Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Vi trenger å snakke om korona vaksinene!


Anbefalte innlegg

1 minute ago, Salvesen. said:

Som vaksinen er det snakk om veldig få om fikk hjerte issues av covid. Men, forskning tilsier at å gjennomgå covid uten vaksine mot å ta vaksine å gjennomgå eller ikke gjennomgå er verre for hjertet. Altså er helse fordelene større ved å ta vaksine på grunn av risikoen for å få covid. 

Å ikke ta vaksine og ikke gjennomgå covid, da er nok det å ikke ta vaksine best. Men det er ett gigantisk sjansespill. 

Ja. Såklart sier forskning det. Mye flere som har hatt hjerteproblemer av unge folk som gikk corona kontra vaksinen. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
a_aa skrev (8 minutter siden):

Tallene viser heller ikke hvor mange av de 476 som har hatt covid som også kan føre til x-karditt, også er det ikke justert for x-karditt som oppstår 'normalt' i livet osv. Så tallene er langt lavere egentlig. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
22 minutes ago, a_aa said:

Takk for at du bidrar med lenker til informasjon. Jeg fant ikke det utdraget du hadde et bilde av over, kan du veilede meg?

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (34 minutter siden):

Jeg fant ikke det utdraget du hadde et bilde av over, kan du veilede meg?

Ikke så rart at du ikke fant det, jeg laget det nettopp i Excel på PC-en her (inkludert noen små skriveleif) :) 

Antall vaksinedoser og vaksinerte hentet jeg fra ref # 2, se side 4:

image.png.cbee1242887220663cfe70604cdf611d.png

Antall innmeldte tilfeller av "X-karditt" (måtte finne en tabell-vennlig betegnelse for myokardit+perikardit+myoperikarditt) hentet jeg fra ref # 1, jeg summert opp totalkolonnen: 

image.png.338c744bb4ce6b9a9dbe5f7d1fe6bbbd.png

Lenke til kommentar

Slenger på en link til med tanke på dem som er interessert i å få vite mer om alt det de fleste norske medier har nedlagt "forbud" mot å nevne: https://rumble.com/v1bcv3x-dr.-james-thorp-shocking-and-escalating-covid-vaccine-side-effects-in-pregn.html

Hvis dere ser den og de tre andre jeg har linket til over, vil dere være bedre orientert enn de fleste norske politikere, leger, sykepleiere, byråkrater, etc.

Kan også nevne i forbifarten at flere hundre toppidrettsutøvere, deriblant flere store fotballspillere, har kollapset plutselig og "died suddenly" siden senvinteren/våren 2021. Hva var det som begynte å skje da, og som aldri har skjedd før, mon tro? Videre kryr det av obduserte og balsamerte lik som er fulle av en merkelig ny type "blodpropper", ikke egentlig blodpropper, men en slags hvitaktige strenger. Det begynte også våren 2021, eller deromkring. "Ingen" skjønner hva som kan være årsaken ... 🤣😒💀

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dikedis skrev (27 minutter siden):

Kan også nevne i forbifarten at flere hundre toppidrettsutøvere, deriblant flere store fotballspillere, har kollapset plutselig og "died suddenly" siden senvinteren/våren 2021. Hva var det som begynte å skje da, og som aldri har skjedd før, mon tro?

Om man ser på denne listen her, så skiller ikke verken 2020, 2021 eller 2022 seg ut:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_associaton_football_players_who_died_during_their_careers
 

Eller har du en liste over de hundrevis av toppidrettsutøverene som har dødd siden 2021?

Endret av aklla
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

🔍

Claims baselessly link COVID vaccines to athlete deaths
https://apnews.com/article/fact-check-covid-vaccines-athlete-deaths-1500-989195878254

Sitat

CLAIM: Two researchers found that more than 1,500 athletes have suffered cardiac arrest since COVID-19 vaccinations began, compared to a previous average of 29 athletes per year, suggesting the vaccines are causing a dramatic rise in such cardiac issues.

AP’S ASSESSMENT: False. The researchers cited a number from a blog that lists news stories about recent deaths and medical emergencies among people of all ages, from all over the world — some of which were attributed to other causes, such as cancer. The previous figure, meanwhile, is from a 2006 study that specifically reviewed literature for reports of sudden cardiac deaths among athletes under age 35. Comparing the two sources, with different methodologies, is not scientifically sound, experts told The Associated Press.


Anti-vaccine advocates mislead on sudden cardiac deaths among athletes
https://factcheck.afp.com/doc.afp.com.336H7Y9

Online activists use faulty data to claim cardiac arrests are increasing in athletes. They’re not.
https://www.politifact.com/factchecks/2023/jan/05/liz-wheeler/online-activists-use-faulty-data-to-claim-cardiac/

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Salvesen. said:

Ja det er jo det jeg sier? Ved corona uten vaksine er kjangsen større for hjerteproblemer enn corona ved vaksine. 

nå bør en ha i tankene at hos hvem som får i diagnosen at covid var årsaken, er opp til legen, som om man liksom fikk en merkelapp i pannen om covid-vaksinen var årsaken. Siden ingen vet hva som er årsaken til helseproblemer, så bør en kun se på antall skadde før og etter vaksinen. 

Personlig er jeg glad for at jeg styrte unna presset på denne såkalte vaksinen.  

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
-C64- skrev (20 minutter siden):

nå bør en ha i tankene at hos hvem som får i diagnosen at covid var årsaken, er opp til legen, som om man liksom fikk en merkelapp i pannen om covid-vaksinen var årsaken. Siden ingen vet hva som er årsaken til helseproblemer, så bør en kun se på antall skadde før og etter vaksinen. 

Personlig er jeg glad for at jeg styrte unna presset på denne såkalte vaksinen.  

Handler ikke om merkelapp. Det handler om å se på realiteten. 

Det var noe slik som 0.01% av de vaksinerte som fikk hjerte problemer. Så må en justere for de som faktisk fikk covid, også må en justere for det normale intervallet av hjerte problemer. da er en nok på 0.00... altså enormt lite. 

Jeg har tatt alle vaksinene, uten endring i allmentilstand. Veldig glad for at jeg tok de, da jeg kunne reise der jeg ville osv. I tillegg var jeg ikke redd for sykdom(les covid). 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
58 minutes ago, Salvesen. said:

Handler ikke om merkelapp. Det handler om å se på realiteten. 

Det var noe slik som 0.01% av de vaksinerte som fikk hjerte problemer. Så må en justere for de som faktisk fikk covid, også må en justere for det normale intervallet av hjerte problemer. da er en nok på 0.00... altså enormt lite. 

Jeg har tatt alle vaksinene, uten endring i allmentilstand. Veldig glad for at jeg tok de, da jeg kunne reise der jeg ville osv. I tillegg var jeg ikke redd for sykdom(les covid). 

 

Og når man i realiteten ikke vet hvem som fikk hjerte problemer pga covid-vaksinen, hva da? Da må man se på antall hjerte problemer totalt i årene med covid, og vaksine. Da får man i alle fall dannet seg et bilde. 

Hjerte- og karsykdommer bidro til økt dødelighet i 2021

https://www.fhi.no/nyheter/2022/hjerte--og-karsykdommer-bidro-til-okt-dodelighet-i-2021/

Så kan man spørre seg. Hva har skjedd siden Hjerte- og karsykdommer økte så mye? 

 

Jeg tar ikke noen vaksine for å reise. Tar jeg en vaksine så skal det være for at den er trygg, og gir meg en fordel jeg ikke hadde hatt uten vaksine. Jeg tror det er få som tok vaksinen kun for moro skyld?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
-C64- skrev (35 minutter siden):

Så kan man spørre seg. Hva har skjedd siden Hjerte- og karsykdommer økte så mye? 

En god del ting skjedde.
En hel del helse-tjenester, treningssentere osv var stengt/kraftig redusert, folk isolerte seg mer, holdt seg mer inne.
Covid smittet en hel del personer.
Vaksinasjonen startet.

https://www.fhi.no/nyheter/2021/pandemien-har-hatt-storst-utslag-pa-fysisk-aktivitet-og-kosthold-hos-yngre-/  - kan mindre fysisk aktivitet, økt vekt og dårligere kosthold over tid føre til økt hjerte og karsykdomer?

Det er ikke kun vaksinasjon som skjedde, det var en drøss av store og små endringer man må ta høyde for.

Ser jo f.eks at narkotikarelaterte dødsfall sank ganske mye i 2021, https://www.fhi.no/nyheter/2022/farre-overdosedodsfall-i-2021-enn-aret-for/
Kan man da dra konklusjonen at vaksiner gjør overdose mindre dødlig ettersom vaksinasjonen kom i 2021?

Endret av aklla
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, aklla said:

En god del ting skjedde.
En hel del helse-tjenester, treningssentere osv var stengt/kraftig redusert, folk isolerte seg mer, holdt seg mer inne.
Covid smittet en hel del personer.
Vaksinasjonen startet.

https://www.fhi.no/nyheter/2021/pandemien-har-hatt-storst-utslag-pa-fysisk-aktivitet-og-kosthold-hos-yngre-/  - kan mindre fysisk aktivitet, økt vekt og dårligere kosthold over tid føre til økt hjerte og karsykdomer?

Det er ikke kun vaksinasjon som skjedde, det var en drøss av store og små endringer man må ta høyde for.

Jeg har heller ikke skrevet at det var "kun vaksinasjon" som skjedde. Jeg ville frem til at vi har hatt en kraftig økning i hjerte og karsykdommer. Så kan man diskutere hva årsaken er, om det var covid19, eller vaksinen som er årsaken. At folk satt hjemme rimer ikke helt med antallet. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...