Cyrus664 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mr.M skrev (3 minutter siden): det er vel egentlig ikke noe ulempe ved, så lenge man bor i NO1 og NO2 ? uansett bare frem til 31. desember 2026, ikke resten av livet 😋 Nei, jeg bor i NO2 og har gjort mine egne utregninger som går 3 år tilbake i tid og jeg kommer veldig godt ut av det ved å velge Norgespris. 1
Mr.M Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Nimrad skrev (1 time siden): www.bytt.no oppdaterer priser på avtaler daglig. jeg kjørte den analysen de tar, Fortum Spot, årsforbruk 7500 kWt) nåværende pris 486 pr. mnd. resultatet viser at jeg kan spare kr. 324 ved å bytte. edit, screen dump fra test/analysen det må vel bety 324 pr. år, ikke pr. mnd?? Endret 29 minutter siden av Mr.M
obygda Skrevet 32 minutter siden Skrevet 32 minutter siden Jeg har selv vibb..med en avtale med 0 påslag og 0 faste avgifter..men tror ikke de tilbyr den avtalen til nye kunder. Nå er det vel et lite påslag som gjelder. Uansett..du trenger ikke noe app for å følge med på forbruk. Du kan f.eks bruke en slik : https://www.amsleser.no/ Det du gjør er å koble den til e8n måler og så legger den inn i ditt trådløse nettverk hjemme - gi den en fast ip adresse. Så er det bare å gå inn på nettsiden der og se realtime forbruk osv. Det fine med den der er at den kan integreres med MQTT og smarthus løsninger.. Og det er enkelt å f.eks sette den opp i home assistant og styre hele hjemmet fra mobil via f.eks tailscale service som installeres på server og mobil... Dette høres kanskje vanskeligere ut enn det er..for det er egentlig enkelt
Tussi Skrevet 26 minutter siden Skrevet 26 minutter siden obygda skrev (6 minutter siden): Jeg har selv vibb..med en avtale med 0 påslag og 0 faste avgifter..men tror ikke de tilbyr den avtalen til nye kunder. Nå er det vel et lite påslag som gjelder. Jeg ble nettopp overført til Vibb, det er 49kr mnd, null påslag
sk0yern Skrevet 21 minutter siden Skrevet 21 minutter siden Nimrad skrev (1 time siden): Det blir litt for enkelt forklart, for påslagene kommer på toppen. Norgespris er egentlig bare at du inngår en avtale om fast 50 øre spotpris. Deretter kommer selve strømavtalen din i tillegg. Det blir også litt for enkelt forklart. Man har en strømavtale akkurat som før, spotpris eller fastpris, med eventuelle påslag på toppen. Norgespris er en støtteordning, der man får støtte dersom spotprisen er over 50øre. (dette gjelder også dersom man har fastpris). Dersom spotprisen er under 50 øre, må man betale ekstra (altså negativ støtte).
Tussi Skrevet 10 minutter siden Skrevet 10 minutter siden sk0yern skrev (11 minutter siden): Det blir også litt for enkelt forklart. Man har en strømavtale akkurat som før, spotpris eller fastpris, med eventuelle påslag på toppen. Norgespris er en støtteordning, der man får støtte dersom spotprisen er over 50øre. (dette gjelder også dersom man har fastpris). Dersom spotprisen er under 50 øre, må man betale ekstra (altså negativ støtte). 40 øre, pluss moms
obygda Skrevet 6 minutter siden Skrevet 6 minutter siden Tussi skrev (18 minutter siden): Jeg ble nettopp overført til Vibb, det er 49kr mnd, null påslag 49 pr mnd er dyrt..Jeg må passe på å si opp min "gratis" avtale når den går ut. Det er vel slik at veldig mange ikke trenger noen app eller annet..og bare vil ha billigst mulig leverandør..og det å håndtere en faktura i mnd bør koste maks 10 kr spør du meg
trikola Skrevet 1 minutt siden Skrevet 1 minutt siden 1 hour ago, Satan666 said: Det du sier er at hvis jeg kjøper et hus, og forrige eier hadde Norgespris, så må jeg som ny eier bare godta det? Det høres ikke engang lovlig ut. Er du helt sikker på at du har forstått systemet riktig? Jeg vil tro forbrukerrrådet/forbrukerombudet har nor å si på dette. Sålenge husselgeren opplyser om dette før salg kan jeg ikke se noe problem. Gjelder jo også bare ut året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå