Gå til innhold

Stortingsvalget 8.september 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Salvesen. skrev (33 minutter siden):

Ser ut som MDG stuntet har fungert, over sperregrensen på to målinger nå. Ser mørkt ut for listhaug, og det er jeg glad for. MDG fikk min stemme.

Har forhåndsstemt i dag. De fikk også min. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
leticia skrev (5 minutter siden):

Har forhåndsstemt i dag. De fikk også min. 

Samme her, bare litt tidligere i uken. Ganske fornøyd med det, de får mer "makt" og vi får grønne tiltak i retur. Og de får ikke nok makt til å dra i gang de mer kontroversielle tiltakene. Og det aller viktigste, vi får ikke listhaug som statsminister. 

Jeg er dog redd at dette bare trenerer det hele slik at ved neste korsvei har listhaug klart å skaffe seg enda flere velgere. Men vi får se, kanskje folk får et annet syn på dagens regjering nå når inflasjonen er under kontroll igjen etter å ha strevet med det siden Erna styrte. Folk vil faktisk se alle de fordelene de får og de blir ikke blendet av ekstrem inflasjon. 

• Liker 4
Skrevet

Da er det isåfall bare å selge alt man eier og har her i landet, den norske kronen kommer til å stupe i verdi. For dette kommer isåfall til å bli den mest radikale regjeringen vi har hatt her på berget siden den tyske okkupasjonen.

Skulle ønske at den norske venstresiden kunne vært mindre radikal, man kan jo se til Danmark.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (På 13.8.2025 den 12.43):

Patetisk skrevet, vet du hvor vanskelig det er å få 50/50 om mor nekter? Nesten umulig. Jeg har selv stevnet mor og betalt titusenvis av kroner og endte opp med ca 33%. Advokaten sa, det er det beste du får. Sakkyndig hadde ingen alvorlige innvendinger som meg som far, trengte kanskje litt bedre grensesetting. Likevell var det maksimalt. 

Så ikke kom med slik latterlig propaganda om noe du ikke vet! Og bidrag må stort sett menn betale uansett om en har 50%... 

EDIT: Og det handlet absolutt ikke om barnebidrag, har betalt årevis av bidrag i adovkatutgifter. Det handler om samvær og rettferdighet for alle. Men i Norge vinner mor. 

Rart det der. Merkelig at ingen menn har skreket likestilling like høyt som damene har gjort. 
2 menn kan adoptere, men allikevel skrikes det om at at barnet har det best hos mor, derav går det i mors favør altfor ofte. Helt sykt

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (18 minutter siden):

Samme her, bare litt tidligere i uken. Ganske fornøyd med det, de får mer "makt" og vi får grønne tiltak i retur. Og de får ikke nok makt til å dra i gang de mer kontroversielle tiltakene. Og det aller viktigste, vi får ikke listhaug som statsminister. 

Jeg er dog redd at dette bare trenerer det hele slik at ved neste korsvei har listhaug klart å skaffe seg enda flere velgere. Men vi får se, kanskje folk får et annet syn på dagens regjering nå når inflasjonen er under kontroll igjen etter å ha strevet med det siden Erna styrte. Folk vil faktisk se alle de fordelene de får og de blir ikke blendet av ekstrem inflasjon. 

I mine interesseområder er ulempene ved flere EUdirektiver og integreringsproblematikk ekstra tydelige.
Den økende mengden av oljepenger i budsjettene likeså.
MDGs idealistiske holdninger i disse områdene, gjør dette partiet uaktuelt.

• Liker 1
Skrevet
17 hours ago, Salvesen. said:

Listhaug som statsminister er da vel ikke sannsynlig uansett?

I begge debattene jeg har sett (den på NRK tidligere og den som var på TV2 i går) var det ingen av partiene som støttet henne som statsminister, selv ikke Listhaug selv. Hun sa i begge debattene at det ikke var aktuelt å være statsminister fordi det største partiet skal få den rollen, altså Erna om de blå vinner.

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (17 timer siden):

Hva du mener med grønne tiltak? MDG er jo garantisten for å bygge mer vindmøller i norsk natur. De prioriterer klima tiltak foran miljøtiltak. De er falske miljøforkjempere som bor i byen og kommer til bygdene for å bygge møller. Nei..du skal lete lenge etter mer falskhet. Jeg er ekstremt opptatt av miljø og vil prioritere miljø foran klima 10 av 10 ganger. Derfor går ikke min stemme til det falske grønne partiet MDG. De er et typisk by parti som tror lykken er å bo sentralt i en by og reise verden rundt med fly og fortelle om alle grønne tiltak i storbyene. De kan mer om asfalt enn natur.

• Liker 1
Skrevet (endret)
freedomseeker skrev (17 timer siden):

Da er det isåfall bare å selge alt man eier og har her i landet, den norske kronen kommer til å stupe i verdi. For dette kommer isåfall til å bli den mest radikale regjeringen vi har hatt her på berget siden den tyske okkupasjonen.

Skulle ønske at den norske venstresiden kunne vært mindre radikal, man kan jo se til Danmark.

Dem lærer aldri av feilene sine. MDG sin politikk kommer til å føre landet så fort som mulig mot konkurs.

Hadde MDG fått oljefondet i sine hender så hadde dem ganske sikkert donert mesteparten til korrupsjon.

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 1
Skrevet
iGlenn skrev (6 minutter siden):

I begge debattene jeg har sett (den på NRK tidligere og den som var på TV2 i går) var det ingen av partiene som støttet henne som statsminister, selv ikke Listhaug selv. Hun sa i begge debattene at det ikke var aktuelt å være statsminister fordi det største partiet skal få den rollen, altså Erna om de blå vinner.

Frp er jo langt foran høyre på målingene? Så det hun i realiteten sier(som den eneste) er at hun skal være statsminister om de kommer til makten. 

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (5 minutter siden):

Hva du mener med grønne tiltak? MDG er jo garantisten for å bygge mer vindmøller i norsk natur. De prioriterer klima tiltak foran miljøtiltak. De er falske miljøforkjempere som bor i byen og kommer til bygdene for å bygge møller. Nei..du skal lete lenge etter mer falskhet. Jeg er ekstremt opptatt av miljø og vil prioritere miljø foran klima 10 av 10 ganger. Derfor går ikke min stemme til det falske grønne partiet MDG. De er et typisk by parti som tror lykken er å bo sentralt i en by og reise verden rundt med fly og fortelle om alle grønne tiltak i storbyene. De kan mer om asfalt enn natur.

MDG har mange forslag til grønne tiltak, jeg er ikke nødvendigvis enig i alle, men jeg er enig i at vi bør satse på klimatiltak så da er det greit å ha en dedikert gruppe med. Men i all hovedsak stemte jeg MDG for å blokkere listhaug. 

• Liker 3
Skrevet
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

MDG har mange forslag til grønne tiltak, jeg er ikke nødvendigvis enig i alle, men jeg er enig i at vi bør satse på klimatiltak så da er det greit å ha en dedikert gruppe med. Men i all hovedsak stemte jeg MDG for å blokkere listhaug. 

Ok..jeg ønsker å blokkere Støre da mannen er så falsk..men jeg finner ingen partier i det etablerte landskapet som jeg kan stemme på denne gang. Blir vel å lete etter ett en saks parti. Føler det er pest og kolera alt sammen. FRP og Krf er uspiselig pga sin Israel holdning samt familiepolitikk mhp fedre kvoten osv..MDG er galninger i mitt hode på mange områder..så ingen vinner der heller.

• Liker 1
Skrevet
iGlenn skrev (17 minutter siden):

Dette sier Listhaug nå fordi tidspunktet er feil. Et fokus på statsministerposten nå vil ødelegge fokuset på viktige politiske saker.
Valget må avholdes før man begynner å diskutere stillingene.

