Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Crooked Cracker skrev (5 minutter siden):

Han skaper  mer uro og usikkerhet i verden enn noen andre før han i historien. 

På tide å plukke opp noen historiebøker mann.

Historiebøker vil jo ikke hjelpe her. Det er ingen andre i historien som har hatt de kommunikasjonsmetodene tilgjengelig for å kunne så så mye tvil og ambivalens rundt om kring i verden som Donald. Det er jo konstant uro fra internt i USA til Ukraina, Taiwan, Venezuela, Sør-Korea og Midt-Østen, for å nevne bare litt...

Cæsar og Djengis Khan herjet tross alt kun innenfor et relativt lite område om gangen, Donald er uovertruffen på uro i verden.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 hour ago, Imaginacíon said:

For ikke å snakke om leveranser av våpen til Israel. Han er narsissist og ser ikke dette. Men han har innsett at han ikke får den, noe som vil være en fornærmelse mot USA i følge ham. Skal ikke se bort fra at det blir sanksjoner mot Norge når så skjer.

Det er ikke umulig at Trump vil straffe Norge hvis han ikke får fredsprisen for narsisser begjær hevn.
En Nasserist kan bruke flere år på sin hevn så det er ikke sikkert den kommer med en gang.

Trump liker alle autoritære ledere som også er Narsisser som oppfører seg som han selv.

Benjamin Netanyahu er også en Nasserist og muligens en Maligant Nasserist som Trump.

The Times of Israel: Netanyahu’s Narcissism and the Messiah Complex
Haaretz: 'Narcissistic, Hesitant, Alarmist: Netanyahu Is Just Like He Was in 1999'

Narsisser mangler moral, empati og anger som gjør at de er uten skrupler som ofte fører til lovbrudd som blant annet korrupsjon og seksuelle overgrep.

On 26 June 2025, United States President Donald Trump said Netanyahu's trial should be cancelled, stating that "Bibi Netanyahu's trial should be CANCELLED, IMMEDIATELY, or a Pardon given to a Great Hero.

Trial of Benjamin Netanyahu

Benjamin Netanyahu er også etterlyst av International Criminal Court arrest warrants for Benjamin Netanyahu, Accused Crime: War crimes and Crimes against humanity.

Endret av LuxFerre
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
leticia skrev (5 minutter siden):

Ikke glem hvilket land de fikk frihetsgudinnen sin fra. Faktisk, så burde de ha levert den tilbake, for USA lever ikke lenger opp til idealene. 

Vet ikke om dere har orket å se talene til Hegseth og Trump i Quantico i går ? Hegseth sin utstrålte vold, og han ga klar beskjed om at de som ikke var enige med ham burde si opp eller risikere å bli sparket. Og Trump har sagt klart ifra at han kommer til å sparke ledere han ikke liker. Rosinen i pølsa var Trump sitt forslag om å bruke "America's dangerous cities" som 'training grounds' for dette nye militæret i Department of War. Utrolig, men sant.

• Innsiktsfullt 6
Skrevet
1 hour ago, Smule8o said:

USA er langt langt langt langt foran Kina når det kommet til frihet. De har fortsatt organisasjonsrihet, ytringsfrihet, fri presse osv. Selv om utviklingen går feil veg skummelt fort 

Tja bortsett fra noen få store organisasjoner så blir fagforeninger sterk motarbeidet der. Det skjedde også før Trump. Ytringsfriheten er under sterkt press, og pressen er ikke lenger fri. Selv offentlig statisikk er iferd med å bli manipulert så den blir politisk korrekt. Arbeidere har alltid hatt svake rettigheter sammenliknet med europa. USA har vært landet der du har stor frihet dersom du er milliardær, men ikke så mye frihet for de vanlige arbeiderne. Selv om de har ligget foran Kina før skjer endringene nå så raskt at det ikke blir så lenge til de er på samme nivå om ikke lavere.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
obygda skrev (12 timer siden):

Vil nesten mene at det er blitt mer brutalt i USA. Og fortsetter det slik som Trump maner til nå - vel så ser det jo mørkt ut der også

Beklager, men denne kommentaren (og stemmene den har fått), vitner om en forstemmende ignoranse. Kom dere ut av ekkokammeret til NRK, VG, Dagbladet og co!

Du er klar over at Kina har store konsentrasjonsleirer for visse minoritetsgrupper? Du vet de tingene politisk korrekte venstrefolk feilaktig innbiller seg at Trump gjør, men som faktisk foregår i Kina..

Å sende ulovlige innvandrere ut av landet er ikke akkurat det samme som fascismen i Nazi-Tyskland, eller hva slags absurde forestillinger dere måtte ha. Og dere bryr dere ikke når demokratene misbruker sin makt, og går etter republikanere eller konservative på falske premisser.

God dag, mann økseskaft!

Endret av Peter Johansen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
RookieNO skrev (21 minutter siden):

Historiebøker vil jo ikke hjelpe her. Det er ingen andre i historien som har hatt de kommunikasjonsmetodene tilgjengelig for å kunne så så mye tvil og ambivalens rundt om kring i verden som Donald. Det er jo konstant uro fra internt i USA til Ukraina, Taiwan, Venezuela, Sør-Korea og Midt-Østen, for å nevne bare litt...

Cæsar og Djengis Khan herjet tross alt kun innenfor et relativt lite område om gangen, Donald er uovertruffen på uro i verden.

Dette er vrangforestillinger av ypperste klasse.

For det første var ingen av konfliktene du nevner startet av Trump, ei heller er det Trump som har skapt de moderne kommunikasjonslinjene. For det andre er figurer som Hitler, Napoleon, Alexander, Khan, Stalin, Atilla, etc i en helt annen liga. 

Dere bruker åpenbart Trump for å ventilere all indre frustrasjon og misnøye med verden.

• Liker 2
Skrevet
14 minutes ago, SilverShaded said:

Vet ikke om dere har orket å se talene til Hegseth og Trump i Quantico i går ? Hegseth sin utstrålte vold, og han ga klar beskjed om at de som ikke var enige med ham burde si opp eller risikere å bli sparket. Og Trump har sagt klart ifra at han kommer til å sparke ledere han ikke liker. Rosinen i pølsa var Trump sitt forslag om å bruke "America's dangerous cities" som 'training grounds' for dette nye militæret i Department of War. Utrolig, men sant.

Ja, det er guffent, mener ikke være overdramatisk, men jeg liker ikke måten de kjørte, enten er dere med oss, ellers går dere nå, en lojal hær er helt essensielt hvis man kuppe makten.

• Liker 3
Skrevet
SilverShaded skrev (21 minutter siden):

Jeg vet at man kanskje burde få det med seg, men jeg blir såpass kvalm bare de åpner kjeften at jeg orker faktisk ikke høre på... 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Atib Azzad skrev (6 minutter siden):

Ja, det er guffent, mener ikke være overdramatisk, men jeg liker ikke måten de kjørte, enten er dere med oss, ellers går dere nå, en lojal hær er helt essensielt hvis man kuppe makten.

Det var slik jeg oppfattet det også, et tydelig tegn på 100% ensretting og lydighet. Det er ikke lenger rom for tolkning av noe som helst, kun blind lydighet gjelder. Lurer på hva disse 800 militære topp-lederne faktisk syns om dette...

leticia skrev (6 minutter siden):

Jeg vet at man kanskje burde få det med seg, men jeg blir såpass kvalm bare de åpner kjeften at jeg orker faktisk ikke høre på... 

Ser den ! Jeg har det på samme måten, men jeg ser denne nye "oppdragelsen" av militæret som såpass viktig at jeg led meg gjennom begge talene.

• Liker 3
Skrevet
SilverShaded skrev (7 minutter siden):

Ser den ! Jeg har det på samme måten, men jeg ser denne nye "oppdragelsen" av militæret som såpass viktig at jeg led meg gjennom begge talene.

Det går bedre å lese om det i ettertid hva de har sagt, enn å høre på dem, så takk for at du informerer uansett :) 

• Liker 2
Skrevet
leticia skrev (2 minutter siden):

Det går bedre å lese om det i ettertid hva de har sagt, enn å høre på dem, så takk for at du informerer uansett :) 

Hørte også på talene. Det var ekstremt skremmende. Satt igjen med et inntrykk av en president som vil lede med frykt og bruke militæret mot egne innbyggere.

Det er helt hinsides det som ble sagt. Selv ikke Xi i Kina eller Putin i Russland har brukt slike taler for å "ildne" opp miliæret.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Peter Johansen skrev (31 minutter siden):

Beklager, men denne kommentaren (og stemmene den har fått), vitner om en forstemmende ignoranse. Kom dere ut av ekkokammeret til NRK, VG, Dagbladet og co!

Du er klar over at Kina har store konsentrasjonsleirer for visse minoritetsgrupper? Du vet de tingene politisk korrekte venstrefolk feilaktig innbiller seg at Trump gjør, men som faktisk foregår i Kina..

Å sende ulovlige innvandrere ut av landet er ikke akkurat det samme som fascismen i Nazi-Tyskland, eller hva slags absurde forestillinger dere måtte ha. Og dere bryr dere ikke når demokratene misbruker sin makt, og går etter republikanere eller konservative på falske premisser.

God dag, mann økseskaft!

Du burde se talen til Hegseth og Trump holde til militære ledere.

Om du da etter å ha sett den ikke skjønner tegningen av hvor dette går..så har du utfordringer. I praksis utfordrer Trump de militære her sin lojalitet til grunnloven. Han og Hegseth vil ha lojalitet til presidenten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...