DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Føniks skrev (59 minutter siden): I motsetning til flere andre her mener jeg i midlertid ikke at Donald Trump er en farlig leder. Han er akkurat det verden hadde et behov for. Han er en russisk agent 2
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Markiii skrev (36 minutter siden): Skal si det var forskjell på VG og Dagbladet her: https://www.dagbladet.no/meninger/dyster-kursendring/83972562 Noen lever i 2010 fortsatt ja. Da var det vel det her alle avisene skrev hvis FRP forsiktig prøvde seg med å forelså en liten innstramming. Jeg er forøvrig uenig i både asylsenter og remigrasjon. Jeg mener det rette er full stans i all videre migrasjon fra spesielt Afrika og Midtøsten og fokusere på å ivareta det vi har her og nå. Vi har vel nådd en smerteterskel med ukrainere også strengt tatt, da vi har tatt imot langt flere enn andre land i Norden. Selv om jeg støtter at vi virkelig skal trå til der. Endret 1 time siden av DukeNukem3d 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden VifteKopp skrev (2 minutter siden): For en pinlig lederartikkel. I følge DB er svaret på de enorme utfordringene - som de selv anerkjenner - å ... bedre kommuneøkonomien. Som om det er der skoen trykker. Å bedre kommuneøkonomien skaper ikke nødvendigvis flere arbeidsplasser og boliger. Men en endring vil jeg ha, jeg vil ha varig økonomisk støtte tiø kommuner som bosetter mennesker med funksjonsnedsettelser og sykdom, slik at de slipper å bli sittende på mottak fordi ingen vil ha dem. Og jeg vil ha flere av denne gruppen blant kvoteflyktningene
Mbappe09 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Et lite innblikk i Lisboa. Kjent youtuber, spesielt andre halvdel er relevant i forhold til innvandring. 1 1
ambientos Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mbappe09 skrev (4 minutter siden): Et lite innblikk i Lisboa. Kjent youtuber, spesielt andre halvdel er relevant i forhold til innvandring. Så hans reportasje om Barcelona hvor ha ble veldig skremt gående i ett nabolag jeg har bodd i flere ganger. han overdriver veldig og later som situasjoner er veldig utrygge. så ville ikke brukt han som et vitne om at ting er farlig. men ja er vel nesten bare ikke vestlige som står for narkosalg i Barcelona. 2
VifteKopp Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (7 minutter siden): Å bedre kommuneøkonomien skaper ikke nødvendigvis flere arbeidsplasser og boliger. Men en endring vil jeg ha, jeg vil ha varig økonomisk støtte tiø kommuner som bosetter mennesker med funksjonsnedsettelser og sykdom, slik at de slipper å bli sittende på mottak fordi ingen vil ha dem. Og jeg vil ha flere av denne gruppen blant kvoteflyktningene For all del, men dette er altså detaljer ifht. til de store spørsmålene, og det var det jeg synes var så latterlig med lederartikkelen. 1
Mbappe09 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) ambientos skrev (4 minutter siden): Så hans reportasje om Barcelona hvor ha ble veldig skremt gående i ett nabolag jeg har bodd i flere ganger. han overdriver veldig og later som situasjoner er veldig utrygge. så ville ikke brukt han som et vitne om at ting er farlig. men ja er vel nesten bare ikke vestlige som står for narkosalg i Barcelona. Enig, bruker selvsagt ikke han som sannhetsvitne, men noe i det han sier stemmer dessverre. Se videoen, en der sier jo direkte at han jobber med å stjele. Endret 1 time siden av Mbappe09 3
Subara Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Tussi skrev (2 timer siden): At andelen barn født her øker, skyldes jo at foreldrenes innvandring øker. Med de utfordringene som er i integreringen av også første generasjon må noe gjøres. Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå når man kommer fra et multikulturelt land med en svak velferdsstat,.Men her vil manglende kntehrering av så mange mennesker bli en katastrofe for det vi har Det tjener ingen på, heller ikke de som kommer hit Lurer også på denne grafen til freedomseeker. Alle barn født i Norge er norske statsborgere. Jeg er sikker på at mange tar det ille opp når de plasseres i gruppen innvandrere selv om de er norske pga. mørkere hud- eller hårfarge, fordi begge foreldrene eller en av foreldrene er født i utlandet. Man kan ikke se utenpå folk om det er integrert eller ikke, hvis dette gjør dem mer fortjent/berettiget til å bo her(selv om norsk) etter enkeltes uttalelser - men hudfargen vil tale i mot folk. Takk og pris for at jeg ikke er født med feil hudfarge i disse dager, med far/mor fra feil land. Pr. i dag er det mange innvandrere som gjør jobbene vi ikke vil ha. De jobber bla. på sykehjem med tunge løft, kroppsvask og bleieskift. Likevel klager vi. Heldigvis er de fleste nordmenn ganske forståelsesfulle. Men slike tråder kan få utenforstående til å tro at vi er et veldig rasistisk land. Kan sosial status, høyere utdannelse hjelpe mot rasisme? - er et spørsmål jeg lurer på. Endret 1 time siden av Subara 1 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Subara skrev (3 minutter siden): Lurer også på denne grafen til freedomseeker. Alle barn født i Norge er norske statsborgere. Jeg er sikker på at mange tar det ille opp når de plasseres i gruppen innvandrere selv om de er norske pga. mørkere hud- eller hårfarge, fordi begge foreldrene eller en av foreldrene er født i utlandet. Man kan ikke se utenpå folk om det er integrert eller ikke, hvis dette gjør dem mer fortjent/berettiget til å bo her(selv om norsk) etter enkeltes uttalelser - men hudfargen vil tale i mot folk. Takk og pris for at jeg ikke er født med feil hudfarge i disse dager, med far/mor fra feil land. Pr. i dag er det mange innvandrere som gjør jobbene vi ikke vil ha. De jobber bla. på sykehjem med tunge løft, kroppsvask og bleieskift. Likevel klager vi. Heldigvis er de fleste nordmenn ganske forståelsesfulle. Men slike tråder kan få utenforstående til å tro at vi er et veldig rasistisk land. Kan sosial status, høyere utdannelse hjelpe mot rasisme? - er et spørsmål jeg lurer på. Man må ha en norsk forelder for å få norsk statsborgerskap, det er ikke som i USA. Men om man er født av noen med varig opphold får man automatisk varig opphold. 1
Skjelvgråt Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 6 minutes ago, Subara said: Pr. i dag er det mange innvandrere som gjør jobbene vi ikke vil ha. De jobber bla. på sykehjem med tunge løft, kroppsvask og bleieskift. Likevel klager vi. Jaha. Er det der de fleste jobber? Og du sier altså også at vi trenger noen til å gjøre lavtlønna dårlige jobber, og at det er det dem duger best til? 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Skjelvgråt skrev (2 minutter siden): Jaha. Er det der de fleste jobber? Og du sier altså også at vi trenger noen til å gjøre lavtlønna dårlige jobber, og at det er det dem duger best til? Det er et faktum at uten innvandrere kollapser kommunehelsetjenesten
Skjelvgråt Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Just now, Tussi said: Det er et faktum at uten innvandrere kollapser kommunehelsetjenesten Men hvis det er elendig lønn og vilkår, så er det jo litt pussig at man synes det er hva dem skal gjøre. Istedenfor å øke lønningene og gjøre det levbart slik at flere vil gjøre det. 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Skjelvgråt skrev (Akkurat nå): Men hvis det er elendig lønn og vilkår, så er det jo litt pussig at man synes det er hva dem skal gjøre. Istedenfor å øke lønningene og gjøre det levbart slik at flere vil gjøre det. Haha, tro meg, vi prøver.... Men tvungen lønnsnemnd, frontfaget og null bemanningsnorm jobber mot oss. Og jeg snakker ikke bare om sykepleiere 1
Mannen med ljåen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hvis man trenger folk som er villig til å jobbe så må man se på arbeidsinnvandring, ikke asylinnvandring. Asylinnvandrere er kraftig underrepresentert i arbeidsmarkedet. De bidrar oftere som pasient enn som doktor, og den norske økonomien hadde faktiskt klart seg bedre uten. 2
Subara Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Skjelvgråt skrev (10 minutter siden): Jaha. Er det der de fleste jobber? Og du sier altså også at vi trenger noen til å gjøre lavtlønna dårlige jobber, og at det er det dem duger best til? Nei, jeg viste takknemlighet overfor de som har disse jobbene. Tunge løft og kroppsvask er krevende jobber. Og lønnen burde vært høyere. Det var for det meste innvandrere som tok vare på min gamle mor og far, da de ikke snakket flytende norsk. Det var både mens de bodde hjemme, og på sykehjem. Endret 1 time siden av Subara 1 1
Subara Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden Tussi skrev (13 minutter siden): Man må ha en norsk forelder for å få norsk statsborgerskap, det er ikke som i USA. Men om man er født av noen med varig opphold får man automatisk varig opphold. Ok, det visste jeg ikke. Ellers er det mange som har varig opphold. Og er velintegrerte. Tendensen i tråden er nedsnakking av de som ikke er så integrerte. De prøver så godt de kan å få jobb og å bli norsk nok. Det er vanskeligere å få jobb for innvandrere enn norske. Men ser ut til at de har lykkes i helsesektoren. Tunge løft ville ikke vært noe for meg, så jeg er nok litt bortskjemt, selv om jeg alltid har hatt en stiv og umedgjørlig kropp. (Jobbet med rengjøring da jeg var student. Aldri mer). 1
DukeNukem3d Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden Mbappe09 skrev (48 minutter siden): Et lite innblikk i Lisboa. Kjent youtuber, spesielt andre halvdel er relevant i forhold til innvandring. Denne type video er min favorittserie å følge med på for tiden. Er en artig kar i UK også som lager lignende 1
El burro Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden Subara skrev (21 minutter siden): Lurer også på denne grafen til freedomseeker. Alle barn født i Norge er norske statsborgere. Jeg er sikker på at mange tar det ille opp når de plasseres i gruppen innvandrere selv om de er norske pga. mørkere hud- eller hårfarge, fordi begge foreldrene eller en av foreldrene er født i utlandet. Man kan ikke se utenpå folk om det er integrert eller ikke, hvis dette gjør dem mer fortjent/berettiget til å bo her(selv om norsk) etter enkeltes uttalelser - men hudfargen vil tale i mot folk. Takk og pris for at jeg ikke er født med feil hudfarge i disse dager, med far/mor fra feil land. Pr. i dag er det mange innvandrere som gjør jobbene vi ikke vil ha. De jobber bla. på sykehjem med tunge løft, kroppsvask og bleieskift. Likevel klager vi. Heldigvis er de fleste nordmenn ganske forståelsesfulle. Men slike tråder kan få utenforstående til å tro at vi er et veldig rasistisk land. Kan sosial status, høyere utdannelse hjelpe mot rasisme? - er et spørsmål jeg lurer på. Det stemmer heldigvis ikke at man automatisk får norsk statsborgerskap om man er født i Norge, barnet får ikke norsk statsborgerskap hvis begge foreldrene har utenlandsk statsborgerskap. "I Norge er det ikke slik at alle som er født i landet automatisk blir norske statsborgere. Barn som blir født i Norge, men har to foreldre som er utenlandske statsborgere, blir ikke norske statsborgere når de blir født." https://www.udi.no/ord-og-begreper/norsk-ved-fodsel/ Når det gjelder arbeidsinnvandring så kan vi ikke slippe inn migranter fra land og områder som topper statistikkene når det gjelder arbeidsledighet, kriminalitet og forbruk av sosiale stønader. Altså Afrika, Midtøsten, Vest-Asia og Mellom-Asia. Mennesker fra disse områdene har dessverre en kulturell og religiøs bagasje som ikke fungerer i Norge eller andre europeiske land, det har ingenting med hudfarge å gjøre. Skal vi importere arbeidskraft så må det være mennesker fra Øst-Asia, Sør og Mellom-Amerika samt Nord-Amerika. Altså land og områder som vi allerede har god erfaring med. 1 1
jjkoggan Skrevet 19 minutter siden Skrevet 19 minutter siden El burro skrev (21 minutter siden): Det stemmer heldigvis ikke at man automatisk får norsk statsborgerskap om man er født i Norge, barnet får ikke norsk statsborgerskap hvis begge foreldrene har utenlandsk statsborgerskap. "I Norge er det ikke slik at alle som er født i landet automatisk blir norske statsborgere. Barn som blir født i Norge, men har to foreldre som er utenlandske statsborgere, blir ikke norske statsborgere når de blir født." https://www.udi.no/ord-og-begreper/norsk-ved-fodsel/ Når det gjelder arbeidsinnvandring så kan vi ikke slippe inn migranter fra land og områder som topper statistikkene når det gjelder arbeidsledighet, kriminalitet og forbruk av sosiale stønader. Altså Afrika, Midtøsten, Vest-Asia og Mellom-Asia. Mennesker fra disse områdene har dessverre en kulturell og religiøs bagasje som ikke fungerer i Norge eller andre europeiske land, det har ingenting med hudfarge å gjøre. Skal vi importere arbeidskraft så må det være mennesker fra Øst-Asia, Sør og Mellom-Amerika samt Nord-Amerika. Altså land og områder som vi allerede har god erfaring med. Du burde importere folk som individer, ikke pga etnisitet
DukeNukem3d Skrevet 11 minutter siden Skrevet 11 minutter siden Hvor mange flyktninger fra Ukraina har Midtøsten tatt imot igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå