Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får det ikke bedre av å kritisere noen som ikke lenger er til stede forsure et fellesskap.

En fotballtrener som i pausen snakket dritt om spillere som fikk sparken flere år tilbake i stedet for å motivere laget.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutes ago, mandodiao said:

Hadde forstått det bedre om gjerningspersonen var trans....

Förstår ikke ens spörsmålet. Vad har det att göra med det jag skrev?

Skrevet (endret)
Sir skrev (12 minutter siden):

Poenget er ikke at sakene de demonstrerte for er like. Poenget er at man kan støtte fredelige demonstrasjoner, uten å være tilhenger av voldelige kuppforsøk. Uavhengig av om saken man demonstrerer for er faktuelt riktig.

...

Og etter kuppforsøket er et faktum...

...og man fremdeles støtter ham... hva er man da..?

Det var flere elementer i kuppforsøket, ikke bare den voldelige delen -- inkludert, og gjerne viktigst, Fake Electors plot.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_fake_electors_plot

Merk også at lederen for terroristorganisasjonen (designert av Canada) Proud Boys ble arrestert dagen før, som gjorde at de høyreekstreme gruppene vegret seg for å ta med rifler.

Oath Keepers leader regretted not having guns on Jan. 6, prosecutors say at seditious conspiracy trial

During opening arguments Monday, the Justice Department played a recording of Stewart Rhodes saying his group "should have brought rifles" to the Capitol.

https://www.nbcnews.com/politics/justice-department/oath-keepers-leader-regretted-not-guns-jan-6-prosecutors-say-seditious-rcna50244

Merk at de hadde disse våpenene med seg, men lot dem ligge på hotellet, sannsynligvis ut av frykt for å møte spesialstyrker som kunne vite om plottet fra avhør av Enrique Tarrio -- hvorpå de kunne blitt skutt lettere i folkemengden.

Mange av dem hadde med seg pistoler, men de fant aldri frem i tide, før tilbaketrekkingsordrene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
BadCat skrev (Akkurat nå):

Du får det ikke bedre av å kritisere noen som ikke lenger er til stede forsure et fellesskap.

En fotballtrener som i pausen snakket dritt om spillere som fikk sparken flere år tilbake i stedet for å motivere laget.

Hva hvis laget tviholder på den gamle trenerens utdaterte og lite gjennomførbare taktikker? Vil den nye treneren kunne kritisert det da? 

• Liker 1
Skrevet
Subara skrev (56 minutter siden):

I 2025 har vi sex før ekteskapet og kvinner kan bli ufrivillig gravide.

Kirk er også imot prevensjon til kvinner.

jeg lurer, på disse massemønstringene han holder er det tusenvis av unge kvinner, -jeg nekter å tro at de etterlever budskapet fra CK om prevensjon og abort. Noen gjør det nok, men ikke majoriteten, enten det er nå, eller situasjon de kommer i senere i livet.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Mr.M skrev (4 minutter siden):

jeg lurer, på disse massemønstringene han holder er det tusenvis av unge kvinner, -jeg nekter å tro at de etterlever budskapet fra CK om prevensjon og abort. Noen gjør det nok, men ikke majoriteten, enten det er nå, eller situasjon de kommer i senere i livet.

Alle som stemmer AP er ikke nødvendigvis enig med alt AP sier/mener heller...

edit: Det var kun et eksempel. kunne vært et hvilket som helst parti, så la oss ikke fokusere på det

Endret av wampster
  • Hjerte 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

...

Og etter kuppforsøket er et faktum...

...og man fremdeles støtter ham...

Vel nå har vel aldri Trump innrømmet at han selv var for et voldelig kuppforsøk. Vi kan trekke konklusjoner om BLM som helhet, basert på grunnleggerne sitt forhold til diktaturer og selverklærte marxisme. Det betyr ikke at man støtter diktatorer eller marxisme fordi man støtter BLM.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
wampster skrev (Akkurat nå):

Alle som stemmer AP er ikke nødvendigvis enig med alt AP sier/mener heller...

er litt forskjell å være enig/uenig i nivå på Enova-avgift eller om abort og prevensjon burde være lov eller ei?

• Liker 3
Skrevet
10 minutes ago, Boing_80 said:

Nope. Jeg er for felleskap og løsninger som gavner alle, at vi tar vare på de svakeste, skaper muligheter, lar mangfoldet få utfolde seg, skaper trygge samfunn.

Høres egentlig litt ut som CK, bortsett fra at han mente dette var oppgaver for folket, mens her i Norge overlater vi sånt til staten. Kan jo også være at du kanskje hadde vært enig i noe av det han hadde og si om Israel og Gaza også? Det er jo som han sier, det er jo noe galt når han som amerikaner har mindre takhøde for å kritisere den israelske regjeringen enn den amerikanske regjeringen.

Et lite klipp fra en podcast med Patrick BD for å kanskje vekke nysgjerrigjeten din litt mer?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
8 minutes ago, Griever said:

Hva hvis laget tviholder på den gamle trenerens utdaterte og lite gjennomførbare taktikker? Vil den nye treneren kunne kritisert det da? 

Nei, han kan prøve nye metoder og se om laget responderer.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
fredrik2 skrev (11 minutter siden):

Förstår ikke ens spörsmålet. Vad har det att göra med det jag skrev?

fredrik2 skrev (På 11.9.2025 den 17.52):

Har absolut inga problem att tro att noen ustabil transideologist tar till drastiska åtgärder mot en motstander når man ser vad de skriver på nettet.  

fredrik2 skrev (1 time siden):

Du ser allt i ditt kulturkrig där högern är kempe onda och bara håller på med propaganda

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mr.M skrev (1 minutt siden):

er litt forskjell å være enig/uenig i nivå på Enova-avgift eller om abort og prevensjon burde være lov eller ei?

Ok, regner med at du skjønner at poenget likevel gjelder?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Mr.M skrev (11 minutter siden):

Link? Det et absurd å være imot prevensjon, prevensjon forebygger abort

Endret av Tussi
  • Liker 2
Skrevet (endret)
jallajall skrev (1 time siden):

Høres egentlig litt ut som CK, bortsett fra at han mente dette var oppgaver for folket, mens her i Norge overlater vi sånt til staten. Kan jo også være at du kanskje hadde vært enig i noe av det han hadde og si om Israel og Gaza også? Det er jo som han sier, det er jo noe galt når han som amerikaner har mindre takhøde for å kritisere den israelske regjeringen enn den amerikanske regjeringen.

Et lite klipp fra en podcast med Patrick BD for å kanskje vekke nysgjerrigjeten din litt mer?

Du må gjerne mene det, men jeg ser ikke slik på det. Først og fremst; kvinner har bestemmelsesretten når det kommer til spørsmål om abort (hvilken gjøk tror det motsatte all den tid barnet vokser opp i magen til kvinnen og det er hun som må kjenne og utstå alle mulige kroppslige og psykiske reaksjoner?), jeg er religiøs, men vil aldri la min tro komme i veien for det sekulære samfunnet jeg er del av + m.m. 

Så nei.

Og det klippet du linker til; det er en voksende majoritet i USA som vil ha slutt på AIPACs rolle i den amerikanske politikken, det er folk som ikke ønsker at USA deltar i meningsløse kriger. Dette er ikke fordi disse folkene nødvendigvis bryr seg om disse menneskene, men heller at deres hverdagsøkonomi blir negativt påvirket. 

Endret av Boing_80
  • Liker 4
Skrevet
Just now, mandodiao said:

Har absolut inga problem att tro att noen ustabil transideologist tar till drastiska åtgärder mot en motstander når man ser vad de skriver på nettet.  

Du ser allt i ditt kulturkrig där högern är kempe onda och bara håller på med propaganda

Vet fremdeles ikke vad det er du faktiskt vill fram till. Min kommentar var efter att det fanns information om transideologi på kulerna. 

Kommit fram till noe om Khelif ännu? Fremdeles för lite information?

• Liker 1
Skrevet
jallajall skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det egentlig? Høres jo ut som the lesser evil av diverse valg?

Da begynner man å snakke om å kontrollere folks seksualliv

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Just now, Boing_80 said:

Først og fremst; kvinner har bestemmelsesretten når det kommer til spørsmål om abort (hvilken gjøk tror det motsatte?), jeg er religiøs, men vil aldri la min tro komme i veien for det sekulære samfunnet jeg er del av + m.m. 

De fleste mener kvinner plutselig mister selvbestemmelsesretten dersom de bruker litt for lang tid til å nøle. Hva med deg? 

1 minute ago, Boing_80 said:

Og det klippet du linker til; det er en voksende majoritet i USA som vil ha slutt på AIPACs rolle i den amerikanske politikken, det er folk som ikke ønsker at USA deltar i meningsløse kriger. Dette er ikke fordi disse folkene nødvendigvis bryr seg om disse menneskene, men heller at deres hverdagsøkonomi blir negativt påvirket. 

Har ikke noe med verken forever wars eller AIPAC å gjøre.

Skrevet
Just now, Tussi said:

Da begynner man å snakke om å kontrollere folks seksualliv

Det er noe jeg aldri har hørt CK snakke om... Om han kan velge mellom abort og prevensjon, så velger han prevensjon any time. Jeg har derimot hørt han har snakker om P-piller, slik som mange kvinner gjør, men det er not litt annet..

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...