Gå til innhold

Formel 1 - 2025

Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

61 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

• Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      14
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      23
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      8
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

• Ja
      30
    • Nei
      31
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

• Alpine
      2
    • Aston Martin
      4
    • Haas
      1
    • Racing Bulls
      0
    • Williams Racing
      10
    • Stake Sauber
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet
Evil-Duck skrev (3 timer siden):

Tror nok Piastri hadde tatt dette om han hadde blitt gitt en bedre strategi, ganske tydlig at han var den raskeste av de to i dag. 

20+ runder bak Lando på en bane hvor det er lett å kjøre forbi 😅Han hadde ikke ligget der om ikke, det er en svært dårlig strategi. Der lå han runde ut og runde inn, med nesten identiske gaps ved mållinja. Vil du ha team orders?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
wampster skrev (16 timer siden):

Jeg skjønner at det å "dive bombe" er en greie (på godt og vondt), men hva var planen til Antonelli der?
La oss si at han ikke hadde fått lockup på begge fronthjula, hvor var planen hans å kjøre uten å kræsje inni noen?
Såvidt han ikke kjørte inni bakenden til Hamilton (eller Lec?), måkte inn i Verstappen, samt både Lawson og Bortoleto må kjøre en mil ut av banen for å ikke bli truffet? 

Nei det der var begredelig å se på

Han ble overrasket av at bilene foran han bremset tidlig, det førte til at han låste bakhjulene, svingte til siden for å unngå de og da hadde han for stor fart slik at det ble panikkbremsing med låste fremhjul.

Skrevet
Comma Chameleon skrev (13 timer siden):

Interessant. Hvorfor synes du det? Har aldri sett et fullt F2 eller F3 løp så lurer litt på hva de som ser på det ser i det. Klarer aldri å skape samme interesse som F1 gjør hos meg. Litt som å se lavere divisjoner i fotball. Noen kule klipp her og der er det da!

Jeg så mye F2 I starten når hauger var der. Jeg så også F2 når jeg var på spa. Det er definitivt det som er mest spennende å se på, men det fordrer jo at du bryr deg om noen som er der. Det er litt som Mario kart, det skjer mye spinnvillt og det er mye rå følelser på radioen. Du kan jo søke opp formel 2 Monaco start og se den feks. 😅

• Liker 1
Skrevet (endret)
DrAlban3000 skrev (15 timer siden):

20+ runder bak Lando på en bane hvor det er lett å kjøre forbi 😅Han hadde ikke ligget der om ikke, det er en svært dårlig strategi. Der lå han runde ut og runde inn, med nesten identiske gaps ved mållinja. Vil du ha team orders?

Vi kan godt være uenige, men la oss unngå å legge ord i munnen på hverandre :) 
Jeg ønsker selvfølgelig ikke teamordre. Det at Oscar i det hele tatt klarte å ligge helt oppe i eksosen på Lando i 20 runder uten å ødelegge dekkene sine, er jo en bragd i seg selv.

Men det virket som McLaren indirekte drepte kampen etter Oscars lock-up på den siste runden før Lando gikk i pit, med tanke på radiomeldingen som ble sendt ut.

Å mene at det var et merkelig strategivalg å la Oscar bli ute i fire runder til etter å ha ligget så lenge i skitten luft bak Lando, med et flatspottet dekk, tror jeg ikke er en spesiel kontroversiell mening. 

Edit: For å være klar – strategisk sett, med tanke på å sikre flest mulig poeng for teamet uten å risikere kollisjon mellom de to førerne, var det nok en god strategi å la Lando bygge opp et tilstrekkelig forsprang og dermed avslutte kampen.

Men sett fra Oscars ståsted, og med tanke på muligheten for å kjempe om P1, var strategien mildt sagt suboptimal.

Endret av Evil-Duck
Skrevet
Patek skrev (5 timer siden):

Han ble overrasket av at bilene foran han bremset tidlig, det førte til at han låste bakhjulene, svingte til siden for å unngå de og da hadde han for stor fart slik at det ble panikkbremsing med låste fremhjul.

Litt amatørmessig å bli overrasket av at det blir litt "stampe" i sving 3 i første runde når det er 9? (husker ikke helt) biler foran deg og likevel kjøre som om det er en normal runde. 

Men men, gjort er gjort

Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Vi kan godt være uenige, men la oss unngå å legge ord i munnen på hverandre :) 
Jeg ønsker selvfølgelig ikke teamordre. Det at Oscar i det hele tatt klarte å ligge helt oppe i eksosen på Lando i 20 runder uten å ødelegge dekkene sine, er jo en bragd i seg selv.

Men det virket som McLaren indirekte drepte kampen etter Oscars lock-up på den siste runden før Lando gikk i pit, med tanke på radiomeldingen som ble sendt ut.

Å mene at det var et merkelig strategivalg å la Oscar bli ute i fire runder til etter å ha ligget så lenge i skitten luft bak Lando, med et flatspottet dekk, tror jeg ikke er en spesiel kontroversiell mening. 

Edit: For å være klar – strategisk sett, med tanke på å sikre flest mulig poeng for teamet uten å risikere kollisjon mellom de to førerne, var det nok en god strategi å la Lando bygge opp et tilstrekkelig forsprang og dermed avslutte kampen.

Men sett fra Oscars ståsted, og med tanke på muligheten for å kjempe om P1, var strategien mildt sagt suboptimal.

Ja det kan vi godt, men jeg ser ikke hvordan pitwallen til Mclaren skulle løst det så veldig annerledes.  Det var en beskjed om at det forsøket var med for liten margin, ikke multi-21 etter at Oscar sa han var lei seg for forsøket. Piastri vet selv at han ikke kan ligge i DRS hele løpet, da brenner han dekk og dette var også hett tema på radio.

Det vi fikk var 20 runder tett racing hvor Piastri ikke kom forbi og gap forble det samme. Legg merke til at ingen fra pitwall klagde når han kom forbi et øyeblikk. Hvor mye hjelp skal Oscar få for å komme forbi? Om det er slik at han kun kommer forbi med strategiske valg, er det da riktig å switche de?

Piastri valgte selv å være ute lenger med flatspot dekkene. Det var hans call, så det er jo rett og slett ikke riktig det du sier. Teamradio ligger ute.

Hadde Piastri vært rask nok hadde han kommet forbi Lando, det gjorde han ikke til tross for ca 20 sjanser. Da blir det litt feil å snakke om feilaktig strategi, det var ikke hovedproblemet her.

Endelig har vi et team som ikke er redd for at førerne fighter, selv med en WDC kandidat i Piastri. Det var ren underholdning å se på, koste meg.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 3
Skrevet

Har tenkt litt på Verstappen-Mercedes ryktene. Og det nå jo absolutt være noe i det siden Russel ikke har fått ny kontrakt. Han er en meget stabil og rask fører nå som han ikke krasjer inn i alle. Tror jeg ville tatt ett lodd på at max ikke kjører for Red Bull neste år. Kan være jeg må skaffe meg en Mercedes genser til neste år. 😅

• Liker 1
Skrevet
Sjørøver skrev (4 timer siden):

Har tenkt litt på Verstappen-Mercedes ryktene. Og det nå jo absolutt være noe i det siden Russel ikke har fått ny kontrakt. Han er en meget stabil og rask fører nå som han ikke krasjer inn i alle. Tror jeg ville tatt ett lodd på at max ikke kjører for Red Bull neste år. Kan være jeg må skaffe meg en Mercedes genser til neste år. 😅

Russel linkes til Aston Martin ifølge rykter i media, inn for Stroll. AM har brukt betydelige summer på oppgradering av fasiliteter og med Neweys design kan det bli spennende.

Skrevet
DrAlban3000 skrev (6 timer siden):

Russel linkes til Aston Martin ifølge rykter i media, inn for Stroll. AM har brukt betydelige summer på oppgradering av fasiliteter og med Neweys design kan det bli spennende.

De samme ryktene gikk tidligere for Max. En god konspirasjonsteori er at dette er noe toto gjør for å tvinge ned lønnen til Russel, som burde stige betydelig nå. Og noe Max gjør for å melke Red Bull til det maximale så han får enda mer penger til GT3 laget sitt.

Skrevet
On 6/29/2025 at 7:30 PM, Comma Chameleon said:

Interessant. Hvorfor synes du det? Har aldri sett et fullt F2 eller F3 løp så lurer litt på hva de som ser på det ser i det. Klarer aldri å skape samme interesse som F1 gjør hos meg. Litt som å se lavere divisjoner i fotball. Noen kule klipp her og der er det da!

De andre klassene byr rett og slett på mer god racing, min primære motivasjon for å se motorsport er at jeg vil se racing.

Nå var det også en stund med god racing mellom Norris og Piastri i F1 da, det gjorde at løpet var verdt å se på. Bra det ikke var to ferrarier i front..

Skrevet
8 hours ago, DrAlban3000 said:

Tror vi egentlig på at pappa Stroll gir guttungen sparken?

Skrevet
Snylter skrev (18 minutter siden):

Tror vi egentlig på at pappa Stroll gir guttungen sparken?

Det er jo bare rykter foreløpig, det får vi nok svar på senere i sesongen. Jeg vet ikke om hovedfokuset til Lawrence er at sønnen skal bli verdensmester eller teamet skal gå foran etter denne sesongen. 

Skrevet
Dovreekspressen skrev (20 timer siden):

Hvis dere skulle håpe og ønske hvilken motor som er best neste år, hvilken velger dere?

Ferrari, selvfølgelig. Mest fordi jeg heier på Ferrari, men også fordi det er mange av lagene som også kjører Ferrari-motor. Jo flere som har samme/beste motor, jo større sjanse er det for konkurranse i front. Etter det så har vi jo Mercedes som mest utbredte motor, men det er kanskje litt kjedelig om de er klart best igjen. 

Snylter skrev (8 timer siden):

De andre klassene byr rett og slett på mer god racing, min primære motivasjon for å se motorsport er at jeg vil se racing.

Nå var det også en stund med god racing mellom Norris og Piastri i F1 da, det gjorde at løpet var verdt å se på. Bra det ikke var to ferrarier i front..

Skjønner!

Ja, tror ikke Ferrari hadde latt de kjøre så fritt som McLaren gjør. Glad vi har Piastri som tør å race litt hardt, tror det har pushet Norris til å gjøre litt mer av det samme.

Skrevet (endret)
DrAlban3000 skrev (9 timer siden):

Det er jo bare rykter foreløpig, det får vi nok svar på senere i sesongen. Jeg vet ikke om hovedfokuset til Lawrence er at sønnen skal bli verdensmester eller teamet skal gå foran etter denne sesongen. 

No er det jo også andre investorer som har puttet inn mye penger i det laget, så pappa Stroll står ikkje lenger så fritt som han gjorde. Dei vil nok kreve ein bedre fører enn Lance etter kvart.

Endret av Dragavon
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...