Gå til innhold

Trump 2025

Melding lagt til av Uderzo,

Charlie Kirk (tilsynelatende) attentat: Dette er en tragisk hendelse, og uavhengig av hva man mener om personen, fortjener ingen å miste livet for sine meninger. Jeg oppfordrer alle til å vise respekt og omtanke i tråden, og ikke feire eller godte seg over det som har skjedd. La oss holde diskusjonen saklig og medmenneskelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet
jallajall skrev (2 timer siden):

Ganske lav standard for "desinformasjon" tydeligvis.

Du klarer heller ikke gjengi de faktiske hendelsene korrekt.

Boebert roper ikke plutselig ut. Mike Johnson ga aldri noen ordre om at dagsorden skulle fortsette. Han klubbet med hammeren da de var ferdig med bønnen. FØR DE GÅR VIDERE, rekker Boebert opp hånda og roper "speaker" for å få oppmerksomhetens hans. På dette tidspunktet er det allerede bra støynivå i salen da folk står å snakker med hverandre. Mike Johnson spør som vanlig "For what purpose does the gentlelady from Colorado seek recognition?", hvorpå Boebert ber om en bønn. Demokratene roper ut NOOOO. Johnson avviser heller ikke forespørselsen "siden de nettopp hadde hatt en stillhet/bønn", men sier tvert i mot "We will join for prayer right after this, okey".

Nå må du ikke komme med kontekst og faktisk hva som skjedde. Urettferdig.

Virker som flere her mener desinformasjon  kun utføres av de man er uenig med, og ikke klarer å se ting fra flere sider.

Man ser jo her i tråden drøssevis av eksempler på å at man elsker å tolke folk i verst mulig mening og å ikke se bjelken i eget øye.

Først å snakke om ikke å polarisere, men så i neste setning drar på med ekstremt polariserende utsagn.

Som Tussi var inne på, det er mange som ikke "skuffer" i sine reaksjoner.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
54 minutes ago, sedsberg said:

Hvorfor spiller det noen rolle hvem som blokkerer dem? Eller er det urettferdig hver gang gjengen din får skylda? Må jeg telle opp antall ganger også sånn at det blir likt?

Ja hvorfor spiller det noen rolle hvem so blokkerer de? Schumers forslag ("To direct the Attorney General to make publicly available documents related to Jeffrey Epstein") er forøvrig basically det samme som Massie's Petition Discharge som bare én underskrift unna å fremtvinge en avstemning i Rep.hus om å stemme over Epstein Transparancy Act.

Som forøvrig er de samme DOJ dokumentene som en av underkomiteene i Rep.hus allerede har stevnet seg til. Nå er det jo bare en drøy måned til Bill Clinton skal inn å vitne for de og fortelle hva han vet, da kan det o bli intersssant med lekkasjer? Eller?

• Liker 1
Skrevet
jallajall skrev (3 timer siden):

Skal du kommentere Epstein dokumentene, så bør du hvertfall være konsekvent og også kommentere de gangene Demokratene blokkerer de.

Tenker du på i tiden da Ghislaine sin sak var pågående og dokumentene/bevisene i saken ikke kunne frigis fordi de var del av en pågående sak..?

Eller da republikanerne ønsket å publisere allerede offentlige dokumenter..?

Har Demokratene stemt mot å publisere dokumenter som akkurat nå blir forsøkt sensurert av DoJ og FBI..?

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
44 minutes ago, Noxhaven said:

FBI har video, DNA og våpenet og leter etter vedkommende, men nekter å offentliggjøre informasjon før de er klare med etterforskningen.

Tipper dette går ganske raskt.

Nå har det altså kommet ut at ammunisjonen hadde et transseksuelt budskap.

Transseksuell terror ser ut til å bli en greie. Forrige gang var det en katolsk kirke i Minneapolis.

Det har jo alle ingredienser som skal til. En minoritet som lever helt på kanten av samfunnet som opplever at de kjemper en rettferdig kamp mot økende undertrykking ...

Endret av Rhabagatz
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Boing_80 skrev (Akkurat nå):

Bare fordøm meg så mye du vil. Ikke min oppgave å gjøre alle fornøyde. Jeg vil stå på at forslaget til Trump er latterlig. Frihetsmedalje for hva? Det er en hån mot de som faktisk har gjort noe for landet sitt som har kommet alle til gode.

Kjenner deg ikke og har ingen grunn til å fordømme deg. Du er sikkert en ålræit person, men jeg syns du har noen utsagn som ikke er sunne i det hele tatt. Derfor reaksjonen.

Frihetsmedaljen kommer nok for å betale med livet sitt, tenker jeg. Så har du selvsagt all rett til å mene at den ikke er fortjent. Det er fair det, men takt og tone er ikke helt etter min smak.

• Liker 1
Skrevet
Rhabagatz skrev (1 minutt siden):

Nå har det altså kommet ut at ammunisjonen hadde et transseksuelle budskap.

Hva i all verden er 'ammunisjon med et transseksuelt budskap' ?? Er det noe Trump eller MAGA har kommet med ?

• Liker 6
Skrevet (endret)
Revie skrev (3 minutter siden):

Kjenner deg ikke og har ingen grunn til å fordømme deg. Du er sikkert en ålræit person, men jeg syns du har noen utsagn som ikke er sunne i det hele tatt. Derfor reaksjonen.

Frihetsmedaljen kommer nok for å betale med livet sitt, tenker jeg. Så har du selvsagt all rett til å mene at den ikke er fortjent. Det er fair det, men takt og tone er ikke helt etter min smak.

Folk er for drevet av følelser for øyeblikket slik at de er tilbøyelige til å svelge alt mulig. Om noen uker er dette glemt og noe annet får oppmerksomheten. Kirk ble drept, tragisk og trist og ingen fortjener slikt. Men ikke gjør han til en helgen.

Hva angår takt og tone så kan man vise empati og kritikk på samme tid.

Endret av Boing_80
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Rhabagatz skrev (6 minutter siden):

Nå har det altså kommet ut at ammunisjonen hadde et transseksuelle budskap.

Transeksuell terror ser ut til å bli en greie. Forrige gang var det en katolsk kirke i Minneapolis.

Det har jo alle ingredienser som skal til. En minoritet som lever helt på kanten av samfunnet som opplever at de kjemper en rettferdig kamp mot økende undertrykking ...

Det er vel oftest sånn at det er mennesker som har levd under.. la oss si "spesielle forhold" som vanligvis begår terror. Samme om det er høyre ekstreme, muslimer, LQBQT++

Jeg ønsker ikke dømme noen gruppe basert på individets handling uavhengig av hvem vedkommende identifiserte seg med.

Uansett er hele saken ekstremt trist og skader det politiske miljøet på begge sider i amerika.

Endret av Noxhaven
  • Liker 2
Skrevet
11 minutes ago, Red Frostraven said:

Tenker du på i tiden da Ghislaine sin sak var pågående og dokumentene/bevisene i saken ikke kunne frigis fordi de var del av en pågående sak..?

Eller da republikanerne ønsket å publisere allerede offentlige dokumenter..?

Har Demokratene stemt mot å publisere dokumenter som akkurat nå blir forsøkt sensurert av DoJ og FBI..?

For eksempelt noe så enkelt som flylogger
Men det er vel ikke heller det eneste Blackburn prøvde å overtale Durbin til å ettergå/stevne til seg.

• Liker 1
Skrevet

Sikkert frihetsmedalje for innsatsen til Kirk dagen Trump forsøkte å omgjøre valget han tapte for siste gang.

Turning Point Action

Turning Point Action, an affiliate of TPUSA, has been directing teenagers (including minors) to spread disinformation about COVID and mail-in ballots on Twitter and Facebook in an attempt to disrupt the 2020 election in favor of Trump. The campaign has been likened to a 'troll farm'.[127]

2021 Capitol riot

See the main article on this topic: 2021 U.S. Capitol riot

Turning Point Action was one of the sponsors of the pre-riot warmup for the failed coup attempt in 2021.[128][129]

https://rationalwiki.org/wiki/Charlie_Kirk

Rational wiki er også god på å liste opp alle grunnene til at han ikke var en seriøs del av samfunnsdebatten, men en sjeleløs grifter for Trump.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
Boing_80 skrev (Akkurat nå):

Folk er for drevet av følelser for øyeblikket slik at de er tilbøyelige til å svelge alt mulig. Om noen uker er dette glemt og noe annet får oppmerksomheten. Kirk ble drept, tragisk og trist og ingen fortjener slikt. Men ikke gjør han til en helgen.

Hva angår takt og tone så er jeg ikke den verste på dette forumet.

Interessant å sammenligne seg selv med de som er verst.
Gjør du det ofte ellers også, eller setter du høyere standard da?

• Liker 2
Skrevet (endret)
wampster skrev (1 minutt siden):

Interessant å sammenligne seg selv med de som er verst.
Gjør du det ofte ellers også, eller setter du høyere standard da?

Du vipper ikke meg av pinnen :D

Og dette ble mitt siste svar til deg i denne tråden.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Noxhaven said:

Det er vel oftest sånn at det er mennesker som har levd under.. spesielle forhold som begår terror. Høyre ekstreme, muslimer, LQBQT++

Jeg ønsker ikke dømme noen gruppe basert på individets handling uavhengig av hvem vedkommende identifiserte seg med.

Uansett er hele saken ekstremt trist og skader det politiske miljøet på begge sider i amerika.

Det er ikke å dømme en gruppe å slå fast at elementer i gruppen begår terror.

Vi har hatt alle typer terror, høyre, venstre, kristen, jødisk, muslimsk, nasjonalistisk, separatistisk, kvinnesak osv.

• Liker 2
Skrevet
Just now, Red Frostraven said:

Forsøk gjerne å bruke en seriøs kilde.

At du ikke ser på Marsha Blackburn som seriøs kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Du får heller gjøre et argument ut av hvorfor du ser på Scumer eller hvem det skulle være som seriøs.

• Liker 2
Skrevet
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Du vipper ikke meg av pinnen :D

Og dette ble mitt siste svar til deg i denne tråden.

Haha det var en ganske så bra respons, du må nesten gi ham det? Selv om du kanskje la opp det server ganske så lett selv for ham selv ;D

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...