Skrevet
obygda skrev (1 minutt siden):

Ok..jeg ønsker å blokkere Støre da mannen er så falsk..men jeg finner ingen partier i det etablerte landskapet som jeg kan stemme på denne gang. Blir vel å lete etter ett en saks parti. Føler det er pest og kolera alt sammen. FRP og Krf er uspiselig pga sin Israel holdning samt familiepolitikk mhp fedre kvoten osv..MDG er galninger i mitt hode på mange områder..så ingen vinner der heller.

De "rike" valgte Krf for samme grunn. Få de over sperregrensa. Ja det er ofte pest eller kolera, så du har egentlig bare to valg. Støre eller listhaug. Og hvordan blokkere den ene i fra den andre. Jeg har valgt MDG på dette grunnlaget som sagt. 

Det er dog heller ikke for at jeg ønsker Støre så sterkt, det er kun det at jeg absolutt ikke ønsker listhaug da vi har helt enormt forskjellige holdninger og verdier og hun er alt for ekstrem i sin tankegang etter min smak. 

• Liker 3
Skrevet
Vokteren skrev (5 minutter siden):

Dette sier Listhaug nå fordi tidspunktet er feil. Et fokus på statsministerposten nå vil ødelegge fokuset på viktige politiske saker.
Valget må avholdes før man begynner å diskutere stillingene.

Dette tror jeg hun gjør helt feil i. Hadde hun kjempet for deres "side" hadde hun sagt at hun fratrer posisjonen om det blir aktuelt. Da kunne folk som jeg stemt noe annet enn feks MDG som gjøres kun for å blokkere henne som statsminister. Jeg hadde kanskje til og med stemt på noe på hennes "side". Pr nå ødelegger hun for hele siden sin, som også ikke ønsker henne som statsminister... 

Skrevet
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Da kunne folk som jeg stemt noe annet enn feks MDG som gjøres kun for å blokkere henne som statsminister.

Så du vil heller ha tåkeprat-Støre som statsminister enn Listhaug som er mye mer tydelig og direkte i sin tale?

Ellers så synes jeg politisk innhold er mye viktigere enn hvem som blir statsminister.

• Liker 3
Skrevet
rabler skrev (På 2.5.2025 den 19.36):

Anekdoter som kabler og elektrifisering er egentlig ikke viktig i det hele tatt. Det er lurt å ha strømkabler mot Europa med tanke på egen sikkerhet.

Den sikkerheten kan vi se langt etter når det ikke blåser i store deler av nordvest-europa. Om sola i tillegg ikke skinner som aldri før i Tyskland og Spania blir det mørkt. Har vi lite vann i magasinene samtidig som vi forskyner Europa med kraft, og Europa går på en smell en virkelig kald vinterdag blir det rasjonering her i nord. Og vanvittige priser. Så hvordan er dette ikke viktig? Vi som er Europas grønne knappcellebatteri har lite å stille opp med når det en dag blir problemer.

• Liker 2
Skrevet
pølsemaker skrev (3 minutter siden):

Den sikkerheten kan vi se langt etter når det ikke blåser i store deler av nordvest-europa. Om sola i tillegg ikke skinner som aldri før i Tyskland og Spania blir det mørkt. Har vi lite vann i magasinene samtidig som vi forskyner Europa med kraft, og Europa går på en smell en virkelig kald vinterdag blir det rasjonering her i nord. Og vanvittige priser. Så hvordan er dette ikke viktig? Vi som er Europas grønne knappcellebatteri har lite å stille opp med når det en dag blir problemer.

Det tror jeg dessverre du har rett i. Norge har ingenting å si når Tyskland ønsker kraft fra oss. Da ender det med rasjonering her i nord samtidig med full eksport. Mao vi når maks prisen i budkurven

Skrevet
PosteMonopolet skrev (33 minutter siden):

Så du vil heller ha tåkeprat-Støre som statsminister enn Listhaug som er mye mer tydelig og direkte i sin tale?

Ellers så synes jeg politisk innhold er mye viktigere enn hvem som blir statsminister.

Ja jeg vill mye heller ha Støre enn listhaug. Tenker jeg har vært ganske tydelig på det.. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...