Salvesen. Skrevet mandag kl 20:36 Skrevet mandag kl 20:36 Phantom Software skrev (1 minutt siden): Ja gjerne, har du tre gram så får mine barn også? Sendes til Bygdøen Allé 1. Jeg sender 10 kg.
Smule8o Skrevet mandag kl 20:37 Skrevet mandag kl 20:37 4 minutes ago, Krig og fred said: Han hadde nok å gjøre de åtte årene Solberg var statsminister. Er du virkelig så naiv? Høyresiden erkjenner i det minste at ham er inne på noe. 1
Smule8o Skrevet mandag kl 20:39 Skrevet mandag kl 20:39 Får i det minste AP forsetter å regjere alene nå da, uten å "gifte seg" med byttingene i Rødt, SV og MDG. 1
Phantom Software Skrevet mandag kl 20:39 Skrevet mandag kl 20:39 2 minutes ago, leticia said: gratulere de rødgrønne med valgseieren Partiene på venstre side ble samlet sett størst, men noen har vel sagt de ikke vil samarbeide om regjering, så de mangler jo fortsatt et styrende flertall. Skal gratulere om de får til det, i beste fall har de spist så mye kamel da at de ikke får til for mye ugagn, men tør vel ikke håpe. 1
Vokteren Skrevet mandag kl 20:40 Forfatter Skrevet mandag kl 20:40 Gouldfan skrev (38 minutter siden): Les historie? Hvor gammel er du egentlig??? https://frifagbevegelse.no/ville-tapt-milliarder-med-frp-6.158.74716.04b03b2a93 https://no.m.wikipedia.org/wiki/Norges_petroleumshistorie Morsomt at de som var imot statlig oljesektor og Oljefond klager på at vi bruker av Oljefondet som vi aldri ville hatt uansett om de bestemte... Bortsett fra Onkel Skrue da.... Se der ja, der kom kildene som burde vært med i det forrige innlegget ditt. Den første kilden er et partsinnlegg og den andre en kronologisk historie.. En fortelling som viser stor uenighet i flere partier, men som heldigvis endte i i gode kompromisser. 1
Salvesen. Skrevet mandag kl 20:40 Skrevet mandag kl 20:40 Mye bra å høre fra lederne i dag, mer fokus på miljø, mindre forskjeller, fokus på de som faktisk har det elendig(krig..) med mer. Det blir nok ikke lett å forhandle, men jeg er optimistisk! veldig glad jeg stemte som jeg stemte. 3
iGlenn Skrevet mandag kl 20:40 Skrevet mandag kl 20:40 5 minutes ago, Krig og fred said: Han hadde nok å gjøre de åtte årene Solberg var statsminister. Er du virkelig så naiv? Han postet selv at han ikke blir arbeidsledig fremover. Mulig det er sløseriombudsmannen som er naiv? 1
iGlenn Skrevet mandag kl 20:42 Skrevet mandag kl 20:42 4 minutes ago, Salvesen. said: Jeg sender 10 kg. Jeg vil også ha ris. Kan du sende med noen kg karbonadekjøttdeig også, vær så snill? 1 1
Salvesen. Skrevet mandag kl 20:45 Skrevet mandag kl 20:45 iGlenn skrev (1 minutt siden): Jeg vil også ha ris. Kan du sende med noen kg karbonadekjøttdeig også, vær så snill? Denne kommentaren er vell selve definisjonen på hvor lost vi er ift nød. De som er i nød ber ikke om ‘karbonadekjøttdeig’. De tar de kaloriene de kan få, med ett ekstremt smil om munnen. 1
Phantom Software Skrevet mandag kl 20:47 Skrevet mandag kl 20:47 Blir moro dette. Får poppe riset fra Salvesen og ta det som underholdning. Quote Statsminister Jonas Gahr Støre sier nei til regjeringssamarbeid med Rødt og MDG. – De politiske avstandene er for store. https://www.finansavisen.no/politikk/2025/09/04/8290976/jonas-gahr-store-avviser-samarbeid-med-rodt-og-mdg 4 1
Theo343 Skrevet mandag kl 20:51 Skrevet mandag kl 20:51 (endret) 3 minutes ago, Phantom Software said: Blir moro dette. Får poppe riset fra Salvesen og ta det som underholdning. https://www.finansavisen.no/politikk/2025/09/04/8290976/jonas-gahr-store-avviser-samarbeid-med-rodt-og-mdg Jeg håper virkelig tåkefyrsten har baller nok til å ikke lyve denne gangen også. Men vi vet nok alle at JGS er mer lysten på makt enn å stå for sine ord. Endret mandag kl 20:52 av Theo343 6 1
Theo343 Skrevet mandag kl 20:53 Skrevet mandag kl 20:53 (endret) 11 minutes ago, Salvesen. said: Denne kommentaren er vell selve definisjonen på hvor lost vi er ift nød. De som er i nød ber ikke om ‘karbonadekjøttdeig’. De tar de kaloriene de kan få, med ett ekstremt smil om munnen. Hvilke grupper i nød snakker vi om da? De som gjentatte ganger har avvist mat via nødhjelp fra norge fordi de mener det er "søppelmat"? Endret mandag kl 20:57 av Theo343 1
JK22 Skrevet mandag kl 20:54 Skrevet mandag kl 20:54 Resultatet synes avgjort; lillavelgerne som veksles mellom Ap og Høyre har gjort deres valg. Det vil bli en mindretallsregjering avhengig av Stortinget hvis signalene fra Støre er å stole på, med hovedvekt på sentrumvenstre gjennom Ap. Historien på en måte gjentar seg, Stoltenberg tapte fordi han nektet å gå av etter Breivikterroren - og Solberg tapte fordi hun nektet å gå av etter aksjeskandalen. Mens Stoltenberg gjenreist hans anseelse som NATO-leder og en dyktig utenrikspolitisk aktør, hadde Solberg derimot fått rykte på seg for voldsom ambisjon og uærlighet - som slo til med full kraft i tvisten mellom Høyre og Frp. Meget mange hadde forlatt ytterpartiene og Høyre til fordel for Frp, som nok en gang bli misfornøydes parti. Og det er mye å være misfornøyd over, fram til Sp gikk ut var Støreregjeringen grusom treg, for bare ett år siden var frustrasjonen over Støre-Vedum regjeringskabalen å føle og ta på. Så kom steinstøtten Stoltenberg inn mens huggestabben Vedum kom ut. Dette snu alt på hodet, og som Solberg var helt rådvilt mot, da hun burde ha tenkt på partiet og trukket seg. Uansett er det klart at skatteflukten må stanses mens man må gå inn for strukturelle kutt på steder hvor det ikke vil påvirke velferd som økonomi, Ap har åpnet for skattereform - som trenges mest - men da burde stortingspartiene går inn for å ha konstruktive samtaler om dette emnet. Ap burde ikke avvise høyrevridde råd og oppmuntringer, det viktigeste er å videresatse på sentrumspolitikken. Støre og Stoltenberg kan ikke ignorere innvandringssaken som tross alt må tars i de neste fire årene, her trenges det tverrpartisk enighet gjennom hele Stortinget. Som en høyrevelger - også en lillavelger - har Solberg vært det viktigste motivet for å ikke stemme på Høyre, vi trenger en bunnsolid høyreperson som ikke vil gå for langt eller føre folk bak lyset eller lar seg oppslukes av ideologisk forblindelse, på den måten kan mange som stemte på Frp og Ap vender tilbake. Det beste valget for Norge er å forbli i sentrum.
Mr.M Skrevet mandag kl 20:55 Skrevet mandag kl 20:55 (endret) hmm, vil Venstre fortsatt ha 3 representanter på stortinget selv om de kom under sperregrensen? Kan se slik ut, NRK melder at V taper 5, men de har jo 8 på tinger etter 2021 valget, så 3 plasser overlever (muligens) da. Såkalte utgjevningmandat eller distriktmandat? Endret mandag kl 20:56 av Mr.M 1
Letterboxd Skrevet mandag kl 20:56 Skrevet mandag kl 20:56 Er det noen nettsider som viser de potensielle alliansene mellom partiene?
Neptun1 Skrevet mandag kl 20:57 Skrevet mandag kl 20:57 Phantom Software skrev (9 minutter siden): Blir moro dette. Får poppe riset fra Salvesen og ta det som underholdning. https://www.finansavisen.no/politikk/2025/09/04/8290976/jonas-gahr-store-avviser-samarbeid-med-rodt-og-mdg SV er like ille som Rødt og MDG. 4
Salvesen. Skrevet mandag kl 20:58 Skrevet mandag kl 20:58 Theo343 skrev (4 minutter siden): Hvilke grupper i nød snakker vi om da? De som gjentatte ganger har avvist mat via nødhjelp fra norge fordi de mener det er "søppelmat"? At du må forklares hva nød er sier vell det meste… 3
Neptun1 Skrevet mandag kl 20:59 Skrevet mandag kl 20:59 Nasjonalisten skrev (30 minutter siden): Det hadde vært fint om FRP fikk 28%, for å gi borgerlig seier til tross for venstres frafall. Men SP er like greit å ha på Borgerlig side som KRF, så jeg håper på det. En borgerlig regjering med ett noe krokere KRF, uten Venstre, og med FRP som storebror, hadde kunne gjort mye bra, jeg tror SP fint kan passe inn der(i det minste sammenliknet med SP sin kompatibilitet med MDG/Rødt). Min drøm er å få ND over sperregrensen og inn i regjering med ett sterkt FRP, så vil jeg gjerne at KRF byttes ut med Konservativt. Mye heller SP enn Venstre, enig der. Fatter ikke hva de gjør på sosialistisk side. 7
Jarmo Skrevet mandag kl 21:03 Skrevet mandag kl 21:03 Mr.M skrev (7 minutter siden): hmm, vil Venstre fortsatt ha 3 representanter på stortinget selv om de kom under sperregrensen? Kan se slik ut, NRK melder at V taper 5, men de har jo 8 på tinger etter 2021 valget, så 3 plasser overlever (muligens) da. Såkalte utgjevningmandat eller distriktmandat? Sveinung Rotekoppen er ute sist jeg så på NRK. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå