GĂ„ til innhold

Sukkerfri november

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som blir med? Det vil si en mnd uten godteri nÄ fÞr advent og jul

Hadde  vÊrt fint med flere. Eneste dagen jeg mÄ ha, er pÄ julebord med riskrem

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tussi skrev (4 minutter siden):

Noen som blir med? Det vil si en mnd uten godteri nÄ fÞr advent og jul

Hadde  vÊrt fint med flere. Eneste dagen jeg mÄ ha, er pÄ julebord med riskrem

Jeg skal gro bart i november, sÄ fÄr ha det til gode.
Siden jeg er mann kan jeg kun gjĂžre en ting av gangen ;)

• Liker 1
Skrevet

Har Diabetes sÄ er stort sett "sukkerfri" hele Äret, sÄ ja jeg er med :thumbup:

Helt sukkerfri er jeg ikke, men prÞver Ä unngÄ vÊrstingene som godteri, brus, etc.

• Liker 1
Skrevet
TheKims skrev (5 minutter siden):

Har Diabetes sÄ er stort sett "sukkerfri" hele Äret, sÄ ja jeg er med :thumbup:

Helt sukkerfri er jeg ikke, men prÞver Ä unngÄ vÊrstingene som godteri, brus, etc.

Supert!

Krig og fred skrev (34 minutter siden):

Tror det ville ha vÊrt bedre Ä redusere sukkerinntaket jevnt over, i stedet for Ä ha en skippertaksmÄned en gang i Äret. Hva er vits lizzom?

For de av oss som sliter med dette er det greit med et lite fellesskap som vil det samme. I tillegg vil en slik mnd redusere behovet for sukker i tiden etterpÄ

Skrevet
Krig og fred skrev (36 minutter siden):

Tror det ville ha vÊrt bedre Ä redusere sukkerinntaket jevnt over, i stedet for Ä ha en skippertaksmÄned en gang i Äret. Hva er vits lizzom?

Skippertak er ofte det som mÄ til for Ä klare Ä redusere inntaket av noe sÄ avhengighetsskapende. 

pÄ sikt sÄ klarer man da Ä fÄ inn gode vaner som reduserer inntaket betraktelig. 

Jeg spiser ikke godteri, eller drikker brus sÄ inntaket av sukker er minimalt. 

Uansett, godt tiltak og lykke til đŸ‘đŸ»

• Liker 2
Skrevet

Jeg er prediabetisk sÄ mÄlet er sÄ lite sukker som mulig Äret rundt, men godteri er det ikke sÄ vanskelig Ä unngÄ, count me in.

• Liker 2
Skrevet
Uderzo skrev (4 minutter siden):

Jeg er prediabetisk sÄ mÄlet er sÄ lite sukker som mulig Äret rundt, men godteri er det ikke sÄ vanskelig Ä unngÄ, count me in.

👌

Skrevet

Har selv svÊrt redusert inntak av sukker generelt, men har tilatt meg en "jukesdag" i uka. Men hvorfor ikke prÞve Ä droppe den og en mÄneds tid, kanskje sÞtsuget gir seg helt, sÄ kaster meg pÄ jeg og. 

• Liker 2
Skrevet
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Har selv svÊrt redusert inntak av sukker generelt, men har tilatt meg en "jukesdag" i uka. Men hvorfor ikke prÞve Ä droppe den og en mÄneds tid, kanskje sÞtsuget gir seg helt, sÄ kaster meg pÄ jeg og. 

👌

Skrevet (endret)

Bare dere ikke erstatter med sĂžtestoff, kan og bĂžr alle redusere inntaket av sukker. Kroppen kan syntetisere glukose gjennom glukeneogenese i lever og nyrer. Sukker er en substans, spesifikt karbohydrat, vi ikke trenger Ă„ innta. Sukker er tom energi og ikke noe mer.

Skyldig som jeg er  sÄ inntok jeg nettop sjokolade og lemonade.  Sukkerbomber begge to. Jeg vil helst ha litt energi fÞr jeg setter meg i bilen etter en lang dag.

Endret av BadCat
Skrevet

Eg er pÄ keto diett nÄ. Dvs ingen sukker. Meeeen dersom du mikser en avokado + smaksrik protein pulver. Kanskje hiver inn valgfritt av jordbÊr/bringebÊr/bjÞrnebÊr/blÄbÊr eller  kokosnÞtt melk/krem flÞte/mandel melk/vann eller chia frÞ eller litt ekstra lav karbo sjokolade pulver eller cottage cheese eller litt isbiter. Da fÄr du en nice og god snack allikevel. Litt jalla sukker om du vil ha det sÞtere. 

• Hjerte 1
Skrevet

SÄ lenge man ikke erstatter sukkeret med produkter med sÞttilsetningsstoffer, sÄ er det bare Ä kjÞre pÄ. Heller sukker enn det skvipet der.

• Liker 1
Skrevet

Tenkte jeg skulle prÞve Ä vÊre sukkerfri frem til jul i Är. Tenkte pÄ det sist uke faktisk. Ikke fordi jeg skal vÊre superstreng med meg selv, men mest for Ä fÄ litt bedre rutiner og slippe det evige sÞtsuget. Planen er Ä virkelig kose meg med marsipan og julesjokolade nÄr julaften endelig kommer, for det er jo halve poenget med jula, tross alt.

Skal sies at jeg allerede sprakk pĂ„ “sukkerfri november” etter et lite mĂžte med en sjokoladeplate
 men nĂ„ starter jeg pĂ„ ordentlig. Pepsi max fĂ„r jeg fortsatt lov til, man mĂ„ jo ha litt glede i hverdagen.

Skrevet
Kaldand skrev (1 time siden):

Pepsi max fÄr jeg fortsatt lov til, man mÄ jo ha litt glede i hverdagen.

Anbefaler deg virkelig til Ä slutte med den dritten der i samme slengen, jeg var avhengig tidligere. Og ja det er rette ordet, pepsimax er avhengighetsskapende. 

Det du vil oppleve er at sĂžtsuget forsvinner og det blir mye lettere Ă„ holde seg unna andre sĂžtsaker.

Ellers godt jobba alle som stĂ„r pĂ„ đŸ‘đŸ»

đŸ«Â 

• Liker 1
Skrevet
kÄre b skrev (11 minutter siden):

Anbefaler deg virkelig til Ä slutte med den dritten der i samme slengen, jeg var avhengig tidligere. Og ja det er rette ordet, pepsimax er avhengighetsskapende. 

Det du vil oppleve er at sĂžtsuget forsvinner og det blir mye lettere Ă„ holde seg unna andre sĂžtsaker.

Ellers godt jobba alle som stĂ„r pĂ„ đŸ‘đŸ»

đŸ«

Jeg mÄ bare innrÞmme det, jeg er fullstendig hekta pÄ pepsi max..
Det gÄr fort 1,5 liter om dagen, og noen dager enda mer. Det har liksom blitt en del av livet mitt nÄ. Frokost? Pepsi Max. Etter jobb? Pepsi Max. Skal jeg slappe av med dataen? Ja, du gjettet riktig. Det er sÄ godt nÄr det rive i halsen. Ingenting slÄr en skikkelig rive-brus.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...