Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, leticia said:

Du innbiller deg altså at ekteskapet er en hellig greie

Det er du i din fulle rett til å mene, og ikke noe jeg tar meg nær av, når jeg vet at du er trosløs. Troende har funnet sannheten, og alle knep i boka som brukes mot oss, preller av som vann på gåsa for min del. Det handler om å vende om og prøve å gjøre det som er riktig.

2 hours ago, leticia said:

Faktisk så var jeg overrasket over at det var "trosløse" og ikke "feminister" jeg ble møtt med i tilsvaret hans. 😅 Kanskje det er likeverdige skjellsord  @Colin. ?Jeg tror han er fullstendig klar over at også kristne skiller seg. Så dette er nok bare hans personlige mening om hva et ekteskap skal / bør være, at man må være helt sikker på at personen man inngår et ekteskap med, er den rette og at man derfor aldri trenger å skille seg. Jeg tror ikke han tar høyde for at i livet så er ingenting sikkert, og at folk kan endre seg slik at de ikke lenger kan eller bør være sammen. Det jeg kan være enig med han i er at noen ganger så hopper folk litt for kjapt inn i ekteskapet, og også noen ganger gir litt for lett opp. Men årsaksforklaringene og antifeminismen som ligger bak er jeg altså sterkt uenig i. 

Fordi nå er det snakk om ekteskap, og trosløse dekker et bredere spekter av folk. Jeg bruker det ikke som skjellsord, bare som en veiviser på hvor tankesettet til individer som i stor grad skiller seg (avslutter den juridiske avtalen), ligger ifra før.

2 hours ago, Drunkenvalley said:

Forøvrig direkte stygt og ondsinnet når kristne meine dei har monopol på kjærlighet. Nei, den type skit tilhøyre ingen plasser. Kun svarte sjeler som kan påstå noko slikt.

Alle har muligheten til å lære Gud å kjenne. Gud er kjærlighet, den største kjærligheten som finnes.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Colin. skrev (2 timer siden):

Det er du i din fulle rett til å mene, og ikke noe jeg tar meg nær av, når jeg vet at du er trosløs. Troende har funnet sannheten, og alle knep i boka som brukes mot oss, preller av som vann på gåsa for min del. Det handler om å vende om og prøve å gjøre det som er riktig.

Fordi nå er det snakk om ekteskap, og trosløse dekker et bredere spekter av folk. Jeg bruker det ikke som skjellsord, bare som en veiviser på hvor tankesettet til individer som i stor grad skiller seg (avslutter den juridiske avtalen), ligger ifra før.

Alle har muligheten til å lære Gud å kjenne. Gud er kjærlighet, den største kjærligheten som finnes.

Det finnes intet hat like intenst som kristen kjærlighet...

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
2 hours ago, Colin. said:

Snodig du seie det, fordi du har valgt å avvise alt han har prøvd å lære deg.

• Liker 5
Skrevet
8 minutes ago, Casey said:

Det finnes intet hat like intenst som kristen kjærlighet...

Trist at du føler det slik. Gud velsigne deg.

5 minutes ago, Drunkenvalley said:

Snodig du seie det, fordi du har valgt å avvise alt han har prøvd å lære deg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Colin. skrev (6 minutter siden):

Trist at du føler det slik. Det må være en stor smerte eller for mange rammede, en uoverkommelig smerte å erkjenne at man har levd på en livsløgn.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
37 minutes ago, Simen1 said:

Trist at du føler det slik. Det må være en stor smerte eller for mange rammede, en uoverkommelig smerte å erkjenne at man har levd på en livsløgn.

Kjenner meg ikke igjen. Smerten, angsten, depresjonen, håpløsheten, ingenting av det kan beseire de som har mottatt Gud i sitt hjerte. De som lider, er de som febrilsk leter etter et snev av håp alle andre steder enn hos vår skaper. Bare igjennom Jesus Kristus, blir vi renset for våre synder. Gud velsigne deg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
42 minutes ago, Simen1 said:

Det er det for mange av dere, å ikke klare å erkjenne den ekte kjærligheten.
Kjærligheten som ikke behøver å vises i all offentlighet, for den er der alltid, uten behov for bannere, regler eller normer.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Colin. skrev (14 minutter siden):

Kjenner meg ikke igjen. Smerten, angsten, depresjonen, håpløsheten, ingenting av det kan beseire de som har mottatt Gud i sitt hjerte. De som lider, er de som febrilsk leter etter et snev av håp alle andre steder enn hos vår skaper. Bare igjennom Jesus Kristus, blir vi renset for våre synder. Gud velsigne deg.

Akkurat samme trøst og kjærlighet som julenissen, tannfeen, spaghettimonsteret, Durek, Allah, Bhudda eller Tor kan gi. Velg og vrak.

post-100512-12864829153413.jpg.9d025aa2ae76f9f601a479f44f707cc6.jpgpost-190626-12859784593529.jpg.7cf35515cacd8fa7241e8d5196cf9153.jpg

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Jojimbo skrev (15 minutter siden):

Kjærligheten som ikke behøver å vises i all offentlighet, for den er der alltid, uten behov for bannere, regler eller normer…

… eller religion.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Eg trur den "kjærleiken" dei kristne snakk om her er sans av overlegenhet etter alt å dømme. Forøvrig til tross for at den "ikkje behøver å vises i all offentlighet" er den veldig høglydt her inne merke eg og.

Og kva skjedde med nestekjærleiken da? Forsvann den når dykk gjorde det openbart kor mykje kol dykk har i hjertet?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Just now, Drunkenvalley said:

Og kva skjedde med nestekjærleiken da? Forsvann den når dykk gjorde det openbart kor mykje kol dykk har i hjertet?

Hva med den? Den er jo i høyeste grad til stede når man veileder våre medmennesker på den rette sti.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Colin. skrev (13 minutter siden):
Simen1 skrev (24 minutter siden):

Akkurat samme trøst og kjærlighet som julenissen

Trist at du føler det slik.

Absolutt ikke. Jeg kan til og med huske å ha møtt selveste julenissen ved en rekke anledninger tidligere i livet og har gaver som håndfaste bevis på at han finnes. Har du det samme for din nøkk? Og tannfeen: Selv om jeg aldri hadde noe personlig møte, fikk og brukte jeg de håndfaste bevisene på is og lego. Har du fått penger, is eller lego fra dine fabeldyr noen gang?

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Drunkenvalley skrev (12 minutter siden):

Og kva skjedde med nestekjærleiken da? 

Jeg leter også etter den, i politikken Charlie Kirk stod for. Hvorfor skulle han ellers blande politikk med religion?

Eller om det var religion med politikk.

• Liker 5
Skrevet (endret)
21 minutes ago, Simen1 said:

Absolutt ikke. Jeg kan til og med huske å ha møtt selveste julenissen ved en rekke anledninger tidligere i livet og har gaver som håndfaste bevis på at han finnes. Har du det samme for din nøkk? Og tannfeen: Selv om jeg aldri hadde noe personlig møte, fikk og brukte jeg de håndfaste bevisene på is og lego. Har du fått penger, is eller lego fra dine fabeldyr noen gang?

Gud har gitt meg mer bevis enn jordlige materialistiske goder noensinne kan gi. Gud har gitt meg bevis igjennom den hellige ånd. Han lar meg blant annet se hva som skjer i denne verden med klart syn.

Jeg foreslår at du åpner ditt sinn, utforsk, hør de beretninger som kan lede deg på riktig vei. Men du må være villig. Din holdning per nå, er slik jeg tolker det, den typiske ateistiske holdning. Jeg er godt kjent med en slik holdning, da jeg har møtt mange slike individer med slike holdninger. De leter og leter etter svar, men deres ego tillater dem ikke å se sannheten, som er Jesus Kristus. Det er ikke for sent. ❤️

Endret av Colin.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Colin. skrev (29 minutter siden):

Gud har gitt meg mer bevis enn jordlige materialistiske goder noensinne kan gi. Gud har gitt meg bevis igjennom den hellige ånd. Han lar meg blant annet se hva som skjer i denne verden med klart syn.

Jeg foreslår at du åpner ditt sinn, utforsk, hør de beretninger som kan lede deg på riktig vei. Men du må være villig. Din holdning per nå, er slik jeg tolker det, den typiske ateistiske holdning. Jeg er godt kjent med en slik holdning, da jeg har møtt mange slike individer med slike holdninger. De leter og leter etter svar, men deres ego tillater dem ikke å se sannheten, som er Jesus Kristus. Det er ikke for sent. ❤️

Trist at du føler det slik. Gud velsigne deg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Jojimbo skrev (1 time siden):

Det er det for mange av dere, å ikke klare å erkjenne den ekte kjærligheten.
Kjærligheten som ikke behøver å vises i all offentlighet, for den er der alltid, uten behov for bannere, regler eller normer.

"Den ekte kjærligheten "? I form av undertrykking og diskriminering og sosial kontroll? 

Jajamen, "there is no hate like Christian love". 

• Liker 4
Skrevet

Kanskje Colin berre treng besøke optiker. 😇 Også snodig å prøve angripe andre her for "typiske holdninger" når ein sjølv starta skitslengingen med å vera ein av dei fælaste typane kristne. Einaste som mangle litt der er at dei byrje lage bål for hekser igjen.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...