Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
frohmage skrev (8 minutter siden):

Noen stemmer for politikk som ikke gagner dem selv direkte 😉

Ja jeg stemmer ikke for meg selv, og jeg stemte ikke på AP. Men dette budsjettet ble en innertier for min del. Er vell egentlig ingenting negativt som påvirker meg direkte, indirekte gjenstår å se om det går igjennom.

dog er jeg ikke enig i budsjettet. Jeg får alt for mange goder og skulle ønske de gikk til de som trenger det mer.

Minner meg egentlig om ett typisk høyre budsjett..

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Men dette budsjettet ble en innertier for min del.

Salvesen. skrev (1 minutt siden):

dog er jeg ikke enig i budsjettet.

Dette sier alt om deg. Splittet personlighet?

• Liker 2
Skrevet
obygda skrev (20 minutter siden):

Vedum mener det kun er to mulige forklaringer:

– Enten så er det en ren bløff, hvor han med viten og vilje snakker usant i en eller annen absurd valgkamprus.

– Eller så vet han ikke. Kanskje han ikke har jobbet med statsbudsjettet i det hele tatt? Det er jo mulig at Jens Stoltenberg har styrt hele sjappa, som en fungerende statsminister og finansminister internt i regjeringen, mens Jonas har vært opptatt av utenrikspolitikk."

Ja...hvem vet...

Jeg tror Vedum kan være inne på noe der, Stoltenberg kalte seg for statsminister under valgkampen, freudian slip? :lol:
https://www.instagram.com/reel/DOYmRzoAvzH/

• Liker 1
Skrevet
Jarmo skrev (3 minutter siden):

Dette sier alt om deg. Splittet personlighet?

Tja, jeg håper det sier mye om meg. Budsjettet gir meg alt for mye, å jeg ønsker å gi det til andre. 

kort fortalt får jeg 1-2000 kroner mer pr måned i redusert skatt(om en ikke hensyntar lønnsoppgang neste år, noe jeg får som igjen gir meg enda mer.).

jeg får andre muligheter til å redusere skatten enda mer som f.eks. spare mer til pensjon i IPS, potensielt fradrag for fagforening. Men jeg har en billig en så slår ikke ut for meg. Barnehage kostnad forholder seg lave, les barnebidraget holder seg lavt. Osv.

så økonomisk er det kjempe bra for meg. Men jeg har det allerede bra, jeg trenger det absolutt ikke. Så jeg skulle helst sett at det ikke var bra for meg og heller bra for minste pensjonister, de i kassen på butikken, de som passer kidden på dagtid(her skulle jeg likt å se en enorm økning). Osv.

så nei, det er ikke en psykisk lidelse som du hinter frem. Elller, jeg tror ikke det er det? Jeg er ikke psykolog/innenfor det feltet.

• Liker 2
Skrevet
Vollen94 skrev (4 timer siden):

Jeg synes det er helt villt at staten har en konkurranse over hvem som byr mest når det kommer til å slenge penger etter Ukraina. Misforstå meg rett, Ukraina trenger støtte — men befolkningen visste jo nesten ikke om det før Nansen-programmet ble fattet og vedtatt. Det er nå på 205 milliarder kroner og programmet er forlenget til å vare ut 2030. 

205 milliarder kroner... 

Sammenlignet med hva alle flyktningene som kommer hit koster, er 205 milliarder småpenger.

Skrevet
freedomseeker skrev (3 minutter siden):

Sammenlignet med hva alle flyktningene som kommer hit koster, er 205 milliarder småpenger.

Og dette har du såklart kilder på? 
forstå meg rett, jeg har ikke noe i mot pengene som går til Ukraina.

• Liker 1
Skrevet

Jeg så intervjuet med Vestre, gan " la seg flat", men journalisten burde spurt direkte om han løy bevisst, og det tror jeg han gjorde

Ikke ofte jeg er enig nmed SP , men her har de en god sak. Jeg er mer enig med AP enn SP I disse sakene,men rett skal være rett

Skrevet
Salvesen. skrev (41 minutter siden):

Og dette har du såklart kilder på? 
forstå meg rett, jeg har ikke noe i mot pengene som går til Ukraina.

•  
    Basert på beregninger fra for eksempel Statistisk sentralbyrå (SSB) og mediene, anslås det at mottak, opphold og opplæring for en flyktning som bosettes, kan koste rundt én million kroner over de fem første årene. Enkelte beregninger, som for eksempel den fra Finansavisen basert på SSB-tall, har kommet frem til en sluttsum på 430 milliarder kroner over et helt livsløp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...