Gå til innhold

Hvilken AI/LLM er best til koding for en som ikke kan koding? C#.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg har opp gjennom årene benyttet meg av eksterne konsulenter til å programmere diverse indikatorer i C# som brukes i et program som heter Ninjatrader (programvare for aksjehandel). 

Trenger nå en ny indikator programmert, men lurte rett og slett på å prøve å kode den selv ved hjelp av AI. 

Hva vil være mitt beste valg her? 

Om jeg så må betale for medlemskap blir det fort like rimelig som å benytte seg av en ekstern konsulent, skjønt jeg har hatt noen tilnærmet gratis jobber også opp gjennom. Man får dog som regel hva man betaler for. :) Min faste og foretrukne programmerer tar sikkert en tusenlapp eller to for jobben.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du bare forholder deg til et REST API så er du ikke bundet ditt språk, og da ville jeg kastet C# på skrothaugen og valgt noe slik som Python. 

Svaret ditt er Github Copilot, enten via VSCode med extensions, eller noe ala Cursor.

Med dette sagt så vil jeg sterkt fraråde å la en AI ta rattet på kodinga. Det funker til det ikke funker lenger, og da er du gjerne så dypt inne i en blindgate at du aldri kommer deg ut igjen. Det funker utmerket for å lære seg syntaks til et nytt språk, men jeg lærte meg fundamental koding lenge før LLM var en ting, så jeg vet ikke om det er lurt å lære fundamentet av å observere/spørre en LLM eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! :) 

Github Copilot ser strøkent ut. Spurte samme spørsmål på Ninjatrader sine forum og en bruker der hadde testet det meste og etter hans erfaring var visst nok Claude det beste, men virket som han hadde hatt gode erfaringer med flere LLM-er.

Siden akkurat dette er en indikator til Ninjatrader er jeg nok dessverre låst til C#. 

Hadde nok ikke vurdert dette om det var noe komplisert jeg skulle gjøre, men tenker kanskje det kan fungere til dette prosjektet - særlig ettersom det har liten praktisk betydning om det skulle oppstå noen feil (som jeg uansett fort vil se).

Med det sagt, så testet jeg Grok i går som skrev hele koden på det jeg ønsket. Virket veldig lovende, men fikk trøbbel fordi jeg har en eldre versjon av Visual Studio. Så, gjenstår å se om koden til Grok drar dette i land. Skal prøve i kveld. :) 

Skrevet

Da har jeg løst oppgaven over helt gratis med Claude. Tok omtrent 1 1 /2 time med litt feilsøking og noen (ok, ganske mange) iterasjoner med feilsøking. Det som tok tid var nok å re-starte Ninjatrader og kompilere koden på nytt for hver iterasjon. Claude implementerte nye løsninger umiddelbart.

Til sammenligning hadde jeg nok brukt minst 1 time vanligvis bare for å beskrive og legge ut jobben på UpWork. Legge til noen timer på kommunikasjon med utvikler.

Og selvsagt til slutt prisen. For denne type indikator hadde jeg nok ikke vært villig til å betale mer enn kr 300. Her var det gratis.

Ikke bare det, men Claude er entusiastisk og utrettelig når vi møter på problem og tar det med et "smil". Utviklere i den virkelige verden er ikke alltid like tålmodige når man begynner med feilsøking. :) I tillegg må man gjerne vente på svar. Ting tar tid.

Jeg er veldig imponert. :) 

Mitt perspektiv er en lekmann som har brukt mye eksterne programmerere og utviklere, både gratis og betalt (mest av det). Mange av jobbene jeg har brukt eksterne til har vært av den enkle sorten som det jeg nettopp gjorde. Jeg ser ingen grunn til å bruke eksterne utviklere om denne indikatoren faktisk fungerer. 

Andre eksempler kan være formler og skript i VBA.

Til mer kompliserte jobber ville jeg ikke forsøkt å gjøre noe selv, men til slike småjobber som dette virker det genialt.

I morgen skal jeg be Claude hjelpe meg å fikse en indikator som jeg ikke var helt fornøyd med sist jeg leide noen til å gjøre det på UpWork. :) 

• Liker 2
Skrevet

Bra jobba. Et tips nå som du har begynt med dette; Start en ny chat når den begynner å hallunisere. Min er erfaring er at hvis den først har begynt å hallunisere så slutter den ikke. Spar deg selv for masse frustasjon og iterasjoner ved å starte et ny chat å promte "problemet" på nytt. Alle gangene jeg har gjort dette har den løst det på første forsøk i den nye chatten der den bare feilet gang etter gang i den "gamle" chatten.

• Liker 1
Skrevet (endret)
DukeRichelieu skrev (På 20.10.2025 den 23.04):

Ikke bare det, men Claude er entusiastisk og utrettelig når vi møter på problem og tar det med et "smil". Utviklere i den virkelige verden er ikke alltid like tålmodige når man begynner med feilsøking. :) I tillegg må man gjerne vente på svar. Ting tar tid.

Som AI-bruker må man også være utrettelig selv. Det blir som regel bra til slutt, men det går ikke akkurat framover i en rett linje. Det kan nesten eksemplifiseres med noe så banalt som at om man glemmer å be om ryddig kode så får man spag. Bra jobba!

Endret av quantum
  • Liker 1
Skrevet
quantum skrev (På 27.10.2025 den 11.13):

Som AI-bruker må man også være utrettelig selv. Det blir som regel bra til slutt, men det går ikke akkurat framover i en rett linje. Det kan nesten eksemplifiseres med noe så banalt som at om man glemmer å be om ryddig kode så får man spag. Bra jobba!

Driver og jobber med en ny indikator nå, men Claude får det ikke helt til. Måtte oppgradere til Pro versjon for å slippe å vente. :)

Kommer nok i mål til slutt, men litt mindre imponert enn etter forrige runde. 

Skrevet
DukeRichelieu skrev (20 timer siden):

Driver og jobber med en ny indikator nå, men Claude får det ikke helt til. Måtte oppgradere til Pro versjon for å slippe å vente. :)

Veldig varierende resultater, man må gå mange iterasjoner og spesifisere helt basale ting som "husk å skrive ryddig kode" ...

Skrevet
DukeRichelieu skrev (20 timer siden):

Lær deg å kode selv, så slipper du AI-slop. AI-koding fungerer bra til de aller enkleste oppgavene. Med en gang du skal gjøre noe mer enn absolutt basic, så kommer både Claude og Copilot til kort.

• Liker 1
Skrevet
quantum skrev (10 timer siden):

Veldig varierende resultater, man må gå mange iterasjoner og spesifisere helt basale ting som "husk å skrive ryddig kode" ...

Haha. Ja, skal faktisk huske å spesifisere dette. 

Kom for øvrig i mål til slutt, men tok en god del lenger tid enn forventet.

Har laget en ny indikator i kveld som løste seg på rundt 1 time, så det er jo mulig at denne over var mer komplisert enn man skulle tro...

Kajac skrev (10 timer siden):

Lær deg å kode selv, så slipper du AI-slop. AI-koding fungerer bra til de aller enkleste oppgavene. Med en gang du skal gjøre noe mer enn absolutt basic, så kommer både Claude og Copilot til kort.

Har ikke tid, dessverre. Må bli senere en gang.

Angrer som en hund på at jeg ikke tok 2-3 intensive år når jeg var ung og lærte meg koding. Min største tabbe.

Bare så det er sagt bruker jeg AI i dette tilfellet til forholdsvis enkle ting og hvor det ikke har noen store konsekvenser om det er feil (og hvor jeg lett identifiserer feilene selv). 

Brukte forøvrig Grok i går mens jeg ventet på mer usage hos Claude og den virket jo helt fjern. Tror den hallusinerte noe kraftig (påstod at han hadde kompilert koden hos Ninjatrader og at den 100 % fungerte, men det gjorde den jo ikke). 

Skrevet
DukeRichelieu skrev (20 minutter siden):

Har ikke tid, dessverre. Må bli senere en gang.

Angrer som en hund på at jeg ikke tok 2-3 intensive år når jeg var ung og lærte meg koding. Min største tabbe.

Bare så det er sagt bruker jeg AI i dette tilfellet til forholdsvis enkle ting og hvor det ikke har noen store konsekvenser om det er feil (og hvor jeg lett identifiserer feilene selv). 

Brukte forøvrig Grok i går mens jeg ventet på mer usage hos Claude og den virket jo helt fjern. Tror den hallusinerte noe kraftig (påstod at han hadde kompilert koden hos Ninjatrader og at den 100 % fungerte, men det gjorde den jo ikke). 

Trenger ikke mer enn et par uker med online kodekurs for å fly i sirkel rundt de beste kode-AI'ene på markedet 😄

Skrevet
Kajac skrev (22 timer siden):

Trenger ikke mer enn et par uker med online kodekurs for å fly i sirkel rundt de beste kode-AI'ene på markedet 😄

Det tviler jeg veldig sterkt på for mitt tilfelle, men kanskje jeg undervurderer meg selv. :) 

Skrevet
DukeRichelieu skrev (3 minutter siden):

Det tviler jeg veldig sterkt på for mitt tilfelle, men kanskje jeg undervurderer meg selv. :)

Programmering er ikke så vanskelig som det ser ut som. Og koden man får fra selv de beste vibekode-verktøyene er så dårlig at det nesten skulle vært forbudt... Å overgå Claude, GitHub Copilot, ChatGPT o.l. er noe de aller fleste bør klare.

• Liker 1
Skrevet
Kajac skrev (9 minutter siden):

Programmering er ikke så vanskelig som det ser ut som. Og koden man får fra selv de beste vibekode-verktøyene er så dårlig at det nesten skulle vært forbudt... Å overgå Claude, GitHub Copilot, ChatGPT o.l. er noe de aller fleste bør klare.

Nå overdriver du... 

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (46 minutter siden):

Nå overdriver du... 

Jeg setter det litt på spissen ja. Men ikke så mye som du kanskje tror. Ingen av dagens språkmodeller er spesielt flink til å kode. Eneste nytten jeg får ut av dem er at de av og til klarer å sparke meg ut av et spor jeg har blitt fastlåst i. Og enkle ting, som å f.eks. lage en datamodell basert på en json-respons. Små, løse og svært avgrensede oppgaver. Og så går det jo ofte fortere å spørre en LLM enn å bla seg igjennom side opp og side ned med Stack Overflow-tråder. Men til seriøst arbeid er alle LLMene jeg har forsøkt praktisk talt ubrukelige. Det er ikke noe mer enn IntelliSense på steroider.

Jeg kan forsåvidt forstå at folk helt uten teknisk kompetanse kan bli imponert av LLM-modellene. Men at folk med flere års erfaring som yrkes-utvikler lar seg imponere av dette er for meg et mysterium. En senior-utvikler som lar seg blende av språkmodeller burde kanskje ikke vært senior-utvikler 😂

Skrevet

Vel, mitt perspektiv er som sagt en lekmann. Jeg har nå laget 3 velfungerende indikatorer i C# ved hjelp av Claude.

Jeg bruker også et program som heter TradingView. I går fikk jeg Claude til å konvertere en av mine indikatorer fra NinjaTrader til TradingView (kodespråk: PineScript). Legger ved koden nederst. Brukte omtrent en time på dette med 10 iterasjoner og litt feilsøking/optimalisering. 

Jeg "hjelper" jo Claude ved å se hva som blir feil i koden og komme med litt forslag innimellom.

Jeg nekter å tro at jeg kunne gjort dette i løpet av et par uker med selvstudie. :) 

Som lekmann, ikke en erfaren utvikler, er jeg i hvert fall utrolig imponert. 

Begynner nå å lure på om jeg kanskje kunne gjort noe mer komplisert også ved hjelp av AI, men det får vente.

En ting er i hvert fall sikkert og det er at programmerere jeg har hyret inn på UpWork for enkle programmeringsjobber nå dessverre er arbeidsledige. For meg er dette en game changer.

Sitat

//@version=6
indicator("RTH ETH OHLC", overlay=true, max_lines_count=500)

// ========== INPUTS ==========
// Session filter option
sessionFilter = input.string("Both", "Plot Sessions", options=["Both", "RTH Only", "ETH Only"], group="Session Filter")

showOpen = input.bool(true, "Show Open", group="Display Options")
showHigh = input.bool(true, "Show High", group="Display Options")
showLow = input.bool(true, "Show Low", group="Display Options")
showClose = input.bool(true, "Show Close", group="Display Options")
showPriorClose = input.bool(true, "Show Prior Close", group="Display Options")
show50Percent = input.bool(false, "Show 50%", group="Display Options")
show50Gap = input.bool(true, "Show 50% Gap", group="Display Options")
futureRays = input.bool(true, "Project Levels Forward", group="Display Options")

// Line styles and colors
openColor = input.color(color.new(#DAA520, 0), "Open Color", group="Colors & Styles")
highColor = input.color(color.new(color.green, 0), "High Color", group="Colors & Styles")
lowColor = input.color(color.new(color.red, 0), "Low Color", group="Colors & Styles")
closeColor = input.color(color.new(color.blue, 0), "Close Color", group="Colors & Styles")
priorCloseColor = input.color(color.new(#00008B, 0), "Prior Close Color", group="Colors & Styles")
percent50Color = input.color(color.new(color.orange, 0), "50% Color", group="Colors & Styles")
gap50Color = input.color(color.new(#00CED1, 0), "50% Gap Color", group="Colors & Styles")

upDayColor = input.color(color.green, "Up Day Color (H/L)", group="Colors & Styles")
downDayColor = input.color(color.red, "Down Day Color (H/L)", group="Colors & Styles")

lineWidth = input.int(2, "Line Width", minval=1, maxval=5, group="Colors & Styles")

// Session times - RTH for equities/ES is 9:30 AM - 4:00 PM Eastern Time
// We'll use explicit time checks instead of session strings for more control
rthStartHour = input.int(9, "RTH Start Hour (ET)", minval=0, maxval=23, group="Session Times")
rthStartMinute = input.int(30, "RTH Start Minute", minval=0, maxval=59, group="Session Times")
rthEndHour = input.int(16, "RTH End Hour (ET)", minval=0, maxval=23, group="Session Times")
rthEndMinute = input.int(0, "RTH End Minute", minval=0, maxval=59, group="Session Times")

// ========== SESSION DETECTION ==========
// Convert input times to minutes for easier comparison
rthStartMinutes = rthStartHour * 60 + rthStartMinute
rthEndMinutes = rthEndHour * 60 + rthEndMinute

// Get current time in minutes
currentHour = hour(time, "America/New_York")
currentMinute = minute(time, "America/New_York")
currentTimeMinutes = currentHour * 60 + currentMinute

// Check if current bar is in RTH
inRTH = currentTimeMinutes >= rthStartMinutes and currentTimeMinutes < rthEndMinutes

// Detect session changes
var bool wasInRTH = false
sessionChanged = (bar_index == 0) or (inRTH != wasInRTH)
wasInRTH := inRTH

// Track which session started (true = RTH started, false = ETH started)
var bool rthStarted = false
if sessionChanged
    rthStarted := inRTH

// ========== SESSION TRACKING ==========
var float sessionOpen = na
var float sessionHigh = na
var float sessionLow = na
var float sessionClose = na
var int sessionStartBar = na
var int highBar = na
var int lowBar = na

var float priorCloseRTH = na
var float priorCloseETH = na
var float currentPriorClose = na

// Track the close at exactly 16:00 for RTH (not 16:15)
var float rthCloseAt1600 = na

// Track 50% Gap (only for RTH sessions)
var float gap50Level = na

// Store previous session data for drawing when session ends
var float prevSessionOpen = na
var float prevSessionHigh = na
var float prevSessionLow = na
var float prevSessionClose = na
var int prevSessionStartBar = na
var int prevHighBar = na
var int prevLowBar = na
var float prevPriorClose = na
var bool prevSessionWasRTH = false
var float prevGap50Level = na

// Track if current session is RTH
var bool currentSessionIsRTH = false

// When a new session starts
if sessionChanged
    // Save the completed session data before resetting
    if not na(sessionOpen)
        prevSessionOpen := sessionOpen
        prevSessionHigh := sessionHigh
        prevSessionLow := sessionLow
        prevSessionClose := sessionClose
        prevSessionStartBar := sessionStartBar
        prevHighBar := highBar
        prevLowBar := lowBar
        prevPriorClose := currentPriorClose
        prevSessionWasRTH := currentSessionIsRTH
        prevGap50Level := gap50Level

// Track what type of session is starting
    currentSessionIsRTH := inRTH

// Calculate 50% Gap ONLY for RTH sessions
    // Gap50 = (Prior RTH Close + Current RTH Open) / 2
    if inRTH and not na(priorCloseRTH)
        gap50Level := (priorCloseRTH + open) / 2
    else
        gap50Level := na

// Save the prior session's close BEFORE resetting
    if not na(sessionClose)
        if rthStarted  // RTH is starting, so we're coming from ETH
            priorCloseETH := sessionClose
        else  // ETH is starting, so we're coming from RTH
            // Use the RTH close we captured right at the transition
            priorCloseRTH := not na(rthCloseAt1600) ? rthCloseAt1600 : sessionClose

// Set the prior close for the new session
    // For RTH: show yesterday's RTH close (the one we saved from previous RTH)
    // For ETH: show today's RTH close (the one we just saved above)
    if rthStarted
        // RTH is starting - currentPriorClose should be yesterday's RTH close
        // which is already in priorCloseRTH from the previous RTH session
        currentPriorClose := priorCloseRTH
    else
        // ETH is starting - show the RTH close we just finished
        currentPriorClose := priorCloseRTH  // We just saved it above

// Reset session values
    sessionOpen := open
    sessionHigh := high
    sessionLow := low
    sessionClose := close
    sessionStartBar := bar_index
    highBar := bar_index
    lowBar := bar_index
else
    // Update high/low and track which bar made them
    if high > sessionHigh
        sessionHigh := high
        highBar := bar_index
    if low < sessionLow
        sessionLow := low
        lowBar := bar_index
    sessionClose := close

// If we're currently in an RTH session, continuously save this as the potential RTH close
    // This way we always have the most recent RTH close saved
    if currentSessionIsRTH
        rthCloseAt1600 := close

// Determine if it's an up day or down day based on which came first
isUpDay = lowBar < highBar

// Calculate 50% level
percent50 = (sessionHigh + sessionLow) / 2

// ========== PLOTTING ==========
// Draw lines for completed sessions and update current session

if sessionChanged and not na(prevSessionOpen) and bar_index > 0
    // Check if we should plot this session based on filter
    bool shouldPlotPrev = (sessionFilter == "Both") or 
                          (sessionFilter == "RTH Only" and prevSessionWasRTH) or 
                          (sessionFilter == "ETH Only" and not prevSessionWasRTH)

if shouldPlotPrev
        // A new session just started, draw the completed previous session
        bool prevIsUpDay = prevLowBar < prevHighBar
        color prevHlColor = prevIsUpDay ? upDayColor : downDayColor
        float prevPercent50 = (prevSessionHigh + prevSessionLow) / 2
        int prevEndBar = bar_index - 1

if showOpen
            line.new(prevSessionStartBar, prevSessionOpen, prevEndBar, prevSessionOpen, color=openColor, width=lineWidth)

if showHigh
            line.new(prevSessionStartBar, prevSessionHigh, prevEndBar, prevSessionHigh, color=prevHlColor, width=lineWidth)

if showLow
            line.new(prevSessionStartBar, prevSessionLow, prevEndBar, prevSessionLow, color=prevHlColor, width=lineWidth)

if showClose
            line.new(prevSessionStartBar, prevSessionClose, prevEndBar, prevSessionClose, color=closeColor, width=lineWidth)

if showPriorClose and not na(prevPriorClose)
            line.new(prevSessionStartBar, prevPriorClose, prevEndBar, prevPriorClose, color=priorCloseColor, width=lineWidth)

if show50Percent
            line.new(prevSessionStartBar, prevPercent50, prevEndBar, prevPercent50, color=percent50Color, width=lineWidth)

if show50Gap and not na(prevGap50Level) and prevSessionWasRTH
            line.new(prevSessionStartBar, prevGap50Level, prevEndBar, prevGap50Level, color=gap50Color, width=lineWidth)

// Draw/update current session on the last bar
if barstate.islast and not na(sessionOpen)
    // Check if we should plot current session based on filter
    bool shouldPlotCurrent = (sessionFilter == "Both") or 
                             (sessionFilter == "RTH Only" and currentSessionIsRTH) or 
                             (sessionFilter == "ETH Only" and not currentSessionIsRTH)

if shouldPlotCurrent
        bool currentIsUpDay = lowBar < highBar
        color currentHlColor = currentIsUpDay ? upDayColor : downDayColor
        float currentPercent50 = (sessionHigh + sessionLow) / 2

if showOpen
            line.new(sessionStartBar, sessionOpen, bar_index, sessionOpen, color=openColor, width=lineWidth, extend=futureRays ? extend.right : extend.none)

if showHigh
            line.new(sessionStartBar, sessionHigh, bar_index, sessionHigh, color=currentHlColor, width=lineWidth, extend=futureRays ? extend.right : extend.none)

if showLow
            line.new(sessionStartBar, sessionLow, bar_index, sessionLow, color=currentHlColor, width=lineWidth, extend=futureRays ? extend.right : extend.none)

if showClose
            line.new(sessionStartBar, sessionClose, bar_index, sessionClose, color=closeColor, width=lineWidth, extend=futureRays ? extend.right : extend.none)

if showPriorClose and not na(currentPriorClose)
            line.new(sessionStartBar, currentPriorClose, bar_index, currentPriorClose, color=priorCloseColor, width=lineWidth, extend=futureRays ? extend.right : extend.none)

if show50Percent
            line.new(sessionStartBar, currentPercent50, bar_index, currentPercent50, color=percent50Color, width=lineWidth, extend=futureRays ? extend.right : extend.none)

if show50Gap and not na(gap50Level) and currentSessionIsRTH
            line.new(sessionStartBar, gap50Level, bar_index, gap50Level, color=gap50Color, width=lineWidth, extend=futureRays ? extend.right : extend.none)

• Liker 1
Skrevet

Noe sier meg at kajac med flere ikkje har prøvd noe særlig.

Det er faktisk helt utrolig hva f.eks. codex og Claude code kan lage og gjøre for en som ikkje kan kode. 

Å si at med ett 2 ukers kurs så overgår du disse er bare tull.

Har laget en fullstendig tradingbot med ai, og da snakker vi ikkje bare å legge inn en ordre på exchange, men med trendanalyse, r:r, kalkulering av profitt/tap,  lagring av data i forhold til fifo beregning, varslingsystem, laging av indikatorer på TradingView som igjen blir oversatt til ja i boten og sikkerhetsbarrierer for bugs i koden. Eneste eg er utrygg på er selve sikkerheten i boten da eg ikkje vet hva som er «bra», men det er i hvert fall forsøkt å sikre den med ulike verktøy. 

Så å si at det er ubrukelig er tull. 

Det kreves arbeid, og en må hjelpe til med feilsøking men det virker for amatører som  meg. Mer avanserte oppgaver klarer de sikkert ikkje.  

Men det er viktig å stille de rette spørsmålene, rette ideene og legge merke til når ai’en begynner å rote, da starter man på nytt

Skrevet

Det jeg er nysgjerrig på nå er om Claude kan hjelpe meg å lage en mer kompleks applikasjon. 

Rundt 2010 fikk jeg designet et program som ble laget av et profesjonelt firma, men det begynner å bli utdatert. Jeg har alltid hatt en plan om å skrive det på nytt i mer moderne format, men alltid tenkt at det må vente til jeg har penger til å leie noen som er skikkelig god (og ikke en entry-level UpWork programmerer). Jeg har gjort noen grunnleggende forespørsler tidligere og fått høre at det vil ta minst 1 måned for en programmerer å gjøre dette.

Vel, Claude hevder i hvert fall at vi kan fikse dette, men at det vil ta 3-4 uker. Noen tanker? :) 

Sitat

Perfect! I've completed a comprehensive analysis of your system.

Summary

After reviewing your C# source code and SQL schema, I can confidently say: Yes, this is absolutely rewritable and I can help you do it.

What I Found

Your system is complex but beautifully structured.

The complexity is real but it's organized complexity - not spaghetti code.

Modern Approach

I'd rebuild this in Python with:

• Pandas for blazing-fast vectorized calculations (100x+ faster)
  • DuckDB for SQL queries on Parquet files (no database server needed)
  • Same architecture - your metric plugin pattern is excellent
  • Better workflow - API → Calculate → Export in one flow

Timeline Reality

• 60-80 hours of development work
  • 3-4 weeks if we work intensively
  • 6-8 weeks for comfortable iterative development
  • Build it piece by piece so you can test as we go

Skrevet
DukeRichelieu skrev (13 minutter siden):

Det jeg er nysgjerrig på nå er om Claude kan hjelpe meg å lage en mer kompleks applikasjon. 

Rundt 2010 fikk jeg designet et program som ble laget av et profesjonelt firma, men det begynner å bli utdatert. Jeg har alltid hatt en plan om å skrive det på nytt i mer moderne format, men alltid tenkt at det må vente til jeg har penger til å leie noen som er skikkelig god (og ikke en entry-level UpWork programmerer). Jeg har gjort noen grunnleggende forespørsler tidligere og fått høre at det vil ta minst 1 måned for en programmerer å gjøre dette.

Vel, Claude hevder i hvert fall at vi kan fikse dette, men at det vil ta 3-4 uker. Noen tanker? :) 

Det der 3-4 uker greiene vet eg ikkje hvor stammer fra, om han mener at du selv kan fikse det rundt det eller hva, men typisk når han snakker om noen uker så er det i løpet av noen få min. Men no vet eg ikkje hvor sto kode vi snakker om, men codex, og type Claude code synst eg er imponerende god om du guider de litt i filene. Vil anbefale deg å teste de to

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...