare å på magisk vis komme tilbake.... Da gjør du overhodet ikke en kjent og kjær franchise om til en snorkefest som blir irrelevant. Men for all del, om de klarer å lage star wars greier som jeg faktisk klarer å bry meg om igjen, all ære til dem. Selv om jeg elsker konseptet er det mye jeg ikke har sett. Alle disse seriene, det lukter for mye melking. 1
AndersT2 Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Han ble jo vist i ett glimt i slutten av Solo filmen også, og hadde nok kommet i oppfølgeren der hvis den ikke ble hatet. Darth Maul er jo det beste med Phantom Menace
Fatninja Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars 2 minutes ago, Imaginacíon said: Selv om jeg elsker konseptet er det mye jeg ikke har sett. Alle disse seriene, det lukter for mye melking. Jeg er ikke nødvendigvis imot at en franchise utnyttes kommersielt. Men å fortelle gode historier krever at man bygger og opprettholder en illusjon. Jeg er nok over gjennomsnittet glad i de illusjonene Star Wars har skapt gjennom livet mitt. Fantasi og fortellinger kan faktisk bidra til å inspirere samfunnet. Den siste trilogien hadde enorme ressurser, men manglet etter min mening en tydelig visjon og sammenheng. Resultatet ble en historie som bryter illusjonen, snarere enn å styrke den. Kontrasten blir nesten komisk: Plan 9 from Outer Space av Ed Wood var et lavbudsjettprosjekt laget med begrensede midler, men med en tydelig (om enn klønete) visjon. Når en moderne storproduksjon med nærmest ubegrensede ressurser likevel føles mindre helhetlig, er det et tegn på at penger alene ikke skaper gode historier. 1
barezell Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars (endret) Nå husker jeg ikke helt om Maul kom tilbake i Clone Wars eller først i Rebels, men synes storyen mellom han og Ezra Bridger i Rebels var veldig kul. Spesielt slutten var nydelig! Sånn i forhold til hvordan han overlevde, så var det deilig deilig hat for Obi Wan som holdt han gående Endret 26. mars av barezell
Donkey Kong Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AndersT2 skrev (3 timer siden): Darth Maul er jo det beste med Phantom Menace Det er nok karakteren i The Clone Wars som er populær. I Phantom Menace har Darth Maul to replikker. Ellers er han en stille mann uten følelser. Men han har dobbel lyssabel, da. Det er to forskjellige karakterer. Karakteren i Clone Wars (angstfull, høylytt osv.) har ingenting, utover utseende, til felles med den kjedelige karakteren i Phantom Menace. bubba477 skrev (4 timer siden): Disney liker å lage serier om døde karakterer. Ikke det helt store etter min mening. Disney dro dette altfor langt. Komisk langt. Rise of Skywalker alene har mange karakterer som "dør" før de gjenopplives eller er tilbake litt senere (Chewie "dør" i et skip som eksploderer, men er tilbake i neste scene. C3PO får hukommelsen/minnet sitt slettet og har en adjø-scene, men får minnet tilbake. Rey dør men gjenopplives av Kylo Ren. Kylo Ren dør men gjenopplives av Rey. Og selvfølgelig er den døde keiseren tilbake, uten at de engang forsøker å forklare det.) Red Letter Media påpekte dette i et morsomt klipp. 1
AndersT2 Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Donkey Kong skrev (1 time siden): Det er nok karakteren i The Clone Wars som er populær. I Phantom Menace har Darth Maul to replikker. Ellers er han en stille mann uten følelser. Men han har dobbel lyssabel, da. Har ikke sett Clone Wars, men han er fortsatt det beste med Phantom Menace, selv om han han ikke er mye med. "Dual of the Fates" er det som gjør at jeg ser den filmen om igjen, og er muligens den beste lightsaber scenen i hele Star Wars universet, gått hjulpet av John Williams.
Atib Azzad Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars 1 hour ago, Donkey Kong said: Disney dro dette altfor langt. Komisk langt. Rise of Skywalker alene har mange karakterer som "dør" før de gjenopplives eller er tilbake litt senere (Chewie "dør" i et skip som eksploderer, men er tilbake i neste scene. C3PO får hukommelsen/minnet sitt slettet og har en adjø-scene, men får minnet tilbake. Rey dør men gjenopplives av Kylo Ren. Kylo Ren dør men gjenopplives av Rey. Og selvfølgelig er den døde keiseren tilbake, uten at de engang forsøker å forklare det.) Jeg var aldri veldig opptatt av Star Wars, men har hatt det mye gøy med serien, eller i alle fall de første filmene, og The last jedi, hvor konflikten mellom The last jedi & Rise of Skywalker blir så tydelig at tilogmed jeg kan plukke opp på det, og sånn jeg forstår bakgrunnen for det, kommer det av at Disney får panikk av hvordan The last jedi blir mottatt og forsøker bråsnu hele skuten og gjøre alle de sinte nerdene tilfreds med Rise of Skywalker, som er litt trist, da alle vet at kompromisser i seg selv sjeldent utgjør et godt produkt, og at The last jedi egentlig var full av potensiale og noe som blir mer og mer sjeldent i Star wars-universet; Originale idéer. Jeg klandrer fansen og Disney for hvor kjedelig og teit Rise of Skywalker ble.
ilpostino Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Maul ble jo delt cirka ved hoftene og jeg kan ikke tenke meg noe annet enn av light saberen lukket / brant igjen såret, ne som hindret han fra å blø ihjel. Hadde kuttet vært 10 cm høyere opp og innvollene hadde vært all over the place hadde det nok vært langt verre å overleve.
Donkey Kong Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AndersT2 skrev (18 minutter siden): "Dual of the Fates" er det som gjør at jeg ser den filmen om igjen, og er muligens den beste lightsaber scenen i hele Star Wars universet Helt fair at du synes det. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du synes karakteren Darth Maul er best pga den scenen, riktignok. Han sier ikke et eneste ord gjennom den kampen.
Donkey Kong Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars (endret) ilpostino skrev (13 minutter siden): Hadde kuttet vært 10 cm høyere opp og innvollene hadde vært all over the place hadde det nok vært langt verre å overleve. Jeg tror vi skal glemme elementær anatomi når vi skal rettferdiggjøre hva folk overlever i Star Wars. Selv om vi skulle godta at kropper kan deles i to fordi "sabelen brenner", så må vi i dette tilfellet også se bort fra at en halvdel av en kropp faller ned en sjakt ( for øvrig uten tilgang på mat og vann). Vi må anta at han overlevde fallet, klarte å overleve der nede og etter hvert krabbet seg opp (og tok et fly til en annen planet). Og så fant seg noen edderkoppben før han ble funnet i The Clone Wars. Jeg føler meg dummere etter å skrevet dette. Endret 26. mars av Donkey Kong 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå