obygda Skrevet i går, 12:59 Skrevet i går, 12:59 VifteKopp skrev (3 minutter siden): Det er ikke sant. Du kan feks. bruke penger på å skifte ut vinduene i huset så de blir mer energieffektive, og dermed fyrer du mindre ved. Nei. Det gjelder bare dersom du har veldig dårlige vinduer fra før. Å produsere nye og bytte ut f.eks vinduer i Tek 10 hus,til nyere,vil ikke være forsvarlig i et miljø og klima regnskap...men folk gjør det vel uansett
VifteKopp Skrevet i går, 13:09 Skrevet i går, 13:09 obygda skrev (9 minutter siden): Nei. Det gjelder bare dersom du har veldig dårlige vinduer fra før. Å produsere nye og bytte ut f.eks vinduer i Tek 10 hus,til nyere,vil ikke være forsvarlig i et miljø og klima regnskap...men folk gjør det vel uansett Ja, hvis du har dårlige vinduer og bytter ut det med bedre vinduer vil det over tid være en miljøvennlig investering. 1
obygda Skrevet i går, 13:11 Skrevet i går, 13:11 VifteKopp skrev (1 minutt siden): Ja, hvis du har dårlige vinduer og bytter ut det med bedre vinduer vil det over tid være en miljøvennlig investering. Det kan være - men gjelder ikke her.
VifteKopp Skrevet i går, 13:13 Skrevet i går, 13:13 obygda skrev (Akkurat nå): Det kan være - men gjelder ikke her. Jeg brukte et hypotetisk eksempel på en miljøvennlig investering. Jeg kan åpenbart ikke vite hvordan forholdene i ditt hus med dine vinduer er. Poenget er at du helt sikkert kan forbruke og investere pengene dine på en miljøvennlig måte. 1
Mr.M Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden antall forhåndsstemmer i årets valg skal være tidenes høyeste med rundt 1,8 millioner, som utgjør nesten halvparten av stemmeberettigede (4.053.932) ligger det noen overraskelser her mon tro? Sjøl har jeg aldri forhåndsstemt så aner liksom ikke "begrunnelsen" eller "motivet" hos de som gjør det. Dvs. stemmer de vanligvis slik de alltid har gjort? eller, er det når de bytter parti de har hastverk med å få stemt? innen de ombestemmer seg? (mange forhåndsstemmer selvsagt av praktiske årsaker også (tidsklemme, unngå kø, etc. blir uansett spennende å se hvorvidt "rekorden" skjuler en game-changer, eller følger tradisjonelt mønster (fordeling) når de telles opp.
Evil-Duck Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Jeg forhåndsstemte i år for andre gang i mitt liv (sist gang var kommunevalget), største grunnen til det handlet mest bare om at kommunen var veldig flink å bruke informasjonskanaler for å informere om hvor og når en kunne forhåndsstemme, samt at stemmelokalet var lett tilgjengelig midt i sentrum og hadde åpent hver eneste hverdag fra morgen til kveld sammenlignet med tidligere hvor forhåndsstemme lokalene hadde begrensede tider og dager en kunne forhåndsstemme så det var liksom ikke bare å stikke innom å stemme når en først var ute å handlet likevel. I kommuinen min har og 50% av befolkningen med stemmerett avgitt forhåndsstemme som er veldig mye høyere enn tidligere år. Så tror nok tilgjengelighet er alfa omega her. 1
leticia Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Mr.M skrev (12 minutter siden): Sjøl har jeg aldri forhåndsstemt så aner liksom ikke "begrunnelsen" eller "motivet" hos de som gjør det Jeg forhåndsstemmer (i annen / mindre kommune enn min egen) for å slippe å møte mange folk på valgdagen. Jeg forhåndsstemmer ikke før jeg er helt sikker på hvem jeg skal stemme på. I år var det ekstremt vanskelig, men jeg blir bare sikrere og sikrere på valget mitt
Salvesen. Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Mr.M skrev (20 minutter siden): antall forhåndsstemmer i årets valg skal være tidenes høyeste med rundt 1,8 millioner, som utgjør nesten halvparten av stemmeberettigede (4.053.932) ligger det noen overraskelser her mon tro? Sjøl har jeg aldri forhåndsstemt så aner liksom ikke "begrunnelsen" eller "motivet" hos de som gjør det. Dvs. stemmer de vanligvis slik de alltid har gjort? eller, er det når de bytter parti de har hastverk med å få stemt? innen de ombestemmer seg? (mange forhåndsstemmer selvsagt av praktiske årsaker også (tidsklemme, unngå kø, etc. blir uansett spennende å se hvorvidt "rekorden" skjuler en game-changer, eller følger tradisjonelt mønster (fordeling) når de telles opp. Forhåndsstemmer for å slippe kø og kaos. Vi var vell 3 i lokalet når jeg stemte, helt topp.
Karltorbj Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) leticia skrev (13 minutter siden): Jeg forhåndsstemmer (i annen / mindre kommune enn min egen) for å slippe å møte mange folk på valgdagen. Jeg forhåndsstemmer ikke før jeg er helt sikker på hvem jeg skal stemme på. I år var det ekstremt vanskelig, men jeg blir bare sikrere og sikrere på valget mitt Jeg forhaandsstemte ogsaa og var bombesikker, paa mitt valg av parti. Opplever det som godt aa ha gjort det. Veldig greit, gjorde det en dag og i en anledning, som passet meg og kan bare slappe av i morgen. Det eneste negative jeg ser, er at jeg ikke foelger saa mye med i media lenger, hopper liksom over, naar det kommer til det, har jo gjort mitt liksom. Det kan ende med at jeg ikke er helt oppdatert paa, hva som skjer, naar de setter i gang etterpaa. Endret 22 timer siden av Karltorbj
Mr.M Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden skulle ikke forundre meg om jeg angrer på å ha ventet, var temmelig stinn brakke og trangt på P-Plass forrige gang
BamseMums80 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Forhåndstemte for vèl en uke siden nå. Er svært godt fornøyd med både måten dette utføres på,og hvor lenge man kan få lov til å forhåndstemme. Kunne ikke falt meg inn å stemme på valgdagen. Faktisk har dette med at forhåndsstemming er blitt såpass normalisert gjort at jeg garanterer min stemme ved valg. 1
Mr.M Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden BamseMums80 skrev (3 minutter siden): forhåndsstemming er blitt såpass normalisert har skjedd noe med synet på det ja, før ble man vel nærmest ansett en smule sær eller noe i den duren
Salvesen. Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Mr.M skrev (10 minutter siden): har skjedd noe med synet på det ja, før ble man vel nærmest ansett en smule sær eller noe i den duren Nå tenker jeg nesten omvendt 🤣 1
Mr.M Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Salvesen. skrev (11 minutter siden): Nå tenker jeg nesten omvendt 🤣 hehe bikker det over 50% etterhvert, så er det vel på tide å komme seg over på "riktig side"
Salvesen. Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Mr.M skrev (2 minutter siden): hehe bikker det over 50% etterhvert, så er det vel på tide å komme seg over på "riktig side" For meg må en stemme når som helst, setter bare pris på at folk gjør det. Men for min del er jeg håpløs med kø, så har jeg muligheten til å unngå det gjør jeg det for alt det er verdt. Skal også sies at jeg har en fleksibel hverdag:)
Mr.M Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Salvesen. skrev (2 minutter siden): For meg må en stemme når som helst selvsagt, men under det hele (issuet) ligger (lå) det nok en almen forestilling om at selve valgdagen er en slags høytidsdag, polet var stengt, kanskje man pyntet seg litt osv. Det er liksom ikke samme glansen rundt det å spre det over uker. litt som i kategorien som 17. mai, nå for tiden reiser mange på hytta (hvis dagen faller slik at det kan bli langhelg) det var temmelig uhørt/uvanlig for en del ti-år tilbake i tid. For ikke snakke om feire jul i Syden, det er muligens ikke helt stuerent ennå?
Vokteren Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden Salvesen. skrev (1 time siden): Forhåndsstemmer for å slippe kø og kaos. Vi var vell 3 i lokalet når jeg stemte, helt topp. Var bare valgfunksjonærer og undertegnede i lokalet. Var i tenkeboksen lenge, men har ikke angret ett sekund på valget i ettertid.
leticia Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Mr.M skrev (38 minutter siden): For ikke snakke om feire jul i Syden, det er muligens ikke helt stuerent ennå? Hva med å feire jul i Disneyland? Beste julen ever Dro videre sørover til syden i romjula da Upps, vi feira visst 17.mai på hytta også i år, pynta oss ikke engang 🤣
Karltorbj Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Er det noen som vet tidspunktet, vi faar vite resultatet av forhaandsstemmingen?
leticia Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Karltorbj skrev (43 minutter siden): Er det noen som vet tidspunktet, vi faar vite resultatet av forhaandsstemmingen? Mulig de kan komme når valglokalene stenger klokka 21.00, hvis de er ferdig opptelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå