Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Vi må jo sammenligne Politikk, det var dårlige symptomer når Høyre styrte også.

Det jeg reagerer på er Store og Harde ord, og når det kommer til saken så kutter de og legger ned alt...

Var det 13 åringer som løpte på gata og lekte med håndgranater den gangen? Osv. Osv.

Ro Ro Ro Din Båt - song and lyrics by Superstjerne Av Barnesanger Og  Vuggesanger | Spotify

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Gouldfan said:

Og alle de kriminelle flytter til bygdene uten at politiet følger etter... Det er ganske vanlig..

Det blir ikke bedre av at Kriminelle flytter til Ski og Mysen.... Det eneste det er bra for er de kriminelle.

Kriminelle ute i bygdene har det ikkje så enkelt, politiet rekker ikkje dukke opp i tide til å redde di...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Gargantua skrev (På 29.6.2025 den 16.25):

Vi må tørre å si det høyt: Dagens asylinstitusjon er i praksis utdatert. Både Flyktningkonvensjonen (1951), Den europeiske menneskerettskonvensjonen (1953) og Dublinkonvensjonen ble utformet i en helt annen virkelighet – da Europa nettopp hadde vært gjennom verdenskrig, og det handlet om å gi beskyttelse til forfulgte enkeltpersoner. Ikke å håndtere global migrasjon i industriell skala. Nå er situasjonen at menneskesmuglere og informasjon på sosiale medier muliggjør og organiserer ruter fra land i Midtøsten og Nord-Afrika (samt andre land som Ukraina) helt opp til lille Norge i nord. Ikke fordi det er nærmest, men fordi det er mest gunstig. Norge har et velferdssystem preget av raus støtte, høy grad av tillit, lav returgrad og sterke rettigheter – alt dette er godt kjent før de ankommer.

Mange som kommer hit er lykkejegere. Det er menneskelig forståelig, hvem vil ikke ha et bedre liv? Men det er ikke bærekraftig. Norge er et lite land med fem millioner innbyggere. At vi skal være endestasjon for dem som aktivt unngår 15-20 trygge land på vei hit, er helt hinsides. Flyktninginstituttet er i ferd med å bli en bakdør for økonomisk migrasjon. Konsekvensen er at de som virkelig trenger beskyttelse, forsvinner i mengden – og at norske skattebetalere må finansiere livslang støtte til personer som aldri kommer inn i arbeidslivet. Hvordan skal en analfabet gjeter fra Afghanistan klare seg i arbeidsmarkedet i Norge, et av verdens høyest utdannede land? Og hvorfor skal de ofte bo midt i Oslo, en av verdens dyreste byer? Det gjør kvadratmeterprisen helt absurd, og det fortrenger norske studenter og førstegangsetablerere fra å bo her.

Ifølge Dublin-avtalen skal det landet hvor asylsøkeren først ble registrert (fingeravtrykk, visum, grensepassering osv) ha ansvaret. Hvorfor kommer da så mange asylsøkere til Norge, når det er 10-15-20 trygge land i mellom? Dersom Norge finner at en annen stat (f.eks. Italia) har ansvaret, kan Norge sende vedkommende tilbake dit – dette kalles en Dublin-retur. Men hvis asylsøkeren ikke er registrert i noe annet Dublin-land, eller det ikke er mulig å påvise et annet ansvarlig land, MÅ Norge behandle søknaden. Mange asylsøkere og velferdsmigranter spekulerer i dette, og kaster passet sitt på vei til Norge. Mellom Schengen-land trenger man ikke pass, engang. Mange land nærmere konfliktområdene spekulerer også i dette; de lar asylsøkerne forbli uregistrert, og lar de "flyte gjennom" landet, fordi da blir de noen andres problem. F.eks. Norge sitt. Resultatet blir titusenvis på NAV. Det er nesten umulig å finne noen offisielle tall på hvor mye innvandring og asylsøking til Norge koster, da det er politisk betent. 

De landene slipper de videre for å slippe alle sosiale kostnader 

Endret av Maskinfører
Skrevet
halnes1 skrev (3 timer siden):

Høyre og FRP ville sende ut alle som kom i 2015 men de var i mindre tall for alle andre partier inkludert AP ville at de skulle bli.
Etter dette startet vold spiralen.
Så  det er jo da AP,SP,SV,MDG,Rødt,Venstre og KrF som er ansvarlige for denne hodeløse innvandrings politikken.
Og venstre siden i Sverige er like ansvarlige for knivstikking,granater og bomber.

Men å ta ansvar gjør dere ikke.

Mener du seriøst at det som hendte i 2015 er årsaken til det som skjer nå i Norge og Sverige?

Og ikke kall meg "dere" jeg er ikke medlem av noe politisk parti.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Gouldfan skrev (6 timer siden):

Mener du seriøst at det som hendte i 2015 er årsaken til det som skjer nå i Norge og Sverige?

Og ikke kall meg "dere" jeg er ikke medlem av noe politisk parti.

Det er helt klart at det begynte da.
Nesten 30 000 kom til Norge og litt under 200 000 til Sverige.
Det var etter flommen av innvandrere i 2015 at knivstikking eksploderte i Norge med nesten daglige episoder.
I Sverige vart det jo mye verre enn i Norge.
Problemet var at både venstre siden i Sverige og Norge nektet for at der var store problemer i Sverige.
Men også media var ansvarlige for å ikke ville ta inn over seg realiteten, mens politiet i Sverige fortalte en annen historie om områder de ikke kunne gå inn i for deres egen sikkerhet skyld.

https://www.vg.no/nyheter/i/jdxogn/sylvi-listhaug-frp-hvor-mange-bomber-maa-sprenge-i-svenske-nabolag-foer-dere-vaakner

Støres nærmeste samarbeidspartner, partileder Audun Lysbakken i SV, er den eneste som har gått planken og omtalt Sveriges asylpolitikk som et «lys i Europa». Selv foreslår de å øke antallet flyktninger til minst 5000 i året, og Rødt forlanger 20.000. Prislappen tilsvarer 20 milliarder kroner i året. De langsiktige konsekvensene og kostnadene kan vi se langt etter å få et regnestykke på. 

Fremskrittspartiet underbygger begrepet «svenske tilstander» også med statistikk. Det er spesielt svært grov kriminalitet som skiller Norge og Sverige, påpeker FrP.

• I Sverige var det 34 drap med skytevåpen mellom 2014 og 2016, mens det i Norge var 3 i samme periode. Målt per innbygger fem gang flere i Sverige.
  • Når det gjelder drapsforsøk med skytevåpen, er forskjellene enda større.
  • Påtente bilbranner: I Sverige ble det i 2015 registrert 1609 påtente bilbranner, mens det i Norge samme år ble registrert 12.

Kildene som FrP har brukt er Kripos og Brottsforebyggande rådet (Brå)

Viste du virkelig ikke dette?

BEKLAGER for dere kommentaren.

Endret av halnes1
  • Liker 2
Skrevet
halnes1 skrev (12 timer siden):

Løsningen er mye mer politi stillinger, 1000 stk så får vi mer politi over alt.

En like god løsning er å fjerne de moralske lovene som politiet tvinges til å opprettholde, det er absolutt ingen god grunn til at vi skattebetalere skal finansiere meningsløst sisyfosarbeid på lite annet enn moralistisk grunnlag. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

halnes1 skrev (7 timer siden):

Det var etter flommen av innvandrere i 2015 at knivstikking eksploderte i Norge med nesten daglige episoder.
Problemet var at både venstre siden i Sverige og Norge nektet for at der var store problemer i Sverige.
Men også media var ansvarlige for å ikke ville ta inn over seg realiteten, mens politiet i Sverige fortalte en annen historie om områder de ikke kunne gå inn i for deres egen sikkerhet skyld.

https://www.vg.no/nyheter/i/jdxogn/sylvi-listhaug-frp-hvor-mange-bomber-maa-sprenge-i-svenske-nabolag-foer-dere-vaakner

Støres nærmeste samarbeidspartner, partileder Audun Lysbakken i SV, er den eneste som har gått planken og omtalt Sveriges asylpolitikk som et «lys i Europa». Selv foreslår de å øke antallet flyktninger til minst 5000 i året, og Rødt forlanger 20.000. Prislappen tilsvarer 20 milliarder kroner i året. De langsiktige konsekvensene og kostnadene kan vi se langt etter å få et regnestykke på. 

Dessuten, hvis man tar inn 30 000 flyktninger på et år, så kan du mangedoble det antallet etter at alle familiegjenforeningene har gått igjennom. Vi har hatt tilfeller hvor somaliske menn får opphold i Norge, for deretter å bringe inn konene (flertall) til Norge og 10-12-14 barn - med stor sjanse for at flere er venners barn fra samme landsby.

Samtidig tar vi fremdeles imot tusenvis av nye flyktninger hvert år, som vil også få sine familiegjenforeninger. Dette foregår i dag, i 2025.

Problemet blir når mange av våre nye "landsmenn" har utnyttet dumsnille norske lover og FN-systemet, og har delvis eller fullt jugd seg til opphold i Norge (mange kaster sine ID-papiper). Ikke et godt utgangspunkt for å bygge et "nytt" Norge, med høy grad av tillit og samhold.

Men NRK og co fortsetter å hjernevaske velmenende norske borgere, og nå er innvandrerbefolkningen såpass stor, at den i økende grad styrer hva slags politikk og partier som vinner fram i valgene. Det begynner å haste, hvis man ønsker å bevare et nogenlunde velfungerende norsk samfunn.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Peter Johansen skrev (2 timer siden):

Men NRK og co fortsetter å hjernevaske velmenende norske borgere, og nå er innvandrerbefolkningen såpass stor, at den i økende grad styrer hva slags politikk og partier som vinner fram i valgene. Det begynner å haste, hvis man ønsker å bevare et nogenlunde velfungerende norsk samfunn.

Jeg tror det i realiteten er for sent. Siste sjanse til å gjøre noe var dette valget. 

• Liker 4
Skrevet
halnes1 skrev (8 timer siden):

Fremskrittspartiet underbygger begrepet «svenske tilstander» også med statistikk. Det er spesielt svært grov kriminalitet som skiller Norge og Sverige, påpeker FrP.

• I Sverige var det 34 drap med skytevåpen mellom 2014 og 2016, mens det i Norge var 3 i samme periode. Målt per innbygger fem gang flere i Sverige.
  • Når det gjelder drapsforsøk med skytevåpen, er forskjellene enda større.
  • Påtente bilbranner: I Sverige ble det i 2015 registrert 1609 påtente bilbranner, mens det i Norge samme år ble registrert 12.

Kildene som FrP har brukt er Kripos og Brottsforebyggande rådet (Brå)

Viste du virkelig ikke dette?

BEKLAGER for dere kommentaren.

Kan du bevise at dette er faktisk resultatet av flykninge krisen i 2015?

Jeg tror ikke det, lederne "kurdiske reven" osv har nok opphav fra Irak krigen med Bush mot Saddam...

Dette har pågått over tid, og jeg tror ikke nyankomne er grunnlaget for opptøyer og gjenger, jeg tror derimot det er 2 generasjon barn og unge.

Men jeg er ikke sikker, så er bare glad for opplysninger.

Situasjonen nå i Sverige og Norge er slik at jeg iallefall synes det er helt ok å returnere "barna med håndgranater" og deres mødre og fedre tilbake dit de kom fra.

Skrevet

https://www.rights.no/2025/09/krig-i-europa-mellom-islam-og-kristendommen-det-er-et-stort-sporsmal-sier-statsminister-frederiksen/

"Statsminister Mette Frederiksen åpner opp for muligheten for religionskrig i Europa. Hun tror dog ikke at det blir krig mellom islam og kristendommen i Danmark, sier hun, og begrunner det med landets strenge innvandringspolitikk. Igjen viser Frederiksen at hun er innforstått med at islam og koranen ikke kan forenes med et fritt og åpent sekulært demokrati. Kan man se for seg statsminister Støre uttale seg om dette spørsmålet? Nei, fordi mediene spør ham ikke."

Rart det med at Danmark og Norge deler mye historie, men vi har nå verdens mest liberale masseinnvandringspolitikk, og Danmark en av de strengeste.

• Liker 3
Skrevet

Ærlig innvandrer hudfletter venstresiden - og sentrums naive bortforklaringer om trangboddhet og fattigdom som forklaring på gjengkriminalitet, kvinnesyn mm. hos fremmedkulturelle.

Når foreldre svikter og gangsterrollen tar over

Ungdomskriminalitet handler ikke først og fremst om fattigdom, men om gangsterkultur, oppdragervold og foreldrerollen.

Jeg heter Almir Martin. Jeg har selv minoritetsbakgrunn og vokste opp i et miljø hvor jeg visste godt om de kriminelle kreftene som fantes. Jeg kunne lett ha havnet på feil vei, men jeg var heldig.

Politikernes retorikk holder ikke
Altfor lenge har politikere forklart ungdomskriminalitet med fattigdom og trangboddhet. Men det er ikke først og fremst økonomiske forhold som gjør disse barna sårbare. Det er gangsterkulturen og oppdragervolden som mange utsettes for, kombinert med et verdigrunnlag som skiller seg fra det majoriteten av oss lever etter.

For mange av disse ungdommene, ofte med minoritetsbakgrunn, betyr respekt ikke å gjøre seg fortjent til anerkjennelse gjennom gode handlinger eller prestasjoner. Respekt betyr å bli fryktet.

Dette er en helt annen forståelse av verdier, og det er her konfliktene virkelig begynner. I etterkant av slike hendelser hører vi ofte politikere i Oslo snakke om at løsningen er å øke tilskuddene til bydelene. Det er selvsagt viktig å støtte lokalmiljøene, men å tro at mer penger alene kan løse utfordringen med ungdomskriminalitet er lite realistisk. Hadde det vært tilstrekkelig, hadde man allerede sett bedre resultater i land som Sverige.
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ungdomskriminalitet-jeg-var-heldig/o/5-95-2642323

Modig mann!

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Neptun1 skrev (På 30.9.2025 den 19.04):

Ærlig innvandrer hudfletter venstresiden - og sentrums naive bortforklaringer om trangboddhet og fattigdom som forklaring på gjengkriminalitet, kvinnesyn mm. hos fremmedkulturelle.

Når foreldre svikter og gangsterrollen tar over

Ungdomskriminalitet handler ikke først og fremst om fattigdom, men om gangsterkultur, oppdragervold og foreldrerollen.

Jeg heter Almir Martin. Jeg har selv minoritetsbakgrunn og vokste opp i et miljø hvor jeg visste godt om de kriminelle kreftene som fantes. Jeg kunne lett ha havnet på feil vei, men jeg var heldig.

Politikernes retorikk holder ikke
Altfor lenge har politikere forklart ungdomskriminalitet med fattigdom og trangboddhet. Men det er ikke først og fremst økonomiske forhold som gjør disse barna sårbare. Det er gangsterkulturen og oppdragervolden som mange utsettes for, kombinert med et verdigrunnlag som skiller seg fra det majoriteten av oss lever etter.

For mange av disse ungdommene, ofte med minoritetsbakgrunn, betyr respekt ikke å gjøre seg fortjent til anerkjennelse gjennom gode handlinger eller prestasjoner. Respekt betyr å bli fryktet.

Dette er en helt annen forståelse av verdier, og det er her konfliktene virkelig begynner. I etterkant av slike hendelser hører vi ofte politikere i Oslo snakke om at løsningen er å øke tilskuddene til bydelene. Det er selvsagt viktig å støtte lokalmiljøene, men å tro at mer penger alene kan løse utfordringen med ungdomskriminalitet er lite realistisk. Hadde det vært tilstrekkelig, hadde man allerede sett bedre resultater i land som Sverige.
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ungdomskriminalitet-jeg-var-heldig/o/5-95-2642323

Modig mann!

I debatten i går oppfordret den svenske regissøren som har skrevet serien om Foxtrot om å ikke lage fokus på innvandring ene og alene. Eller fokusere på innvandring fra enkelte land, da det ikke ville fange opp hele problemet, og foreldre vil tenke at det ikke kan skje med mine barn og lukke øynene. Det er også middelklasse ungdom uten en fortid som kan bli gangstere, noe de ser i Sverige. Radikalisering på nettet kan gå fra vanlig skoleungdom til morder på kort tid, også uten omsorgssvikt og fra voldelig hjem selv om de er mest sårbare.

Før kunne politiet følge med på utviklingen fra små lovbrudd til store og ha mulighet til å stoppe flere. Nå når rekrutteringen foregår på nett er det langt mer alvorlig. Man kan bli lurt inn i noe man ikke kommer ut av igjen. Alle foreldre må følge med og ikke være naive, hvis barna blir innesluttede og forandrer seg.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...