Spillredaksjonen Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Analytiker: – Folk vil samle, ikke spille «Steam-ekspert» mener Valve har fått til noe Netflix aldri klarte: Hvordan selge underholdning til folk som allerede har mer enn nok. Les hele saken på Gamer.no» 1
Mumitrollet1337 Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Sport on! Håper spill og media industrien kollapser snart. At folk våkner opp! Men folk er ikke stort bedre enn sauer, så de er nok trygge en stund til. Hilsen Mr. Sau. 2
LampeLars94 Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Spill ligner mer på bøker i den forstand. "Kunne tenkt meg å lese den" 1 1
Nedron Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Jeg kjenner meg igjen i det analytiker sier. Det ble kjøpt mye spill i pakker som fe Humble Bundle, og hver gang Steam kom med en eller annen salg. Jeg tipper at jeg har faktisk spilt ca 30% av alle spill jeg har på Steam. Nå kjøper jeg sjeldent fra Steam siden Game pass, kommer med nytt påfyll hver måned. Mine siste kjøp på Steam, har vært utelukkende norsk utviklet spill, for jeg føler at det er viktig å støtte norsk spill bransjen, selv om ikke alltid spillene faller i smak. Angående samlemani, har jeg Epic game store nå😅 Der er det bygget ett bibliotek på minimal kostnad, men mønster er det samme. Har faktisk spilt få av dem . 1
sevayth Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Jeg har over 200 spill på Steam, har spilt over 80% av dem. Det inkluderer også spill som Riccochet og andre spill man fikk med når man kjøpte CS i sin tid og aldri har prøvd. Men det er mange spill jeg bare har spilt noen få timer. 1
Kajac Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Men du eier jo ikke spillene dine på Steam. Det er vel DRM på det aller meste der, så de kan når som helst bli uspillbare selv om du har de lastet ned på harddisken. Det eneste som gjelder er fysiske spill eller spill som er DRM-frie. 2 1
Trondster Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Om jeg samler for mye på brettspill og dataspill? Neeida - jeg kan slutte når jeg vil! 1 1
Fleskelars Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli På mine eldre dager kjøper jeg nå kun 1 eller 2 spill i året som jeg spiller hardt . Men av de 250 spilla mine på steam , er kanskje bare 10 % fullført . Så ille er det faktisk 😀. 1
Gringorilla Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli sevayth skrev (6 timer siden): Jeg har over 200 spill på Steam, har spilt over 80% av dem. Da er det ikke deg han snakker om. Jeg har 1894 spill på Steam, og har spilt kanskje 20% av dem. Men der han tar feil er når han påstår at dette er et Steam-fenomen. Jeg har ca like mange spill på PS4/5, dog har jeg spilt litt større antall av dem, kanskje 30-40%. På Epic har jeg per i dag 95 spill. Jeg har spilt bokstavelig talt ingen av dem på Epic. Men jeg har spilt 23 av dem på andre plattformer,så mange av spillene har man gjerne på flere plattformer, men spiller bare på en av dem. Men jeg følte han traff godt med utsagnet om håpet om å en gang få bedre tid, all den tid en av hovedgrunnene til at jeg ikke spiller spillene er fordi jeg har 3 barn og andre IRL ansvar. Men om Bioshock er på salg, så må jeg jo kjøpe det for den vakre dagen jeg får tid å spille det. 1
Ping7 Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli (endret) Har blitt flinkere med årene å spille gjennom spill før jeg kjøper noe nytt, men det har definitivt blitt noen Steam salg kjøp som ikke har blitt rørt. Har blant annet 4 Assassin Creed spill og 3 Hitman spill som aldri har blitt rørt 🙃 Endret 9. juli av Ping7 1
SkyMarshall Arts Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Han har jo 100% fullstendig rett. Men jeg fyller backloggen min videre. Må ha noe å gjøre på gamlehjemmet også. 2
Fleskelars Skrevet torsdag kl 07:16 Skrevet torsdag kl 07:16 Innertier med at spill er som bøker , kjøper og setter i hylla . 2
Yopaz Skrevet torsdag kl 07:57 Skrevet torsdag kl 07:57 SkyMarshall Arts skrev (10 timer siden): Han har jo 100% fullstendig rett. Men jeg fyller backloggen min videre. Må ha noe å gjøre på gamlehjemmet også. Jeg ser på det som pensjonssparing. Jeg skal jo spille alle når jeg får tid om ca. 30-40 år.
