Gå til innhold

Formel 1 - 2025


Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

68 stemmer

  1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

    • Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      17
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      26
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      9
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

    • Ja
      34
    • Nei
      34
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

    • Alpine
      3
    • Aston Martin
      7
    • Haas
      2
    • Racing Bulls
      1
    • Williams Racing
      11
    • Stake Sauber
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Max kan fortsatt vinne wdc. Piastri trenger bare et par løp uten poeng. Og max må bare vinne resten. Det er jo sykt lite sannsynlig å vinne så mye, så plutselig. Men dette er Max Verstappen, så det er fortsatt mulig. Brazil 2024 folkens! 

 

 

 

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Tror ikke Norris og Piastri bare forsvinner resten av sesongen, så Max har nok tapt det i år. Det har han sagt selv lenge.

Og Alonso, han startet jo helt tilbake i 2003 i Renault. He earned his dues. Tenk å leve Formel 1 livet i 22 år. Alle smågutters drøm, det.

Endret av Bytex
Skrevet
Bytex skrev (5 timer siden):

Og Alonso, han startet jo helt tilbake i 2003 i Renault. 

Alonso startet i Minardi i 2001, så det blir jo hele 24 år. Og enda mer innen han gir seg.

Løpet i dag er i Max' hule hånd. Det var ikke helt opplagt tidlig i helga. Han kjører raskt, smooth og unngår veggen. Da er mye gjort. Men han kan ikke regne med å stjele så mye poeng fra Norris og Piastri. De havner muligens på pallen, eller i hvert fall tett oppunder. Det er 96 poeng å hente inn, og det gjenstår åtte løp. Det skal ikke være mulig.

Skrevet
Dovreekspressen skrev (1 time siden):

Alonso startet i Minardi i 2001, så det blir jo hele 24 år. Og enda mer innen han gir seg.

Løpet i dag er i Max' hule hånd. Det var ikke helt opplagt tidlig i helga. Han kjører raskt, smooth og unngår veggen. Da er mye gjort. Men han kan ikke regne med å stjele så mye poeng fra Norris og Piastri. De havner muligens på pallen, eller i hvert fall tett oppunder. Det er 96 poeng å hente inn, og det gjenstår åtte løp. Det skal ikke være mulig.

image.thumb.jpeg.abe5efd1254f3a0c7d68c9dda90fbeaa.jpeg

Skrevet

Var det ikke høyre fremhjul McLaren kuket det til i forrge løp også i pitstop til Norris?  Generelt dårlig for McLaren denne helga. 

Skrevet

Ett relativt kjedlig løp forutenom kampen om P5 mot slutten, men herlig å se Carlos på podium for Williams 🤠. Så tror jeg Oscar skal sende over en liten hilsen til Lawson og Tsunoda som holdt Norris tilbake slik han bare fikk med seg 6 poeng fra denne katastrofale helgen for Piastri. 

Skrevet
2 hours ago, oOF said:

Var det ikke høyre fremhjul McLaren kuket det til i forrge løp også i pitstop til Norris? 

Ifølge F1-kommentatorene var det venstre foran forrige gang.
(Ikke at det spiller så stor rolle for Norris & McLaren.)

Skrevet

Krasjer i kval, tjuvstart, kveler bilen og så krasjer igjen, for noe rør av Piastri. Denne helgen vil han nok glemme. 

Ser ut som en bane som passer RB godt, Tsunoda er trolig blant de dårligst rangerte sjåførene på grid så han er en god kanari i gruven - når han kjører så bra har Piastri og Norris et problem m/ Max. 

Hadde vært gøy om det ble liv i kampen om WDC med en tredjemann.

Herlig løp av Carlos, kult å se han vant dotd også.

Skrevet
Evil-Duck skrev (39 minutter siden):

Ett relativt kjedlig løp forutenom kampen om P5 mot slutten, men herlig å se Carlos på podium for Williams 🤠. Så tror jeg Oscar skal sende over en liten hilsen til Lawson og Tsunoda som holdt Norris tilbake slik han bare fikk med seg 6 poeng fra denne katastrofale helgen for Piastri. 

Norris klarte såvidt å henge på det DRS toget. RB bilene var for raske rett frem, tydelig at McLaren har en bil/et oppsett som ikke passet banen.

Skrevet
DrAlban3000 skrev (3 minutter siden):

Hadde vært gøy om det ble liv i kampen om WDC med en tredjemann.

Max må bare vinne resten, så er han verdensmester igjen. Håpet lever! 

  • Liker 1
Skrevet

Har vel sånn ca kun 1% tro på at Max faktisk klarer å faktisk utfordre på WDC nå, selv om det er gøy å se at det blir et tema. Med mindre Red Bull har løst noe i det siste, så går jeg utifra at de blir å havne litt bakpå igjen fra neste løp av. RB virker som de trives på low downforce baner som Monza og Baku, men tipper de blir å slite mye mer mot McLaren framover. Men det er lov å håpe, og er det noen som kunne fått det til så er det Max.

Jeg håper på en tight tittelkamp som går helt ned til siste runde, uansett hvem som vinner!

Skrevet (endret)
DrAlban3000 skrev (57 minutter siden):

Tsunoda er trolig blant de dårligst rangerte sjåførene på grid så han er en god kanari i gruven 

Klart, om du ser på hans tid i Red Bull i et vakum og ignorerer hans tid i Alpha Tauri hvor han outscoret samtlige lagkamerater etter Gasly exiten så kan jeg forstå at du kommer til denne konklusjonen, men stiller meg respektfult uenig i denne vurderingen. Det er tydlig at ingen andre enn Max Klarer å håndtere det ustabile monsteret som er Red Bull bilen som krever at du kjører den konstant on the edge. 
image.png.88281c887a912b505c9429758549e746.png
image.png.cc95ba6b95c48c79118c017674229876.pngimage.png.e0d2812810fff34a4453bb6d930c1ff5.png

Så dette blir jo litt samme mølja som det var når alle hylte over hvor elendig Perez var, fordi han ikke klarte å håndtere Red Bull bilen. 

DrAlban3000 skrev (54 minutter siden):

Norris klarte såvidt å henge på det DRS toget. RB bilene var for raske rett frem, tydelig at McLaren har en bil/et oppsett som ikke passet banen.

Racing Bulls bilen til Lawson hadde trolig laveste aeroload av alle denne helga utfra målt toppfart, og med Tsunoda på slep var det nok ett svært vanskelig DRS tog å passere både for Leclerc, Hamilton og Norris. DRS tog er vanskelig og du skal ha en ganske godt overlegen bil på toppfart for å komme deg ut av det om du først er fanget der i Baku. Så er det jo nå en ganske kjent sak at Mclaren har utviklet en bil som ikke tåler å trimme ut alt for mye aero load før den blir ukjørlig, så toppfartbaner er ikke deres komfortsone. Tipper nok Mclaren er tilbake i sitt komfortable vindu igjen i singapore om ett par uker :) 

Endret av Evil-Duck

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...