Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Skrevet
Theo343 skrev (1 minutt siden):

At EU Parlamentet ikke tar avstand fra politisk vold sier vel alt om dem.

At dem velger å ikke fremheve personer som dette sier kun gode ting om dem.

Man har ikke 1 minutts stillhet i Europa, for en amerikaner, uten god grunn.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Theo343 skrev (4 minutter siden):

At EU Parlamentet ikke tar avstand fra politisk vold sier vel alt om dem.

Blir alle slike ting meldt inn i forkant eller er det greit å gjøre det når annledningen byr seg i egnede sammenhenger for å stå samlet og vise sterk avstand til politisk vold.

Så man må ikke forhastet seg med slikt :) Må bare le av det. Hvem tror de at de lurer med slikt formelt piss, for å slippe?

Endret av 23:4
  • Liker 1
Skrevet
23:4 skrev (Akkurat nå):

Ja så viktig at alle protokoller blir fulgt til punkt og prikke ! Menneskelig følelser må ikke tas hensyn til . 

Det er vel opp til lederen av EU parliamentet om de skal stanse videre høringer for å gi stillhet, prosedyre er ganske viktig for de i EU, vet du.

23:4 skrev (3 minutter siden):

Spar meg, vi vet jo hva dette her er for noe.

Hva er det da? Det er bare å si det.

• Liker 1
Skrevet
7 minutes ago, 23:4 said:

Ja så viktig at alle protokoller blir fulgt til punkt og prikke ! Menneskelig følelser må ikke tas hensyn til . Spar meg, vi vet jo hva dette her er for noe.

Knapt noen i Europa hadde hørt om Charlie Kirk før onsdag, dessuten en politisk figur med kontroversielle meninger. Hvorfor i all verden skulle EU-parlamentet holde ett minutts stillhet for ham?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
12 minutes ago, Kone said:

Kilde?

Etter litt research ser jeg at folk på ytre høyre ofte hadde hørt om ham. Men det forandrer ikke konklusjonen, hvorfor skal EU-parlamentet hedre en mann som ikke har gjort noe spesielt for Europa?

• Liker 3
Skrevet (endret)
jallajall skrev (5 timer siden):

Hva er det som gjør akkurat disse meningene "ekstreme"?

Det lages en konspirasjon om at politiske motstandere på venstresiden jobber sammen med islamister for å ødelegge samfunnet mens høyreorienterte patrioter beskytter samfunnet.

Det er ikke bare ekstremt. Det er også direkte teit.

Endret av Folkflesk
  • Liker 4
Skrevet (endret)
23:4 skrev (36 minutter siden):

Men der er det igjen ! Det stygge ekler hatet mot politiske motstandere !

...han var ikke politisk motstander, han var unødvendig støy, en papegøye som gjentok dårlige, innlærte, infosnutter som en ødelagt grammofonplate, som ingen hørte på utenfor sfæren han selv var en del av -- nettopp av den grunn.

Altså.
Han er som Se og Hør -- for oss som bare er interessert i politikk og vitenskap.
Totalt uinteressant.

At USA har gjort folk som ham relevante i det republikanske partiet sin influencer-sfære er jo bare flaut for dem.
At han hjalp Trump med propaganda og rekruttering av unge menn til hans agenda forteller noe om et fravær av moral og elendig moralsk integritet hos Kirk, som gjør at jeg ikke bryr meg om ham som person.

Det som ble gjort mot ham var dog galt, uansett.
Men det er som om noen drepte en hvilken som helst influencer eller Tik-Tok-stjerne.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
Folkflesk skrev (2 minutter siden):

Det er ikke bare ekstremt.

Det er ikke veldig ekstremt om man tar UK med i regnestykket. 

Helldivers subben på Reddit er stengt pga noe med attentatet. Noen som vet koblingen? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (30 minutter siden):

Knapt noen i Europa hadde hørt om Charlie Kirk før onsdag, dessuten en politisk figur med kontroversielle meninger. Hvorfor i all verden skulle EU-parlamentet holde ett minutts stillhet for ham?

Ja, det er fullstendig meningsløst. Denne personen betyr ingenting for folk flest i Norge eller Europa. Nå må vi også slutte å rævsleike alt amerikansk. Vi blir bare dummere av det som folk.

Trump, Vance og vennene hans kan ha så mange minutts stillheter de bare ønsker i USA.

Endret av Folkflesk
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Sjørøver skrev (2 minutter siden):

Det er ikke veldig ekstremt om man tar UK med i regnestykket. 

Helldivers subben på Reddit er stengt pga noe med attentatet. Noen som vet koblingen? 

Denne skjønte jeg ikke så mye av, rett og slett.

Skrevet
Duriello skrev (6 minutter siden):

Fuck facebook! Annenhver faens post er høyre eller venstrevridd CK CK CK....

Hvor  mange ganger må jeg filtrere ut denne dritten? 🤯

Ja, helt vilt. Og bjellesauene følger etter..

Skrevet
Zepticon skrev (10 timer siden):

Den fundamentale forskjellen er at skytevåpens eneste funksjon er å ta liv, og er 100% unødvendig i et utviklet sivilisert samfunn. Det er ikke bilen.

Tror det er mange ukrainere som er uenig med deg der.....

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Yessmann skrev (4 minutter siden):

Tror det er mange ukrainere som er uenig med deg der.....

Jeg tror han mente samfunn der det ikke er krig. Bare en tanke som slo meg.

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
Skrevet
Krig og fred skrev (1 time siden):

Ikke i begynnelsen. Det var årevis med propaganda som gjorde at tyskere ikke lenger så på jøder som mennesker, og som gjorde forfølgelsen mulig. 

Hva tenker du om dette?

IMG_4753.thumb.jpeg.83ea552e88bf7d45f3ac18e6eb139fd6.jpeg

Absolutt uakseptabelt!

Red Frostraven skrev (24 minutter siden):

...han var ikke politisk motstander, han var unødvendig støy, en papegøye som gjentok dårlige, innlærte, infosnutter som en ødelagt grammofonplate, som ingen hørte på utenfor sfæren han selv var en del av -- nettopp av den grunn.

Altså.
Han er som Se og Hør -- for oss som bare er interessert i politikk og vitenskap.
Totalt uinteressant.

At USA har gjort folk som ham relevante i det republikanske partiet sin influencer-sfære er jo bare flaut for dem.
At han hjalp Trump med propaganda og rekruttering av unge menn til hans agenda forteller noe om et fravær av moral og elendig moralsk integritet hos Kirk, som gjør at jeg ikke bryr meg om ham som person.

Det som ble gjort mot ham var dog galt, uansett.
Men det er som om noen drepte en hvilken som helst influencer eller Tik-Tok-stjerne.

Totalt uinteressant? Jeg har ikke talk på hvor ofte du nevner Ben Shapiro, Matt Walsh og sikket CK også. Hele tiden. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det at han skrev “Hey fascist! Catch!” på en av kulehylsene. Viser jo hvilken gruppe som står bak dette. Drapet var hans bidrag, til denne gruppens kamp.

Wikipedia: Antifa is a left-wing anti-fascist and anti-racist political movement in the United States. It consists of a highly decentralized array of autonomous groups that use nonviolent direct action, or violence to achieve their aims.

Endret av Ove38
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Ove38 skrev (4 minutter siden):

Det som sto på kulene er ikke noe bevis for noe annet enn hans egne meninger om Kirk. 

Etterforskerne i politiet har ikke nevnt at han sto i ledtog med noen andre. Den kan du også forholde deg til.

Endret av Folkflesk
  • Liker 3
Skrevet
Duriello skrev (25 minutter siden):

Fuck facebook! Annenhver faens post er høyre eller venstrevridd CK CK CK....

Hvor  mange ganger må jeg filtrere ut denne dritten? 🤯

Basert på min facebook-feed var han en bauta for sannhet og demokrati, og ble revet vekk av den onde, voldelige venstresiden. Og dette er i Norge. Tenker det står bra til i statene nå 😬

Jeg håper dette blåser over, men frykter virkelig fortsettelsen.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Folkflesk skrev (28 minutter siden):

Trump, Vance og vennene hans kan ha så mange minutts stillheter de bare ønsker i USA.

Måtte de være stille lenge - så resten av verden slipper å høre på søppelholdningene deres... 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...