Tåka Skrevet torsdag kl 09:13 Skrevet torsdag kl 09:13 Har aldrig falt meg inn å kjøpe et spill på Steam som jeg ikke skal spille, jeg har spilt alle jeg har kjøpt og liker jeg det ikke så ber jeg om refun!
Malvado Skrevet torsdag kl 17:00 Skrevet torsdag kl 17:00 Personlig tror jeg han bommer litt, hvor mange tror dere har kjøpt inn bøker og lest hele boka? Eller dagens avis om de abonnerer? Dette er noe vi mennesker har gjort lenge, vi får tak , tester / leser / bruker og eventuelt selger / gir bort / kaster om vi ikke trenger det. Med andre ord vi er bare mennesker med hver vår greie (hobby). Har ca 1000 spill antar jeg fordelt på Steam / Gog / Epic / Nintendo og PlayStation. Spiller med barna og andre ( foretrekker solo). 1 1
lania Skrevet torsdag kl 17:32 Skrevet torsdag kl 17:32 (endret) Tenker at flere feiler, ved at en lager spill før en bygger opp en brand; tenker da litt på Nintendo spillene (som gjorde det bra), og alle filmene som ble laget parallelt (mario, pokemon, zelda, ..etc). Tror ikke Pokémon hadde vært så populært uten Pokémon film. Starwars og Indiana Jones er også et brand, som har tjent mye gjennom film. Her i Norden har en Kaptein sabeltann, Pippi Langstrømpe, og Mumi trollet som brand; tror ikke noen hadde giddet å spille Kaptein Sabeltann om en ikke viste hva kaptein sabeltann er for noe. Endret torsdag kl 17:43 av lania 1
PosteMonopolet Skrevet torsdag kl 18:18 Skrevet torsdag kl 18:18 Tydelig at folk har mer enn nok penger. 1
Chaos_Niddhogg Skrevet torsdag kl 19:25 Skrevet torsdag kl 19:25 Nanu! JEg som aktivt samler på konsoller og spill er jeg egentlig glad jeg ikke har en GPC med Steam akkurat nå.21 forskjellige konsoller med flere duplikater og masse spill holder. Men vet jeg knekker en dag og skaffer en GPC på nytt (over 20 år siden sist). Hjelpes. Er faltisk ganske OK med å holde litt på med backloggen, da (penere kan jeg ikke skrive det xD ) 1
BadCat Skrevet torsdag kl 20:53 Skrevet torsdag kl 20:53 (endret) Folk får flere gratis spill hver måned enn de for 20 år siden greide å piratkopiere. Hva er et spill verd i dag på grunn av overfloden? Tallet er nærmere $0 enn $80. All media er preget av metning. YT er kokt. Det går filmer på kino, men folk har allerede gått tom for tid og for overveldet til å gi det oppmerksomhet. Det er to ting jeg skal ha med meg i år og det er et musikkalbum jeg har jeg har ventet på i 23 år og den siste sesongen av Stranger Things. Det er så mye som konkurrerer om folks tid og penger i dag at flere selskaper kommer til å velte. Selv trauste institusjoner som NRK forvitrer år etter år. Konkurransen fra annen media er for stor for den kanalen. Nylig var det artistes som sutret på NRK om AI-genererte artister og musikk. Det er det minste problemet siden det slippes 120k låter per dag på strømmetjenestene. Det er ikke AI som gjør det meningsløst å gå i studio. Det er mengden musikk slippes. Akkurat det samme som med spill, filmer, serier, nyheter og innhold. Endret fredag kl 11:29 av BadCat 1 1
PosteMonopolet Skrevet fredag kl 06:23 Skrevet fredag kl 06:23 Jeg har kjøpt noen spill på tilbud som jeg hatt i flere år uten å spille, men nå har jeg sluttet å kjøpe spill for å spille meg ferdig med de spillene jeg har. Man har etterhvert blitt ganske bortskjemte av billig og lett tilgjengelig skjermunderoldning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå