Martelè Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Karltorbj skrev (10 timer siden): Hvordan har du det, hvis du ikke drikker Red Bull en dag da? Abstinenser? Ingen abstinenser. 2.5 uker uten nå
kote Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai 23 hours ago, Simen1 said: Egentlig ikke. Det der regulerer seg fint selv. Veier man 20% mer enn en annen så får man også 20% mer å løfte. Det står i stil til vekta. Fett og muskler vil jo skalere sammen fordi det f.eks trengs større muskler for å bevege en tyngre kropp. Snur man derimot rundt og løfter vekter oppover så vil jo den med høyest BMI få en naturlig fordel. De færreste går på armene, så armhevinger skalerer ikke så bra. 1
ali q Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Senop skrev (På 17.5.2025 den 22.18): Det var gjort en studie I Harvard University på brannmenn, de fant ut at hvis de klarte 40 push-ups, så hadde de 96 % mindre sjangse for hjerteproblemer. Det var målt over noen år. Så det er veldig greit mål da, å klare 40 pushups, jeg begynte med det faktisk. Nå tar jeg 100 på rad, de fant ut at for hver ekstra rep du klarer, så er det fordelaktig På rad?! Jeg og får betalt for å trene i arbeidstiden (inntil 3 timer hver dag), men 40 på rad? 40 iløpet av 24 timer kanskje...
Karltorbj Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai (endret) ali q skrev (9 timer siden): På rad?! Jeg og får betalt for å trene i arbeidstiden (inntil 3 timer hver dag), men 40 på rad? 40 iløpet av 24 timer kanskje... Maa du bestaa en test, jevnlig, i tillegg til kravet om trening? Endret 19. mai av Karltorbj
Powertrainer Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai ali q skrev (14 timer siden): På rad?! Jeg og får betalt for å trene i arbeidstiden (inntil 3 timer hver dag), men 40 på rad? 40 iløpet av 24 timer kanskje... Oj, har jeg fått betalt for å trene 3 timer pr.dag så har jeg mest sannsynlig konkurrert, ihvertfall i mine yngre dager.
AtterEnBruker Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai (endret) En fin måte å trene opp til å gjøre push ups hvis man sliter med det, er å bruke utendørs-gelender som er i vater og har riktig høyde der øverste stanga er nogenlunde i brysthøyde. Gjerne litt under. Man finner de ofte utenfor butikker, parkeringsplasser, osv. Man griper tak i den øverste stanga, bøyer seg forover mens albuene skyves bak, og bruker brystmusklene for å dytte seg fra gelenderstanga mens man fremdeles holder seg fast. Og gjentar 5-10 ganger. En fin måte å venne seg til bevegelsene og formasjonen før man tar ordentlige push-ups... Endret 19. mai av AtterEnBruker
ali q Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai (endret) Karltorbj skrev (22 timer siden): Maa du bestaa en test, jevnlig, i tillegg til kravet om trening? Vi testes på ingen måte fysisk (utover tilfeldig testing for alkohol/narkotika) med mindre vi ønsker å la oss teste av bedrifthelsetjenesten når de kommer på besøk (hvert femte år?) og testene da er kun for vår egen personlige del, blir ikke delt med arbeidsgiver etc, vi har absolutt null krav om trening, vi har bare lov å trene 3 timer daglig (hvis vi vil) fordi vi har ingenting å gjøre på (og ledigang er roten til alt ondt) når vi ikke er H24-vakthavende (for at det alltid er nok ressurser til å være på vakt må vi ha en del ekstra personell til å dekke planlagt og ikke-planlagt fravær, så ca 4 av 9 uker så har vi oppmøteplikt uten å ha noe å gjøre på (siden vi på kort varsel kan måtte steppe inn ved fravær så er det tydeligvis umulig å gi oss oppgaver som ikke tar fra andre deres oppgaver). Hjemmekontor på de vaktene er kun lov om vi har spesifikke oppgaver (noe vi sjeldent/aldri har), så det er vel den misnøyene/diskrimineringen de prøver å avhjelpe med å trene 3 timer trening. Resten av konsernet har dog mye personell som må bestå fysiske tester, samt den største gruppen som må ha sitt eget helsesertifikat (de kan også avstå fra vakter på akutt varsel dersom de har nedsatt psykisk eller fysisk yteevne, uten å bruke egenemelding og uten sykmelding, det kan ikke vi, men med IA så er det alltids plenty med egenmeldingsdager uansett), så inntrykket er vel at "siden mange andre i konsernet kan trene i arbeidstiden så kan dere også likegodt få lov også". Ett av veldig få goder med andre ord (hvis man eksluderer lønn fra å være et gode). Endret 19. mai av ali q hadde glemt bedriftshelsetjenesten sine frivillige tester
Trestein Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai kote skrev (22 timer siden): De færreste går på armene, så armhevinger skalerer ikke så bra. Jeg veier 120kilo og tar nok 30 om jeg presser meg litt
Karltorbj Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai (endret) ali q skrev (47 minutter siden): Vi testes på ingen måte fysisk (utover tilfeldig testing for alkohol/narkotika) med mindre vi ønsker å la oss teste av bedrifthelsetjenesten når de kommer på besøk (hvert femte år?) og testene da er kun fro vår egen personlige del, blir ikke delt med arbeidsgiver etc, vi har absolutt null krav om trening, vi har bare lov å trene 3 timer daglig (hvis vi vil) fordi vi har ingenting å gjøre på (og ledigang er roten til alt ondt) når vi ikke er H24-vakthavende (for at det alltid er nok ressurser til å være på vakt må vi ha en del ekstra personell til å dekke planlagt og ikke-planlagt fravær, så ca 4 av 9 uker så har vi oppmøteplikt uten å ha noe å gjøre på (siden vi på kort varsel kan måtte steppe inn ved fravær så er det tydeligvis umulig å gi oss oppgaver som ikke tar fra andre deres oppgaver). Hjemmekontor på de vaktene er kun lov om vi har spesifikke oppgaver (noe vi sjeldent/aldri har), så det er vel den misnøyene/diskrimineringen de prøver å avhjelpe med å trene 3 timer trening. Resten av konsernet har dog mye personell som må bestå fysiske tester, samt den største gruppen som må ha sitt eget helsesertifikat (de kan også avstå fra vakter på akutt varsel dersom de har nedsatt psykisk eller fysisk yteevne, uten å bruke egenemelding og uten sykmelding, det kan ikke vi, men med IA så er det alltids plenty med egenmeldingsdager uansett), så inntrykket er vel at "siden mange andre i konsernet kan trene i arbeidstiden så kan dere også likegodt få lov også". Ett av veldig få goder med andre ord (hvis man eksluderer lønn fra å være et gode). Fysisk test? Da tenker jeg paa, naar vi skulle rafte, paa Voss. Da maatte vi hoppe ut i et stryk i elven, og svoemme inn til bredden, foer vi fikk vare med. Endret 19. mai av Karltorbj
ali q Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Karltorbj skrev (6 timer siden): Fysisk test? Da tenker jeg paa, naar vi skulle rafte, paa Voss. Da maatte vi hoppe ut i et stryk i elven, og svoemme inn til bredden, foer vi fikk vare med. Vi sitter 12,5 timer vakter på rævva, absolutt ingen fysisk test what so ever nødvendig for å utøve yrket. Selv ved akutt evakuering så bruker vi (tjeneste-/privat)bil. Arbeidsgiver sjekker førerkort-status og tilsyn driver årlig bakgrunnsjekk av oss, samt reklarering hvert femte år, men ingenting fysisk testes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå