leticia Skrevet i går, 12:11 Skrevet i går, 12:11 rozon skrev (10 minutter siden): Personlig har jeg ikke noe mot at individer flagger som de selv vil. Her er poenget hva skolen skal flagge, og siden vi har begge kategorier folk under skolen så betyr det at noen vil føle seg utilpass - og det mener jeg vi bør unngå. Derfor mener jeg at man kun skal flagge med norsk flagg fra institusjoner som representerer et mangfold av meninger. Hvordan føler man seg utilpass av et flagg som representerer mangfold i en institusjon som representerer et mangfold av meninger? Dette handler om noe annet, tenker jeg. Noen som blir lettkrenket av en tøyfille (flagg) som representerer en holdning om at alle er like mye verdt, også de som de selv er oppvokst med at er greit å undertrykke og diskriminere pga en tolkning av tekster som står i boka dems. De må virkelig ha det fælt... stakkars... (Jeg tviler dessuten på at barna syns dette er fælt, det er foreldrene som sliter med flagget). Det er vel heller ingen tvang for skolene å flagge, men noe ledelsen selv avgjør. Det norske flagget (med korset i midten) er vel mer tvangspreget. Jeg har ikke et spesielt behov for å få regnbueflagget inn i skolen altså, men hvis det er viktig for noen for å føle seg inkludert, så syns jeg det er helt greit. Det jeg reagerer på er hvor mye "hat" noen måtte ha mot dette flagget, f.eks ved å sage ned flaggstenger, flaggbrenning osv... - pga mangfold. Forstå det den som kan... 3 1
nebrewfoz Skrevet i går, 12:38 Skrevet i går, 12:38 25 minutes ago, leticia said: Jeg har ikke et spesielt behov for å få regnbueflagget inn i skolen altså, men hvis det er viktig for noen for å føle seg inkludert, så syns jeg det er helt greit. Det jeg reagerer på er hvor mye "hat" noen måtte ha mot dette flagget, f.eks ved å sage ned flaggstenger, flaggbrenning osv... - pga mangfold. Forstå det den som kan... Så lenge noen bedriver denne typen hærverk mot flagg og flaggstenger, så er det absolutt behov for å fortsette å flagge. Den dagen ingen bryr seg lenger, da kan vi stoppe. 3 1
Atib Azzad Skrevet i går, 12:47 Skrevet i går, 12:47 Men hvor skal de homofobe barna være?! Er det ingen som tenker på de homofobe barna?! 3 1
PosteMonopolet Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden rozon skrev (1 time siden): Personlig har jeg ikke noe mot at individer flagger som de selv vil. Her er poenget hva skolen skal flagge, og siden vi har begge kategorier folk under skolen så betyr det at noen vil føle seg utilpass - og det mener jeg vi bør unngå. Derfor mener jeg at man kun skal flagge med norsk flagg fra institusjoner som representerer et mangfold av meninger. Enig, Pride-flagget tilhører en minoritet. Når det offentlige bruker dette flagget så er det ekskluderende for alle andre. Det er bedre å bruke det norske flagget fordi det er universelt for hele nasjonen. 1
nebrewfoz Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Just now, PosteMonopolet said: Enig, Pride-flagget tilhører en minoritet. Når det offentlige bruker dette flagget så er det ekskluderende for alle andre. Det er bedre å bruke det norske flagget fordi det er universelt for hele nasjonen. Man bruker det norske flagget på de etablerte offentlige flaggdagene. Det foreligger ikke noe forbud mot å bruke flaggstengene til noe annet resten av året, så vidt jeg vet. (Men man må vel søke om tillatelse til å flagge med andre flagg, så det er ikke automatisk fritt fram, heller.) 2 1
rozon Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 1 hour ago, leticia said: Hvordan føler man seg utilpass av et flagg som representerer mangfold i en institusjon som representerer et mangfold av meninger? Jeg vet ikke hvordan det skjer, men det er sikkert en elektrokjemisk reaksjon som skjer hos noen.
nebrewfoz Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 1 minute ago, rozon said: Jeg vet ikke hvordan det skjer, men det er sikkert en elektrokjemisk reaksjon som skjer hos noen. Det er noe man har lært. Barn er ikke homofobe eller trans-fobe fra fødselen av. Homofobi finnes ikke i dyreriket, med unntak av mennesket. 1 2
Vokteren Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden leticia skrev (2 timer siden): Hvordan føler man seg utilpass av et flagg som representerer mangfold i en institusjon som representerer et mangfold av meninger? Hatefulle ytringer er lite fruktbart, men problemet er at pride-flagget har blitt «ekspropriert» av et lite miljø som bruker store ord og sterke signaler. Folk flest forbinder ikke lenger pride-flagget med positivt generelt mangfold, kun et markedsføringssymbol for en normbrytende livsstil som praktiseres av et lite mindretall. Mye bedre å bruke det norske flagget for å markere fellesskap og respekt. 1
Vokteren Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden Nye takter fra Listhaug som maner til ro: https://www.vg.no/nyheter/i/LMVywp/sylvi-listhaug-frp-maner-til-ro-paa-borgerlig-side-kjekling Endelig noen som viser litt verdighet og lederskap i en hittil sirkuspreget valgkamp. Signaler jeg hadde forventet skulle komme fra «styringspartiene»…
nebrewfoz Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 1 minute ago, Vokteren said: Hatefulle ytringer er lite fruktbart, men problemet er at pride-flagget har blitt «ekspropriert» av et lite miljø som bruker store ord og sterke signaler. Ja, men da må man ta til motmæle mot dette, og ikke gå i skyttergravene og la dem "vinne" flagget. 4
leticia Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Atib Azzad skrev (2 timer siden): Men hvor skal de homofobe barna være?! Er det ingen som tenker på de homofobe barna?! Man har vel egne sekt - skoler for sånne... 😉 lukkede samfunn 1 2
leticia Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Vokteren skrev (36 minutter siden): Hatefulle ytringer er lite fruktbart, men problemet er at pride-flagget har blitt «ekspropriert» av et lite miljø som bruker store ord og sterke signaler. Folk flest forbinder ikke lenger pride-flagget med positivt generelt mangfold, kun et markedsføringssymbol for en normbrytende livsstil som praktiseres av et lite mindretall. Mye bedre å bruke det norske flagget for å markere fellesskap og respekt. Hvis det er slik at folk flest ikke lenger ser på flagget som positivt mangfold, så tenker jeg det har noe med å gjøre at enkelte stemmer i samfunnet har fått sette agendaen for mye. Har lest diverse innlegg av kristne motstandere av flagget, samt kommentarfelt fra kristen nasjonalister til å skjønne hvorfor. De fordreier hele greia til å handle om pervers seksualitet. Det blir fullstendig feil fokus. Jeg ser på flagget som noe mer enn ikke - heterofil legning også, jeg ser på det som retten til at alle får være seg selv, og at alle bør bli sett på som likeverdige i samfunnet, om det gjelder kjønn, etnisitet, funksjonshemning, legning eller eventuelt annet. (Jeg bruker ikke flagget selv, men støtter at andre, inkludert skoler gjør det). 3 1
freedomseeker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Er pride noe å feire når det er kuppet av venstreradikale idioter som bruker det til å fronte islam, uregulert masseinnvandring og overnasjonal styring? Nei.
leticia Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden freedomseeker skrev (1 time siden): Er pride noe å feire når det er kuppet av venstreradikale idioter som bruker det til å fronte islam, uregulert masseinnvandring og overnasjonal styring? Nei. Forklar hvordan pride brukes til å fronte islam, masseinnvandring og overnasjonal styring. Det er ingen sammenheng mellom pride og disse temaene. freedomseeker skrev (1 time siden): For ikke å nevne sexualisering av barn På hvilken måte gjør pride dette? 4
Snikpellik Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden freedomseeker skrev (1 time siden): Er pride noe å feire når det er kuppet av venstreradikale idioter som bruker det til å fronte islam, uregulert masseinnvandring og overnasjonal styring? Nei. freedomseeker skrev (1 time siden): For ikke å nevne sexualisering av barn Kan det ha blitt litt mye internett? 4
Colin. Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden On 8/5/2025 at 6:48 PM, Duriello said: Liker hvordan "sosialist" brukes nærmest som ett skjellsord til tider. Jeg mener, står ikke de for mange av de godene mange av oss idag tar for gitt? Ja, virkelig mye å skryte av nå til dags. Fødselstall som ikke er bærekraftig. Dårligere økonomi for de som er dårligst stilt som syke og uføretrygdede. Ung-ufør tillegg for de spesielt utvalgte. Rike og grundere som ikke satser her lenger i stor nok grad. Inflasjon. Drita dårlig krone. Nedlegging av skoler. Tog-tilbud og tog som ikke ligner grisen. Helsekøer som blir lengre og lengre. Eldrebølgen som kommer. Nasjonal-flagg som de av "dem" ikke ser på det som inkluderende nok. Takk altså, festlig. 😂👌
Markiii Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) PosteMonopolet skrev (9 timer siden): Jeg er uenig. At statskanalen driver urettferdig valgkamp på den måten er på grensen til valgmanipulasjon. Alle partiene bør ha lik mulighet til å delta i debattene slik at folk får gode opplysninger om hva man kan stemme på. Det er viktig for at demokratiet skal fungere. Det er ikke "valgkamp" å i hovedsak omtale partiene som folk faktisk har interesse om å høre noe om. Det sier seg selv at "anti-flått-partiet" ikke bør få like mye tid i media som AP eller Høyre. PosteMonopolet skrev (7 timer siden): En god grunn til å ikke stemme Rødt er at dem driver med mobbing: https://www.nrk.no/stor-oslo/akershus-fylkeskommune-politimelder-raud-ungdom-etter-tesla-stunt-1.17283155 Hvem er det som blir mobbet her? Endret 18 timer siden av Markiii 1 1
Markiii Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden rozon skrev (5 timer siden): Og så lurer man på hvorfor det blir privatskoler... Cause and Effect. Nazister blir opprørt av at jøder har det bra, så derfor skal man ikke sørge for at jødiske barn har det bra på skolen? Bare fordi noen ekstremister blir "støtt" av noe så betyr ikke det at man skal gjøre mindre av det. Kanskje tvert imot. 1 1
Duriello Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Colin. skrev (42 minutter siden): Dårligere økonomi for de som er dårligst stilt som syke og uføretrygdede. Ung-ufør tillegg for de spesielt utvalgte. Hadde man i det hele tatt hatt noe som heter uføretrygd uten dem? Forklar gjerne nøyaktig hvordan resten av dette er "sosialistenes" skyld. Colin. skrev (42 minutter siden): Fødselstall som ikke er bærekraftig. Bra for jorda da, i det minste. 😁 Kan være enig i at mye ikke er bra nå altså. Men lett å sitte å peke finger. 😁 Skal vi løse problemene ved å tvinge alle til å be da kanskje? Endret 18 timer siden av Duriello 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå