Gå til innhold

Frp og Norgesdemokratene: vil dere fronte disse kvinnene under valgkampen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

"I sommer var jeg i England og ble minnet på hvor annerledes det kan gjøres.

Der finnes hundrevis av løpegrupper tilpasset ulike minoriteter: Sørasiatere, tamilere, muslimer, eldre, nybegynnere.

Folk som starter i det små og blir løpere for livet fordi de finner fellesskap og løpeglede."

Dette må da være gode nyheter, Frp og Norgesdemokratene? Noe å bygge videre på?

https://www.vg.no/nyheter/i/KMwkP6/er-loeping-for-alle

https://oslomaraton.no/var-ambassador-jevi-starter-lopegruppe-for-minoritetskvinner/

https://issuu.com/obosbbl/docs/obos-bladet_nr._4_2024 (s. 70-71 og 86-87)

https://www.grundervekst.no/jevi-majid-fra-loping-til-lederskap-en-reise-mot-frihet-fellesskap-og-fremtid/

https://www.nettavisen.no/sport/jevi-roper-varsko-om-tilstanden-i-norge-friidrettsforbundet-innrommer-problemer/s/5-95-1894988

https://www.dnt.no/dnt-der-du-er/dnt-oslo-og-omegn/nyheter/mot-jevi-majid--drommen-er-a-fa-med-flere-ut-pa-tur/ (jøye meg, her satt det visstnok en etnisk norsk mann blant alle innvandrerkvinnene!)

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel fint, men hvorfor i all verden skal de fronte dette?

De er vel noen av få som har skjønt de ikke kan løpe fra problemene med innvandring.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet
MrL skrev (6 minutter siden):

Det er vel fint, men hvorfor i all verden skal de fronte dette?

De er vel noen av få som har skjønt de ikke kan løpe fra problemene med innvandring.

Vet du hva? Responsen din var så på viddene at jeg ikke engang gidder å argumentere noe mer.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor må disse minoritetene ha tilpasset opplegg?, er det noe galt med opplegget og idrettsklubbene våre i dag som gjør at jenter og kvinner med innvandrerbakgrunn ikke kan delta på lik linje med alle andre?.

Jenter med innvandrerbakgrunn og da spesielt de med muslimsk bakgrunn faller fra i idretter som håndball og fotball etterhvert som de oppnår enn viss alder, er det noe galt med vår kultur som er årsaken til dette eller er det de jentene som lever med kulturelle og religiøse forventninger fra familie og omgangskrets?.  

• Liker 3
Skrevet (endret)
El burro skrev (30 minutter siden):

Hvorfor må disse minoritetene ha tilpasset opplegg?, er det noe galt med opplegget og idrettsklubbene våre i dag som gjør at jenter og kvinner med innvandrerbakgrunn ikke kan delta på lik linje med alle andre?.

Jenter med innvandrerbakgrunn og da spesielt de med muslimsk bakgrunn faller fra i idretter som håndball og fotball etterhvert som de oppnår enn viss alder, er det noe galt med vår kultur som er årsaken til dette eller er det de jentene som lever med kulturelle og religiøse forventninger fra familie og omgangskrets?.  

Hva jeg snakker om at det innvandrerkvinner av den nye generasjonen som tar føringen og får flere med seg. I mine øyne er det integrering. Integrering kan skje på mange måter, men den må komme innenfra og slike ting er med på å forsterke prosessen.

Du har trolig ikke klikket på linkene for ellers hadde du skjønt at Javi Majid fikk en forretningsidè som hun gikk inn for. Hun ble også den som klarte å motivere flere innvandrerkvinner til å delta på Oslo Maraton.

Men det er klart at skal man kun se det negative i alt så er det slik det blir.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Skrevet
El burro skrev (3 minutter siden):

Hvorfor må disse minoritetene ha tilpasset opplegg?, er det noe galt med opplegget og idrettsklubbene våre i dag som gjør at jenter og kvinner med innvandrerbakgrunn ikke kan delta på lik linje med alle andre?

antageligvis er det ikke så enkelt for mange å begynne i aktiviteter som er helt fremmed for de, så "tilpassede tilbud" er vel en fin introduksjon å komme i gang på? Enten det er skigåing på fjellet, eller fjellturer generelt, morsjon & idrett ect.

sjøl har jeg ofte stusset over hvor få fremmedkulturelle man møter på (nærmest ingen) langs kysten, i friområder etc. eller i egen båt. Mulig de ikke kjenner til allemannsretten og ikke benytter den slik de kan gjøre. Det trengs kanskje en "ut på tur aldri sur" initiativ i den kategorien også. Alle som bidrar til slikt er vel bare et gode, så ser ingen grunn å kritisere det.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Mr.M skrev (15 minutter siden):

antageligvis er det ikke så enkelt for mange å begynne i aktiviteter som er helt fremmed for de, så "tilpassede tilbud" er vel en fin introduksjon å komme i gang på? Enten det er skigåing på fjellet, eller fjellturer generelt, morsjon & idrett ect.

sjøl har jeg ofte stusset over hvor få fremmedkulturelle man møter på (nærmest ingen) langs kysten, i friområder etc. eller i egen båt. Mulig de ikke kjenner til allemannsretten og ikke benytter den slik de kan gjøre. Det trengs kanskje en "ut på tur aldri sur" initiativ i den kategorien også. Alle som bidrar til slikt er vel bare et gode, så ser ingen grunn å kritisere det.

De fleste har ikke råd til båter og slikt antar jeg. Men det er flere og flere innvandrere som er i skogen, men telting og friluftsliv har enda ikke helt fått fotfeste. Tar nok litt tid før dette blir en del av fritidsinteressene hos innvandrere også.

Men en annen faktor er vel hvor man selv kommer fra. Er det fra et sted med lite nærhet til sjøer så er det lite sannsynlig at man har båtinteresse.

Endret av Boing_80
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Boing_80 skrev (46 minutter siden):

Javi Majid fikk en forretningsidè som hun gikk inn for. Hun ble også den som klarte å motivere flere innvandrerkvinner til å delta på Oslo Maraton.

Jeg skumleste den artikkelen, og kan ikke si at hun har min støtte akkurat, heller tvert i mot... 

Artikkelen slik jeg ser det har 3 hovedpoeng:

1. Hun jobber med DEI, noe som er et rødt flagg i seg selv når man fronter det på lik linje som man gjør i statene. Men la oss glemme akkurat det, og heller fokusere på at hun tilsynelatende ønsker inkludering.

2. Hun får avslag på en søknad fordi "innvandringsgrupper ikke har allmenne interesser" eller noe slikt. Nå para-siterer jeg, men sannsynligvis ikke like mye som hun gjorde da jeg tviler på at noen går sier det i jobbsammenheng i disse dager. 

3. Hun blir lei av å være ekskludert og lager deretter et opplegg kun for innvandrere, altså ekskluderer hun jo selv en haug av mennesker, noe som gjør henne til både hykler ift punkt nummer 1 og egentlig værre enn personen hun omtaler i punkt 2. (Han var jo passiv i sin innstilling, hun lager jo aktivt et miljø som utelukker andre..)

Uavhengig av hvilket politisk parti noen måtte tilhøre er det sannsynligvis mange som fortjener å bli frontet før hun her. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er jo velkjent at lavterskeltilbud med fokus på aktiviteter uten store krav til utrustning eller forkunnskaper er gode lokale tiltak som hjelper med å fremme en følelse av tilhørighet og trygghet. Så dette er god integrering i praksis.

Men det overhengende problemet med de store politiske linjene som danner bakteppet for en del av de større utfordringene med masseinnvandring er manglende tiltak mot personer som har innvandret som begår kriminalitet uten at man får bukt med dette. Vi har ikke råd til at verken norske eller utenlandske personer utgjør en vedvarende trussel for våre institusjoner og fellesarealer i landet vårt. 

Når man eksempelvis begår alvorlig kriminalitet som mindreårige gjentatte ganger så må man kanskje til slutt trekke så kraftig i nødbremsen at man deporterer hele familien eller andre kraftige virkemidler. Vi kan ikke snakke om kardemommeloven når vi aldri har tatt oss tid til å snakke om og finne felles kulturelle referanser. Det er slik at i visse tilfeller at man må ta noen tøffe avgjørelser  

Her må man sende noen nye kraftige signaler av allmennpreventive grunner som ikke kan misforstås. Dette er i tråd med forventningene til en stadig økende befolkningsgruppe som ikke er fornøyd med strategien for hvordan vi formidler forventninger og krav til menneskene vi har tatt i mot. 

Endret av SpecialForce
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Det er fint at man har noen tilbud som gir fellesskap for kvinner som kanskje ikke har noe fellesskap i Norge,  men jeg ser ikke helt hvorfor enkeltpartier på ytre høyresiden skulle fremme dette. Ikke er det integrering inn i det norske samfunnet heller,  men et fellesskap i en subgruppe i samfunnet

Endret av Tussi
Skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Cyrio skrev (4 timer siden):

Jeg skumleste den artikkelen, og kan ikke si at hun har min støtte akkurat, heller tvert i mot... 

Artikkelen slik jeg ser det har 3 hovedpoeng:

1. Hun jobber med DEI, noe som er et rødt flagg i seg selv når man fronter det på lik linje som man gjør i statene. Men la oss glemme akkurat det, og heller fokusere på at hun tilsynelatende ønsker inkludering.

2. Hun får avslag på en søknad fordi "innvandringsgrupper ikke har allmenne interesser" eller noe slikt. Nå para-siterer jeg, men sannsynligvis ikke like mye som hun gjorde da jeg tviler på at noen går sier det i jobbsammenheng i disse dager. 

3. Hun blir lei av å være ekskludert og lager deretter et opplegg kun for innvandrere, altså ekskluderer hun jo selv en haug av mennesker, noe som gjør henne til både hykler ift punkt nummer 1 og egentlig værre enn personen hun omtaler i punkt 2. (Han var jo passiv i sin innstilling, hun lager jo aktivt et miljø som utelukker andre..)

Uavhengig av hvilket politisk parti noen måtte tilhøre er det sannsynligvis mange som fortjener å bli frontet før hun her. 

Enten så er dere overkritiske eller så er det noe annet. Jeg påpeker det faktum at det ikke stemmer at innvandrerkvinner ikke bidrar i samfunnet. Noe Frp og Norgesdemokraterne gang på gang gjennom sin politikk sier. Javisst er det problemer, men hva med å nyansere bildet ved å trekke frem det som funker og bygge videre på det? Men det vil de ikke gjøre for da mister der stemmer. Vi må ta debatten sier de og lanserer ferdigproduserte argumenter som mangler nyanser som velgerne repeterer ukritisk.

Hvordan dette blir DEI kan jeg ikke fatte og begripe. 

Endret av Boing_80
  • Liker 4
Skrevet
Boing_80 skrev (27 minutter siden):

Enten så er dere overkritiske eller så er det noe annet. Jeg påpeker det faktum at det ikke stemmer at innvandrerkvinner ikke bidrar i samfunnet.

Nei, jeg har for vane å ikke dømme enkeltindivider hardere/lettere ut i fra hvor de er fra. 

Din "Fanebærer" her bidrar absolutt hu, men utelukkende for andre innvandrer(kvinner).

Altså det motsatte av å bli integrert, hun skaper egne arenaer hvor innvandrere kan treffes uten å måtte omgås etnisk norske.

Hvorfor skal norske politikere, eller noen som helst andre, hylle det? 

Hun gjør det motsatte av hva venstresiden sier ar innvandrere gjør, og nøyaktig det de ytterst til høyre advarer mot. 

Boing_80 skrev (34 minutter siden):

hva med å nyansere bildet ved å trekke frem det som funker og bygge videre på det?

Helt enig, la oss heller gjøre det. Dessverre tror jeg ikke svaret er å segregere seg ut av lokalsamfunnet med vilje. 

Boing_80 skrev (31 minutter siden):

Hvordan dette blir DEI kan jeg ikke fatte og begripe. 

Hun snakker selv om at hun jobber (Eller har jobbet?) med det gjennom flere av avsnittene i artikkelen du selv har linket til.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Er vel bra det hon gör men det handlar ju inte om någon integrering direkt.

Men tycker hela saken verkar lite konstig också. Tycker jag ser rätt många av alla etnisiteter som är ute och löper och som är ute i naturen.

Er ju bra om någon startar upp en grupp som ikke har noe resultat fokus eftersom hon påstår att det savnas men hvis hon brydde som om inkludering borde ju alla få vara med.  

• Liker 1
Skrevet
fredrik2 skrev (1 time siden):

Er vel bra det hon gör men det handlar ju inte om någon integrering direkt.

Men tycker hela saken verkar lite konstig också. Tycker jag ser rätt många av alla etnisiteter som är ute och löper och som är ute i naturen.

Er ju bra om någon startar upp en grupp som ikke har noe resultat fokus eftersom hon påstår att det savnas men hvis hon brydde som om inkludering borde ju alla få vara med.  

Det gjør det, men de fleste i denne tråden ser det ikke slik. Betyr ikke at dere har rett av den grunn.

• Liker 1
Skrevet
16 minutes ago, Boing_80 said:

Det gjør det, men de fleste i denne tråden ser det ikke slik. Betyr ikke at dere har rett av den grunn.

Tyckte jag var både positiv och negativ till saken i det jag skrev så vad du er enig i vet jag ikke. 

Skrevet
Cyrio skrev (3 timer siden):

1. Hun jobber med DEI, noe som er et rødt flagg i seg... 

Det er kun et rødt flagg hvis man har flaska seg opp på kulturkrig-propaganda fra den trestjernede elefanten.

Cyrio skrev (2 timer siden):

Din "Fanebærer" her bidrar absolutt hu, men utelukkende for andre innvandrer(kvinner).

Altså det motsatte av å bli integrert, hun skaper egne arenaer hvor innvandrere kan treffes uten å måtte omgås etnisk norske.

Og det er ikke bra at det er sånn. Men jeg har et forslag. Hvis flere etniske norske kunne unngå å gjenta og spre amerikansk kulturkrig-retorikk som hvordan "DEI" er så skummelt og fælt, så kunne det kanskje bidra til å gjøre innvandrere mer trygge til å omgås etnisk norske. Bare et forslag.

Jeg klarer bare ikke helt å se åssen setninger som "å, det der er bare så DEI" fra munnen til en etnisk norsk kan få en innvandrer til å føle seg mer trygg på å omgås etniske norske.

• Liker 2
Skrevet
fredrik2 skrev (27 minutter siden):

Tyckte jag var både positiv och negativ till saken i det jag skrev så vad du er enig i vet jag ikke. 

Du var nok ikke det. Men samme det. Jeg leser det du skriver i ørten hunder andre tråder her på forumet og tror jeg skjønner hva du mener.

• Liker 2
Skrevet
Boing_80 skrev (6 timer siden):

"I sommer var jeg i England og ble minnet på hvor annerledes det kan gjøres.

Der finnes hundrevis av løpegrupper tilpasset ulike minoriteter: Sørasiatere, tamilere, muslimer, eldre, nybegynnere.

Folk som starter i det små og blir løpere for livet fordi de finner fellesskap og løpeglede."

Jeg synes det er veldig vanskelig å forstå hva du ønsker å diskutere, men det du har klippet ut høres ut som retningen vi absolutt ikke ønsker å gå; 

Om ulike etniske grupper ikke kan trene sammen men segregerer seg i egne tilpassede grupper for ‘sine egne’ tenker jeg vi feiler i integreringen, og å trekke det frem som noe positivt høres ut som en falitterklæring. 

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...