Gå til innhold

Formel 1 - 2026

Hvilket Team holder du med i 2026 sesongen?   

38 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2026 sesongen?

• Alpine
      0
    • Aston Martin
      0
    • Ferrari
      9
    • Haas
      0
    • Audi
      2
    • McLaren
      12
    • Mercedes-AMG
      3
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      5
    • Williams Racing
      3
    • Caddilac
      4
  2. 2. Hvem håper du vinner WDC?

• Lando Norris
      4
    • Oscar Piastri
      9
    • George Russell
      2
    • Kimi Antonelli
      0
    • Max Verstappen
      7
    • Isack Hadjar
      0
    • Charles Leclerc
      4
    • Lewis Hamilton
      5
    • Alex Albon
      1
    • Carlos Sainz
      1
    • Liam Lawson
      0
    • Arvid Lindblad
      0
    • Fernando Alonso
      2
    • Lance Stroll
      1
    • Esteban Ocon
      0
    • Ollie Bearman
      0
    • Nico Hulkenberg
      0
    • Gabriel Bortoleto
      0
    • Pierre Gasly
      0
    • Franco Colapinto
      0
    • Valtteri Bottas
      2
    • Sergio Perez
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner ikke på noen som helst hype. Hver sesong, før denne har jeg vært helt oppslukt med sesongstart. Rykter i pausen har tidligere vært så spennende, men ikke i år. Har sagt opp f1tv, og tanken på å se med den arrogante viaplay gjengen frister ikke. Noen andre som kjenner på det samme? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lobotomert i dag. Oppe 02:20. Og det er sesong 29 for min del. Så jeg er vel i motsatt ende av skalaen kontra @Sjørøver

Det er sjelden det er så mye nytt på en gang. Bilene ser fremdeles ut som Formel 1-biler. De er 8-10 sekunder raskere enn F2. What's not to like?

• Liker 4
Skrevet
Sitat

Aston Martins nye fabrikkpartnerskap med Honda har fått en katastrofal start på Formel 1s nye æra i 2026. Alvorlige motorproblemer, kraftunderskudd og mangel på kjørelengde gjør at laget allerede ligger langt bak rivalene.

948d17bb1aa0811131f1a95e4c12e4749014878b

Stein Pettersen

Det mest oppsiktsvekkende er imidlertid at Aston Martin først sent i 2025 oppdaget hvor mye Hondas Formel 1-program faktisk var svekket. Ifølge teamsjef Adrian Newey ble realiteten tydelig først under et besøk i Tokyo i november i fjor.

https://www.formel-1.no/2026/03/06/aston-martin-oppdaget-honda-svakhet-for-sent/

Heilt utruleg at Honda igjen dummer seg ut i F1. Spesielt med den racing-historien Honda har. Ein skulle jo tru dei aldri hadde laga ein motor før 🙄

• Liker 1
Skrevet

Honda har jobba ut fra feil specs, Alonso er dog smilande blide etter å ha kjørt nokre runder med vibratoren.

Vurderer å snorte nokre streker positivitet slik at eg holder tritt med lykkerusen viaplay legger opp til. 

Skrevet
LANDO NORRIS CRITICIZES THE NEW 2026 FORMULA 1 REGULATIONS

"The new cars are complete crap. I could talk about this for hours now."
"You don't drive, you look at the steering wheel every three seconds and manage things. We've gone from the best cars in Formula 1 history in 2025 to the worst ever."
"You press the gas, your battery dies, and you stomp on the pedal like an idiot and get no speed. The problem is the 50/50 split between the combustion engine and electric power. It's a mistake. It doesn't work in practice."
"I don't get any joy from driving anymore."
Skrevet (endret)
wampster skrev (29 minutter siden):

Noen her som har fått med seg/fikk med seg hva som skjedde med bilen til Max under kvali?

Sannsynligvis for aggresive energy recovery settings, slik at bakjulene låste seg når han bremset.

Endret av Dragavon
Skrevet

Ok, så det var "bare" at bakhjulene låste seg?
Fikk inntrykk av at det var noe som knakk/brakk/gikk i stykker, men da tok jeg sikkert feil

Skrevet
untouch4ble skrev (2 timer siden):

Trist at bilene mister opp mot 40-50km/t i løpet av et langt strekke fordi batteriet er tomt 😕 Veldig synlig mot sving 11

Dette er semantikk, men batteriet er ikkje "tomt", det som skjer er at dei må ta mere av energien frå motoren til å lade batteriet til neste akselerasjonsfase. Då synker hastigheten. Så i praksis er det feil å seie at batteriet er tomt, men så er det litt rett likevel 🤔🧐
Det som gjer dette ekstra tydelig på Albert Park er at det er lite harde nedbremsinger der. På baner med mange harde nedbremsinger, slik som Montreal så blir dette mye mindre synlig, fordi bilene der gjennvinner mere energi i nedbremsinger.

Skrevet
wampster skrev (16 timer siden):

Ok, så det var "bare" at bakhjulene låste seg?
Fikk inntrykk av at det var noe som knakk/brakk/gikk i stykker, men da tok jeg sikkert feil

En bug i software gjorde at den regenererte alt for mye, og det gjorde at han låste bakhjulene. 

oOF skrev (50 minutter siden):

Dette var tidlig å stå opp for. 

Jeg har vært oppe i to timer allerede, men venter på at f1tv skal publisere en recap av løpet. Jeg har ikke abonnert i år, jeg tror ikke de nye reglene er noe for meg. Synes prisen er blitt stiv også, nesten doblet seg på få år. 

Skrevet
Sjørøver skrev (31 minutter siden):

En bug i software gjorde at den regenererte alt for mye, og det gjorde at han låste bakhjulene. 

Jeg har vært oppe i to timer allerede, men venter på at f1tv skal publisere en recap av løpet. Jeg har ikke abonnert i år, jeg tror ikke de nye reglene er noe for meg. Synes prisen er blitt stiv også, nesten doblet seg på få år. 

Om det blir lignende i de neste løpene så kan løpene by på en del spenning. F1TV er fortsatt billigere enn hva jeg betalte for Viasat Motor i 2009, da kunne man enda kun velge motorsport for 99kr/mnd (ca150kr i dagens penger)

Skrevet
Sjørøver skrev (4 timer siden):

Det er dyrt, men Viaplay er enda verre selv om jeg har sett PL der. Nå som Viaplay skrudde opp prisen ved årsskiftet byttet jeg til F1TV.  

Skrevet
oOF skrev (9 timer siden):

Dette var tidlig å stå opp for. 

Syns det var helt topp jeg. Starten til Ferrariene, katt og mus-leken til Russell og Leclerc, opphentinga av Verstappen, formen til Hamilton. Dette var bedre enn veldig mange andre løp jeg har sett. Og vi fikk et positivt svar på om Mercedes er fullstendig overlegne, noe de ikke var. Det var ikke mye forskjell på de og Ferrari. Ikke mer enn at det kan svinge i motsatt favør på andre baner. Og det er nytt løp allerede til helga. Kanskje er Red Bull med og kjemper i fronten også.

Tommel opp fra meg! 👍

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...