Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Det brygger opp til krig mellom Mandani og Trump. Mandani vil gjøre NY til den beste sanctuary City for migranter, og vil bevilge store summer til dette. Folk sier at demokratene et ca Høyre i Norge, men i Norge er det så godt som tverrpolitisk enighet om at illegale innvandrere skal ut. Men her settes penger til disse foran penger til egen befolkning omtrent. Og noen mener dette ikke er ekstremt? Endret 2 timer siden av Tussi 1
Mannen med ljåen Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Illegale immigranter? Her har alle norsk statsborgerskap. Hvilke illegale immigranter?
Atib Azzad Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 13 minutes ago, Tussi said: Det brygger opp til krig mellom Mandani og Trump. Mandani vil gjøre NY til den beste sanctuary City for migranter, og vil bevilge store summer til dette. Folk sier at demokratene et ca Høyre i Norge, men i Norge er det så godt som tverrpolitisk enighet om at illegale innvandrere skal ut. Men her settes penger til disse foran penger til egen befolkning omtrent. Og noen mener dette ikke er ekstremt? Siden det kommer så mange sprikende narrativer ut av USA for tiden, er det kanskje nyttig å inkludere en kilde for hvor du henter denne forståelsen. Det er kanskje greit å gjøre uansett. Hvis jeg har misforstått en sak, er det jo greit at andre kan se på kilden til min (mis)forståelse slik at feilen ikke perpetueres. Såvidt jeg har fått med meg ønsker Mamdani å håndheve de allerede eksisterende sanctuary-lovene, og tilby rettshjelp for immigranter i deportasjonssaker, for å hindre at ICE deporterer folk som Mahmoud Khalil som er der legalt. 4
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Atib Azzad skrev (3 minutter siden): Siden det kommer så mange sprikende narrativer ut av USA for tiden, er det kanskje nyttig å inkludere en kilde for hvor du henter denne forståelsen. Det er kanskje greit å gjøre uansett. Hvis jeg har misforstått en sak, er det jo greit at andre kan se på kilden til min (mis)forståelse slik at feilen ikke perpetueres. Såvidt jeg har fått med meg ønsker Mamdani å håndheve de allerede eksisterende sanctuary-lovene, og tilby rettshjelp for immigranter i deportasjonssaker, for å hindre at ICE deporterer folk som Mahmoud Khalil som er der legalt. Dette var fox news https://www.foxnews.com/politics/mamdani-proposes-massive-amount-legal-defense-funding-immigrants-trump-proofing-nyc-plan Jeg følger fox news og CNN Dette var vel også for å beskytte mot ICE, og slik jeg tolker det inkluderer det illegale innvandrere, som er de som "trenger" sanctuary City Endret 2 timer siden av Tussi
Peter Johansen Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Her har vi noen eksempler på angrep mot ytringsfriheten i et av våre naboland - England, ignorert av norsk presse. Men det at mangemillionæren Jimmie Kimmel måtte av luften noen dager, DET var liksom et "angrep på demokratiet og ytringsfriheten". Nå må folk våkne opp, og da tenker jeg spesielt på damene som er kraftig overrepresentert som ytre venstrevelgere - SV, MDG og Rødt her i Norge. Heldigvis ser unge menn skriften på veggen (jevnfør skolevalget), men det hjelper bare litt når majoriten av det kvinnelige kjønn fremdeles tror på et politisk og samfunnsmessig luftslott. Å stemme på SV eller MDG i 2025, er toppen av idioti. Endret 1 time siden av Peter Johansen 1 2
Atib Azzad Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 8 minutes ago, Tussi said: Jeg følger fox news Sukk.. Quote Dette var vel også for å beskytte mot ICE, og slik jeg tolker det inkluderer det illegale innvandrere, som er de som "trenger" sanctuary City Når det kommer til ICE trenger vel alle som ikke leses som hvite et snev av beskyttelse. Jeg synes det er rart at det å ønske å håndheve eksisterende er hva du beskriver som ekstremt, ikke ICE. 2
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Atib Azzad skrev (3 minutter siden): Sukk.. Når det kommer til ICE trenger vel alle som ikke leses som hvite et snev av beskyttelse. Jeg synes det er rart at det å ønske å håndheve eksisterende er hva du beskriver som ekstremt, ikke ICE. Og CNN At ice har gått over alle støvleskaft er åpenbart, men jeg synes demokratene viser gang på gang, at det ikke er amerikanske borgere som er i sentrum, og det burde det være. Hvor lange hjemløse amerikanere er det i byen? Selvsagt skal man ha rettssikkerhet, men mitt inntrykk er at demokratene i høy grad støtter illegale innvandrere, og selv om de har en annen rolle i økonomien enn i Norge, så er det noe rart med at man støtter og beskytter de som ikke egentlig har rett til å være der Endret 2 timer siden av Tussi
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 11 minutes ago, Tussi said: Dette var fox news https://www.foxnews.com/politics/mamdani-proposes-massive-amount-legal-defense-funding-immigrants-trump-proofing-nyc-plan Fox News ja, det forklarer det meste. Fox’s News er kjent for å lyve, og til og med publisere manipulerte bilder. https://apnews.com/article/fox-news-dominion-lawsuit-trial-trump-2020-0ac71f75acfacc52ea80b3e747fb0afe 1
Peter Johansen Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) La ICE få holde på, de gjør en god jobb - og har en krevende situasjon med konstante voldstrusler. Det må bli slutt på at vestlige land blir invadert av millioner av ulovlige immigranter, som ikke respekterer våre lover eller landegrenser. Slutt å argumentere for slikt nonsens. Tror du dette akspeteres i velfungerende ikke-vestlige land? Tro om igjen. Kritiser heller demokratene under Joe Biden som med overlegg åpnet opp grensen mot Mexico, og slapp inn millioner av ulovlige immigranter. Og kritiser de demokrat-styrte byene som insisterer på lovløshet, og trenerer og saboterer for ICE. For deretter å spille offerrollen, når dette slår tilbake på dem. Endret 1 time siden av Peter Johansen 1 1
halnes1 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Atib Azzad skrev (6 minutter siden): Når det kommer til ICE trenger vel alle som ikke leses som hvite et snev av beskyttelse. Jeg synes det er rart at det å ønske å håndheve eksisterende er hva du beskriver som ekstremt, ikke ICE. Under Biden kom der inn ca.8-9 millioner innvandrere over grensen i sør. De kommer da fra Latin-Amerika,Sør-Amerika,Afrika og Asia. Etter mine kjennskaper er det ikke så mange hvite der. Og opp igjennom årene så er det fra de samme områdene folk har kommet til USA. Blir som i Norge, har du ikke papirene i orden blir du deponert. 1
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 17 minutes ago, Peter Johansen said: Her har vi noen eksempler på angrep mot ytringsfriheten i et av våre naboland - England. Ikke et pip fra NRK...selvfølgelig. Men det at mangemillionæren Jimmie Kimmel måtte av luften noen dager, DET var et "angrep på demokratiet og ytringsfriheten". Typisk NRK-nonsens. Nå må folk våkne opp, og da tenker jeg spesielt på damene som er kraftig overrepresentert som selvutslettende venstrevelgere - SV, MDG, AP og Rødt her i Norge. Heldigvis ser unge menn skriften på veggen (jevnfør skolevalget), men det hjelper bare litt når majoriten av det kvinnelige kjønn fremdeles tror et politisk luftslott (du vet typen). Å stemme på SV eller MDG i 2025, er toppen av idioti. Og her kommer konspirasjonsteoretikern. PJW tror på chemtrails, og at 9.11 var en inside job. Du spyr bare søppel. 4
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Krig og fred skrev (8 minutter siden): Fox News ja, det forklarer det meste. Fox’s News er kjent for å lyve, og til og med publisere manipulerte bilder. https://apnews.com/article/fox-news-dominion-lawsuit-trial-trump-2020-0ac71f75acfacc52ea80b3e747fb0afe Jeg har null illusjoner om at fox er objektive, men noen ganger kommer de med saker som ikke når opp i andre medier, og som er relevante 1
