Beyma Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Hei. Det lønner seg nok for meg å velge norgespris, men hvilken leverandør gjør dette rimeligst med app som man kan følge med på forbruk?
Haganeset Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg har nå Jærkraft spotpris med app. 0,- i påslag 39,- mnd for app Finnes kanskje rimligere alternativ.. Tenker å gå for Norgespris.
AndersT2 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Enkelt forklart så har Norgespris har ingenting med strømleverandør å gjøre. Du kan velge hvilken som helst av de, og det blir det samme. De fakturerer deg uansett 50 øre pr kWt. Er kWt prisen 20 øre, så betaler de 30 øre til Staten, og kWt prisen 80øre, så får de 30 øre av Staten. Samme som med strømstøtten som har vært. Den har heller ingenting med strømselskapene å gjøre. Norgespris låses til strømmåleren din, og ikke deg ut 2026. Så flytter du så må du bestille det på nytt. Ønsker du ikke Norgespris, og flytter inn ett sted hvor forrige eier hadde det, så blir du ikke kvitt det. Man blir fortsatt ranet på nettleien. Her ser man litt hvorfor vi har fått så høye strømpriser, og hvordan politikerne tenker: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/onsker-seg-dyrere-kraftpriser-i-nord_-vindkraftverk-har-statt-stille-siden-april-1.17577029 Endret 4 timer siden av AndersT2 3
Cyrus664 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AndersT2 skrev (7 minutter siden): Enkelt forklart så har Norgespris har ingenting med strømleverandør å gjøre. Du kan velge hvilken som helst av de, og det blir det samme. De fakturerer deg uansett 50 øre pr kWt. Er kWt prisen 20 øre, så betaler de 30 øre til Staten, og kWt prisen 80øre, så får de 30 øre av Staten. Samme som med strømstøtten som har vært. Den har heller ingenting med strømselskapene å gjøre. Norgespris låses til strømmåleren din, og ikke deg ut 2026. Så flytter du så må du bestille det på nytt. Ønsker du ikke Norgespris, og flytter inn ett sted hvor forrige eier hadde det, så blir du ikke kvitt det. Man blir fortsatt ranet på nettleien. Her ser man litt hvorfor vi har fått så høye strømpriser, og hvordan politikerne tenker: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/onsker-seg-dyrere-kraftpriser-i-nord_-vindkraftverk-har-statt-stille-siden-april-1.17577029 Man må vel betale eventuelle påslag til strømleverandør. Da lønner det seg å ha et strømselskap med minus eller 0 i påslag. Jeg har per i dag Agva Kraft med -2,5 øre i påslag. 1
Beyma Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden AndersT2 skrev (25 minutter siden): Enkelt forklart så har Norgespris har ingenting med strømleverandør å gjøre. Du kan velge hvilken som helst av de, og det blir det samme. De fakturerer deg uansett 50 øre pr kWt. Er kWt prisen 20 øre, så betaler de 30 øre til Staten, og kWt prisen 80øre, så får de 30 øre av Staten. Samme som med strømstøtten som har vært. Den har heller ingenting med strømselskapene å gjøre. Norgespris låses til strømmåleren din, og ikke deg ut 2026. Så flytter du så må du bestille det på nytt. Ønsker du ikke Norgespris, og flytter inn ett sted hvor forrige eier hadde det, så blir du ikke kvitt det. Man blir fortsatt ranet på nettleien. Her ser man litt hvorfor vi har fått så høye strømpriser, og hvordan politikerne tenker: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/onsker-seg-dyrere-kraftpriser-i-nord_-vindkraftverk-har-statt-stille-siden-april-1.17577029 Det er jeg klar over. Var alle påslagene til de ulike selskapene jeg er ute etter. Hvilken leverandør gir best pris med norgespris. At vi blir flådd uansett er jeg smertelig klar over. 1
Nimrad Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) AndersT2 skrev (28 minutter siden): Enkelt forklart så har Norgespris har ingenting med strømleverandør å gjøre. Du kan velge hvilken som helst av de, og det blir det samme. De fakturerer deg uansett 50 øre pr kWt. Det blir litt for enkelt forklart, for påslagene kommer på toppen. Norgespris er egentlig bare at du inngår en avtale om fast 50 øre spotpris. Deretter kommer selve strømavtalen din i tillegg. Visse leverandører har ganske høyt månedsbeløp og fast påslag. Jeg har nylig bestilt Jærkraft for lavest mulig ekstrapåslag. Beyma skrev (1 minutt siden): Det er jeg klar over. Var alle påslagene til de ulike selskapene jeg er ute etter. Hvilken leverandør gir best pris med norgespris. At vi blir flådd uansett er jeg smertelig klar over. www.bytt.no oppdaterer priser på avtaler daglig. Du blir ikke flådd av strømleverandørene, for øvrig. Du betaler jo knapt noe påslag på spotpris så lenge du finner en ålreit leverandør. Husk at ved 0 påslag så tjener de null kroner på deg som kunde. Endret 3 timer siden av Nimrad
Rune_says Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Det er diverse som ved strømbytte gir deg 12 mnd med 0,- for app. Dette med App er blitt helt tullete når også nettselskapet har app som viser forbruk: https://norgesnett.no/kunde/kundeapp/ De fleste nye strømmålere kan man også trykke en knapp noen ggr for å få se øyeblikksforbruket (om du ønsker å se hvor mye gulvvarme/varmeovner eller lign drar. F.eks. min modell som har to grønne knapper under display, trykk 4x på den venstre så vises øyeblikksforbruket i KW i 2 min før den går tilbake til å vise total målerstand)
Nimrad Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Rune_says skrev (3 minutter siden): Dette med App er blitt helt tullete når også nettselskapet har app som viser forbruk: https://norgesnett.no/kunde/kundeapp/ Ikke alle nettselskapene har det.
Mr.M Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Nimrad skrev (Akkurat nå): Visse leverandører har ganske høyt månedsbeløp og fast påslag. disse to punktene er vel eneste punktene man kan forandre på ved å bytte? mens man er låst på hvilken nettoperatør man har i området man bor. Er vel ulik prising på effektledd og dag/natt takst osv. rundt omkring(?) men alt som har med "nettet" å gjøre får man ikke byttet seg bort fra?
Mr.M Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Cyrus664 skrev (29 minutter siden): Da lønner det seg å ha et strømselskap med minus eller 0 i påslag. Jeg har per i dag Agva Kraft med -2,5 øre i påslag. hva tjener de penger på da?
kremt Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Agva kraft har elendig rykte. De lurer kunder inn på minuspriser men i det skjulte endrer de avtalen din. Hvis du bytter selskap blir du belastet bruddgebyr. Det beste rådet er å styre unna, mange har blitt lurt av disse svindlerne. 4
Hugo_Hardnuts Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Agva har nok fått litt kjeft fra Forbrukerombudet det har tatt til seg i så fall, for jeg har hatt de i to år nå, og de varsler nå når avtalen utløper og de overfører en til en annen avtale. Så da er det bare å bestille avtale med negativt påslag på nytt. 2
Satan666 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden AndersT2 skrev (50 minutter siden): Norgespris låses til strømmåleren din, og ikke deg ut 2026. Så flytter du så må du bestille det på nytt. Ønsker du ikke Norgespris, og flytter inn ett sted hvor forrige eier hadde det, så blir du ikke kvitt det. Det du sier er at hvis jeg kjøper et hus, og forrige eier hadde Norgespris, så må jeg som ny eier bare godta det? Det høres ikke engang lovlig ut. Er du helt sikker på at du har forstått systemet riktig? Jeg vil tro forbrukerrrådet/forbrukerombudet har nor å si på dette.
Cyrus664 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Mr.M skrev (10 minutter siden): hva tjener de penger på da? De har andre strømavtaler med påslag. Den avtalen jeg har er kun for nye kunder og gjelder bare ett år. Så når det nærmer seg vil jeg avslutte avtalen og bytte til et helt annet selskap med negativ påslag eller 0.
Mr.M Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Cyrus664 skrev (Akkurat nå): De har andre strømavtaler med påslag. Den avtalen jeg har er kun for nye kunder og gjelder bare ett år. Så når det nærmer seg vil jeg avslutte avtalen og bytte til et helt annet selskap med negativ påslag eller 0. javel 👍
Cyrus664 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden kremt skrev (12 minutter siden): Agva kraft har elendig rykte. De lurer kunder inn på minuspriser men i det skjulte endrer de avtalen din. Hvis du bytter selskap blir du belastet bruddgebyr. Det beste rådet er å styre unna, mange har blitt lurt av disse svindlerne. Ja, jeg satte meg godt inn i dette før jeg bestilte. Har tatt vare på prisbeviset fra Finansportalen, avtalevilkårene etc. og jeg følger med på alle regninger uansett.
kremt Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 3 minutes ago, Satan666 said: Er du helt sikker på at du har forstått systemet riktig? Det er totalt riktig, slik er systemet utformet. Dagens pris på 40 øre + moms gjelder til 1. januar 2027. Deretter vil prisen trolig settes på nytt for ett år av gangen.
Cyrus664 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Satan666 skrev (5 minutter siden): Det du sier er at hvis jeg kjøper et hus, og forrige eier hadde Norgespris, så må jeg som ny eier bare godta det? Det høres ikke engang lovlig ut. Er du helt sikker på at du har forstått systemet riktig? Jeg vil tro forbrukerrrådet/forbrukerombudet har nor å si på dette. Det stemmer nok. Norgespris følger strømmåler, ikke eier. https://www.regjeringen.no/no/tema/energi/strom/sporsmal-og-svar-om-norgespris/id3089310/
Mr.M Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Cyrus664 skrev (1 minutt siden): Det stemmer nok. Norgespris følger strømmåler, ikke eier. det er vel egentlig ikke noe ulempe ved, så lenge man bor i NO1 og NO2 ? uansett bare frem til 31. desember 2026, ikke resten av livet 😋
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå