Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 hour ago, Neptun1 said:

Her snubler du fælt.
Jeg skrev ikke det du på påstår. Jfr.

Det finnes ikke noe politisk "ytre høyre" pr. def. 
Et imaginært sted venstresiden plasserer personer de deler en rekke fellestrekk med - men som de ikke liker.
INGEN har kunnet utlede denne sammenhengen.

Jeg påpekte at medie-kloakken i Norge (alle aviser samt NrK og TV2) er sykelig opptatt av USA, nærmere bestemt av å rakke ned på våre nærmeste allierte men omtrent aldri kritiserer land som Kina, Nord-Korea og muslimske diktatur.
De kritiserer også Trump/USA 1000 ganger mer enn Putin og Russland.
Helt sykt, men det er fordi de grunnleggende alltid har heiet på sosialistiske diktatur. Samme med flertallet i denne tråden.

-
Skrev at de omtrent aldri kritiserer det uthevede. Hvorfor forholder du deg ikke til dette?
Videre at mediene og venstresiden kritiserer USA mye mer enn Russland, hvilket er helt sykt ettersom USA er vår viktigste allierte - og Russland et land som daglig truer hele Europa.
Hadde jeg vært amerikaner og lest alle hatefulle overskrifter og artikler basert på direkte feil i medier som Dagbladet og NrK så hadde ikke jeg sett på Norge som noen alliert - og verdt å forsvare.
Og grunnen er åpenbar til at det er sånn i Norge - les siste setningen.

I stedet for å ramse opp innøvde slagord i kjent venstresidestil så kan du heller vise til et el. flere ytterliggående parti i Norge som forfekter de to borgerlige partiene FrP og Høyres verdier - mer privatisering og mindre statlig styring.
Videre større personlig og økonomisk frihet - og som samtidig er ytterliggående og ekstreme som Rødt på venstresiden.
Det er selvsagt en selvmotsigelse. - Vi hadde partiet Liberalistene som var ytterliggående i den retningen. Men de var ikke villige til å benytte vold og var dessuten for fri innvandring.

Det er alltid Trump som rakker ned på sine nærmeste alierte og stemmer mot dem i FN og truer med å invandre dem. Han hater sine alierte og føler seg mer konfortabel med andre autoritære ledere. 

Problemet er alle MAGA tilhengere er sykelig opptatt av Trump der dere tror at Trump har alltid rett. All Propaganda fra MAGA og FOX som begynner å nærme seg nyhetsendingene fra Nord Korea fulle av hat og løgner. Det er derfor du ser alle andre nyheter som kloakk mens du ser på Trump som en redder. Jeg ser andre MAGA tilhengere i Norge og de forhøyer alle Trump og ser Norges regjering som kloakk. Jeg er sikker på at veldig mange MAGA supportere i Norge ville støttet Trump hvis han invaderte Norge akkurat som Norske Nazister under WW2. For dere har blitt hjernevasket til å blindt tro på Trump samme hvilken vei hans Trumpisme går for det er Trump som person som er viktig og ikke hans poletikk.

Endret av LuxFerre
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (1 time siden):

Her snubler du fælt.
Jeg skrev ikke det du på påstår. Jfr.

Det finnes ikke noe politisk "ytre høyre" pr. def. 
Et imaginært sted venstresiden plasserer personer de deler en rekke fellestrekk med - men som de ikke liker.
INGEN har kunnet utlede denne sammenhengen.

Jeg påpekte at medie-kloakken i Norge (alle aviser samt NrK og TV2) er sykelig opptatt av USA, nærmere bestemt av å rakke ned på våre nærmeste allierte men omtrent aldri kritiserer land som Kina, Nord-Korea og muslimske diktatur.
De kritiserer også Trump/USA 1000 ganger mer enn Putin og Russland.
Helt sykt, men det er fordi de grunnleggende alltid har heiet på sosialistiske diktatur. Samme med flertallet i denne tråden.

-
Skrev at de omtrent aldri kritiserer det uthevede. Hvorfor forholder du deg ikke til dette?
Videre at mediene og venstresiden kritiserer USA mye mer enn Russland, hvilket er helt sykt ettersom USA er vår viktigste allierte - og Russland et land som daglig truer hele Europa.
Hadde jeg vært amerikaner og lest alle hatefulle overskrifter og artikler basert på direkte feil i medier som Dagbladet og NrK så hadde ikke jeg sett på Norge som noen alliert - og verdt å forsvare.
Og grunnen er åpenbar til at det er sånn i Norge - les siste setningen.

I stedet for å ramse opp innøvde slagord i kjent venstresidestil så kan du heller vise til et el. flere ytterliggående parti i Norge som forfekter de to borgerlige partiene FrP og Høyres verdier - mer privatisering og mindre statlig styring.
Videre større personlig og økonomisk frihet - og som samtidig er ytterliggående og ekstreme som Rødt på venstresiden.
Det er selvsagt en selvmotsigelse. - Vi hadde partiet Liberalistene som var ytterliggående i den retningen. Men de var ikke villige til å benytte vold og var dessuten for fri innvandring.

1) Medier

Jeg antar du vet hvordan medier fungerer, men enkelt forklart: de publiserer kun artikler som genererer mye trafikk. 

Nordmenn flest synes det er mye mer spennende å lese om nyheter fra lignende kulturer (aka vestlige land), og grave-journalister som bruker uker, måneder og kanskje år, på å avsløre graverende forhold i Kina, Midt-østen eller andre "fjerne" steder, blir gratulert med noen ytterst, ytterst få klikk.

Mindre spennende utsagt fra Haaland, Trump, Elon Musk, eller den Svenske kongen for den del, får samtidig tusenvis av klikk. 

Dette vet redaksjoner i alle mediehus. Og dette vet også du og jeg. Derfor er antallet nyheter ikke representativt for hvor viktig saken egentlig er. Politikk og utenriks får lite plass i medier. Kjendiser og sport tildeles alt for mye plass. 

Derfor blir det stadig færre gravende journalister – og stadig mer enkelt og platt innhold i media! 😢 

Jeg skulle virkelig ønske det var annerledes. Men det får jeg ikke gjort så mye med. Utover at jeg prøver å begrense min egen bruk på kjendis-nyheter og sånt. ;) 

2) Ytre høyre

Nei, du har nok rett i at alle som befinner seg godt ute på høyre side er svært fredelige, tolerante og aldri gjør en flue fortred. Vi har liksom ikke det værste terrorangrepet på Norsk jord fra den siden, ei heller ser vi dødelige angrep mot alt fra homofile, til folk med feil religion, fra den kanten. 

Sorry ass; dette blir for dumt. Høy grad av toleranse kan virkelig ikke folk ytterst til høyre påskrive seg! De regelrett støtter drap av 'fienden' sin. Og noen få ganger så utfører folk fra ytre høyre slike drap (eller forsøk på drap). Høyreradikale er farlige! 

For ordens skyld: venstreradikale er ikke det spor bedre. Der også ser man fascistiske tendenser, og ønske om 'væpnet revolusjon', som jo direkte betyr å drepe fienden. 

Jeg er redd for alle ytterliggående miljøer. Venstre eller høyre eller andre retninger; ytterliggående miljøer er farlige og negative for et trygt samfunn! Vi kan eksempelvis ikke ha ytterliggående miljøvernere som er villige til å bruke våpen eller lignende for å fremme sitt syn (bare for å poengtere at det finnes fler enn kun klassisk yre venstre/høyre-miljøer).

Endret av qualbeen
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...