Peter Johansen Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Krig og fred skrev (30 minutter siden): Og her kommer konspirasjonsteoretikern. PJW tror på chemtrails, og at 9.11 var en inside job. Du spyr bare søppel. Dette er bare tull, og har ingenting med saken å gjøre. Vis oss en artikkel eller youtube-video der PJW hevder slikt, men det klarer du ikke. JA, PJW jobbet for Alex Jones for mange år siden, men sluttet nettopp fordi han ikke er en slik konspirasjonsteoretiker. PJW rapporterer bra om saker mørklagt av BBC, NRK og co, inkl. angrep på ytringsfriheten i England - se sosiale media-saker i denne videoen. Det at ulovlige og lovlige innvandrere kan marsjere i gatene med palestinske og andre utenlanske flagg uten problemer, men at britiske borgere blir stanset av politiet for å bære britiske flagg er ganske absurd - sett i videoen. Krig og Fred ikke argumenterer med fakta, bare stråmenn. Endret 1 time siden av Peter Johansen 1
Atib Azzad Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Just now, Tussi said: Og CNN At ice har gått over alle støvleskaft er åpenbart, men jeg synes demokratene viser gang på gang, at det ikke er amerikanske borgere som er i sentrum, og det burde det være Men ICE er ikke hevet over landets lover, ICE har ikke utelukkende fokusert på papirløse immigranter, men bare arbitrære mennesker langs det som begynner å ligne en ikke-hvit fellesnevner. Man kaster også landets borgeres rettigheter på sjøen dersom man lar ICE dure på slik de har vist seg villig til. [...]People who visit FoxNews.com are no more or less likely to understand how the U.S. political system works compared to those who use other online media sources, according to a new study published in American Politics Research.
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, Tussi said: Jeg har null illusjoner om at fox er objektive, men noen ganger kommer de med saker som ikke når opp i andre medier, og som er relevante De er kjent for å lyve. Overlagt løgn. Det burde være et rødt flagg for deg. 2
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Atib Azzad skrev (Akkurat nå): Men ICE er ikke hevet over landets lover, ICE har ikke utelukkende fokusert på papirløse immigranter, men bare arbitrære mennesker langs det som begynner å ligne en ikke-hvit fellesnevner. Man kaster også landets borgeres rettigheter på sjøen dersom man lar ICE dure på slik de har vist seg villig til. [...]People who visit FoxNews.com are no more or less likely to understand how the U.S. political system works compared to those who use other online media sources, according to a new study published in American Politics Research. Jeg er klar over at de har et sterkt bias. Jeg følger også CNN. Men de dekker andre saker enn mainstream media, som på noen områder er interessant
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Krig og fred skrev (Akkurat nå): De er kjent for å lyve. Overlagt løgn. Det burde være et rødt flagg for deg. Selvsagt, og derfor dobbeltsjekke jeg sakene de kommer med ift andre kilder
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, Peter Johansen said: I stedet for å kommentere innholdet, kommer du med uverifiserte påstander. Kom med et bevis eller kilde på dine påstander da, eller blir det for vanskelig for deg? lol og dette kommer fra noen uten grunnleggende kunnskap,og uten grunnleggende evne til kritisk tenkning. 2
Peter Johansen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Krig og fred skrev (16 minutter siden): lol og dette kommer fra noen uten grunnleggende kunnskap,og uten grunnleggende evne til kritisk tenkning. Så du klarte ikke å finne noen kilder for dine falske påstander? Jaja, som forventet.
Duriello Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Peter Johansen skrev (7 minutter siden): Så du klarte ikke å finne noen kilder for dine falske påstander? Jaja, som forventet. Vi trenger ingen kilder, vi har alle sett konspi greiene du kaster rundt deg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå