Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
flamethower1234 skrev (9 minutter siden):

Det er kun i de belastende områdene og midt i sentrum det føles slik. Enn så lenge, heldigvis. 

Ref utviklingen i andre land er det nok enn så lenge ja.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 hours ago, Sjørøver said:

Innfør noen nye regler og det aller meste av problemer med innvandring hadde forsvunnet:
Blir du eller noen i nær familie dømt for noe kriminelt, utvist.
Alle innvdrarere må søke om å fornye oppholdet med gitt intervall
Reduser ytelser
Fjern familiegjenforening med mindre søker kan forsørge
Krev at det tas en eksamen i språk og kultur før de kan søke om statsborgerskap
Om landet man kommer fra blir ansett som trygt igjen må en ta eksamen for å fortsette oppholdet/søke om statsborgerskap

Man hadde enkelt fått beholdt de man ønsker å beholde og raskt kvittet seg med de som er uønsket.

Ja til strengere innvandrings regler.

en det fikser fortsatt ikke problemer med lave fødseltall. Jeg blir til stadighet eksponert for negativt innhold relatert til innvandring og det får meg til å tenke at høyere fødseltall haster.

Jeg synes det er litt latterlig at underutvikla og lite demokratiske land kan gå fra 13millioner til 84mill på nesten 100år eller land som Nigeria kan øke sitt innbyggertall med 100millioner på 25år. Eller at India kan gi vekk 2 millioner til hvert eneste land og allikevel ha over 1mrd mennesker. 

• Liker 2
Skrevet
Rosewell1983 skrev (1 time siden):

Ja til strengere innvandrings regler.

en det fikser fortsatt ikke problemer med lave fødseltall. Jeg blir til stadighet eksponert for negativt innhold relatert til innvandring og det får meg til å tenke at høyere fødseltall haster.

Jeg synes det er litt latterlig at underutvikla og lite demokratiske land kan gå fra 13millioner til 84mill på nesten 100år eller land som Nigeria kan øke sitt innbyggertall med 100millioner på 25år. Eller at India kan gi vekk 2 millioner til hvert eneste land og allikevel ha over 1mrd mennesker. 

Innvandring løser ingenting annet enn tilfeller der vi ikke har nok kompetente personer selv.

Norge må først og fremst få folk i arbeidsfør ut i arbeid. 
Over 800 000 står helt eller delvis utenfor arbeidslivet fordi dagpenger er en karrieremulighet i Norge.
Norge har også flest syke og "uføre" i verden.

Nesten alle nyansettelser i Norge er i offentlig sektor.
Fra før har vi en av verdens største offentlige sektorer.

Denne negative trenden vil bare bare fortsette å utvikle seg med tidenes verste regjering.
AP trenger ikke arbeidsplasser i privat sektor, derfor ingen strømstøtte og stadig flere skatter. 
De tror godene vokser på trær og at vi kan leve av skatter og avgifter.

Vil være katastrofalt for kommende generasjoner om Støre fortsetter etter valget.

• Liker 2
Skrevet
Vokteren skrev (36 minutter siden):

Noen tror fortsatt at det kun er Oslo øst som har problemer.
Sannheten er at problemene allerede har smittet til andre landsdeler.

https://frifagbevegelse.no/fagbladet/fredrikstad-nekter-a-ta-imot-en-eneste-flyktning-flere-kommuner-folger-etter-6.158.1116511.229fe89093

Bor i Oslo. Det er Oslo jeg bryr meg om. Er fullstendig klar over at det er problemer andre steder også. 

Skrevet

Selv om det lenge har blitt fødes få barn så har likevel befolkningen vokst i et meget raskt tempo, og ifølge SSB så kommer det til å gjøre det i all overskuelig fremtid.
Og det er rart da, i mange andre land så har de jo en eldre befolkning enn i Norge. Og det virker ikke som om de er så bekymret for dette, de bruker i hvert fall ikke det som en unnskyldning/påskudd for å føre verdens mest naive innvandringspolitikk.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Problemet er at vi har en gjeng med venstreradikale bøller i NRK, som kjører på med sin innvandringspropaganda i storstilt skala, og prøver å styre meningskorridoren ved å demonisere sine moderate meningsmotstandere.

Dårlig økonomisk styring, kveling av livsviktig verdiskapning og gründervirksomhet, idiotisk klimapolitikk som metanhemmere, elektrifisering av oljeplatformer og havind - pytt, pytt - det gidder ikke NRK å dekke på en balansert og kritisk måte. Tvert imot, NRK har fasilitet mye av denne dysfunksjonaliteten.

Men la oss vifte med regnbueflagg og hylle LGBTQ i stedet, og bedrive hysteriske dommedagsprofetier for verdens kilma-undergang, Brød og sirkus til folket fra NRK...

Legg ned NRK, og vi har gjort Norge en stor tjeneste. Det kan ikke undervurderes hvor mye NRK og co har skadet norsk samfunn, økonomi og demografi.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Windoge skrev (11 timer siden):

Jeg er bosatt i Tromsø, så merker ikke så mye til det, men de gangene jeg er innom Oslo er det som å være i et annet land, og det kan mildt sagt føles utrygt. Det er alene grunn til at jeg aldri blir å bosette meg der.

Dette er egentlig ganske vanlig for folk i ukjente urbane områder med ukjente mennesker, så fort man blir kjent så forsvinner ubehaget også, dette er bare overlevelsesinstinktet ditt som advarer deg om at andre mennesker kan være en trussel, men det betyr ikke at de nødvendigvis er det, men de ukjente har vært en trussel i fortiden, kanskje dette er en utvikling som kom til og med før homo sapiens engang eksisterte, men andre stammer med andre merker og kroppsmaling og lignende, de var en mulig trussel, og sånn er det den dag i dag.  

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
23 minutes ago, skaftetryne32 said:

Dette er egentlig ganske vanlig for folk i ukjente urbane områder med ukjente mennesker, så fort man blir kjent så forsvinner ubehaget også, dette er bare overlevelsesinstinktet ditt som advarer deg om at andre mennesker kan være en trussel, men det betyr ikke at de nødvendigvis er det, men de ukjente har vært en trussel i fortiden, kanskje dette er en utvikling som kom til og med før homo sapiens engang eksisterte, men andre stammer med andre merker og kroppsmaling og lignende, de var en mulig trussel, og sånn er det den dag i dag.  

Jeg bytta nylig avdeling på jobb og for første gang i mitt liv så er jeg en minoritet. Det mest åpenbare er hudfargen. Det mindre synlige som kulturelle forskjeller er et større problem. Folkene rundt meg har bakgrunn fra tyrkia og midtøsten og norsken er helste tvilsom. Personen som skal gi meg opplæring  forstår jeg bare vel 50/50 av og av og til lurer jeg på om det var tabbe å bytte avdeling på jobb.

Personlig så foretrekker jeg å omgås mennesker som har samme bakgrunn og etnisitet. Da føler jeg meg tryggere og kommunikasjon skjer uten problem. På jobb føles det ut som om jeg reiser til utlandet. Jeg hører noen hylle det som mangfold og fantastisk, men jeg synes det er oppskrytt. 

Jeg hadde vel ikke takla å bodd i Oslo

• Liker 3
Skrevet
9 hours ago, Neptun1 said:

Innvandring løser ingenting annet enn tilfeller der vi ikke har nok kompetente personer selv.

Norge må først og fremst få folk i arbeidsfør ut i arbeid. 
Over 800 000 står helt eller delvis utenfor arbeidslivet fordi dagpenger er en karrieremulighet i Norge.
Norge har også flest syke og "uføre" i verden.

Nesten alle nyansettelser i Norge er i offentlig sektor.
Fra før har vi en av verdens største offentlige sektorer.

Denne negative trenden vil bare bare fortsette å utvikle seg med tidenes verste regjering.
AP trenger ikke arbeidsplasser i privat sektor, derfor ingen strømstøtte og stadig flere skatter. 
De tror godene vokser på trær og at vi kan leve av skatter og avgifter.

Vil være katastrofalt for kommende generasjoner om Støre fortsetter etter valget.

Hadde vært flott vis alle som innvandret faktisk var kvalifiserte. Men er vel ikke helt feil å anta at de fleste kommer fra land hvor utdanning er dårlig utbredt. Kan ikke forvente at de som kommer fra afganistan har CNC fagbrev feks. Kanskje et fåtall har. Hvem vet. 

Bedriftene burde stilt opp som sponsor. Hvis personen gjør noe galt så bør bedriften betale for skadene. 2år uten jobb og så er det rett hjem. De som blir født i Norge av innvandrere bør ikke få automatisk statsborgerskap.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Rosewell1983 skrev (1 minutt siden):

Jeg bytta nylig avdeling på jobb og for første gang i mitt liv så er jeg en minoritet. Det mest åpenbare er hudfargen. Det mindre synlige som kulturelle forskjeller er et større problem. Folkene rundt meg har bakgrunn fra tyrkia og midtøsten og norsken er helste tvilsom. Personen som skal gi meg opplæring  forstår jeg bare vel 50/50 av og av og til lurer jeg på om det var tabbe å bytte avdeling på jobb.

Du synes det er ubehagelig å være minoritet? 

Rosewell1983 skrev (2 minutter siden):

Personlig så foretrekker jeg å omgås mennesker som har samme bakgrunn og etnisitet. Da føler jeg meg tryggere og kommunikasjon skjer uten problem. På jobb føles det ut som om jeg reiser til utlandet. Jeg hører noen hylle det som mangfold og fantastisk, men jeg synes det er oppskrytt. 

Vel det er litt av poenget, det er kanskje fordi det er det du er vant med, men med tid og stunder så er det vel sannsynlig at ting bedrer seg, og jo mer disse nye landsmennene bruker språket jo fortere vil du forstå dem, høres ut som de gjør alt riktig hvertfall bruker språket, er i arbeid, høres positivt ut. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutes ago, skaftetryne32 said:

Du synes det er ubehagelig å være minoritet? 

Vel det er litt av poenget, det er kanskje fordi det er det du er vant med, men med tid og stunder så er det vel sannsynlig at ting bedrer seg, og jo mer disse nye landsmennene bruker språket jo fortere vil du forstå dem, høres ut som de gjør alt riktig hvertfall bruker språket, er i arbeid, høres positivt ut. 

skulle jeg se frem til å bli en minoritet? Er det noe jeg skal støtte for resten av nordmenn?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (8 minutter siden):

Veldig naivt syn, hva jobber du med? Jobber du med mye utlendinger? 

skaftetryne32 skrev (44 minutter siden):

Dette er egentlig ganske vanlig for folk i ukjente urbane områder med ukjente mennesker, så fort man blir kjent så forsvinner ubehaget også, dette er bare

Nei. Jeg følte ingen ubehag når jeg besøkt Oslo rett etter årtusenskiftet. Til og med de narkomane var hyggelige. Det var en veldig god opplevelse. Det er ikke det lenger. Unngår Oslo for alt i verden nå. 

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, Rosewell1983 said:

Du vet at å øke fødselsraten er meget betent i forhold til grønn politikk. Mer mennesker => Mer CO2.

Hvis man vil løse dette problemet så må man se på årsaker til at folk velger å ikke ha unger eller flere unger. Og kort sagt, når det biologiske behovet er dekket så er det ingen incentiver til å ha flere unger. Argumentene mot er derimot sterke.

Flere unger betyr:
* Større hus
* Større bil
* Dyrere ferier

Alt dette lar seg lett løse med litt politisk smurning. Men ingen vilje.

Skrevet
Rosewell1983 skrev (28 minutter siden):

skulle jeg se frem til å bli en minoritet?

Altså det gir jo en mulighet til å se hvordan det kan være for andre minoriteter, ser ut som en mulighet til å lære noe, det er alt jeg sier. 

Sjørøver skrev (28 minutter siden):

Veldig naivt syn,

Basert på hva? Den beste måten å lære språk på er å aktivt bruke språket. 

Sjørøver skrev (29 minutter siden):

Nei. Jeg følte ingen ubehag når jeg besøkt Oslo rett etter årtusenskiftet. Til og med de narkomane var hyggelige. Det var en veldig god opplevelse. Det er ikke det lenger. Unngår Oslo for alt i verden nå. 

Ja vel, personlig har jeg vel egentlig ikke merket store forskjellen de siste 30 årene, jeg ble forsøkt ranet av noen hvite gutter i 94 og det er vel det verste jeg har opplevd i Oslo.

• Liker 2
Skrevet
Sjørøver skrev (32 minutter siden):

Unngår Oslo for alt i verden nå. 

Er dessverre enig.

Ghettobyer som Oslo er blitt lite attraktivt for folk flest, av åpenbare årsaker.

Et resultat av naive politiske beslutninger…..

• Liker 1
Skrevet

Bodde i Oslo, ett studieaar og sier, hvis en ikke er foedt der, saa maa det vaere en grunn for at man er der. Business, eller liknende.

Ellers, bor man ikke i Oslo.

Hadde ikke noen negative erfaringer med innvandrerne i den tiden, Groennland var en koselig plass.

Naar jeg tenker meg om, er det faktisk 46 aar siden, kjenner kanskje ikke byen lenger.

Skrevet
Vokteren skrev (38 minutter siden):

Er dessverre enig.

Ghettobyer som Oslo er blitt lite attraktivt for folk flest, av åpenbare årsaker.

Et resultat av naive politiske beslutninger…..

Helt feil. Oslo er en svært attraktiv by. De klarer ikke bygge nok boliger for alle som vil bo der, så prisene skyter til værs. 

• Liker 2
Skrevet
VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Helt feil. Oslo er en svært attraktiv by. De klarer ikke bygge nok boliger for alle som vil bo der, så prisene skyter til værs. 

Og at familier med vanlig inntekt ikke har råd til å bosette seg i Oslo, er bare en av nedsidene.

Dette er en driver for ytterligere polarisering.

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (Akkurat nå):

Og at familier med vanlig inntekt ikke har råd til å bosette seg i Oslo, er bare en av nedsidene.

Oslo er full av familier med vanlig inntekt. 

Men ja, det begynner å bli dyrt. Det bygges ikke nok for å ta i mot alle som ønsker å bo i byen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...