Gå til innhold

Svenske tilstander er her allerede

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
23:4 skrev (5 minutter siden):

Gå etter de kriminelle gjengene med alle midler

...har politiske venstre sagt noe annet..?

Høyre og co la ned Oslo sin spesialavdeling for bekjempelse av organisert kriminalitet i sin siste periode.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Neptun1 skrev (9 minutter siden):

Hvor har du det fra at det er grunnlovsstridig å ta fra pass som er delt ut på feile premisser?

Nå må dessuten utdelingen av pass til nye kjernevelgere for venstresiden stoppe.
Permanent oppholdstillatelse har ingenting med asylinstituttet å gjøre. Og i særdeles gjenforening i Norge.

Det er lov å frata statsborgerskap som er utdelt på feil premisser, det vil si ved løgn om opprinnelsesland etc. Jfr statsborgerloven.

Ikke en aktuell problemstilling i denne tråden, eller til innlegget jeg svarte på.

• Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (4 minutter siden):

Innvandringspolitikken og forverrede "svenske" tilstander fikk veldig lite fokus i valget. 😕

Mediene som støtter Jens og Jonas (alle) ønsket selvsagt ikke noe fokus på det som egentlig er den viktigste saken.
Det er en tapersak for venstresiden og deres medier derfor er det viktigst å fokusere på goder som de "rike" skal finansiere.
Frykt for å miste goder avgjorde i favør APs avhengige klienter.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Neptun1 skrev (Akkurat nå):

Mediene som støtter Jens og Jonas (alle) ønsket selvsagt ikke noe fokus på det som egentlig er den viktigste saken.
Det er en tapersak for venstresiden og deres medier derfor er det viktigst å fokusere på goder som de "rike" skal finansiere.

Bare på NRK var det 2 lederdebatter om Gaza og så inviterte de til en tredje debatt som bare skulle handle om Gaza som Listhaug forståelig nok takket nei til, bare man så oppsettet så forstod man jo hva man la opp til der. Mediene manipulerte til fordel for venstresiden verre enn jeg har sett noen gang før.

• Liker 5
Skrevet
Snikpellik skrev (8 minutter siden):

Veldig lite gjennomtenkt forslag.

Å ta fra nordmenn statsborgerskap og sende ut folk er ikke aktuelt, det er grunnlovsstridig og heldigvis ikke noe et eneste stortingsparti ønsker. Det ville være en fryktelig farlig vei å gå. Vi kan åpenbart ikke bare sende borgere ut av landet heller.

Det er jeg enig i. Tabben er gjort, vi må stoppe all innvandring og ta vare på de som er her, og legge til rette for at de frivillig kan reise hjem, om de selv vil. Det bør være et fordelaktig valg, noe de selv velger. Det vil vi som samfunn tjene på. Men å kaste noen ut er feil, med mindre de begår grov kriminalitet. Eventuelt kan statsborgerskap omgjøres til midlertidig, med prøvetid. 

Grunnloven er helt irrelevant i denne sammenhengen. Den ble skrevet under helt andre forutsetninger, ingen så for seg at landets egne politikere skulle forråde egen nasjon med masseinnvandring da Grunnloven ble skrevet.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Det er lov å frata statsborgerskap som er utdelt på feil premisser, det vil si ved løgn om opprinnelsesland etc. Jfr statsborgerloven.

Ikke en aktuell problemstilling i denne tråden, eller til innlegget jeg svarte på.

Det er også fullt mulig å ta pass fra asylmigranter som er på ferie i hjemlandet. Noe mange gjør.
De er her på feile premisser.

Men du er vel enig i at det ikke hører hjemme noen steder å dele ut statsborgerskap til migranter?

Endret av Neptun1
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
halnes1 skrev (24 minutter siden):

Og oppførsel i ungdoms fengselet der hele 4 stk er helt rabiate.

https://www.nrk.no/sorlandet/har-meldt-flere-hendelser-til-politiet--1.17534320

Kast de ut av landet.

I hvilke land er de født?

halnes1 skrev (21 minutter siden):

Vi kan eventuelt sende de til en annen del av Norge.
Bouvetøya i Sør-Atlanteren

Hvorfor tenker du at et ungdomsfengsel ville fungere bedre der? Eller tenker du å løslate dem mot at de flytter frivillig?

• Liker 2
Skrevet
frohmage skrev (3 minutter siden):

I hvilke land er de født?

Hvorfor tenker du at et ungdomsfengsel ville fungere bedre der? Eller tenker du å løslate dem mot at de flytter frivillig?

Hvis de vil flytte Bouvetøya frivillig så gjerne for meg.

Skrevet
Red Frostraven skrev (24 minutter siden):

Så.
Hva skjer med europeiske lands narkotikasalg i europeiske land 'uten' asylsøkere i hypotesen din..?

Jeg skjønner ikke hva du mener å lede til her. Det ser ut til at du tror at salg og kriminalitet knyttet til narkotika ville hatt samme omfang i hele Europa uten produsenter, leverandører og instruktører. Mao at Europa kunne i teorien vært selvforsynt med produksjon, og forbruk av narkotika, fordi nasjonaliteter fra Sør-Amerika, Afrika og Asia allerede har bygget opp et så sterkt marked. Men det er jo for dumt, dette kan du vel ikke mene?

• Liker 4
Skrevet
8 hours ago, Drunkenvalley said:

Den enkle realiteten er at mykje kriminalitet - spesielt organisert kriminalitet - går bort om me materielt forbedrer leve-vilkårene. Kriminelle organisasjoner fråtser på dei med lite i samfunnet, spesielt unge menn med ambisjoner som trur dei har lite å tape. Hvis dei har dritt-jobber, dårlig utdanning eller ikkje får ta i bruk utdanninga dei har, og er jevnlig utsatt for varierende former av diskriminasjon så er dei perfekte rekrutteringsmål for slike organisasjoner.

Mange av forslagene her inne er som typisk lite produktive på å løse reelle problemer, men berre vrede for vredens skyld - blandet med rikelig rasisme.

Med det sagt er reelle løsningen nesten den samme som alltid. Ein materiell forbedring av levevilkårene til alle som sitt på bunnen av badekaret og drukner, heller enn dette laserfokuset me har på å hjelpe rike drittsekker unnlate skatt.

At kriminelle begår kriminalitet som en reaksjon på et urettferdig samfunn høres ut som en svært utdatert talemåte. Man fjerner individets agens. Flertallet som bor i utsatta områder ville aldri tenke på å skade eller kue noen med antisosial dominerende atferd. Penger er ikke svaret på alle problemer, spesielt ikke når det gjelder mellommenneskelige forhold.

For ikke lenge siden hørte jeg på en podkast der en lokalpolis fra Rinkeby var invitert. Han fortalte hvordan en flerebarnsmor desperat hadde oppsøkt ham for å fortelle hvordan hun og den somaliske mødregruppen hadde funnet en løsning på kriminaliteten i området. Men ingen, verken i kommunen eller socialstyrelsen, ville lytte. Da politiet spurte hva som skulle gjøres, var svaret: «De bør ut av landet. Hvis sønnen min begår en forbrytelse, send ham til Mogandishu.» At ingen ville ta det forslaget på alvor ble sett som bevis på at ingen brydde seg. Hvorfor ellers skulle staten la en 14-åring løpe rundt i området med en pistol?

Dette er en rød tråd blant mange unge lovbrytere. Foreldrene er ofte arbeidsledige, analfabeter og bor trangt. Mødrene kjemper med nebb og klør for barna sine selv om det er mye hun ikke kan gjøre, ettersom hun vanligvis er aleneansvarlig for mange barn. Fedrene er derimot fraværende. De sitter sannsynligvis på en kafé hele dagen, eller han er i et annet land med kone nummer to.

Det ville være ønskelig om flere snakket med grupper de sympatiserer med i stedet for å snakke for dem. Mange ganger har de et helt annet syn på problemformulering og løsninger. Statistikk peker på at innvandrere generelt er mye mer positive til strengere straffer enn de som er født i landet. De er tross alt de som blir rammet først.

Skrevet
Klote skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener å lede til her. Det ser ut til at du tror at salg og kriminalitet knyttet til narkotika ville hatt samme omfang i hele Europa uten produsenter, leverandører og instruktører. Mao at Europa kunne i teorien vært selvforsynt med produksjon, og forbruk av narkotika, fordi nasjonaliteter fra Sør-Amerika, Afrika og Asia allerede har bygget opp et så sterkt marked. Men det er jo for dumt, dette kan du vel ikke mene?

Det jeg sier er at jeg ikke forstår hvordan i alle dager noen kan tro at penger som ligger og venter på å bli hentet ikke vil bli hentet av noen -- om ikke asylsøkere var her for å ta i mot pengene.

Og med det faktum at samme narkotika selges i land uten asylsøkere, så var poenget mitt at nasjonaliteten til dem som selger ikke spiller noen rolle;
Hvite gutter og jenter på barnehjem var involvert i salg av hasj og kokain på 90-00-tallet.

• Liker 2
Skrevet
Neptun1 skrev (48 minutter siden):

Kan det hende at saken som fikk fokus i valget i år (formuesskatten) drevet frem av Norges (og Sveits milliardærflyktninger) bidro til tap for Høyresiden? At judaspenger til KRF ikke var så populært blant resten av befolkningen? 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

Og med det faktum at samme narkotika selges i land uten asylsøkere,

Nord Korea er vel det eneste land jeg vet om.

Skrevet
6 minutes ago, Red Frostraven said:

Det jeg sier er at jeg ikke forstår hvordan i alle dager noen kan tro at penger som ligger og venter på å bli hentet ikke vil bli hentet av noen -- om ikke asylsøkere var her for å ta i mot pengene.

Og med det faktum at samme narkotika selges i land uten asylsøkere, så var poenget mitt at nasjonaliteten til dem som selger ikke spiller noen rolle;

Hvilke land uten asylsøkere snakker du om? 

Hvis det er Japan, så har de betydelig lavere narkotikakriminalitet.

• Liker 2
Skrevet
Camlon skrev (1 minutt siden):

Hvilke land uten asylsøkere snakker du om? 

Hvis det er Japan, så har de betydelig lavere narkotikakriminalitet.

...og hvilket forbruk har de -- hvor mye penger ligger å venter på å bli hentet, i bytte mot hvilke rusmidler?

• Liker 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

Hvite gutter og jenter på barnehjem var involvert i salg av hasj og kokain på 90-00-tallet.

Jeg tenkte nok at det var det du ville fram til. At hvem som produserer narko, hvem som opparbeider rutene, hvem som er kurerer, hvem som har bransjeerfaring og nettverk, alt dette betyr ingen ting for deg. Alt handler om de som betaler for varene. Så lenge du betaler, da kan du få narko fra tanta di. Hele slekta står rundt ungdomsskoler med bodene sine og selger til slekt og venner. De henter stoffet selv fra Afghanistan, Colombia og Marocco. Joda, det ville nok blitt nøyaktig likt, helt uten bransjeerfaring, lett tilgjengelige produkter og langere som er foreldreløse og uten andre referansegrupper enn en serie med bro's. Jeg skjønner ikke din hangup for asylsøkere, det er snakk om fremmedkulturelle mennesker fra områder hvor narkotika er landbruk og daglig forbruk. Det har aldri vært Norge. Partydop kommer fra Belgia og Nederland, det er en annen historie. Og det markedet og den kulturen kan også tilskrives de primitive narkotiske stoffene og deres opprinnelse, som er fremmedkulturelle. Land med heksedoktorer og primitiv utvikling.

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 hour ago, Klote said:

Grunnloven er helt irrelevant i denne sammenhengen. Den ble skrevet under helt andre forutsetninger, ingen så for seg at landets egne politikere skulle forråde egen nasjon med masseinnvandring da Grunnloven ble skrevet.

Grunnloven ble skrevet rett etter Napoleon-tiden - mer enn nok internasjonal 'uro' da.

Endret av trikola
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
trikola skrev (Akkurat nå):

Grunnloven ble skrevet rett etter Napoleon-tiden - mer enn nok internasjonal 'uro' da.

Du så hva jeg skrev? Var det masseinnvandring i Norge under Napoleonskrigene? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...