Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mannen med ljåen skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke krenket av ordet transe, jeg er lettet over at det er lov å si. Takk!

Denne tendensen til å tro at ord ikke er lov å bruke er ene og alene din egen, og du trenger ikke min tillatelse så ikke takk meg for noe som helst. 

Mannen med ljåen skrev (8 minutter siden):

Hvem er disse ytre høyre? Charlie Kirk, mannen som ble skutt på scenen av en helt normal person med sunne verdier? Sikker på at Kirk var nynazist?

Aldri sagt han var nazist, ikke kaur eller, jeg sier de er ekstremister på hver sin side av hesteskoen, men akkurat de samme typer hatefulle menneskene som ikke greier å la andre mennesker være i fred uten å stemple dem på det ene eller andre viset, søppel mennesker begge to.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (Akkurat nå):

Hva begynner på n og rimer på jeger?

Neger, skrik det ut om du vil, men ikke forvent at noen som helst hjelper deg om du får juling handlinger har konsekvenser vettu. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er så opptatt av å bruke ord du vet sårer mange, er du fra Gudbrandsdalen kanskje? 

• Liker 7
Skrevet
20 hours ago, Fatninja said:

Det du sier her er en ren fornærmelse mot alles intelligens.

I årevis har vi blitt bomba med hvor forferdelig Trump er, hvor forferdelig det er å være kritisk til islam, hvor forferdelig Israel er, hvor forferdelig det er å imot misbruk av asylinstituttet, hvor forferdelig det er å være mot 72++ kjønn.   Hvor forferdelig det er å ikke kjønnslemleste barn kjemisk og kirurgisk.  Hvor fortreffelig Hamas er.   Hvor forferdelig det er å ikke presse all industri ut av Europa og USA, for å "redde verden", hat og rasisme mot hvite, hat og rasisme mot hvit kultur.

Så nei, det at media er eid og har støttet Trump er ren svada fra ende til annen.

Så lenge ikke venstresiden tar ansvar og begynner å slutte med å støtte "keiserens nye klær", så kommer Trump og lignende til å seire.

Til venstresiden:  Slutt med ren tilbakestående koko politikk.  Bli mer konservative.   Fokuser på det som gjorde venstresiden bra i utgangspunktet.  Arbeidsplasser.  Arbeid for alle.   En levelig lønn.  Et sosialt sikkerhetsnett for de som er nederst på rangstigen. 

Selv Fox news har i all hovedsak vært kritiske til Trump.   Så dette handler ikke om at venstresiden ikke har fått budskapet sitt ut.  Det handler om at budskapet er klin hakke koko.   Folk ønsker noe som er mindre klin hakke koko.

Dette er jo stort sett bare vas, uten at jeg gidder å ta for meg alle punktene. Mye av det du prater om er bare spøkelsespåstander ytre høyre bruker for å ha noe å argumentere mot. Jeg personlig kjenner så vidt jeg vet ingen som støtter Trump, men heller ingen som påstår at det finnes flere enn to kjønn. Folk flest i Norge befinner seg ikke langt ute på noen som helst fløy, men innafor et relativt romslig normalområde. Jeg lener f.eks. ikke mot høyre politisk, heller så vidt til venstre, men er islamkritiker på min hals. Tilsvarende kritiserer jeg gladelig også MAGA, som ideologisk ligger mye nærmere Russland og Afghanistan enn noe vestlig.

Størsteparten av media er altfor snille med Trump. At han ikke først og fremst omtales som narsissist er et godt bevis på dette. Alt han sier og gjør kan enkelt forklares ved å henvise til forventa oppførsel pga. en slik diagnose. Stort sett beskrives han i beste fall som eksentrisk, men opptil 200 meldinger med usammenhengende rants daglig er ikke noe en frisk person ville posta.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sett det ordet på 20 år, det er en lettelse å få tilbake ytringsfriheten. 

Den eneste som har tatt fra deg ytringsfriheten er deg selv. Hva er det som er så viktig for deg med akkurat det ordet? 

Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

Mener du det er riktig å gi juling til folk som har brukt ordet? Jeg er imot det.

Jeg mener handlinger har konsekvenser, som jeg skrev, det er ingen ord som er forbudte, men ikke forvent at noen hjelper deg om du oppfører deg som et rasshøl. 

• Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (11 minutter siden):

Men det er helt greit å banke meg opp, voldsmenn er ikke rasshøl som må få konsekvenser? 

Om du på død og liv skal ut og kalle folk med mer melanin enn deg selv neger så kan du fort oppdage at enkelte tar seg nær av det, det er alt jeg sier, som sagt handlinger har konsekvenser, men ikke på noe punkt sier jeg det er greit, du må nesten lese det jeg skriver, for dette er bare en stråmann. 

Du kan godt stille spørsmål, men svar gjerne på noen først. It takes two to tango vettu. 

Mannen med ljåen skrev (13 minutter siden):

Beklager men du styrker min påstand.

Nei jeg gjør ikke det, ikke på noe vis.

• Liker 7
Skrevet
3 hours ago, JK22 said:

Under my leadership, our Country will not allow Radical Islamic Terrorism to prosper. May God Bless our Military, and MERRY CHRISTMAS to all, including the dead Terrorists, of which there will be many more if their slaughter of Christians continues,”

Igjen er Caligula, eh, jeg mener Trump, fullstendig uten forståelse for hva en slik uttalelse innebærer.

I grunn gir han islamistene rett her, det er en religionskrig.

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Det har islamistene sagt hele tiden. Vil venstresiden innrømme det nå?

Det er ikke religion som har drevet vestlige reaksjoner på islamistisk terrorisme. Dessuten dreper islamistiske terrorister folk av alle religioner.

Men når Trump nå spesifikt nevner kristne og angriper i jula, legger han seg på samme linje som islamister.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 2
Skrevet
4 hours ago, Dellers said:

Dette er jo stort sett bare vas, uten at jeg gidder å ta for meg alle punktene. Mye av det du prater om er bare spøkelsespåstander ytre høyre bruker for å ha noe å argumentere mot. Jeg personlig kjenner så vidt jeg vet ingen som støtter Trump, men heller ingen som påstår at det finnes flere enn to kjønn. Folk flest i Norge befinner seg ikke langt ute på noen som helst fløy, men innafor et relativt romslig normalområde.

Jeg tror rett og slett du snakker med svært få folk.   Eventuelt mangler du evnen til å få folk til å åpne seg om sine synspunkter.  

Av folk jeg snakker med ansikt til ansikt kjenner personlig både folk i Norge som er sterke Trump tilhengere og folk som er, eller har vært, hellig overbevist om at det finnes fler enn 2 kjønn.

Om det er så uvanlig å støtte det siste der, hvorfor er det da ihvertfall 4 stortingspartier som insisterer på at det er fler enn 2 kjønn?  (Venstre, MDG, SV og Rødt)

PS.  Rundt halvparten av unge norske menn ville stemt Trump ved sist valg:

https://www.vg.no/nyheter/i/alKKOa/unge-norske-menn-derfor-stemmer-de-paa-trump

• Liker 4
Skrevet (endret)

Har du ikke fulgt politikken?

Venstresidens kjønnspolitikk ble altoppslukende, med stadig nye definisjoner av personer med penis og pung, personer som menstruerer, pronomen, hormoner, kirurgi for barn som ikke er gammel nok til å drikke alkohol, personer med penis og pung i personer med livmor-garderoben og som fullstendig dominerte personer med vulva-sport, eller begikk overgrep og fikk sone i personer med XX-kromosomer-fengsel. 

Alt dette er helt normalt, og eventuell konflikt skyldes at de konservative er så høyreradikale og bruker hat og vold mot transer ved å være skeptisk til den radikale politikken deres.

Mer enn det skal nemlig ikke til for å bli dømt for hat og vold.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Fatninja skrev (1 time siden):

Og vet du hvorfor?

Fordi i denne aldersgruppen er det veldig mange som bruker sosiale medier mye. Og både Facebook, men spesielt TikTok, er gjennomsyret av propaganda fra ytre høyre. Mye av det kommer direkte eller indirekte fra Russland, fordi de ønsker å skape ustabilitet og uvennskap i vesten.

Og har de vist den minste interesse for noe av denne propagandaen, vil algoritmene gi de mer og mer av det samme, helt til de er hjernevasket. Og confirmation bias bare "bekrefter" alt de tror. Det påvirker også algoritmene til deres venner/bekjente. Det er slik sosiale medier fungerer. Det er derfor ytre høyre har blitt så populært de siste årene. Ytre høyre hevder at Trump og Putin er store helter, innvandring er roten til alt som er vondt, LHBT er ute etter å ødelegge for alle heterofile, klimaendringene er ikke menneskeskapt, elbiler er starten på verdens undergang, vaksiner er masseødeleggelsesvåpen, virus eksisterer ikke.... og mye mer. Og alt dette er bevist som feilaktige påstander. Disse meningene gjennomsyrer likevel for eksempel Facebook og TikTok i så stor grad, at motstridende meninger drukner i mengden.

Merker meg forresten at du ikke klarte å svare på mitt forrige innlegg der jeg siterte deg.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Fatninja skrev (2 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/alKKOa/unge-norske-menn-derfor-stemmer-de-paa-trump

Det er vel fordi de skjønner at med Kamale Harris som president så hadde grensene fortsatt vært åpne og millioner på millioner hadde strømmet inn og landet hadde sakte men sikkert gått under.
Er bare å se på summene demokratene bruker på å beskytte ulovlige innvandrere.
Chicago går med milliarder i underskudd ved å tilby bolig,penger,fri helse og skole til ulovlige innvandrere.
Dette går ut over de med minst penger i Chicago, altså de svarte og latin amerikanere.
Det svir også for bolig eiere.
Demokratene gikk så lang at de forkastet ordførerens budsjett og kom opp med annet budsjett.
Ordføreren er jo demokrat så splittelsen mellom demokratene er stor.
Ikke bare i Chicago men alle byer og stater som beskytter ulovlige innvandrere er det stor splittelse i det demokrat partiet.
De kjører økonomien i grøfta uten styring og med masse svindel og korrupsjon ødelegger de sitt eget parti.
Svindel i Minnesota,Boston,California og Oregon og det er bare noen av de.
Og dette ville ikke blitt etterforsket med Kamala Harris som president.

Endret av halnes1
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...